abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85615436
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:31 schreef horned_reaper het volgende:
Absoluut geen preek... iedereen moet zijn eigen juiste eetpatroon vinden! Ik probeer het enkel te verwoorden zoals een medici het zou voorschrijven.
Je gebruikt soms erg veel uitroeptekens, dan ziet een goedbedoelde tekst er al snel prekerig uit. Vind ik tenminste.
pi_85615447
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:32 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb net twee (2) zwei (!!) boterhammen gegeten! *O*
:o *O* *O*
pi_85615498
Ik ga straks een lekkere rijstschotel voor mezelf maken :)

Het lukt me nog steeds niet om genoeg te eten! ...... ik baal er iets van, aangezien ik zo duidelijk WEET hoe het moet!
Toch bekruipt het schuldgevoel me heel stiekem als ik in de middag iets wil nemen...

Mijn dag tot nu toe:
O: 2 boterhammen met pure hagelslag
T: Klein vers gebakken volkoren broodje met krenten en noten er in

En straks dus nog wat rijst met groenten en een lekkere saus.

Drinken heb ik vandaag alleen nog water gehad, ik zal straks maar wat sap nemen :)
pi_85615523
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je gebruikt soms erg veel uitroeptekens, dan ziet een goedbedoelde tekst er al snel prekerig uit. Vind ik tenminste.

Ik ben hier zelf de patiënt... dus vat mijn reacties alsjeblieft niet als preken op! Jullie doen het fantastisch O+
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:39:06 #230
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85615537
Ja euh Mr.Reaper... je vertelt ons allemaal wel wat we moeten doen, maar zelf bak je er anders ook niet veel van :P :D.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85615561
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:37 schreef horned_reaper het volgende:

Het lukt me nog steeds niet om genoeg te eten! ...... ik baal er iets van, aangezien ik zo duidelijk WEET hoe het moet!
Toch bekruipt het schuldgevoel me heel stiekem als ik in de middag iets wil nemen...

Mijn dag tot nu toe:

Drinken heb ik vandaag alleen nog water gehad, ik zal straks maar wat sap nemen :)
Dat is een belachelijk lijstje :) Vrijwel alleen maar koolhydraten. EN veel te weinig.

XM: O+ ^O^
pi_85615575
Definitief lijstje:

O: 2 croissantjes, hardgekookt ei, beker melk
T: snoeptomaatjes boterham met ardennerboterhamworst
L: 2 boterhammen met pindakaas
T: snoeptomaatjes /appel/soepje (weet het nog niet zeker)
D: kip siam nasi goreng.Of kip madras. Of aardappeltjes/groente/vlees.
T: klein zakje chips
S: telt heel hard opruimen? ;)

En ik heb besloten om minder cola te drinken. Cola is slecht, I know, maar ik dronk toch zeker een paar glazen per dag. Nu wil ik het gaan beperken tot alleen in het weekend.
pi_85615593
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:37 schreef horned_reaper het volgende:

Mijn dag tot nu toe:

schuldgevoel over eten is niet goed... je had het erover dat je vriendin anorexia had, toch? heb je misshcien onbewust toch wel dingen van haar overgenomen? echt uitkijken hoor!!

een beetje kerel moet toch zo'n 5-7 boterhammen per dag eten eigenlijk, liefst om de paar uur iets...
Kwak
pi_85615618
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:38 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Ik ben hier zelf de patiënt... dus vat mijn reacties alsjeblieft niet als preken op! Jullie doen het fantastisch O+
Zit je nu alweer te preken?? :(

:P ;)
pi_85615631
;( Zo bedoelde ik het niet.....

Het was enkel als tip bedoeld (ik had de OP nog niet goed doorgelezen)
Tips die ik mezelf ook probeer te geven :)
pi_85615635
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:35 schreef Noukjee het volgende:
Lijstje:
o: geroosterde boterham met ketchup/sla/tomaat/gekookte ei
t: activia ananasyoghurt (0% suiker/vet)
m: 2 geroosterde boterhammen met 30+ kaas en tomaat
t: druiven
a: spinazie-omelet met een geroosterde boterham
t: misschien nog een bakje magere vruchtenyoghurt
je avondeten is echt te weinig, en de dag in zn geheel eigenlijk ook. t is wel goed gezond allemaal, maar ik gok dat je max. 1100 kcal binnenhebt zo...

dus ik zou maar een iets uitgebreider aovndmaal of een steviger tussendoortje (nog twee boterhammen met pindakaas ofzo) nemen...
Kwak
pi_85615647
Ik geloof dat ik een Uniekje heb gespot op Facebook?
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:42:35 #238
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85615651
O: bak biogarde (250 gr) met muesli (2 el)
T: -
L: 3 boterhammen appelstroop/pindakaas
T: banaan, appel
T: 2 boterhammen met appelstroop (ijzer ftw! :7)
S: RPM
D: rijst, wokgroente en een vegaburger

:7
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_85615652
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:42 schreef horned_reaper het volgende:
;( Zo bedoelde ik het niet.....

Het was enkel als tip bedoeld (ik had de OP nog niet goed doorgelezen)
Tips die ik mezelf ook probeer te geven :)
:* haske goed joh, we zijn de snuffelfase nu door, en we wennen wel aan je uitroeptekens!!! ;)
Kwak
pi_85615661
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
O: bak biogarde (250 gr) met muesli (2 el)
T: -
L: 3 boterhammen appelstroop/pindakaas
T: banaan, appel
T: 2 boterhammen met appelstroop (ijzer ftw! :7)
S: RPM
D: rijst, wokgroente en een vegaburger

:7
ik ben echt heul erg trots op jou! :Y :*
Kwak
pi_85615718
ik heb spierpijn

SPOILER: ik waarschuw nu alvast, waarshcijnlijk tmi
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_85615768
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:44 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb spierpijn

Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:47:01 #243
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_85615814
Huuu...ik krijg nu associaties bij de keelpijn :') ;( :X :%
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:47:04 #244
236335 neen
schone schijn
pi_85615815
O dude, dat uitslapen en alleen ontbijt doe ik ook wel eens. Maar dan wel met wat meer brood ja, ik ben net zo lang als jou geloof ik. Maar goed ik ben itt jou wel een dikzak :')

O: Yoghurt met fruit
T: koffie
L: 4 volkoren brood, 2 gekookte eitjes
S: 5.5km lopen
T: water/koffie/appel
D: boerenkool of spinazie
T: koffie en geen idee
het lijkt niet wat het is
pi_85615819
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 14:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Neenmans :* Kweet niet wat er is, maar toch een smak!
[..]

Oh wat zonde Shinyface :o Cirque du Soleil, daar zou ik graag heen willen O+ Naar Alegria of Totem ofzo :9 En ja, dat had ik dus ook, dat de hele tijd in dezelfde houding zitten omdat het dan het minst erg is :') Ik heb welw eer extra veel liefde voor joe nu O+ Ik voelde me echt zo'n ei bij die voorstelling, fijn om te weten dat het anderen ook gebeurt :')
:D ja ik voelde me ook zeer ongezellig, ook voor m'n moeder die me daar naartoe had genomen O+

Ik heb sowieso zwakke darmen dus het is nog wel vaker gebeurd. Ik was eerst een beetje angstig voor voorstellingen en dat soort dingen, maar heb me er nu al een hele tijd gewoon overheen gezet. Als ik naar de plee moet moet ik :Y)
pi_85615829
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

schuldgevoel over eten is niet goed... je had het erover dat je vriendin anorexia had, toch? heb je misshcien onbewust toch wel dingen van haar overgenomen? echt uitkijken hoor!!

een beetje kerel moet toch zo'n 5-7 boterhammen per dag eten eigenlijk, liefst om de paar uur iets...
Dat is het ook precies....
Mijn eetpatroon is drastisch in de mindering gegaan tijdens mijn relatie.
Ik ben 3 jaar lang zo uitvoerig bezig geweest om haar duidelijk te maken wat gezond is en wat goed voor een persoon is, dat je uiteindelijk zelf de grip op een normaal patroon kwijtraakt.

Je ziet 3 jaar lang niets anders dan iemand die bijna geen hap door haar keel krijgt, en bij een enkele boterham al in de veronderstelling is 5 kilo aan te komen. Uiteindelijk begin je je complete leven te wijden aan haar ziekte! Maar het werkt zo manipulatief dat je uiteindelijk zelf ook niet meer goed weet wat je nog wel kan eten.

Ook het feit dat ik me nu bewust ben van alle calloriëen in ieder product en het anorexia stemmetje van iemand anders dat je zo vreselijk goed bent gaan kennen, dat je min of meer al weet wat het zou gaan zeggen wanneer je iets eet.... dat maakt het soms wat wazig in je hoofd.

Natuurlijk krijg ik genoeg colleges over het menselijke metabolisme, voedingsleer en diëtiek.... maar het schuld gevoel is plotseling wel heel prominent aanwezig..... ;(

Het is immers ook een algemeen bekend fenomeen dat partners delen van de stoornis van elkaar kunnen gaan overnemen....
pi_85615837
quote:
ik heb spierpijn

:Y

O+
pi_85615846
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
Huuu...ik krijg nu associaties bij de keelpijn :') ;( :X :%
die had ik al een week vóór vriendje terugkwam van vakantie :P
Kwak
pi_85615849
quote:
ik heb spierpijn

:D
je hebt het dus nog steeds erg leuk met je vriendje?
  maandag 23 augustus 2010 @ 17:48:34 #250
302747 Noukjee
CookieMonster
pi_85615869
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 17:42 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

je avondeten is echt te weinig, en de dag in zn geheel eigenlijk ook. t is wel goed gezond allemaal, maar ik gok dat je max. 1100 kcal binnenhebt zo...

dus ik zou maar een iets uitgebreider aovndmaal of een steviger tussendoortje (nog twee boterhammen met pindakaas ofzo) nemen...
Heb nog een boterham bij het avondeten genomen. Kon niks anders nemen. Moet gewoon eten wat de pot schaft, aangezien ik nog thuis woon.
Maar misschien vanavond nog een boterham! Of 2 beschuitjes met hagelslag! Is zo lang geleden en oh zo lekker O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')