Tadaa: https://contact.studentenov-chipkaart.nl/quote:Op dinsdag 14 september 2010 08:52 schreef Pizzahut het volgende:
Toch geen last gehad van die storing maar hij is echt kapot..
Vanmiddag opsturen en hopelijk echt binnen 3 weken een nieuwe kaart.
Ik las dat je als je kaart defect is je reiskosten van die weken kan terugvragen.
Iemand een idee hoe ik dit kan doen? Op DUO kan ik niets vinden.
Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:quote:Op dinsdag 14 september 2010 09:24 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Tadaa: https://contact.studentenov-chipkaart.nl/
Ik sluit me bij je aan!quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#vervangende
Als je een kaart hebt met een wei met koeien achterop dan heb je wellicht wel recht op compensatie, bij een witte achterkant en een magneetstrip blijkbaar bij voorbaat al niet.
Ik zou hoe dan ook een brief schrijven dat je compensatie wilt van DUO vanwege het niet nakomen van de wet. Zij zijn tot zover ik weet immers verantwoordelijk voor het regelen van een geldige/werkende ov studentenkaart. En drie weken is niet een redelijke termijn als het bij 'reguliere' klanten wel binnen enkele dagen kan.
Sowieso is het een grof schandaal hoe men hier met de studenten omgaat, op deze wijze werk je de ov-reiziger van de toekomst echt heus niet in de file op het moment dat de opleiding is voltooid.
Ik ben blij dat mijn kaart het nog doet, alstie kapot gaat kan ik zo'n beetje direct een maandnetabonnement kopen van circa 350 euro of iedere dag ruim 25 euro aan voltarief kaartjes kopen.![]()
Volgens mij is de huidige regeling iets in de trant van, als je een halfgare OVC gekregen hebt (die met zo'n productiefout) dan heb je recht op compensatie. DUO is immers voor het Ministerie van OCW belast op het uitvoeren van de wet op de studiefinanciering waartoe ook de OV-studentenkaart behoord en heeft overduidelijk gefaald hierin door het niet leveren van een werkende kaart. Ik verwacht overigens dat men daar intern wel het een en ander te verrekenen heeft met TLS.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:04 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Ik sluit me bij je aan!
Maar wat is het verschil tussen de twee verschillende kaarten dan? Want mijne had nog een magneetstrip.
Studenten OVchipkaart is toch studenten OVchipkaart..
Gelukkig pas 10,40 EUR kwijt omdat ik dus met een heel pak aan papieren rondreis en de conducteur-en me goed gezind zijn.
Ik denk dat die nog niet bijwerkt is: er staat ook nog steeds 3 weken levertijd op, na ontvangst formulier. Terwijl het nu maximaal 9 dagen mag duren, na het laatste bericht in de media.quote:Op dinsdag 14 september 2010 13:31 schreef Eix het volgende:
[..]
* Voor de duidelijkheid, ik weet niet hoe men op dit moment omgaat met klachten. Maar de tekst op die OVC declaratiewebsite duidt er naar mijn mening in ieder geval op dat men geen compensatie geeft bij reguliere defecte kaarten...
Dus zodra ik mijn aanvraag formulier binnen heb en hierna mijn oude kaart en nieuwe aanvraag formulier opstuur mag het max 9 dagen duren?quote:Op dinsdag 14 september 2010 14:07 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Ik denk dat die nog niet bijwerkt is: er staat ook nog steeds 3 weken levertijd op, na ontvangst formulier. Terwijl het nu maximaal 9 dagen mag duren, na het laatste bericht in de media.
Ik laat me ook niet afpoeieren hoor. Of ik krijg het van DUO, of van de NS. Ik krijg het wel
Dat zijn wel de laatste berichten, al vermoed ik dat ze het nog niet veranderd hebben omdat ze daarvoor natuurlijk best wat veranderingen intern door zullen moeten doorvoeren.quote:Op dinsdag 14 september 2010 15:03 schreef Pizzahut het volgende:
[..]
Dus zodra ik mijn aanvraag formulier binnen heb en hierna mijn oude kaart en nieuwe aanvraag formulier opstuur mag het max 9 dagen duren?
Heb trouwens wel de oude versie: wit met witte achterkant en magneetstrip.
Studenten zijn en MOETEN als reguliere klanten behandelt worden.quote:Op dinsdag 14 september 2010 12:45 schreef Eix het volgende:
[..]
Ja, maar dit is dan ook weer een mooie:
http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen#vervangende
Als je een kaart hebt met een wei met koeien achterop dan heb je wellicht wel recht op compensatie, bij een witte achterkant en een magneetstrip blijkbaar bij voorbaat al niet.
Ik zou hoe dan ook een brief schrijven dat je compensatie wilt van DUO vanwege het niet nakomen van de wet. Zij zijn tot zover ik weet immers verantwoordelijk voor het regelen van een geldige/werkende ov studentenkaart. En drie weken is niet een redelijke termijn als het bij 'reguliere' klanten wel binnen enkele dagen kan.
Sowieso is het een grof schandaal hoe men hier met de studenten omgaat, op deze wijze werk je de ov-reiziger van de toekomst echt heus niet in de file op het moment dat de opleiding is voltooid.
Ik ben blij dat mijn kaart het nog doet, alstie kapot gaat kan ik zo'n beetje direct een maandnetabonnement kopen van circa 350 euro of iedere dag ruim 25 euro aan voltarief kaartjes kopen.![]()
Lijkt me sterk. Ik heb zelf nog zo'n anonieme chipkaart en hoewel ik daar niet bepaald zuinig mee omga (bijvoorbeeld gewoon los in mijn jaszak), is die nog nooit kapot gegaan.quote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
Helemaal niets. Behalve dan de producten die je er tijdens je studie opzet.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 23:05 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Lijkt me sterk. Ik heb zelf nog zo'n anonieme chipkaart en hoewel ik daar niet bepaald zuinig mee omga (bijvoorbeeld gewoon los in mijn jaszak), is die nog nooit kapot gegaan.
Sowieso zou ik wel willen weten wat het verschil is tussen de gewone OV-chipkaarten en de studenten OV-chipkaarten.
Heb je een oude, of een nieuwe? Een nieuwe (met gele achterkant) hoef je niet op te sturen.quote:Op maandag 4 oktober 2010 01:59 schreef erniee het volgende:
ik reis ondertussen al 4 weken met een kapotte ov-chipkaart in de trein. Tot nu toe elke keer de smoes gebruikt dat die net kapot is en dat ik 'm gelijk opstuur als ik thuis ben.
Ik zit een beetje te twijfelen wat te doen, dat ding opsturen en (hopelijk) binnen 9 dagen een nieuwe ontvangen? Of opgeven als vermist en een nieuwe aanvragen, zodat ik in de overbruggende periode nog net zo kan reizen als dat ik al 4 weken doe? Omdat er een barstje in zit kan die van mij niet meer uitgelezen worden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bestand:Inside_of_RFID_chip.jpg). Daarom kunnen ze in principe niet zien dat, als ik opgeef dat ik 'm kwijt ben, die geblokkeerd is.
Alleen wat als er een scherpe controle is, en ze echt willen weten wat dat precies is met mijn ov en ze het nummer gaan natrekken? Dan heb ik wel een probleem als ze erachter komen dat die geblokkeerd is en ik binnenkort een nieuwe verwacht..
Daarnaast wacht ik eigenlijk nog altijd op het debat over de problemen met de ovchipkaart, zie Gebeld door 2e kamer fractie over OV-chipkaart, dat vorige week al voor de 3e keer is uitgesteld.
Denk toch maar dat ik tot de herfstvakantie ga proberen te reizen met mijn kapotte ov, en dan tijdens de vakantie dat ding opstuur.
Heb een oudequote:Op maandag 4 oktober 2010 08:36 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Heb je een oude, of een nieuwe? Een nieuwe (met gele achterkant) hoef je niet op te sturen.
Ik zou hem wel z.s.m. opsturen, de conducteuren reizen veelal op dezelfde trajecten en ik spreek uit ervaring dat ze je gaan herkennen.
Die 9 dagen klopt wel. Vergeet niet een kopie te maken van alle documenten die je opstuurt als je je OV op moet sturen. Veel conducteuren accepteren deze in de overbrug periode ook als vervoersbedrijf, en anders dus een ongestempeld enkeltje meenemen. En even van te voren Mijn OV aanvragen, daar staan ook de producten op, alsmede op mijn IB-welk reisrecht je hebt.
Worked4Me in de tijd dat het nog 3 weken was. 2 kaartjes moeten kopen (lees: laten afstempelen)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |