De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, allebei even "betrouwbaar", etc.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:56 schreef ReisT het volgende:
[..]
Dat is de NE81, als ze niet stuk gaan best lollige dingen.
Dit was er ook zo een (die het onderweg niet opgaf):
[..]
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bus 102 van dezelfde maatschappij. In Breisach liep ik een half uur achter en omdat dat vanwege lage frequenties zou oplopen tot minimaal 2 uur ben ik maar meteen teruggegaan naar Freiburg
Nee ik had een middenrijtuig. Met heerlijk zachte stoelenquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef Igen het volgende:
Die TER-trein, heb jij daar in het stuurstandrijtuig gezeten? Waren die van binnen wel een beetje in een fatsoenlijke toestand? Ik ben toevallig daar onlangs ook geweest, maar dan in een middenwagon, en dat was echt versleten troep, met vieze en kapotgesneden zittingen enzo. Zonde!
Ongeveer de zelfde fabrikant ook. Broertje dus.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
[..]
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dagquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:01 schreef De_Hertog het volgende:
Huh, meteen terug? Wat had je dan willen doen, want je bent al in Endingen geweest dus heb je als ik het me goed herinner het grootste deel al gehad als je in Breisach bent..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
Begin nog even over de betrouwbaarheid andersquote:Op maandag 23 augustus 2010 21:59 schreef Igen het volgende:
De Duitse versie van de Wadloper, zeg maar? De overeenkomsten zijn treffend. Allebei geïntroduceerd in 1981, allebei bedacht voor eenmansbediening op nevenlijnen, etc.
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:04 schreef De_Hertog het volgende:
De Höllentalbahn is ook een best leuk ritje trouwens, ben je verder nog die kant op geweest? Mooie rit door die kloof en over een oud viaduct, naar het hoogste station van Duitsland.
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat zou het hoogste station van Duitsland moeten zijn dan volgens jou? Want Duitsland geeft dat soort dingen wel aan op gebouwtjes normaal gezien, en ik ben niks tegengekomen.
Ah op die manier. Ik vind het een mooie regio, Kaisersstuhl en Freiburg, maar dat laatste stukje vond ik wat minder de moeite waardquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:16 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Het was al vrij laat in de middag en ik had nog het stuk Gottenheim - Endingen willen doen. Dat werd dus verschoven naar de volgende dag![]()
The relevant portion of the network is shown in the exhibit:
[ afbeelding ]
O ja, dat was ik nog vergeten. Zal het even aanpassen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:18 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Begin nog even over de betrouwbaarheid anders
Ja, gemistquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:26 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Feldberg - Bärental. Ik zie nu op Wiki dat dat niet een onderdeel is van de Höllentalbahn maar de Dreiseenbahn, al rijdt er wel een doorgaande trein op.
Dit bordje bedoelde je?
[ afbeelding ]
Ja klopt, maar ik bedoelde dat die spoorlijnen twee verschillende namen hadden maar er wel een trein over beide rijdt. In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopenquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nee dat bleek zaterdag welquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:51 schreef De_Hertog het volgende:
In het Schwarzwald is het ook niet altijd mogelijk of makkelijk spoorlijnen verder door te laten lopen
Mittenwald lag op 800 geloof ik.quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ja, gemistErg doorgaand is die trein trouwens niet hoor, een paar stations verderop, bij Seebrugg, is het echt wel afgelopen. Overigens liggen Klais en Mittenwald ook wel vet hoog geloof ik, aan de lijn van GaPa naar Innsbruck.
Nog leuker is de museumspoorbaan daar in de buurt, de Sauschwanzlebahn. Ze moesten een spoorlijn aanleggen richting de Rijn en wilden niet door Zwitserland (Schaffhausen). Dat zorgde voor een aantal erg creatieve oplossingen zoals een volledige keertunnel (vandaar de naam) en een paar viaducten. En nu rijdt er een stoomtrein over. Prachtige rit was dat. Moet eigenlijk weer eens terug gaanquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:55 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nee dat bleek zaterdag welik ben eerst vanuit Freiburg vertrokken naar Neustadt (ieder half uur rijdt er een trein FR - Titisee, die om beurten doorrijdt naar Seebrugg en naar Neustadt). Van daar verder door hetzelfde terrein naar Donaueschingen, bleek niet eens geëlectrificeerd te zijn
BR218 met 3 N-wagen en lekker van-je-hotsie-knotsie-knetter
![]()
Die heb ik dan weer gemist. Altijd goed om een reden te hebben om terug te gaan. Zeker naar die regioquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:03 schreef Dr_Flash het volgende:
Die Hochrheinbahn moet ik ook nogeens doen ja. Heb wel gekeken naar de Sauschwänzle, maar heb toch voor deze keer gekozen voor de Kandertalbahn. Weet niet meer waarom precies. Maar ik ga graag naar Konstanz, zit eigenlijk te spelen met het idee om in oktober nogeens 4 of 5 dagen die kant op te gaan. Nog zat te doen daar iig
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nogquote:Op maandag 23 augustus 2010 22:29 schreef De_Hertog het volgende:
Hadden ze in Endingen trouwens nog steeds dat depot? Ziet er kleiner uit op de foto, maar ja, ik was jonger toen..
Zeker jaquote:Op maandag 23 augustus 2010 23:27 schreef bork het volgende:
fijn om te zien dat je het allemaal weer kan doen.
Leuk, volgens mij heb ik die ook nog gezien...quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:44 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Jep, hebben ze nog. Staat o.a. ook dit geval nog![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |