abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86098149
Bedankt. Via Amsterdam lijkt het snelst te zijn met die ICE. Maar dat wordt vast een duur grapje.
Ik denk dat ik binnenkort op station Amsterdam even ga informeren. Ben ik dinsdag toch.
pi_86098223
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jammer dat daarop de prijs niet krijgt...
Da's idd wel jammer, vaak geeft ie dat wel. Dan zou ik NSHispeed nemen, daar kan je ook direct boeken. Wel bij het bekijken van de prijs eerst op boek nu klikken, want mij ervaring is dat soms de prijs toch ineens niet beschikbaar is.
pi_86100555
Ik wil graag ergens tussen half december en eind januari naar Zuid Afrika. Vliegen vanaf Bremen of Amsterdam maakt niet uit en de data ook niet. Ik wil daar een week of twee verblijven.

Goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is via lufthansa voor 1100euro.
  zondag 5 september 2010 @ 20:59:51 #29
151749 Gnittoo
I WANT THAT ONE!
pi_86101557
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:43 schreef Greatmarked het volgende:
Ik wil graag ergens tussen half december en eind januari naar Zuid Afrika. Vliegen vanaf Bremen of Amsterdam maakt niet uit en de data ook niet. Ik wil daar een week of twee verblijven.

Goedkoopste wat ik heb kunnen vinden is via lufthansa voor 1100euro.
ik kom bedragen tussen de ¤560 en ¤750 tegen (JNB). :O
pi_86101667
quote:
Op zondag 5 september 2010 20:59 schreef Gnittoo het volgende:

[..]

ik kom bedragen tussen de ¤560 en ¤750 tegen (JNB). :O
Hmm, ik had gekeken op kaapstad, wist niet dat het prijsverschil zó groot was!
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 12:44:57 #31
45833 crew  Fogel
pi_86122748
Kan een admin aan de OP toevoegen dat als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, dat je dan vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" moet betalen als je iets wil wijzigen? En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.
Dus als je bijvoorbeeld een ticket annuleert, moet je bij sommige aanbieders 45¤ betalen om de belasting terug te krijgen, terwijl het bij de luchtvaartmaatschappij zelf niks extra kost.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_86126660
Klopt, alleen KLM vluchten boek je volgens mij altijd goedkoper via GoLeif en je kan ook gewoon je FlyingBlue nummer invullen. Ben ik pas net achter dus ik moet het nog uitproberen.
  Moderator maandag 6 september 2010 @ 14:54:53 #33
45833 crew  Fogel
pi_86127389
Flying Blue nummer kan je bij zowat iedere site invullen, dat heeft niets met het probleem van extra administratiekosten bij wijzigingen te maken.
En hoeveel goedkoper moet een vlucht zijn voordat de het de moeite (en risico van extra uitgiften) waard is?
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_86127919
Ik vul altijd alles goed in en ik ga er niet vanuit dat ik iets hoef te annuleren, ik vlieg toch privé, dus als het ¤5 p.p. scheelt en de website betrouwbaar is doe ik het gewoon elders.
pi_86170577
quote:
Op zondag 5 september 2010 19:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Jammer dat daarop de prijs niet krijgt...
Inderdaad jammer. Het is gewoon best onoverzichtelijk om een internationale treinreis te boeken. Ik heb eens een treinreis vanuit Frankrijk, via Italie, naar Zwitserland geboekt. Nauwelijks informatie over te vinden, en al helemaal niet in het Nederlands. Wat dat betreft kunnen ze nog wat leren van de vliegreizen, en met name de boekingssites, bekijk de site van WC eend, want wij van WC eend, adviseren WC eend.

[ Bericht 8% gewijzigd door DutchTrain op 08-09-2010 16:28:50 ( stoppen met overal hetzelfde posten!) ]
pi_86171223
Sommige boekingssites rekenen volgens mij inderdaad extra annuleringskosten, maar in de meeste gevallen zijn de boekingssites afhankelijk van de airlines.
pi_86171921
Maar een ticket boeken bij jullie is wel duurder dan bij de airline zelf door de 'boekings/reserveringskosten' mr. Ebookers-spamaccount. :)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_86205884
Toch is dat niet helemaal waar. In de meeste gevallen hanteren online bookingsites en airlines dezelfde prijzen. In sommige gevallen kunnen bookingsites de tickets zelfs goedkoper aanbieden. bijvoorbeeld door promotiedeals die ze sluiten met de desbetreffende airlines.
pi_86206997
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:18 schreef willem-ebookers het volgende:
Toch is dat niet helemaal waar. In de meeste gevallen hanteren online bookingsites en airlines dezelfde prijzen. In sommige gevallen kunnen bookingsites de tickets zelfs goedkoper aanbieden. bijvoorbeeld door promotiedeals die ze sluiten met de desbetreffende airlines.
Mensen van Fok zijn nogal sceptisch, en al helemaal als mr ebookers ebookers komt aanprijzen. En terecht natuurlijk.

Dan krijg je een soort TellSell idee :N
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_86219073
quote:
Op woensdag 8 september 2010 15:18 schreef willem-ebookers het volgende:
Amsterdam - Kopenhagen, heen 28 september, terug 30 september
ebookers.nl ¤268,35
KLM.nl ¤263,35

Amsterdam - Barcelona, heen 28 september, terug 30 september
ebookers.nl ¤118,13
transavia.com ¤113,13

Amsterdam - New York (JFK), heen 28 september, terug 30 september
ebookers.nl ¤1362,01
Delta.com ¤1347,01

Oftewel, ¤5 voor een korte en ¤15 voor een lange vlucht? Niet erg, maar dan niet verkondigen dat het zo makkelijk en goedkoop is allemaal.
pi_86221272
In principe zouden alle Nederlandse sites dezelfde tarieven moeten kunnen aanbieden. De tarieven worden uit hetzelfde reserveringssysteem gehaald, er zit alleen een andere verpakking (website) omheen. Het enige verschil kan er zijn als een aanbieder een prijsafspraak heeft met een bepaalde maatschappij. Kleine verschillen zoals hierboven zouden mijns inziens een extra boekingfee moeten zijn.
  Moderator donderdag 9 september 2010 @ 11:46:29 #42
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_86236327
quote:
Op maandag 6 september 2010 12:44 schreef Fogel het volgende:
Kan een admin aan de OP toevoegen dat als je niet bij de maatschappij zelf boekt, maar via andere aanbieders, dat je dan vaak (misschien niet altijd) een relatief hoog bedrag (20-50¤) aan "administratiekosten" moet betalen als je iets wil wijzigen? En dat is dan bovenop de de kosten die de luchtvaartmaatschappij zelf rekent.
Dus als je bijvoorbeeld een ticket annuleert, moet je bij sommige aanbieders 45¤ betalen om de belasting terug te krijgen, terwijl het bij de luchtvaartmaatschappij zelf niks extra kost.
Een mod kan dat ook en heeft dat ook gedaan.

Het voordeel van een boekingsite is natuurlijk dat je in één oogopslag van meerdere aanbieders kan zien wat ongeveer de prijs is voor een ticket naar een bepaalde bestemming. Alleen twijfel ik altijd of ik wel van alle aanbieders de vluchten zie.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
pi_86243310
Het was niet mijn bedoeling om iedereen wat aan te smeren. Was meer benieuwd naar de gedachten van mensen over dit onderwerp.

:W
  Moderator vrijdag 10 september 2010 @ 10:16:56 #44
45833 crew  Fogel
pi_86270124
quote:
Op donderdag 9 september 2010 11:46 schreef UIO_AMS het volgende:

[..]

Een mod kan dat ook en heeft dat ook gedaan.

Het voordeel van een boekingsite is natuurlijk dat je in één oogopslag van meerdere aanbieders kan zien wat ongeveer de prijs is voor een ticket naar een bepaalde bestemming. Alleen twijfel ik altijd of ik wel van alle aanbieders de vluchten zie.
^O^

Voor mij is het simpel, ik check 2 airlines en ik ben klaar. Dat doe ik dus bij de airlines zelf (al krijg je via "externe" websites vaak wel andere opties qua routing te zien - met vaak veel ongunsitgere tijden, langere transits, etc).
pi_86272329
quote:
Op woensdag 8 september 2010 21:42 schreef CrazyDaisy85 het volgende:
In principe zouden alle Nederlandse sites dezelfde tarieven moeten kunnen aanbieden. De tarieven worden uit hetzelfde reserveringssysteem gehaald, er zit alleen een andere verpakking (website) omheen. Het enige verschil kan er zijn als een aanbieder een prijsafspraak heeft met een bepaalde maatschappij. Kleine verschillen zoals hierboven zouden mijns inziens een extra boekingfee moeten zijn.
Dat dacht ik ook. Boekingssites kopen hele partijen tickets in bij een vluchtmaatschappij en kunnen ze dan vaak juist goedkoper aanbieden.
pi_86274723
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 11:37 schreef willem101 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Boekingssites kopen hele partijen tickets in bij een vluchtmaatschappij en kunnen ze dan vaak juist goedkoper aanbieden.
Meer andersom, maatschappijen hebben soms een partij tickets over die ze aanbieden aan online speler tegen gereduceerde prijzen. Cheaptickets heeft soms zo betere deals dan de rest.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86278825
Of, sites die op affiliatebasis sales binnenhalen voor een airline, hier een vergoeding voor krijgen en deze vergoeding delen met de klant om zo de prijs omlaag te kunnen krijgen ;)

willem101 nog een broertje van willem-ebookers trouwens?
pi_86288051
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 12:54 schreef Drive-r het volgende:

[..]

Meer andersom, maatschappijen hebben soms een partij tickets over die ze aanbieden aan online speler tegen gereduceerde prijzen. Cheaptickets heeft soms zo betere deals dan de rest.
Dan moeten ze contracttarief hebben. De reguliere tarieven zijn overal te boeken. Dan hangt er vanaf hoe de sites werken (de één is beter dan de ander) of je ze eruit krijgt. Maar als een site als cheaptickets een deal sluit met een maatschappij voor een bepaalde korting, dan kunnen ze goedkoper zijn.

(Ik werk op een zakenreisbureau, dus ik weet heel goed hoe de reserveringssystemen werken)
pi_86288684
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:09 schreef CrazyDaisy85 het volgende:

[..]

Dan moeten ze contracttarief hebben. De reguliere tarieven zijn overal te boeken. Dan hangt er vanaf hoe de sites werken (de één is beter dan de ander) of je ze eruit krijgt. Maar als een site als cheaptickets een deal sluit met een maatschappij voor een bepaalde korting, dan kunnen ze goedkoper zijn.

(Ik werk op een zakenreisbureau, dus ik weet heel goed hoe de reserveringssystemen werken)

Dat doen ze ook, maar daarnaast heb je soms dumps van routes die even niet lopen. Die gaan vaak naar de grotere partij online, in Nederland dus Cheaptickets.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_86408387
Hoe kan het dat als ik book via ebookers.com ik 200 euro minder kwijt ben aan een ticket dan via ebookers.com/nl ?

Ik vlieg in februari naar Kaapstad en goedkoopste wat ik tot nu heb kunnen vinden is 450 pond (530 euro) of 750 euro via ebookers.com/nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')