Grappig dat je hier relatief weinig van hoort, maar er wel keihard wordt gejankt over grote dance-evenementen waar minder dan 100 aanhoudingen zijn.quote:Iets meer aanhoudingen tijdens Lowlands
(Novum) - De politie heeft tijdens de afgelopen editie van Lowlands 240 mensen aangehouden. Veel arrestanten hadden een kleine hoeveelheid harddrugs bij zich. Anderen werden opgepakt wegens diefstal of omdat ze probeerden zonder kaartje het festivalterrein op te komen
De meeste arrestanten hebben ter plekke een boete of een werkstraf gekregen, waarna zij weer zijn vrijgelaten. Twee mannen zitten nog vast. Zij hadden meer dan honderd xtc-pillen bij zich.
Het aantal arrestaties ligt hoger dan vorig jaar. Toen werden 214 mensen aangehouden. Vechtpartijen of andere grote incidenten hebben zich ook dit jaar niet voorgedaan. De politie is dan ook tevreden over het verloop van het driedaagse festival, dat zondag ten einde kwam en door zo'n 55 duizend mensen is bezocht.
De politie heeft verder ruim vijftig aangiftes binnengekregen, vooral in verband met diefstal uit tenten. Dat zijn er minder dan vorig jaar.
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:14 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Grappig dat je hier relatief weinig van hoort, maar er wel keihard wordt gejankt over grote dance-evenementen waar minder dan 100 aanhoudingen zijn.
Gelul, Dance Valley en Mysteryland zijn beiden net zo groot zo niet groter dan LowLands en hebben duidelijk minder aanhoudingen. Dit is gelijk het typische aan de berichtgeving rond de verschillende evenementen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.
Lowlands is 3 dagen met 55.000 mensen.
Niet vergelijkbaar dus.
En als er op LWL of dergelijke mensen worden opgepakt dan wordt er vrij weinig aandacht aan geschonken.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:16 schreef JustinK het volgende:
Idd, dancefeesten hebben een sleche naam en daar doet de media aan mee.
Decibel Outdoor 45.000 bezoekers en 21 aanhoudingen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:15 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Grote dance evenementen zijn meestal 1 dag en voor 15.000 bezoeker.
Lowlands is 3 dagen met 55.000 mensen.
Niet vergelijkbaar dus.
Nou vertel, welke jank berichten zijn er over DV of Mysterland geweest dan?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Gelul, Dance Valley en Mysteryland zijn beiden net zo groot zo niet groter dan LowLands en hebben duidelijk minder aanhoudingen. Dit is gelijk het typische aan de berichtgeving rond de verschillende evenementen.
Dat de politie meer tijd heeft om mensen aan te houden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef mstx het volgende:
[..]
Decibel Outdoor 45.000 bezoekers en 21 aanhoudingen.Wat heeft het aantal dagen er mee te maken?
Wat een onzin-argumentquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:19 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Dat de politie meer tijd heeft om mensen aan te houden.
Wat is typisch?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:19 schreef Rabieluh het volgende:
Behoorlijk typisch ja.
Misschien willen ze die berichten niet plaatsen omdat ze bang zijn dat ze hun gratis entree verliezen als "journalist" zijnde wehehehe.
Het enige gejank wat ik tot nu toe zie is jouw gejank dat de media slecht berichten en dat er op Lowlands zoveel mensen zijn aangehouden.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef Paxlie het volgende:
Over de berichtgeving:
[ afbeelding ]
Vijftig aanhoudingen op Dance Valley
Over LowLands lees je overal berichten over de line-up, de fantastische sfeer en dat de politie het een goed verlopen festival vond. Over een dance-evenement zal je niks lezen over de sfeer, niks over de line-up en lees je alleen dat er een bepaald aantal aanhoudingen zijn gedaan met als extra zinnetje erbij: "de meeste aanhoudingen waren voor het bezit van harddrugs"quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:20 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Wat is typisch?
Er wordt toch gewoon melding gemaakt hiervan in de media?
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:17 schreef Houniet het volgende:
[..]
En als er op LWL of dergelijke mensen worden opgepakt dan wordt er vrij weinig aandacht aan geschonken.
Vechtpartijen heb je niet alleen op dancefeesten, maar overal en dus ook op LWL. Dat vergeten de media vooral te vermelden. Zie ook post Paxlie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.
Op dance-feesten zijn vrijwel nooit vechtpartijen. Tuurlijk gebeurt wel eens wat, maar dat gebeurt op LowLands net zo. Dat is het punt juist, de berichtgeving is zo verschrikkelijk scheef.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Komt dat niet door de reden waardoor bezoekers zijn aangehouden? Volgens mij worden er veel mensen op dance-feesten aangehouden vanwege vechtpartijen.
Van mij mag elke dance-bezoeker wel aan de pillen, dan is er ook geen geweldquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Op dance-feesten zijn vrijwel nooit vechtpartijen. Tuurlijk gebeurt wel eens wat, maar dat gebeurt op LowLands net zo. Dat is het punt juist, de berichtgeving is zo verschrikkelijk scheef.
"Volgens mij"... daar ga je al de fout in. Ooit op een dancefeest geweest? Ik zaterdag nog... en geen vechtpartij, opstootjes of boze mensen gezien.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:23 schreef Ruud het volgende:
[..]
Dit was mijn 10e festival, m'n 5e Lowlands. Slechts 1 vechpartijtje gezien, op Pinkpop.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:24 schreef Houniet het volgende:
[..]
Vechtpartijen heb je niet alleen op dancefeesten, maar overal en dus ook op LWL. Dat vergeten de media vooral te vermelden. Zie ook post Paxlie.
Prima ideequote:Op maandag 23 augustus 2010 19:25 schreef Houniet het volgende:
[..]
Van mij mag elke dance-bezoeker wel aan de pillen, dan is er ook geen geweld.
Ja, ik ben laatst nog op Emporium geweest, ook niets aan de hand daar. Verder ga ik er niet zoveel heen, maar als jullie zeggen dat het mee valt geloof ik datquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:26 schreef mstx het volgende:
[..]
"Volgens mij"... daar ga je al de fout in. Ooit op een dancefeest geweest? Ik zaterdag nog... en geen vechtpartij, opstootjes of boze mensen gezien.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:21 schreef VancouverFan het volgende:
[..]
Het enige gejank wat ik tot nu toe zie is jouw gejank dat de media FOK slecht bericht
Was iedereen maar zo makkelijk.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:31 schreef Ruud het volgende:
Ja, ik ben laatst nog op Emporium geweest, ook niets aan de hand daar. Verder ga ik er niet zoveel heen, maar als jullie zeggen dat het mee valt geloof ik dat
Stel je niet zo aan zeg....quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:22 schreef Paxlie het volgende:
[..]
Over LowLands lees je overal berichten over de line-up, de fantastische sfeer en dat de politie het een goed verlopen festival vond. Over een dance-evenement zal je niks lezen over de sfeer, niks over de line-up en lees je alleen dat er een bepaald aantal aanhoudingen zijn gedaan met als extra zinnetje erbij: "de meeste aanhoudingen waren voor het bezit van harddrugs"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |