abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85621311
Hoi, eigenlijk is het al te laat, want vandaag kwamen er een hoop mensen terug van vakantie op de werkvloer, maar ik wou even het volgende subtiel aanstippen voor die mensen: andere mensen interesseren zich niet voor jouw vakantie in het algemeen, okay?

Als ze vragen "Heb je een leuke vakantie gehad?" dan vragen ze dit uit beleefdheid. Een antwoord als "Ja, het was leuk!" is eigenlijk al voldoende, maar als je erg enthousiast bent dan kun je nog iets toevoegen als: "We hebben het wel warm gehad hoor!". En daarna is het KLAAR. Je was weg en nu ben je (heel) terug en dat is genoeg informatie. Ander onderwerp.

Anderen zijn bijvoorbeeld niet geļnteresseerd in details als "Eerst waren we tweeėneenhalve dag in Florence en toen zijn we nog 5 dagen naar Venetiė geweest. Nee, wacht! Het was eigenlijk drieėneenhalve dag Florence want Erik had zich verslapen want hij was de hele nacht aan de race dus we hebben de trein gemist. Ze hebben daar lichtblauwe treinen, hahaha, echt heel anders! En het rook overal naar salami. We zijn elke ochtend pas om vijf over tien opgestaan want dan wilden de kinderen pas uit bed. Thuis liggen we er nooit in voor twaalven maar nu elke dag om tien uur kats moe naar bed hoor! En Lodewieke had natuurlijk weer een onstoken ooglid en constant ruzie met Anastaciarika want die was twee weken lang ongesteld en chagrijnig. Weet je wat voor ontbijt ze daar hebben....bla...mooie omgeving...hoge bergen...rare taal...hahaha...en goedkoop eten hoor!"

Nog wakker? Nee he? Het is echt een kutonderwerp om zes keer op een dag aan te moeten horen elke keer dat er een andere collega binnenkomt.

En oh ja, denk je echt dat andere mensen al je foto's willen zien?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:09:00 #2
205549 daruk
Honten,kadden en caffia's
pi_85621348
Is toch leuk man, die mensen moeten hun verhaal kwijt. Doe gewoon sociaal. En als je het niet wil, zeg dat dan gewoon.

en je vraagt er alsnog zelf naar
Op donderdag 6 januari 2011 23:31 schreef Chillerd het volgende:
O ja. Op FOK is iedereen perfect.
pi_85621379
Gewoon wat vaker ja knikken en zeggen. Dan kom je de dag zonder moeite door ;) :Y
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_85621395
Ja, vooral vrouwmensen schijnen daar last van te hebben.
pi_85621412
HOAX in Italiė rijden geen lichtblauwe treinen.
team is eng ready for whatever als het moet
pi_85621454
Vraag het dan niet zeg. Wat een onzin, "uit beleefdheid". Lekker beleefd inderdaad, iemand vragen iets te vertellen terwijl je je er geen hol voor interesseert. Dan kan je beter je zure bek houden.
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:13:20 #7
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_85621524
Ik weet niet in wat voor saaie kringen jij je begeeft, dus misschien dat iedereen die jij kent op vakantie gaat naar de Veluwe, maar ik vind het altijd prima om te horen over interessante reizen of vakanties van anderen. Dat levert goede gespreksstof en is een stuk interessanter dan emotioneel gejammer of gezeur over de kleur van je gordijnen en de vlooien van je hond.

Leer praten, zou ik zeggen.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_85621528
Ik zet mooi een koptelefoon met snoeiharde metal op als ik aan het werk ben. Nergens last van.
pi_85621560
Als je daar niet tegen kunt, dan moet je het gewoon niet vragen. Klaar.
Out of sentimental gain I wanted you to feel my pain, but it came back in return to sender.
pi_85621587
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:08 schreef Mwanatabu het volgende:
constant ruzie met Anastaciarika want die was twee weken lang ongesteld en chagrijnig.
_O-
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:23:24 #11
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85621983
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef Pinterman het volgende:
Ik weet niet in wat voor saaie kringen jij je begeeft, dus misschien dat iedereen die jij kent op vakantie gaat naar de Veluwe, maar ik vind het altijd prima om te horen over interessante reizen of vakanties van anderen. Dat levert goede gespreksstof en is een stuk interessanter dan emotioneel gejammer of gezeur over de kleur van je gordijnen en de vlooien van je hond.

Dat dus. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit zo'n langdradig verhaal te horen heb gekregen zonder zeker een paar keer door te vragen.
pi_85622064
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:13 schreef Pinterman het volgende:

Wat is er mis met de Veluwe? :(
pi_85622091
Dit is een zeer terechte klacht. Ik vroeg laatst ook op een verjaardag aan de moeder van de jarige job hoe de vakantie was :'). Een heel verhaal over hoe het was en ik maar 'ja' en 'amen' knikken. Godzijdank kun je met bbq-verjaardagen vaak van plaats wisselen als je weer een stukje vlees haalt.

Vakantieverhalen zijn alleen leuk als ze van leeftijdsgenoten zijn en over wilde neuk/zuipavonturen gaan.
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
  maandag 23 augustus 2010 @ 20:30:05 #14
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85622267
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:25 schreef tralalala het volgende:

[..]

Wat is er mis met de Veluwe? :(
De Veluwe is net zo saai als de lulverhalen die TS aan moet horen.
pi_85622298
TS heeft gelijk, tyf op met je kutvakantieverhalen
pi_85624148
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:23 schreef Nobu het volgende:

[..]

Dat dus. Ik kan me ook niet herinneren dat ik ooit zo'n langdradig verhaal te horen heb gekregen zonder zeker een paar keer door te vragen.
Nou, ik kreeg het vandaag dus 6x te horen zonder dat ik er zelf naar vroeg. Zelfs "Leuke vakantie gehad?" heb ik niet gevraagd want dat werd wel door andere collega's gedaan. En nee, ik klets best graag. Ik hou alleen niet van eenrichtingsverkeer en dan ook nog de godganse dag over hetzelfde.

Vergelijk het dat je iemand vraagt naar diens hobby's en dat je vervolgens anderhalf uur moet luisteren naar de Wondere Wereld der Modeltreintjes. Alleen "Ik spaar modeltreintjes" is genoeg of "En ik heb er al 235 waarvan 12 heel zeldzaam". Genoeg informatie.
Niet: "Want merk A is tijdens de Eerste Wereldoorlog in Tsjechoslowakije geproduceerd omdat er destijds een groot overschot aan blik was in Brno en toen hebben ze een collectors item met Gabriėl Princip in reliėf op het schoorsteentje gemaakt wat helaas bleek te vervormen van de stoom van het motortje maar ik heb in Schubbekuttenveen vorig jaar in mei...nee...juni...nee toch mei -want m'n moeder is toen aan d'r spataderen geopereerd- een ongebruikt exemplaar op de kop getikt bij een oude turfsteker die ook een ulevellenverzameling had samen met zijn schoondochter uit Zuidoost-Ossetiė waar ze die nog maken..."

Je ziet bij dat soort gesprekken (lees: monologen) ook vaak mensen zo proberen al een beetje weg te komen en afsluiters proberen ertussen te krijgen: "Nou, zijn we weer helemaal bij," en dat de verteller dan nog een kwartier doorgaat.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  maandag 23 augustus 2010 @ 21:27:44 #17
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_85624549
Je kunt bij zulke monologen gewoon rustig weglopen hoor. Niemand zal dat ooit tegen je gebruiken of zo.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_85625882
Wel leuk hoor om dat allemaal te horen. Wat mensen tijdens hun vakantie doen vertelt vaak ook heel veel over de mensen zelf. :)
pi_85626020
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:25 schreef afcajos het volgende:
Vakantieverhalen zijn alleen leuk als ze van leeftijdsgenoten zijn en over wilde neuk/zuipavonturen gaan.
Eens met wat hierboven staat
pi_85626100
Of die figuren die zo gaan van jaaaa was vet zoveel gedronken ECHT we waren elke avond drooonken jonge en toen gingen we die club in en toen helemaaaaaal lam :D :D en toen de volgende dag wij wakker worden BRAK jonge :D en je raad het al: wij de volgende dag weeer die club in :D :D Lekkere wijffe tegengekomen man en helemaal dronken gevoerd :D :D En joost wist niet meer hoe ze heette :D :D :D
pi_85626282
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:02 schreef Aukje83 het volgende:
Of die figuren die zo gaan van jaaaa was vet zoveel gedronken ECHT we waren elke avond drooonken jonge en toen gingen we die club in en toen helemaaaaaal lam :D :D en toen de volgende dag wij wakker worden BRAK jonge :D en je raad het al: wij de volgende dag weeer die club in :D :D Lekkere wijffe tegengekomen man en helemaal dronken gevoerd :D :D En joost wist niet meer hoe ze heette :D :D :D
Je kunt ook het geluk hebben dat er niet van dat soort figuren rondlopen. :')
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:06:45 #22
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_85626301
TS kan een vakantie niet betalen en wordt chagrijnig wanneer hij de verhalen aan moet horen van mensen die wel op vakantie zijn geweest.
pi_85626442
Ik ben het wel eens met je klacht, vandaag kwam er iemand van een compleet andere afdeling, die ik normaal nooit spreek, bij ons vertellen hoe geweldig ze het had gehad en blablabla en jij bent ook bruin geworden zeg, was het bij jullie ook zo warm blablabla. Ze kwam alleen controleren of we haar gemist hadden. :').
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_85626534
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:06 schreef pollepel. het volgende:
TS kan een vakantie niet betalen en wordt chagrijnig wanneer hij de verhalen aan moet horen van mensen die wel op vakantie zijn geweest.
Het meest irritante is dat ze dan ook nog gaan vragen: en waar ben jij geweest? Als je dan zegt 'gewoon thuis', dan zie je ze denken 'die is gek, als je vakantie hebt dan moet je weg'. Morgen krijg ik die shit weer ik kan het trouwens wel betalen maar ik wil gewoon lekker thuis zijn zonder zo'n kutwekker die 5.45 u afgaat :D
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:16:12 #25
314624 pollepel.
lepeltje lepeltje
pi_85626824
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:10 schreef Charmian het volgende:

[..]

Het meest irritante is dat ze dan ook nog gaan vragen: en waar ben jij geweest? Als je dan zegt 'gewoon thuis', dan zie je ze denken 'die is gek, als je vakantie hebt dan moet je weg'. Morgen krijg ik die shit weer ik kan het trouwens wel betalen maar ik wil gewoon lekker thuis zijn zonder zo'n kutwekker die 5.45 u afgaat :D
Hihi morgen ga ik lekker uitslapen O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:18:23 #26
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_85626938
Echt, bij wat voor instellingen werken jullie?
pi_85627144
Iets uit beleefdheid vragen is volkomen hersenloos. Houd je waffel of accepteer de gevolgen ipv na afloop als een mietje staan janken.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:23:25 #28
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_85627193
quote:
Zo'n vakantie heb ik ook net achter de rug.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_85627355
Compleet eens met TS!
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
pi_85627480
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:11 schreef Hard_Feesten het volgende:
Vraag het dan niet zeg. Wat een onzin, "uit beleefdheid". Lekker beleefd inderdaad, iemand vragen iets te vertellen terwijl je je er geen hol voor interesseert. Dan kan je beter je zure bek houden.
Dit dus. :)
pi_85627513
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:29 schreef wesleyb91 het volgende:

[..]

Dit dus. :)
Als Engelsen dat nu nog eens zouden leren. :D
pi_85628040
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:22 schreef snake_plissken het volgende:
Iets uit beleefdheid vragen is volkomen hersenloos. Houd je waffel of accepteer de gevolgen ipv na afloop als een mietje staan janken.
Misschien heb je dit stukje gemist:
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 21:18 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Nou, ik kreeg het vandaag dus 6x te horen zonder dat ik er zelf naar vroeg....
Je hoeft er niet naar te vragen want iedereen komt dus vanzelf met die ge-wel-dig interessante verhalen. Of anders vraagt iemand anders er wel naar. Nog zoiets is verbouwingen. "Ja wij zijn aan het verbouwen." "Oh," "Ja want ik wou een nieuwe [vul in] en een troep dat het was echt o-ver-al stof maar het was de moeite waard want blablabla..." Hoe halen mensen het in hun hoofd dat andere mensen dat willen horen?

Ik heb serieus een keer foto's onder de neus geduwd gekregen van iemands nieuwe keuken. Ik werkte er net anderhalve week en had die hele tijd al gezanik over de verbouwing aan m'n hoofd gehad ("en toen wou ik daar toch nog een rekje hebben") en als klap op de vuurpijl kwam dat: keuken voor de verbouwing, keuken tijdens de verbouwing, de nieuwe schuifdeur, de (haha!) magnetron in de woonkamer, keuken vanuit de tuin gezien, de poes in de nieuwe keuken...
pi_85628162
Maar TS, waarom luister je er naar als het je niets interesseert? Waarom ga je dan niet gewoon iets anders doen? :)
pi_85628462
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:45 schreef Alicey het volgende:
Maar TS, waarom luister je er naar als het je niets interesseert? Waarom ga je dan niet gewoon iets anders doen? :)
Omdat je op een werkplek niet elk moment alles uit je tengels kunt laten donderen en sociaal gewenst gedrag dient te vertonen?

Het is ook niet zo dat dit continu speelt, maar het valt me elk jaar weer op na de vakantie wat collega's allemaal menen te moeten delen met anderen. Waarom zou een ander dat interessant vinden? Plus dat van die verbouwingen, dat snap ik ook niet. Een beetje slap lullen ben ik altijd voor in maar om een uur door te gaan wauwelen over je zonnebrandfactor is gewoon teveel. ("Ja Piet moet altijd factor 20 maar ik ben er sinds een jaar achter dat ik met 15 toe kan maar Odette moet echt 40 en Jozias-Evert wil nooit iets")
pi_85628553
Ik heb wel medelijden met de kinderen van je collega's. Wat moeten die gepest worden met die namen.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_85628635
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:52 schreef Mwanatabu het volgende:

Omdat je op een werkplek niet elk moment alles uit je tengels kunt laten donderen en sociaal gewenst gedrag dient te vertonen?
Dat kan ook heel subtiel hoor. ;)

quote:
Het is ook niet zo dat dit continu speelt, maar het valt me elk jaar weer op na de vakantie wat collega's allemaal menen te moeten delen met anderen. Waarom zou een ander dat interessant vinden? Plus dat van die verbouwingen, dat snap ik ook niet. Een beetje slap lullen ben ik altijd voor in maar om een uur door te gaan wauwelen over je zonnebrandfactor is gewoon teveel. ("Ja Piet moet altijd factor 20 maar ik ben er sinds een jaar achter dat ik met 15 toe kan maar Odette moet echt 40 en Jozias-Evert wil nooit iets")
Als iets me niet interesseert stuur ik het wel ergens anders heen. :P En als het me echt gestolen kan worden weet ik wel iets dringends tussendoor te krijgen. :') En als het wel boeiend is weet iemand anders dat wel.
  maandag 23 augustus 2010 @ 22:58:12 #37
238641 Hondenbrokken
Ik ga echt geen katten voeren.
pi_85628723
Mensen die je vragen hoe je vakantie was en dan na 2 zinnen weglopen :r
Ik vind geveinsde interesse erger.
Jesus hates you.
pi_85628735
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:56 schreef Alicey het volgende:

[..]

Dat kan ook heel subtiel hoor. ;)
[..]

Als iets me niet interesseert stuur ik het wel ergens anders heen. :P En als het me echt gestolen kan worden weet ik wel iets dringends tussendoor te krijgen. :') En als het wel boeiend is weet iemand anders dat wel.
Oh ik kan op zich ook wel sturen en nog wel redelijk subtiel ook ;)

Het is alleen not done om als zo iemand tegen een ander staat te emmeren er me dan weer mee te bemoeien om het gesprek te sturen.
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:00:16 #39
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_85628811
Ik had een collega die zo iemand dan rustig een paar minuten aan bleef staren om dan zonder een woord zich om te draaien en weg te lopen om iets anders te gaan doen alsof hij net naar een redelijk interessant schilderij had staan kijken en er nu wel klaar mee was.

Dat zou ik ook wel willen kunnen. :').
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:01:16 #40
202930 Salamando
Altijd sarcastisch
pi_85628851
quote:

[..]

Duizendmaal dat
Op donderdag 20 mei 2010 10:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Salamando is beter :@
pi_85628864
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 22:58 schreef Mwanatabu het volgende:

Oh ik kan op zich ook wel sturen en nog wel redelijk subtiel ook ;)

Het is alleen not done om als zo iemand tegen een ander staat te emmeren er me dan weer mee te bemoeien om het gesprek te sturen.
Als iemand tegen een ander staat te emmeren, kun je je er ook voor afsluiten, druk iets gaan doen, of eventueel koffie halen of weet ik wat. ;)
pi_85628901
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 23:00 schreef Dagonet het volgende:
Ik had een collega die zo iemand dan rustig een paar minuten aan bleef staren om dan zonder een woord zich om te draaien en weg te lopen om iets anders te gaan doen alsof hij net naar een redelijk interessant schilderij had staan kijken en er nu wel klaar mee was.

Dat zou ik ook wel willen kunnen. :').
Dat lijkt me niet zo moeilijk. Omgaan met de consequenties die zulk gedrag heeft lijkt me veel lastiger.
  maandag 23 augustus 2010 @ 23:08:47 #43
97111 ukga
Siewosie baas
pi_85629163
Ik vind het altijd wel leuk om mensen hun vakantie verhalen te horen. zeker als ze dit ondersteunen met foto's :)
  Forum Admin dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:41:45 #44
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_85636138
Ik neem de ochtend vrij als ik weet dat bepaalde collega's terugkomen van vakantie. Alleen maar het geouwehoer als TS beschrijft.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:47:59 #45
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85637313
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 20:09 schreef daruk het volgende:
Is toch leuk man, die mensen moeten hun verhaal kwijt. Doe gewoon sociaal. En als je het niet wil, zeg dat dan gewoon.

en je vraagt er alsnog zelf naar
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:56:08 #46
61910 mymoodfentje
SHENS troll'd hard
pi_85637487
En dan probeer je zelf af en toe mee te praten, want jij bent daar ook op vakantie geweest een keer, dan denken ze meteen dat je het verhaal probeert over te nemen en dan komen ze snel met iets anders spectaculairs zodat ze aan het woord kunnen blijven :') ... :r dit soort types :r
"If you had a million years to do it, you couldn't rub out even half the "Fuck you" signs in the world."
Always look at the bright side of death
pi_85637506
ik vraag juist altijd door, tot vervelends toe.
pi_85639022
Ik werk op een school, en het standaardantwoord van docenten op de vraag goede vakantie gehad? is bijna standaard: "lekker maar veel te kort" Op de dagen dat de docenten weer terugkomen sluit ik me ook op in mijn kantoor, en ga via de nooduitgang naar buiten om een sigaretje te roken.
Juin uit Eigen Tuin!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:59:41 #49
197338 Knevelt
Een lekkere boy met brains
pi_85639206
Mensen die niet inzien dat small talk en common places onvermijdeljik ende waardeerbaar zijn.
Op woensdag 29 september 2010 14:34 schreef Nikmans het volgende:
TS [Knevelt] is een van die zeldzame posters die de grens tussen trollen en serieus posten uitgegumd heeft _O_
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:01:24 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85639257
Ik vind het vervelend dat ik 38413904180294218094318x hetzelfde verhaal over m'n vakantie moet vertellen!!!

[ Bericht 4% gewijzigd door Symphonic op 24-08-2010 11:59:51 (Foei ;)) ]
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')