Precies dat, even aan de boom schudden en kijken of er een relletje uitvalt.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:38 schreef rubje het volgende:
al naar je vakbond geweest en gemeld en al die andere instanties die hiervoor in het leven zijn geroepen?
Het gaat er niet om wat je vindt, maar wat wettelijk is toegestaanquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:44 schreef Habork het volgende:
Of het nu mag of niet, ik vind dat een werkgever het volle recht heeft om zijn werknemers in de gaten te houden. Blijkbaar worden er dingen ontvreemd van de werkvloer dus dan is het toch begrijpelijk dat hij op deze manier er achter probeert te komen wie de schuldige is. Daarnaast, wat heb je te verbergen tijdens je werktijd? Toch niet meer dan normaal dat je je dan met werken bezig houdt wat de baas dus mag zien?
Kijk als het bij wet verboden is dan moet hij het zeker niet doen. Alleen het feit dat mensen zich snel verdacht voelen als er een camera komt te hangen en dan over privacy gaan zeuren vind ik (nu zeg ik het weer jaquote:Op zondag 22 augustus 2010 19:50 schreef error_404 het volgende:
[..]
Het gaat er niet om wat je vindt, maar wat wettelijk is toegestaanHet is niet zo dat er tijdens werktijd geen 'privé' bestaat.
Als ik dat zo lees, dan is het dus wel erg op het randje.quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:52 schreef Tabloid het volgende:
http://www.mijnprivacy.nl(...)s/Pages/cameras.aspx
Onterechte klacht... Oh, wacht...quote:
Als je het van te voren aankondigt, dan heeft het niet veel zin, dan zal het jatten opeens spontaan ophouden (alhoewel dat natuurlijk dan ook wel weer een voordeel is!).quote:Op zondag 22 augustus 2010 19:46 schreef gebrokenglas het volgende:
Ja, volgens mij moest hij dit inderdaad van te voren aankondigen.
Dit is ook interessant:
http://blog.iusmentis.com(...)merabeelden-bewaren/
Om cameratoezicht op de werkplek in te zetten, moet een werkgever voldoen aan het zogenaamde kenbaarheidsvereiste. Dit houdt in dat de werkgever de camera zichtbaar ophangt. Ook kan de werkgever bordjes ophangen waarop staat dat er cameratoezicht is of de werknemers via een memo informeren dat er gewerkt gaat worden met een verborgen camera.
[bron]
quote:Op maandag 23 augustus 2010 00:46 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Als je tussen de frisdranken stond, heb je het geluk van camouflage.
das waarquote:Op maandag 23 augustus 2010 00:46 schreef grindfreakje het volgende:
[..]
Als je tussen de frisdranken stond, heb je het geluk van camouflage.
Hahaha maakt hem dat maar duidelijk in het SM-kantoor, bij de appie halen ze wel vaker dit soort ongein uit zoals je uren niet goed noteren waardoor je minder uitbetaald krijgt.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:17 schreef doeffnormaal het volgende:
Inmiddels melding gemaakt bij het CPB (college bescherming persoonsgegevens) hoop dat ze er wat mee doen, totzover nog niks gehoord van mijn baas, mischien bluft ie toch? iemand verder andere instanties waar ik een klacht kan melden? graag wil ik mijn baas duidelijk laten maken dat dit soort grapjes niet kunnen en tegen de wet is.![]()
Heb je je eigen topic wel gelezen?quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:17 schreef doeffnormaal het volgende:
Inmiddels melding gemaakt bij het CPB (college bescherming persoonsgegevens) hoop dat ze er wat mee doen, totzover nog niks gehoord van mijn baas, mischien bluft ie toch? iemand verder andere instanties waar ik een klacht kan melden? graag wil ik mijn baas duidelijk laten maken dat dit soort grapjes niet kunnen en tegen de wet is.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |