ja echt was iets van 9 euro ofzo. wel heel leuk.quote:Op zondag 10 oktober 2010 11:27 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh echt Popples? Ik heb de mijne weer ingeleverd bij mijn tante want alles is nu wel zo'n beetje uitgeprobeerd en volgekalkt
Sokpoppen zijn per definitie leuk!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:10 schreef Sjeen het volgende:
Lang niet zo crea als de meesten hier, maar Isa wilde graag sokpoppen
[ afbeelding ]
haha prachtig dat dan te lezenquote:Op zaterdag 16 oktober 2010 22:15 schreef Sjeen het volgende:
We hebben al vier voorstellingen gehad vanavond
offf ik geloof iets met brandertje of soldeer nog wat.quote:Op zondag 10 oktober 2010 21:31 schreef RockabeIIa het volgende:
Weet je nog hoe dat ding werd aangeprezen? Op pyrograaf kan ik niks vinden nl. (en de echte pyrograven zijn juist vreselijk duur - 30x zoveel ofzo)
Lege melkpakken?quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:37 schreef Saffier het volgende:
Rocks wat een mooie stoeltjes
Ik heb voor Tobias (vnl voor zijn feestje binnenkort) vanalles gekocht om lampionnen te kunnen maken. Hij is vlak voor Halloween jarig, dus ik heb spokenslingers enzo in huis.
Maaarrrrrrrr nu heb ik dus van alles om de lampionnen mee te kunnen versieren, ook de lampjes met handvatjes voor de lampionnen (Bart Smit voor maar 1 euro per ding) maar niemand die de 'lampekapjes' ervoor verkoopt.
Ik heb de familie al opdracht gegeven om Boerenlandyoghurt te gaan eten omdat die in doorzichtige emmertjes zit zodat ik daar de lampekapjes van kan maken. Helaasheeft Boerenland nu de actie met de knuffelbeestjes zodat die yoghurt hier nu steeds is uitverkocht.
Die 'lampekapjes' moeten toch ook érgens te koop zijn?? Wie heeft er een idee?
Nee dat snap ik, maar wij deden dan figuurtjes eruit knippen en met van dat doorzichtige papier weer dichtplakken, dat papier heb je dan in verschillende kleuren en je hebt een vrolijke lantaarn. En de kinderen zijn er echt even mee bezig om te maken.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:45 schreef Saffier het volgende:
Die zijn niet doorzichtig, dus dan heeft dat lampje geen nut meer.
Ah op die fiets, ik weet het weer, zo deden wij dat ook vroeger idd!quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee dat snap ik, maar wij deden dan figuurtjes eruit knippen en met van dat doorzichtige papier weer dichtplakken, dat papier heb je dan in verschillende kleuren en je hebt een vrolijke lantaarn. En de kinderen zijn er echt even mee bezig om te maken.
Ja nostalgiequote:Op maandag 18 oktober 2010 11:53 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ah op die fiets, ik weet het weer, zo deden wij dat ook vroeger idd!
En ik bedenk me net dat M. gewone melk drinkt uit die plastic half doorzichtige pakken, misschien kan ik daar ook wel lampekapjes van maken.
Bij de xenos hier wisten ze níet waar ik het over had :Squote:Op maandag 18 oktober 2010 12:04 schreef De_Taartjesfee het volgende:
xenos..van die rijstpapieren bollen. Kosten 50 cent ofzo
In het weekend staat er altijd in elke winkel van dat ongeïnteresseerde puberpersoneel..quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:12 schreef Saffier het volgende:
[..]
Bij de xenos hier wisten ze níet waar ik het over had :S
Eens kijken of er van de week ander personeel staat.
Ik zeg gewoon waar het op slaat, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Het is toch zo? Ga je naar de gamma, spreek je zo'n kop vol pukkels aan... "Ja, als het er niet ligt dan hebben we het niet".. Nee zover kan ik ook nog wel denken...quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef Saffier het volgende:jij bent ook altijd zo lekker ongenuanceerd he
je kunt ze inderdaad eventueel van lege melkverpakkingen maken, maar je kunt ze ook van een flinke (dunne) kartonnen strook maken. laat je hen zelf wat figuurtjes uitprikken en dan beplak je ze van binnen met vliegerpapier voor dat je ze tot een rondje vouwt en dichtniet.quote:Op maandag 18 oktober 2010 11:37 schreef Saffier het volgende:
Rocks wat een mooie stoeltjes
Ik heb voor Tobias (vnl voor zijn feestje binnenkort) vanalles gekocht om lampionnen te kunnen maken. Hij is vlak voor Halloween jarig, dus ik heb spokenslingers enzo in huis.
Maaarrrrrrrr nu heb ik dus van alles om de lampionnen mee te kunnen versieren, ook de lampjes met handvatjes voor de lampionnen (Bart Smit voor maar 1 euro per ding) maar niemand die de 'lampekapjes' ervoor verkoopt.
Ik heb de familie al opdracht gegeven om Boerenlandyoghurt te gaan eten omdat die in doorzichtige emmertjes zit zodat ik daar de lampekapjes van kan maken. Helaasheeft Boerenland nu de actie met de knuffelbeestjes zodat die yoghurt hier nu steeds is uitverkocht.
Die 'lampekapjes' moeten toch ook érgens te koop zijn?? Wie heeft er een idee?
Voor wanneer heb je dat nodig Saffier?quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:18 schreef Saffier het volgende:jij bent ook altijd zo lekker ongenuanceerd he
quote:Op maandag 18 oktober 2010 12:35 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon waar het op slaat, dan weet iedereen waar ie aan toe is. Het is toch zo? Ga je naar de gamma, spreek je zo'n kop vol pukkels aan... "Ja, als het er niet ligt dan hebben we het niet".. Nee zover kan ik ook nog wel denken...
quote:Bij de action hebben ze van die potjes lijm staan, en die trekken dat ook wel.Op donderdag 21 oktober 2010 15:42 schreef Saffier het volgende:
Ha dames!
Trui zó maakten we ze vroeger ja! Ik had alleen die plastic bakjes ergens gezien en kwam creatief niet verder gedacht dan dat.
Inmiddels eet de halve familie (oke, wij en mijn ouders, valt mee) die boerenyoghurt en heb ik genoeg emmertjes. Voordeel is dat er hengsels aan zitten waar precies het haakje van het handvat-met-lampje aan past.
Ik heb er net 1 geknutseld om te zien waar er problemen komen en de stoffen blaadjes die ik heb gekocht bij de xenos blijven niet zo best plakken (lees; helemaal niet) op het plastic. Dat heb ik getackeld denk ik met een strook papier om het emmertje heen, daar blijven ze hopelijk wel aan zitten.
quote:oh ja das een goed idee. Ik heb 1 wat groter stuk over en 1 smalle strook. Van die grote kan ik nog wel een jurkje maken denk ik en dan die smalle een lakentje. Yay!Op donderdag 21 oktober 2010 15:28 schreef Lenaatje het volgende:
Leuk Huup! Misschien heb je nog een lakentje waar je een strookje op kan naaien?
quote:hahaOp donderdag 21 oktober 2010 16:22 schreef trui het volgende:
super stofje huup! (ook goed als voering voor een tas te gebruiken!)
Goed idee! Ga ik zeker kijken. Tnx.quote:Op zondag 31 oktober 2010 20:23 schreef lady-wrb het volgende:
op de markt misschien? bij zo'n fourniturenkraam.
quote:Op woensdag 3 november 2010 18:38 schreef Ynske het volgende:
hij is klaar
[ afbeelding ]
* Ynske is trots
oh wat een geweldig leuk ideequote:Op donderdag 4 november 2010 21:49 schreef Stiemie het volgende:
Oh Ynske een echt bruidje hoor, dat kan niet missen
En kijk nou wat ik online vond:
[ afbeelding ]
Een adventskalender met zakjesDie ga ik maken denk ik. En dan in elk zakje iets. Een toffee, een sleutelhanger, een leuke sticker, een mooie pen, een kettinkje
Oh dat is echt iets voor Linde
Of je zou iets kunnen maken wat je aan de deur kan hangen. Dus een grote lap met daar allemaal vakjes op. En dan met een klittebandje, knoopje, drukkertje dicht en varierend van grootte!quote:Op donderdag 4 november 2010 22:17 schreef Stiemie het volgende:
Ik zei net alleen al in het naaitopic dat een lint met zoveel zakjes wel heel zwaar is... Misschien een leuk mandje neerzetten onder de boom en dan die zakjes met een nummer erop daarin. Kan je ook verschillende maten zakjes maken
hmm meteen even kijken wat voor stofjes ik nog heb![]()
Oh da's ook leuk! We hebben alleen niet echt een vrije deurquote:Op donderdag 4 november 2010 22:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Of je zou iets kunnen maken wat je aan de deur kan hangen. Dus een grote lap met daar allemaal vakjes op. En dan met een klittebandje, knoopje, drukkertje dicht en varierend van grootte!
Ik zie het ineens helemaal voor me.Kan je ook de nummertjes nog een beetje door elkaar doen voor het advent-effect.
Oh ja ik was Esmee even vergeten geloof ikquote:Op donderdag 4 november 2010 22:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dat is idd ook wel een leuk idee.
Ik vrees alleen dat Oscar er hier doorheen zou gaan rauzen.
wij hadden vorig jaar zakjes als adventskalender maar deden niet voor ieder kind een eigen zakje, maar gewoon alles bij elkaar in. Nou doen wij sowieso niet alleen maar dingetjes voor hun eigen erin maar ook dingetjes die ze moeten delen dus dat scheelde ook al (en iedere 5e dag iets lekkers). wij hadden hem langs de kast gespannen zodat we hem hier en daar extra konden vast zetten (hij was topzwaar) Dit jaar heb ik het me er makkelijk vanaf gemaakt, ga een krans voorzien van lichtjes die ik ophang en onder aan de krans komen deze van de ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/40175875quote:Op donderdag 4 november 2010 22:21 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wat een leuk idee!
Ik zou er alleen 3 moeten maken en dat is me net ff te gortig
quote:Op donderdag 4 november 2010 22:33 schreef Stiemie het volgende:
[..]
Oh ja ik was Esmee even vergeten geloof ik![]()
Ja vanmiddag met mijn ouders en Linde naar de Albert Cuijp geweest voor stof, vilt en koord. Is vaak veel goedkoper. En soms naai ik met de hand (quilt) en soms met de machine (kleertjes). Enneh er is maar 1 tip: Gewoon gaan proberenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
Wat een leuke ideetjes komen hier voorbij zeg! Halen jullie stof ed op de markt ofzo? En dan, met de hand of met de machine naaien? Ik ben helemaal niet zo into het creabea zijn eerlijk gezegd, maar het lezen van dit topic werkt wel aanstekelijk zeg! Superleuk, en helemaal als je het zelf maakt!
Beginnerstips?
opstrijknummers nemenquote:Op zaterdag 6 november 2010 20:59 schreef mikoxx het volgende:
Wat een leuke ideetjes komen hier voorbij zeg! Halen jullie stof ed op de markt ofzo? En dan, met de hand of met de machine naaien? Ik ben helemaal niet zo into het creabea zijn eerlijk gezegd, maar het lezen van dit topic werkt wel aanstekelijk zeg! Superleuk, en helemaal als je het zelf maakt!
Beginnerstips?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |