quote:
Op zaterdag 18 september 2010 18:11 schreef Kingstown het volgende:[..]
Hij wordt bijna overal zeer agressief bejegend en als hij in een biertent komt, dan leidt dat tot ruzies, vechtpartijen e.d.
Ik ben tegen fysieke agressie, maar als je naar een disco gaat om te vertellen dat de muziek uit moet dan hoef je natuurlijk ook niet te verwachten dat iedereen aardig tegen je doet. Mijn punt was echter dat je hem ook gewoon de toegang kunt ontzeggen omdat je dat soort nare figuren (en klikspanen) niet in je tent wilt hebben.
quote:
Overigens vind ik het ook een zeikerd, maar als 65% van de mensen niet komt stemmen bij een referendum, dan moet je ook naar jezelf kijken. Dat 35% opkomst genoeg is om een geldig referendum te krijgen is weer een ander verhaal.
Het probleem is dat je daar geen referendum over moet houden, of het anderzins onderwerp moet maken van politieke democratische besluitvorming. Dat gaat namelijk over wat de staat moet doen, en de staat staat hier buiten, het is iets tussen particulieren.
quote:
Er wordt ook nog steeds gerookt in biertenten, maar ook hier is de hefboom in werking gezet....over een jaar of 10/15 mag je echt nergens meer roken, ook niet meer in je auto, huis en op veel plekken buiten, dus geniet er maar van zolang het nog kan.
Nee hoor, roken komt weer helemaal terug. Er komt vanzelf een tegenbeweging, veel mensen hebben nog niet door wat er aan de hand is, maar dat komt vanzelf wel.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.