abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85610680
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon, net als met een slecht nieuws gesprek. Positief beginnen, dan het zuur en positief eindigen.
^O^
pi_85610697
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Complicerende situatie: Kindje zegt: Papa/Mama, deze is om op het werk op te hangen!
Wat doe je?
Zeggen dat papa wel nog serieus genomen wil worden op werk zodat kindje wat te eten heeft. Dus dat kindje deze beter aan mama kan geven.
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 15:43:14 #28
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85610746
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:37 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Precies. Niet van dat laffe gedoe omdat mama heeft gezegd dat je best doen goed genoeg is :{w
Euhm het gaat over kinderen hé???!!! :{
Are you fokking to me?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 15:45:20 #29
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85610819
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:43 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Het hek om het nieuwe KLB is nog niet hoog genoeg blijkbaar.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:46:52 #30
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85610887
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:43 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Precies, de winnaarsmentaliteit kun je maar beter zo vroeg mogelijk overbrengen. Anders bereiken ze niks later.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:47:16 #31
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85610906
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:38 schreef Swetsenegger het volgende:
Gewoon, net als met een slecht nieuws gesprek. Positief beginnen, dan het zuur en positief eindigen.
Hmm, mooie kleurtjes!
Maar dat zijn toch geen handen? Dat zijn HARKEN! En kun je wel, mama is kaal, haar bespotten met haar ziekte?
Maar toch een mooie tekening!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_85610957
Het is natuurlijk best een interessante discussie. Hoe ver ga je door met de claim 'Het gaat om je inzet, niet om het resultaat'.

Want later in het leven gaat het wel om het resultaat. En het liefste dan met zo weinig mogelijk inzet ipv andersom.
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 15:48:40 #33
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85610969
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:46 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Precies, de winnaarsmentaliteit kun je maar beter zo vroeg mogelijk overbrengen. Anders bereiken ze niks later.
Winnaarsmentaliteit of gewoon onversneden arrogantie zodat ze des te harder op hun gezicht gaan?
:{w
Are you fokking to me?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 23 augustus 2010 @ 15:49:13 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_85610995
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
Het is natuurlijk best een interessante discussie.
Nee dat HAD het kunnen zijn....
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:49:16 #35
171161 Bellatrix
video et taceo
pi_85610996
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:48 schreef Loveless85 het volgende:
Het is natuurlijk best een interessante discussie. Hoe ver ga je door met de claim 'Het gaat om je inzet, niet om het resultaat'.

Want later in het leven gaat het wel om het resultaat. En het liefste dan met zo weinig mogelijk inzet ipv andersom.
Gewoon net zoals de Amerikanen. Het gaat om presteren. Dat kind moet beter kunnen, gewoon naar kamp sturen ofzo.
“I am become a sour woman, I take no joy in mead nor meat, and song and laughter have become suspicious strangers to me. I am a creature of grief and dust and bitter longings. There is an empty place within me where my heart was once.”
pi_85611020
Die gaan meestal op de stapel om aan oma, opa, tante of oom te geven :)
Friendship is like peeing on yourself: everyone can see it, but only you get the warm feeling that it brings.
pi_85611028
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:49 schreef Bellatrix het volgende:

[..]

Gewoon net zoals de Amerikanen. Het gaat om presteren. Dat kind moet beter kunnen, gewoon naar kamp sturen ofzo.
Precies, of als ze homo zijn ^O^
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:50:53 #38
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85611065
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:48 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Winnaarsmentaliteit of gewoon onversneden arrogantie zodat ze des te harder op hun gezicht gaan?
:{w
Niks mis met af en toe op je bek gaan, daar leer je alleen maar van en word je hard van :)
pi_85611114
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:22 schreef Maanvis het volgende:
Ik ben benieuwd hoe jullie reageren als jullie kind een werk aflevert dat kwalitatief zwaar onder de maat is voor de leeftijd waarin het kind valt?

:)
"kwalitatief onder de maat" ... gast, het zijn kinderen, jezus, dan is per definitie alles wat ze maken een behoorlijk end onder de maat...
als het tenminste 'normale' kinderen zijn, en niet van die enge 'hoog-intelligente austistjes' die meestal absoluut terecht door hun leeftijdsgenoten vooral gepest worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:53:46 #40
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85611154
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:52 schreef RM-rf het volgende:

[..]

"kwalitatief onder de maat" ... gast, het zijn kinderen, jezus, dan is per definitie alles wat ze maken een behoorlijk end onder de maat...
Als je ze met volwassenen gaat vergelijken wel ja :|W Het is in dit geval de bedoeling dat je ze met leeftijdsgenootjes vergelijkt volgens mij.
  maandag 23 augustus 2010 @ 15:55:48 #41
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_85611237
Ik zou mijn kind naar de avondschool sturen om haar of zijn tekenkunsten te verbeteren. :)
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_85611246
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Als je ze met volwassenen gaat vergelijken wel ja :|W Het is in dit geval de bedoeling dat je ze met leeftijdsgenootjes vergelijkt volgens mij.
je wil toch niet zeggen dat je over kindertekeningen 'kwaliteitsmerkmalen' kunt bedenken waarbij de ene kindertekening 'beter' zou zijn...?
sorry hoor, maar ouders die dat gaan doen horen wat mij betreft ook al opgesloten te worden.

Kindertekeningen zijn gewoon kindertekeningen, meestal wat gekras en vooral bepaald door het motorisch vermogen een stift in de kinderknuitjes vast te houden (of niet)...; er bestaan dus ook helemaal geen 'betere' kindertekeningen..
hooguit is het leuk voor de ouders, maar dat is het bekijken van de eerste in het potje gedraaide kleuter-drol ook.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 15:56:40 #43
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85611265
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:53 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Het is gewoon nooit gezond om kinderen hun 'prestaties' te vergelijken. Sorry maar jij weet echt niet waarover je praat. :{w
Are you fokking to me?
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:04:18 #44
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_85611518
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:56 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Het is gewoon nooit gezond om kinderen hun 'prestaties' te vergelijken. Sorry maar jij weet echt niet waarover je praat. :{w
Je kunt je kind wel nooit willen vergelijken met anderen.. Maar stel dat alle anderen in een klas al fatsoenlijk binnen de lijntjes kunnen kleuren, en jouw kind trekt alleen nog maar lukraak strepen over het papier, doe je dan niks en zeg je dat die strepen hartstikke mooi zijn (want je best doen is goed genoeg) of ga je toch eens kijken of er niet wat aan de hand is?
pi_85611526
Mijn god, vaste OUD posters die dit serieus nemen....
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 23 augustus 2010 @ 16:05:14 #46
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_85611558
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 15:56 schreef Marie30 het volgende:

[..]

Nou euh, maar stel je kind is 12 en het tekent nog steeds koppoters, vind je het dan niet eens tijd om het kind daarop streng toe te spreken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 16:06:53 #47
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85611630
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Je kunt je kind wel nooit willen vergelijken met anderen.. Maar stel dat alle anderen in een klas al fatsoenlijk binnen de lijntjes kunnen kleuren, en jouw kind trekt alleen nog maar lukraak strepen over het papier, doe je dan niks en zeg je dat die strepen hartstikke mooi zijn (want je best doen is goed genoeg) of ga je toch eens kijken of er niet wat aan de hand is?
Dat heb ik nergens gezegd, natuurlijk zou ik dan eens naar het kind zijn motoriek laten kijken. Je draait het om nu. Het ging erom dat ik het kind niet zou afbranden maar wel evenzeer zou bejubelen, want je best doen is dat op zich al waard.
Are you fokking to me?
pi_85611733
Niet iedereen kan het goed tekenen. sommige is gewoon de laatbloeier.
het gaat om dat ouders hiervoor zorgen dat kind zich blijven kunnen ontwikkelen en zelf vertrouwen gaan houden
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  † In Memoriam † maandag 23 augustus 2010 @ 16:12:04 #49
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_85611843
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:04 schreef kwiwi het volgende:

[..]

En nog wat, jij vindt het een laffe instelling (je best doen is genoeg, je moet niet DE beste zijn). Je weet toch dat er altijd maar 1 de beste is en 30 andere die ook hun best gedaan hebben... Als je je kind dat niet leert, ga je dat zeer ongelukkig maken en heel weinig zelfvertrouwen geven. Het geeft een kind net vrijheid te weten dat het niet meer kan doen dan zijn best. Want je kan ook niet meer doen dan je best? Dat is nu eenmaal gewoon zo.
Are you fokking to me?
pi_85612328
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 16:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nou euh, maar stel je kind is 12 en het tekent nog steeds koppoters, vind je het dan niet eens tijd om het kind daarop streng toe te spreken?
'streng toespreken' ... dat zal veel uitmaken :')

serieus, denk je dat ouders kunnen 'bepalen' hoe goed of niet goed hun kinderen kunnen tekenen, door er 'commentaar op te gaan geven' ...?

ff serieus, los van misschien je bedoeling eens lekker te gaan 'rellen'... natuurlijk kunnen ouders wél ervoor zorgen dat hun kinderen beter gaan tekenen... belangrijk daarvoor is vooral dat het kind veel tekent en daaraan verbonden is ook dat het kind vooral 'lol' moet hebben in het tekenen....

het is dus redelijk irrelevant of een ouder wél of niet tevreden is met het 'niveau' van de tekeningen van zn kind ... die tekeningen zelf zijn redelijk inwisselbaar (en de meeste kindertekeningen lijken ook ontzettend op elkaar... 95% van de ouders zal niet eens een kindertekening van zijn eigen kind uit een stapel kunnen halen met andere tekeningen van kinderen met dezelfde leeftijd) ..
wel is het gewoon belangrijk of een kind graag en veel tekent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')