Een hond is anders wel familie van je, althans als je iemand 'adopteert' is het toch ook een gezinslid? Zullen we anders ook de mens verbieden, ze kunnen 50 jaar heel leuk zijn, maar stel je voor dat ze ineens een aanslag plegen of net als de debiel een hond neersteken?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:06 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Honden, los van het hygiënische probleem, ben ik er echt een groot voorstander van om bezit er van te verbieden. Honden zijn zo ontzettend onbetrouwbaar. Dat instinct van ze ze zit ze in de weg. Je hond kan 10 jaar lekker speels en mals reageren, er kan een dag komen dat hij je pasgeboren kindje verorbert.
En dan nog, als je ziet hoe mensen met honden omgaan. Ik heb zelfs gezien en gehoord dat er mensen bij zijn die hun hond zoon of dochter noemen. Echt fout.
Random woord: moestuintje.²
Das goed nieuws. Is 'ie op tijd hersteld om naar de begravenis van de supermarktrover te gaan?quote:
Je weet helemaal niets van de dader, voor hetzelfde geld was het wel iemand met psychische stoornis. Maar van jou mogen agenten blijkbaar elke crimineel doodschieten, weer eentje minder hè? Op een overval (of wat het ook was) staat volgens sommigen hier blijkbaar de doodstraf. En dat wel zeiken op landen als China/Marokko en hoe ze daar met criminelen omgaan...hoe hypocriet.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:02 schreef Henk-B het volgende:
Hahahahahaha hond heeft het nog overleefd ook!!!![]()
![]()
Heerlijk, weer een crimineel minder!!!
Mama mag alvast haar zwarte jurkje uit de kast halen!!![]()
Haar zoon was zo'n lieve jongen!!
Heerlijk nieuws
Hoe help je die hond door de ander neer te schieten dan? Hij wilde de hond niet vermoorden, maar de aanval stoppen logischerwijs. Dat het toevallig dodelijk is, is geen pech voor de dader, maar een fout van de politie.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 11:50 schreef mcintosh het volgende:
[..]
Heb je zelf een hond? Of een huisdier waar je aan gehecht bent? Hondengeleiders hebben een sterke band met hun hond en het is al vaak gezegd, dat beest wordt deel van je familie. Als die doodgestoken wordt dan ga je niet toekijken, dan help je. En ik zeg niet dat je dan meteen dodelijk moet raken, maar als het toevallig dodelijk is dan pech voor die ander!
iets met troll en voeren enzo...quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je weet helemaal niets van de dader, voor hetzelfde geld was het wel iemand met psychische stoornis. Maar van jou mogen agenten blijkbaar elke crimineel doodschieten, weer eentje minder hè? Op een overval (of wat het ook was) staat volgens sommigen hier blijkbaar de doodstraf. En dat wel zeiken op landen als China/Marokko en hoe ze daar met criminelen omgaan...hoe hypocriet.
Nee, want er zijn genoeg van dat soort berichten al langs gekomen van mensen die het wel menen.quote:
Waarom blijf jij dan bezig met die mensen op te naaien?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:44 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Nee, want er zijn genoeg van dat soort berichten al langs gekomen van mensen die het wel menen.
quote:'Doodgeschoten man was agressief'
NIJMEGEN - De man die vrijdagmiddag in Nijmegen door de politie werd doodgeschoten, gedroeg zich ''zeer agressief naar de politie''. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie zaterdag weten.
''De agenten voelden zich dusdanig bedreigd dat er werd geschoten.'' De politie kreeg een melding binnen dat een man een vestiging van de supermarktketen Lidl had overvallen.
Agenten konden de verdachte al snel traceren. De man zag nog kans een politiehond neer te steken. Die overleefde het.
Identiteit
De man werd doodgeschoten op de Neerbosscheweg bij het Bastion Hotel. De identiteit van het slachtoffer is nog niet vrijgegeven. De Rijksrecherche onderzoekt de schietpartij, een standaardprocedure in dit soort gevallen. De politie Noord- en Oost-Gelderland doet het forensisch onderzoek.
De Neerbosscheweg, een van de grootste doorgaande wegen van Nijmegen, werd na de schietpartij afgesloten. Ook de parkeerplaats van het Bastion Hotel werd afgesloten voor onderzoek. Pas zaterdagochtend rond half negen werden de weg en parkeerplaats weer vrijgegeven.
www.nu.nl
Klinkt wel gevaarlijk dan. Ik vraag me af wat hem bezielde? Vooral als het geen overval was.quote:Hij zou een andere man met een mes achterna gezeten hebben in het winkelcentrum. Daarbij zijn de twee mannen de Lidl-supermarkt in en weer uit zijn gerend.
Omdat ze idioot zijn Omdat ik ze idioot vind en ze dat graag duidelijk wil maken.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:45 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom blijf jij dan bezig met die mensen op te naaien?
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Je weet helemaal niets van de dader, voor hetzelfde geld was het wel iemand met psychische stoornis. Maar van jou mogen agenten blijkbaar elke crimineel doodschieten, weer eentje minder hè? Op een overval (of wat het ook was) staat volgens sommigen hier blijkbaar de doodstraf. En dat wel zeiken op landen als China/Marokko en hoe ze daar met criminelen omgaan...hoe hypocriet.
Lijkt erop dat het dan toch terecht was dat ze hem neerschoten. Hij was echt een gevaar. In het geval van een overval zou ik dit niet persé zo zien, maar als hij met een mes achter mensen aanrende zonder duidelijke reden, dan is het wel een onvoorspelbaar figuur. En dat is inderdaad gevaarlijk.quote:
Nee even serieus, ik ben geen troll.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:50 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Als jij een troll bent, prima, maar genoeg mensen die hier zo'n mening wel hebben.
Dat is ook weer zo, maar als ze meteen schieten (wat de volgende stap is na het inzetten van een hond) en met in het achterhoofd dat die man al eerder ook achter mensen met een mes liep aan te rennen, dan snap ik dat ze niet erg veel keuze hadden. Alleen de enige fout was dan dat het fatale schoten waren, maar dat gebeurt vaak ook niet expres in zo'n geval. Stel de hond lag dichtbij de dader z'n benen, dan gaan ze niet op z'n benen schieten natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 12:17 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Hmmm, lastig. Natuurlijk had hij überhaupt dat mes niet bij zich moeten hebben. Maar hij heeft van de nood een deugd gemaakt, begrijpelijk. Als er een (degelijke) hond met messcherpe tanden op je afkomt verandert zo'n situatie al gauw in noodweer.
Ik zou jou wel willen spreken in zo'n situatie. Ik denk niet dat je de hond in kwestie zou gaan aaien. Neen.²
Je hebt erg veel vertrouwen in de politie dan. In dit geval lijkt het inderdaad wel zo te zijn, maar ervan uitgaan dat agenten altijd met de juiste intenties iemand hebben neergeschoten is een beetje voorbarig.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:53 schreef Henk-B het volgende:
Het zal namelijk niet voor niets zijn geweest waardoor de agenten schoten.
maatschappij!
Honden zijn meestal trouwer dan mensen!quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik bekijk het wat abstracter, het leven van een hond is verkozen boven het leven van een mens. In zo'n land wil ik niet leven. Daar moet écht wat aan gebeuren.²
quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik bekijk het wat abstracter, het leven van een hond is verkozen boven het leven van een mens. In zo'n land wil ik niet leven.²
Ja, want dergelijkse situaties komen ook zo'n 40 keer per dag voor.quote:Daar moet écht wat aan gebeuren.
Ja, maar hun instinct maakt ze onbetrouwbaar én dus gevaarlijk. Mijn broertje is eens in zijn kuit gebeten door een hond. Terwijl mijn broertje op dat moment niets deed.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:56 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Honden zijn meestal trouwer dan mensen!
Ik denk nu op basis van de informatie niet dat het enkel aan die hond lag. Maar het is een trouwe politiehond vs een gestoord mens die met een mes loopt te zwaaien. Als hij eerder al eng met een mes liep te doen en nu dus ook die hond neerstak, dan kan je niet veel meer doen dan schieten toch? Want je kan niet erg dichtbij komen bij een gewapende man en als je hem laat wegkomen steekt hij zo een aantal mensen neer (aangezien hij dus ook al achter mensen in de Lidl met een mes aanrende, niet omdat hij een hond doodstak).quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Ik bekijk het wat abstracter, het leven van een hond is verkozen boven het leven van een mens. In zo'n land wil ik niet leven. Daar moet écht wat aan gebeuren.²
U staat vrij om het land te verlaten.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat is dat voor een zelf verzonnen argumentquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:42 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
En dat wel zeiken op landen als China/Marokko en hoe ze daar met criminelen omgaan...hoe hypocriet.
Ja vooral zo zwart wit blijven denken. Jij vindt dus ieder dier minder dan welk mens dan ook. Dus je ziet liever een trouwe hond doodgaan dan een moordenaar of verkrachter. Zielig..quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 13:55 schreef BansheeBoy het volgende:
Oke beetje een drogreden inderdaad, maar ik verwacht van wel. Ik hoor vaak genoeg dat die landen zo kut zijn, erg harde geluiden, en elke keer als hier een crimineel dood gaat dat het allemaal prima is, ook al staat de doodstraf in geen verhouding tot de daad. Dan zullen er vast wel een aantal mensen het ene en het andere roepen, denk ik.quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 14:08 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Wat is dat voor een zelf verzonnen argumentAlsof diegene die dit een goede politieactie vinden, het erg vinden als hetzelfde gebeurd in china of marokko, of als daar een verkrachter of moordenaar wordt geexecuteerd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |