Omdat de automagische knoopsgatfunctie vastliep op 2 lagen fleece. Pas na 4 dagen en 10x opnieuw uithalen kwam ik op het lumineuze idee dat ik ook gewoon kon zigzaggenquote:
Een beetje rondzoeken scheelt idd heel erg! Bij hobbywinkels is het hele assortiment over het algemeen duurder dan op de markt, maar veel online winkels zijn ook nogal eens goedkoper dan marktkramen. Daar komen dan natuurlijk wel weer verzendkosten bij... Ik bestel vaak bij onlinestoffen, ik woon er dan ook lekker in de buurt dus kan het gewoon ophalen, scheelt weer verzendkosten. En.... ben je echt actief met vilt; ze verkopen het ook per meter!quote:Op zondag 29 augustus 2010 17:04 schreef Nijna het volgende:
Het scheelt trouwens wel enorm waar je het haalt. Op de markt voor een A4 formaat ¤1,- en bij Pipoos betaal je het dubbele... Maar nu heb ik online ook nog een winkeltje gevonden die bieden het aan voor ¤0,65 per lapje 20x30cm (hier)
Ik vind hem leukquote:Op woensdag 1 september 2010 10:20 schreef trui het volgende:
nog even showen hier ook hoor. een bal van 'afrikaanse bloemen'.
[ afbeelding ]
Wat een geweldige bal zegquote:Op woensdag 1 september 2010 16:19 schreef bixister het volgende:
haha bij tess lijkt ie inderdaad nog enormer. maar ook voor anna was ie al aardig groot.
Welke maat zoek je?quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:03 schreef Nijna het volgende:
Ik heb een leuke broek gezien van Farbenmix, model kim. Lijkt me wel leuk om met ribstof een broek van de maken voor de oudste.
Maar ik zit nog een beetje in dubio of ik 6 euro over heb voor het patroon.
Of weet iemand een soortgelijk patroon uit de knippie bijvoorbeeld... want daar liggen wel hele stapels van op naailes en dan kost t me niks... Of heeft iemand het patroon liggen en wil diegene het voor een klein prijsje aan mij kwijt...?
Hij is binnen en inderdaad wat heb je dat snel en mooi gedaan!! En hij rinkelt ook nogquote:
Leuk!quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef Vicky het volgende:
De lavenderbunny voor Sonnetje en Floris is eindelijk af!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Die is ook leuk... misschien moet ik ook maar eens leren haken danquote:Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
he die zie ik nu pas hier!quote:Op dinsdag 14 september 2010 10:25 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meteen vanmiddag de roze versie van de knoopjes gekocht. Volgens mij waren ze iets van 2,50 per kaartje!quote:Op dinsdag 28 september 2010 12:19 schreef oeke het volgende:
Leuk Tan, en je heksje is ook leuk geworden!![]()
Tof Vicks! Je bunny!![]()
Tip!
Bij de Xenos hebben ze nu hele leuke stoffen knopen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ze hadden ook roze, maar die heb ik laten liggen. Ik weet trouwens niet meer hoe duur ze waren.
Knisperspul is gewoon verpakking; soms heb je van die verpakkingen die enorm kraken, die maak ik schoon en bewaar ik. Belletjes haal je bij de hobbywinkel of fourniturenzaak.quote:Op dinsdag 28 september 2010 21:46 schreef DJRandall het volgende:
Mooi Tan,
hoe kom je eigenlijk aan knisperspul en belletjes?
ja echt was iets van 9 euro ofzo. wel heel leuk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh echt Popples? Ik heb de mijne weer ingeleverd bij mijn tante want alles is nu wel zo'n beetje uitgeprobeerd en volgekalkt
Sokpoppen zijn per definitie leuk!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:10 schreef Sjeen het volgende:
Lang niet zo crea als de meesten hier, maar Isa wilde graag sokpoppen
[ afbeelding ]
haha prachtig dat dan te lezenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:15 schreef Sjeen het volgende:
We hebben al vier voorstellingen gehad vanavond
offf ik geloof iets met brandertje of soldeer nog wat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je nog hoe dat ding werd aangeprezen? Op pyrograaf kan ik niks vinden nl. (en de echte pyrograven zijn juist vreselijk duur - 30x zoveel ofzo)
Lege melkpakken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:37 schreef Saffier het volgende:
Rocks wat een mooie stoeltjes
Ik heb voor Tobias (vnl voor zijn feestje binnenkort) vanalles gekocht om lampionnen te kunnen maken. Hij is vlak voor Halloween jarig, dus ik heb spokenslingers enzo in huis.
Maaarrrrrrrr nu heb ik dus van alles om de lampionnen mee te kunnen versieren, ook de lampjes met handvatjes voor de lampionnen (Bart Smit voor maar 1 euro per ding) maar niemand die de 'lampekapjes' ervoor verkoopt.
Ik heb de familie al opdracht gegeven om Boerenlandyoghurt te gaan eten omdat die in doorzichtige emmertjes zit zodat ik daar de lampekapjes van kan maken. Helaasheeft Boerenland nu de actie met de knuffelbeestjes zodat die yoghurt hier nu steeds is uitverkocht.
Die 'lampekapjes' moeten toch ook érgens te koop zijn?? Wie heeft er een idee?
Nee dat snap ik, maar wij deden dan figuurtjes eruit knippen en met van dat doorzichtige papier weer dichtplakken, dat papier heb je dan in verschillende kleuren en je hebt een vrolijke lantaarn. En de kinderen zijn er echt even mee bezig om te maken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Saffier het volgende:
Die zijn niet doorzichtig, dus dan heeft dat lampje geen nut meer.
Ah op die fiets, ik weet het weer, zo deden wij dat ook vroeger idd!quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar wij deden dan figuurtjes eruit knippen en met van dat doorzichtige papier weer dichtplakken, dat papier heb je dan in verschillende kleuren en je hebt een vrolijke lantaarn. En de kinderen zijn er echt even mee bezig om te maken.
Ja nostalgiequote:Op maandag 18 oktober 2010 11:53 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ah op die fiets, ik weet het weer, zo deden wij dat ook vroeger idd!
En ik bedenk me net dat M. gewone melk drinkt uit die plastic half doorzichtige pakken, misschien kan ik daar ook wel lampekapjes van maken.
Bij de xenos hier wisten ze níet waar ik het over had :Squote:Op maandag 18 oktober 2010 12:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
xenos..van die rijstpapieren bollen. Kosten 50 cent ofzo
In het weekend staat er altijd in elke winkel van dat ongeïnteresseerde puberpersoneel..quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:12 schreef Saffier het volgende:
[..]
Bij de xenos hier wisten ze níet waar ik het over had :S
Eens kijken of er van de week ander personeel staat.
Ik zeg gewoon waar het op slaat, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Het is toch zo? Ga je naar de gamma, spreek je zo'n kop vol pukkels aan... "Ja, als het er niet ligt dan hebben we het niet".. Nee zover kan ik ook nog wel denken...quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef Saffier het volgende:jij bent ook altijd zo lekker ongenuanceerd he
je kunt ze inderdaad eventueel van lege melkverpakkingen maken, maar je kunt ze ook van een flinke (dunne) kartonnen strook maken. laat je hen zelf wat figuurtjes uitprikken en dan beplak je ze van binnen met vliegerpapier voor dat je ze tot een rondje vouwt en dichtniet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:37 schreef Saffier het volgende:
Rocks wat een mooie stoeltjes
Ik heb voor Tobias (vnl voor zijn feestje binnenkort) vanalles gekocht om lampionnen te kunnen maken. Hij is vlak voor Halloween jarig, dus ik heb spokenslingers enzo in huis.
Maaarrrrrrrr nu heb ik dus van alles om de lampionnen mee te kunnen versieren, ook de lampjes met handvatjes voor de lampionnen (Bart Smit voor maar 1 euro per ding) maar niemand die de 'lampekapjes' ervoor verkoopt.
Ik heb de familie al opdracht gegeven om Boerenlandyoghurt te gaan eten omdat die in doorzichtige emmertjes zit zodat ik daar de lampekapjes van kan maken. Helaasheeft Boerenland nu de actie met de knuffelbeestjes zodat die yoghurt hier nu steeds is uitverkocht.
Die 'lampekapjes' moeten toch ook érgens te koop zijn?? Wie heeft er een idee?
Voor wanneer heb je dat nodig Saffier?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef Saffier het volgende:jij bent ook altijd zo lekker ongenuanceerd he
quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon waar het op slaat, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Het is toch zo? Ga je naar de gamma, spreek je zo'n kop vol pukkels aan... "Ja, als het er niet ligt dan hebben we het niet".. Nee zover kan ik ook nog wel denken...
quote:Bij de action hebben ze van die potjes lijm staan, en die trekken dat ook wel.Op donderdag 21 oktober 2010 15:42 schreef Saffier het volgende:
Ha dames!
Trui zó maakten we ze vroeger ja! Ik had alleen die plastic bakjes ergens gezien en kwam creatief niet verder gedacht dan dat.
Inmiddels eet de halve familie (oke, wij en mijn ouders, valt mee) die boerenyoghurt en heb ik genoeg emmertjes. Voordeel is dat er hengsels aan zitten waar precies het haakje van het handvat-met-lampje aan past.
Ik heb er net 1 geknutseld om te zien waar er problemen komen en de stoffen blaadjes die ik heb gekocht bij de xenos blijven niet zo best plakken (lees; helemaal niet) op het plastic. Dat heb ik getackeld denk ik met een strook papier om het emmertje heen, daar blijven ze hopelijk wel aan zitten.
quote:oh ja das een goed idee. Ik heb 1 wat groter stuk over en 1 smalle strook. Van die grote kan ik nog wel een jurkje maken denk ik en dan die smalle een lakentje. Yay!Op donderdag 21 oktober 2010 15:28 schreef Lenaatje het volgende:
Leuk Huup! Misschien heb je nog een lakentje waar je een strookje op kan naaien?
quote:hahaOp donderdag 21 oktober 2010 16:22 schreef trui het volgende:
super stofje huup! (ook goed als voering voor een tas te gebruiken!)
Goed idee! Ga ik zeker kijken. Tnx.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:23 schreef lady-wrb het volgende:
op de markt misschien? bij zo'n fourniturenkraam.
quote:Op woensdag 3 november 2010 18:38 schreef Ynske het volgende:
hij is klaar
[ afbeelding ]
* Ynske is trots
oh wat een geweldig leuk ideequote:Op donderdag 4 november 2010 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Oh Ynske een echt bruidje hoor, dat kan niet missen
En kijk nou wat ik online vond:
[ afbeelding ]
Een adventskalender met zakjesDie ga ik maken denk ik. En dan in elk zakje iets. Een toffee, een sleutelhanger, een leuke sticker, een mooie pen, een kettinkje
Oh dat is echt iets voor Linde
Of je zou iets kunnen maken wat je aan de deur kan hangen. Dus een grote lap met daar allemaal vakjes op. En dan met een klittebandje, knoopje, drukkertje dicht en varierend van grootte!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik zei net alleen al in het naaitopic dat een lint met zoveel zakjes wel heel zwaar is... Misschien een leuk mandje neerzetten onder de boom en dan die zakjes met een nummer erop daarin. Kan je ook verschillende maten zakjes maken
hmm meteen even kijken wat voor stofjes ik nog heb![]()
Oh da's ook leuk! We hebben alleen niet echt een vrije deurquote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of je zou iets kunnen maken wat je aan de deur kan hangen. Dus een grote lap met daar allemaal vakjes op. En dan met een klittebandje, knoopje, drukkertje dicht en varierend van grootte!
Ik zie het ineens helemaal voor me.Kan je ook de nummertjes nog een beetje door elkaar doen voor het advent-effect.
Oh ja ik was Esmee even vergeten geloof ikquote:Op donderdag 4 november 2010 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is idd ook wel een leuk idee.
Ik vrees alleen dat Oscar er hier doorheen zou gaan rauzen.
wij hadden vorig jaar zakjes als adventskalender maar deden niet voor ieder kind een eigen zakje, maar gewoon alles bij elkaar in. Nou doen wij sowieso niet alleen maar dingetjes voor hun eigen erin maar ook dingetjes die ze moeten delen dus dat scheelde ook al (en iedere 5e dag iets lekkers). wij hadden hem langs de kast gespannen zodat we hem hier en daar extra konden vast zetten (hij was topzwaar) Dit jaar heb ik het me er makkelijk vanaf gemaakt, ga een krans voorzien van lichtjes die ik ophang en onder aan de krans komen deze van de ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40175875quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een leuk idee!
Ik zou er alleen 3 moeten maken en dat is me net ff te gortig
quote:Op donderdag 4 november 2010 22:33 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh ja ik was Esmee even vergeten geloof ik![]()
Ja vanmiddag met mijn ouders en Linde naar de Albert Cuijp geweest voor stof, vilt en koord. Is vaak veel goedkoper. En soms naai ik met de hand (quilt) en soms met de machine (kleertjes). Enneh er is maar 1 tip: Gewoon gaan proberenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
Wat een leuke ideetjes komen hier voorbij zeg! Halen jullie stof ed op de markt ofzo? En dan, met de hand of met de machine naaien? Ik ben helemaal niet zo into het creabea zijn eerlijk gezegd, maar het lezen van dit topic werkt wel aanstekelijk zeg! Superleuk, en helemaal als je het zelf maakt!
Beginnerstips?
opstrijknummers nemenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
Wat een leuke ideetjes komen hier voorbij zeg! Halen jullie stof ed op de markt ofzo? En dan, met de hand of met de machine naaien? Ik ben helemaal niet zo into het creabea zijn eerlijk gezegd, maar het lezen van dit topic werkt wel aanstekelijk zeg! Superleuk, en helemaal als je het zelf maakt!
Beginnerstips?
Heel blijquote:Op zondag 28 november 2010 12:05 schreef Ynske het volgende:
Stiemie wat een leuke adventdingen
Hier vorige week nog een jurkje gemaakt en aan Isa gegeven. Ze was erwel blij mee volgens mij
[ afbeelding ]
ik gebruik ze wel eens en op zich is er niets mis mee.quote:Op maandag 29 november 2010 16:19 schreef Twinkly het volgende:
Oeke dat gedichtje <3! Ik heb het overgeschreven
Sjeen wat staat dat sfeervol!
Ynske wat een mooie jurkjes! Super om zoveel kleertjes te hebben voor de pop![]()
Trui wat een leuk idee! Maar wat een werk
Hebben jullie ervaring met deze drukknopen? Of moet ik toch weer voor de duurdere van Prym gaan?
Ik had laatst bij de Blokker hele goedkope drukknopen en een tang gekocht en die knopen passen helemaal niet in de tang
Oh wat jammer zeg. Kan je 'm niet uitspoelen ofzo? Ik vind 'm namelijk wel heel erg leuk!quote:Op maandag 29 november 2010 21:44 schreef trui het volgende:
ik was ook bezig met een soort adventskalender (er komen dan kleine pakjes rechts en links in elke 'tak').maar ik vrees dat ik 'm verpest heb vanmiddag... ik gooide 'm in een stijfseloplossing omdat 't ding veel te slap was, en nu zijn de witte randjes erg lelijk groen gevlekt geworden...
(heb nog geen foto van na-de-ramp...)
Zonder verder teruggelezen te hebben...quote:Op maandag 29 november 2010 16:19 schreef Twinkly het volgende:
Oeke dat gedichtje <3! Ik heb het overgeschreven
Sjeen wat staat dat sfeervol!
Ynske wat een mooie jurkjes! Super om zoveel kleertjes te hebben voor de pop![]()
Trui wat een leuk idee! Maar wat een werk
Hebben jullie ervaring met deze drukknopen? Of moet ik toch weer voor de duurdere van Prym gaan?
Ik had laatst bij de Blokker hele goedkope drukknopen en een tang gekocht en die knopen passen helemaal niet in de tang
Mini verpakking prinsessenshampoo, voorverpakt spekje, prinsessenpotlood, gum, leuke puntenslijper, pixie boekje, dingetje om in de kerstboom te hangen, kaleidoscoopje, zo'n tv-dingetje waar je dia's in kan bekijken, badbeestje, stickervelletje, stempel, notitieboekje, sleutelhanger, rolletje snoepjes, smarties, verrassingsei, doosje krentjes, paar leuke sokken etc zo maar wat ideetjes en dingen die er bij ons inzittenquote:Op dinsdag 30 november 2010 08:56 schreef lady-wrb het volgende:
wat stoppen jullie eigenlijk in zo'n kalender?
Oh, wat liefquote:Op dinsdag 30 november 2010 09:08 schreef huuphuup het volgende:
[..]
Zonder verder teruggelezen te hebben...
ik heb twee pakjes van die drukkers liggen, weet even zo snel niet of ik nou open of dichte heb van boven, kan wel ff een foto van de verpakking maken en ik stuur je er met liefde een stuk of wat op hoor! heb 2 doosjes dus ik denk dat ik dan ook wel 1 zo'n plastic malletje kan missen, lijkt me.
Kijk maar
-edit-
oh en ik heb verder zelf nog geen ervaring ermee want ze zijn nog niet gebruikt door mij
ja ik heb ze wel nodig, maar het zijn er best wel veel in een doosje dus kan er gerust wat missen. ik wilde ze gebruiken voor jurkjes, van die A-lijn voor de schouderbandjes zeg maar.quote:Op dinsdag 30 november 2010 09:38 schreef Twinkly het volgende:
[..]
Oh, wat lief![]()
Heb jij ze niet zelf nodig dan?
Ik zoek de drukkertjes met een open ringetje.
groen ijzerdraad erdoorheen weven?quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:52 schreef trui het volgende:
de wasmachine bracht inderdaad uitkomst, het wit is weer wit!nu nog iets anders verzinnen op de slapheid.
bedankt voor de tips! de bedoeling is hangend aan de muur / deur. 't komt van dit 'mystery project'. zie ook deel 4 voor 't eindresultaat met pakjes.quote:Op dinsdag 30 november 2010 11:55 schreef Stiemie het volgende:
Oh wat fijn zeg!
Misschien ijzerdraad erin? Of dik karton? Wil je 'm ophangen of moet ie staan?
Ik wilde jou ook al vragen waar jij het patroon voor die super leuke speelpakken van Avalon en Ronja vandaan had, in mijn boekje staat namelijk ook zo'n patroon.quote:Op dinsdag 30 november 2010 20:08 schreef owlet het volgende:
Twinkly, welk boekje is dat? Ik heb, aan het kleine stukje lay out en lettertype dat ik kan zien, een vergelijkbaar boekje met vergelijkbare kleding maar dit patroon ken ik niet. Hoe heet jouw boekje? Als er nog een deel van is dan ga ik speuren!
Edit: ik had mijn snaps tang binnen een week in huis via een chinese coop. Beste aankoop ooit, ik gebruik hem echt heel veel
quote:Op dinsdag 30 november 2010 21:56 schreef Stiemie het volgende:
Oh en Twinkly heb je mij als lootje? Ah toe? Wat een leuk stofje en dat bloesje![]()
Wat grappig dat je hetzelfde boekje hebt!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:06 schreef owlet het volgende:
Dat boekje is het idd! Misschien heb ik dat jakje nooit gezien, ik zal een keer kijken. De pakken komen ook daar uit.
De snapstang heb ik via een yahoolist speciaal daarvoor gekocht. Je geeft daar aan in de database wat je wilt en dan krijg je te horen welk bedrag je via paypal kan betalen. Volgens mij verkoopt ze ook via ebay, maar de list heet iig "notionsupply". Ik was voor tang en snaps (zelfde als op luiers idd)iets van 20 tot 30 euro kwijt, als ik me goed herinner.
mijn favo snapswerk: alle theedoeken en hydrofielluiers twee snaps aan zijkanten geven zodat ze als slabbers gebruikt kunnen worden![]()
ah fijn! dat ie er is, en dat je weer beter bent natuurlijk!quote:Op dinsdag 30 november 2010 22:07 schreef Oxymoron het volgende:
Zo en dan wil ik hierbij openbaar Trui de lieve trui bedanken voor de mooie gekko! Krul in de staart, oogjes en tong, alles zit erop!
En je kaart heeft geholpenik ben weer beter!
Ik moest even terugzoeken maar het is idd het pak van blz. 40 (en toen kwam ik ook het bloesje tegen!).quote:Op woensdag 1 december 2010 09:10 schreef Twinkly het volgende:
Wat grappig dat je hetzelfde boekje hebt!Ik hou van dat boekje
Heb jij dat speelpak op blz. 40 voor de meiden gemaakt? Dat pak heb ik als kind ook gehad! Wat voor voering enzo heb je gebruikt om het warm te maken?
Het knip-handboek is ook nog een aanraderquote:Op woensdag 1 december 2010 10:35 schreef Twinkly het volgende:
Leuke gekko trui! Ik dacht heel even dat het over een gebreide trui met een gekko erop ging
Owlet, nou heb ik helemaal zin om ook zo'n pak voor Niels te maken
Dankjewel voor de boekentips! Ik weet wat ik mijn Santa kan vragen
Nog niet maar dat biedt geen garantie voor de toekomstquote:Op maandag 6 december 2010 15:18 schreef trui het volgende:
rood is beter inderdaad (hier lijkt 't ook roze).
ooh TF, wat leuk!!!en niet teveel last van je hand/pols?
hahaha jij ook alquote:Op maandag 6 december 2010 12:49 schreef trui het volgende:
ik moet bij dat truitje wel een beetje denken aan de stropdas-dingen die m'n moeder vroeger voor mij maakte. ik had er zo'n hekel aan... als je die foto's ook ziet waarop ik 't dan toch maar aan heb zie ik er daarop ook diep ongelukkig uit.![]()
kortom: ik hoop dat de ontvangster er blij mee is!
Xenosquote:
Grmmmblll, ik was er bang voor.quote:Op maandag 13 december 2010 21:01 schreef trui het volgende:
ja hoor, maar alleen als je er heeeeel veel geld voor betaalt.
Cool! Dat moet ik ook maken!quote:Op maandag 13 december 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oeke, wat gaaf! Wat een geweldige kop, zeg!
Oooh Trui, wauw, zoiets heeft m'n moeder vroeger ook gemaakt!Maria had een klein poppetje in d'r buik en kon je er aan de onderkant uittrekken. Dat mocht ik altijd op kerstavond doen.
Dat vind ik een beetje eng klinken eerlijk gezegd.quote:Op maandag 13 december 2010 21:53 schreef Ssserpente het volgende:
Oooh Trui, wauw, zoiets heeft m'n moeder vroeger ook gemaakt!Maria had een klein poppetje in d'r buik en kon je er aan de onderkant uittrekken. Dat mocht ik altijd op kerstavond doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |