Ik klaag alleen over de procedure, niet over de storingsgevoeligheid van die kaart, hoewel ik daar zeker na dit topic wel een mening over heb.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Werkt hier niet altijd, en nee ik heb geen loden portemonneequote:Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen.
Veel mensen hebben een tweede of derde pasje(s) met RFID's erin. Dat betekent dat het stoort. Mijn studentenpas was helaas voorzien van een RFID. Ik ga die echt niet omwikkelen met aluminiumfolie.quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:25 schreef Hugo__Boss het volgende:
Hoe krijgen jullie het voor mekaar? Heb dat ding al zeker ruim een jaar en nog niks mis mee. Gewoon in een portemonnee in een vakje wegstoppen en gewoon je hele portemonnee (laten) scannen. Soms willen ze ze eruit hebben, maar dan hebben ze mooi pech gehad, ze scannen er maar doorheen
idd :/quote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Zelfde geldt voor mij, en desondanks: zo dood als een pier!quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
Moet je er maar netjes mee omgaan. Ik heb hem al een paar jaar, zit in zo'n apart hoesje, en er zit nog geen krasje op. In je portemonnee in je achterzak is funest.
Hmm, dan moet ik ook maar wat regelen want die van mij zit gewoon in mijn wallet naast bankpas.quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:23 schreef marcodej het volgende:
correctie: 3 wekenquote:Op maandag 23 augustus 2010 11:01 schreef fonsoy het volgende:
Ik ben nu aan mijn derde OV-studentenkaart, maar ik denk dat deze ook stuk gaat. De conducteur zat te zeuren dat hij hem niet pakte. Gek word je ervan. Doe mij maar weer het oude pasje.
Wat moet je doen:
- Formulier vragen bij een NS balie, of een andere vervoerder. Dit formulier kun je ook op internet vinden. Het gaat om het formulier om verloren/gestolen ov chipkaarten aan te geven. Hierop geef je aan dat de jouwe stuk is.
- Veel plezier met de maand(!) die je je ov chipkaart niet hebt, treinkaartjes en dergelijke te kopen. Kosten krijg je niet vergoed. Totale kosten voor mij komen in de buurt van van 600-700 euro. Ja, ik reis veel en vaak met het OV.
Ik heb inmiddels mijn oude kapotte OV opgestuurd + nieuwe aangevraagd, maar ik ga geen moeite doen om de kosten terug te krijgen omdat de kans daarop denk ik klein is (zie ook posts in dit topic volgens mij).quote:Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.quote:Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
zag dit topic na gegoogled te hebben. Maar met mijn studenten ovchipkaart is het ook zo ver. Doet niets meer. zit een lichte barst in die je vrijwel niet ziet, maar volgens het servicepoint van de NS ligt het hieraan. Ze adviseerden om via internet een formulier uit te printen en deze samen met mijn defecte ov kaart op te sturen zodat ik binnen 3 weken een nieuwe kan krijgen. Jammer dat ik dan binnen 3 weken 211 euro kwijt ben aan treinkaartjes, en dan heb ik het nog niet eens over de bus! Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Dat was ik!quote:Op maandag 6 september 2010 16:25 schreef erniee het volgende:
Zag al enkele reacties van mensen die het formulier etc. uitgeprint hebben en kunnen aantonen dat hun ov kaart is opgestuurd en ze een weekov hebben, maar werkt dat een beetje?
Je moet de kaart wel opsturen, dat klopt wel. Je zal wel OOK een nieuwe kaart aan moeten vragen: http://www.studentenov-chipkaart.nl/aanvragen.quote:Op maandag 6 september 2010 18:56 schreef MisterJ.Lo het volgende:
[..]
Als je het op deze manier gedaan hebt kun je er vanuit gaan dat jouw aanvraag voor een nieuwe ov chipkaart geweigerd wordt. Je moet namelijk de studenten helpdesk hiervoor bellen.
ja dat kaartje zonder datum is inderdaad wel goed idee! Maar welke papieren heb je precies uitgeprint?quote:Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Dat was ik!
Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.
Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
Beter lezen, hij heeft bij ns informatie ingewonnen, waarbij zij hem adviseren om een online formulier in te vullen voor defecte chipkaarten. Dit geldt alleen voor particulieren. En niet voor mensen met een reisproduct van duo.quote:Op maandag 6 september 2010 18:59 schreef Folkwin het volgende:
[..]
Dat was ik!
Het werkt, dat wil zeggen: ga voor het instappen met je papieren naar de hoofdconducteur en vraag of je mee mag. Veel doen er niet moeilijk, sommige wel.
Zorg dus dat je gewoon een enkeltje van je reis mee hebt zonder datum, anders vraag je ze deze alsnog te stempelen.
Als je mijnOVchipkaart hebt kun je ook daar een uitdraai maken van de producten.
In mijn geval idd ruw gebruik maar in veel gevallen ook niet.quote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
Nee, dat hoeft echt niet. Ik ben er normaal mee omgegaan en de mijne gaf halverwege vorig jaar ook de geest.quote:Op maandag 6 september 2010 18:58 schreef gebrokenglas het volgende:
Is het niet gewoon zo dat die pasjes stuk gaan door ruw gebruik ? Of houd je je pas bij een sterke magneet? Leg je je portemonnee bijvoorbeeld bovenop de computer?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |