abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85464916
ik miste een topic om opgeleukte (baby/kinder/familie) fotoboeken te showen/inspiratie opdoen, dus bij deze maak ik er eentje :)

ik zeg nadrukkelijk opgeleukt fotoboek en niet echt scrapbooking, want
a) ik hou niet van onnodige engelse termen en
b) ik ben pas net begonnen en heul niet handig ofzo en
c) echt scrapbooking is me te duur

foto's komen er zo aan, eerst een op dus :)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:32:31 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_85464934
Scrapbook-ideeën
Misschien is dat wat? ;)
pi_85464981
en foto's dus. eerst de voorkant:

eerste pagina:

(de rare witte vlekken zijn waar ik ff wat al te persoonlijke gegevens weggeveegd heb zonet)

tweede pagina:

derde pagina:

de geboortekaartjes zijn zo gemaakt dat je ze open en dicht kan klappen en wel netjes terug kan doen zeg maar.
pi_85465041
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:32 schreef PiRANiA het volgende:
Scrapbook-ideeën
Misschien is dat wat? ;)
och, hou op met internet en scrapboek gedoetjes! je wordt compleet overspoeld met (hele dure en vaak gesponsorde) sites alwaar je eigenlijk vrij weinig kan als je geen kapitalen uit wenst te geven. vaak hebben ze zelfs nog wel een forumideetje hoor, maar dan doen ze echt zo professioneel dat er ook weinig aan is ;(

en dat topic is uit 2004 en kan je niet meer in reageren ;)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 10:36:02 #5
31425 TheFes
Nu met zonder icon!
pi_85465044
Ziet er leuk uit :)

Valt me alleen wel op dat je zegt niet van Engelse termen te houden, maar je boek er vol mee staat :)
** handtekening **
pi_85465074
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:36 schreef TheFes het volgende:
Ziet er leuk uit :)

Valt me alleen wel op dat je zegt niet van Engelse termen te houden, maar je boek er vol mee staat :)
komt omdat ik enkel werk met dingen die ik krijg (voor verjaardagen enzo) ;)
pi_85465176
van de helft van die echte termen weet ik geeneens wat het betekent, dan moet je dat eerst opzoeken. zo kan je 'matten' (gewoon een passe partout make)n, ze noemen het scrapbooking (wat is er mis met fotoboek) en hebben het over embellishments toevoegen (frutseltjes plakken), journaling (tekst toevoegen). moest een online scrapwoordenboek bijpakken omdat ik er anders geen hout van snapte ;)
pi_85465609
Afschuwelijk lelijk, maar toch veel plezier gewenst. *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_85465932
Ik vind het leuk *O* Wil ook nog steeds een dergelijk boek maken over mijn buitenlandjaar met foto's en andere dingetjes :)
pi_85466048
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 10:54 schreef lurf_doctor het volgende:
Afschuwelijk lelijk, maar toch veel plezier gewenst. *O*
:+
tis ook gewoon als simpele zielen hobby bedoeld ;)
gewoon voor de leuk dus en ik weiger megadure zooi aan te schaffen

wat vind je er precies lelijk aan trouwens?
pi_85466329
en tis heus niet enkel mijn topic, post gerust je eigen frutsels en maaksels :)
pi_85466859
Ik ben ook aan het scrappen, al ligt het momenteel even aan de kant wegens tijdgebrek en andere dingen die ik aan het maken ben, maar ik kan echt uren bezig zijn :D

En mooi gemaakt die "bladzijdes" van je kinderen Simmu! :Y
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_85466995
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:08 schreef simmu het volgende:

[..]

:+
tis ook gewoon als simpele zielen hobby bedoeld ;)
gewoon voor de leuk dus en ik weiger megadure zooi aan te schaffen

wat vind je er precies lelijk aan trouwens?
Het hele concept van opleuken. Matige foto's worden heus niet beter als je er een wolkje, hartje of whatever om of op plakt. :)
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_85467974
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 11:38 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Het hele concept van opleuken. Matige foto's worden heus niet beter als je er een wolkje, hartje of whatever om of op plakt. :)
true. en die 'echte' scarpboekdingentjes vind ik persoonlijk vaak echt heel lelijk, want soms moet je op zo'n pagina dan 40 keer kijken eer dat je de foto ontdekt! maar tis wel een grappige hobby die je kan doen waar de 2 jarige draak bij is zonder dat je doodsangsten uitstaat omdat alle kraaltjes en prulletjes om de haverklap over de grond vliegen ;)

dit is trouwens het resultaat als je de twee jarige in de buurt laat:

ze snapte niet dat zij het was toen ze nog heeeeeeel klein was ;)
pi_85471340
Oh dat lijkt me best wel leuk om te doen. Ik heb alleen nooit zoveel foto's van mensen.. Meer van omgevingen/dieren..

Het lijkt me best wel duur om die spulletjes steeds te kopen, daardoor zie ik er steeds maar weer van af. Ik zie dat je leuke creaties hebt gemaakt! Ziet er mooi uit hoor!
pi_85471568
wij hebben zo'n 5 miljoen foto's van de kinderen, de huisdieren en vakanties enzo. alles digitaal en via de aldi kan je lekker goedkoop alles af laten drukken op een formaat wat je wenst!

en idd; die echte scrapbookspullen zijn zoooooo duur! maar wat let je om ipv cardstock (duh! papier dus...) gewoon behangpapier aan te schaffen? in aankoop duur, maar gezien het feit dat je er zo ongeveer de rest van je leven mee kan knutselen heel goedkoop! en die echte scrapspulletjes koop je in de hobbywinkeluitverkoop of vraag je voor je verjaardag :)
pi_85472519
vaak kun je ook leuke spulletjes enzo bij de action kopen voor weinig!
pi_85472611
Ga je de foto's van je scrapbook dan ook weer scrappen? :P
pi_85472759
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:13 schreef _Arual_ het volgende:
Ga je de foto's van je scrapbook dan ook weer scrappen? :P
alleen als ik het voor elkaar krijg om van elke selenecrapfoto een foto van de pagina met selene te krijgen *O*
pi_85473188
Mag ik een opmerking geven over je creaties? Niet dat ik zelf scrap...

Ik vind het op je derde pagina zo jammer dat je dat Woezel en Pip gebeuren vóór de foto waar het eigenlijk om draait hebt gezet... Ik snap dat anders het zonnetje wegvalt, maar ik zou dat niet zo gedaan hebben. Nu zie je eerst die haarballen, en daarna pas een halve echo....
pi_85473272
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:29 schreef _Arual_ het volgende:
Mag ik een opmerking geven over je creaties? Niet dat ik zelf scrap...

Ik vind het op je derde pagina zo jammer dat je dat Woezel en Pip gebeuren vóór de foto waar het eigenlijk om draait hebt gezet... Ik snap dat anders het zonnetje wegvalt, maar ik zou dat niet zo gedaan hebben. Nu zie je eerst die haarballen, en daarna pas een halve echo....
Die Woezel en Pip, dat is toch het geboortekaartje? Waarbij hij nog open moet kunnen, en dus voor de foto staat. Of heb ik dat verkeerd begrepen..
pi_85473309
Dat zal toch het plaatje met de haas zijn? Daar staat de naam ook op.
pi_85473343
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:32 schreef _Arual_ het volgende:
Dat zal toch het plaatje met de haas zijn? Daar staat de naam ook op.
Ze hebben, dacht ik, meer dan een kindje ;) . Dus meerdere geboorte kaartjes ;) .

Edit: ja, eerste echo is een kindje te zien en de 2e echo zijn 2 kindjes te zien :) .
pi_85473447
Ach so. Ik dacht dat het om 1 kindje ging.
pi_85473537
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:40 schreef Riana_Luna het volgende:
Oh dat lijkt me best wel leuk om te doen. Ik heb alleen nooit zoveel foto's van mensen.. Meer van omgevingen/dieren..

Ik heb een mooi scrapalbum van m'n hond gemaakt, vanaf puppytijd :)
pi_85474703
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:31 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Die Woezel en Pip, dat is toch het geboortekaartje? Waarbij hij nog open moet kunnen, en dus voor de foto staat. Of heb ik dat verkeerd begrepen..
psies. bij beide pagina's zijn het de echofoto en het geboortekaartje. de eerste foto's van kindjes 2 en 3 ben ik nu aan het maken (is met als extra moeilijkheidsfactor dat er dan dus 2 foto's op 1 pagina moet, want tweeling)

zo ben ik dan wel weer: het moet aallemaal wel voor alle kindjes hetzelfde ideetje zijn he!

edit: natuurlijk ben ik niet die foto's aan het maken, maar een pagina in mijn boek :Y
pi_85474800
en het is een album van ons gezin, dus de poezen en de papa en mama komen ook nog ;)
sorrie allemaal, het idee fotoboek leent zich nu eenmaal voor heul veul kneuterigheid!
pi_85476490
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 13:46 schreef simmu het volgende:
wij hebben zo'n 5 miljoen foto's van de kinderen, de huisdieren en vakanties enzo. alles digitaal en via de aldi kan je lekker goedkoop alles af laten drukken op een formaat wat je wenst!

en idd; die echte scrapbookspullen zijn zoooooo duur! maar wat let je om ipv cardstock (duh! papier dus...) gewoon behangpapier aan te schaffen? in aankoop duur, maar gezien het feit dat je er zo ongeveer de rest van je leven mee kan knutselen heel goedkoop! en die echte scrapspulletjes koop je in de hobbywinkeluitverkoop of vraag je voor je verjaardag :)
Wat nog goedkoper is, is voorbeeld stukjes behang mee nemen. Die liggen vaak naast het behang in de winkel, gratis mee nemen.

Ik doe trouwens zelf niet aan scrapbooking (ik weet van mezelf wat voor rotzooi ik dan in huis ga veroorzaken wat dan weer dagen blijft liggen) maar ik ben wel bezig mijn digitale vakantiealbum op een zelfde soort manier in elkaar te zetten. Maar dan dus helemaal digitaal, gewoon lekker in de computer schuiven met kadertjes en stukjes tekst en dan zo laten afdrukken.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_85476743
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:43 schreef maok het volgende:

Ik doe trouwens zelf niet aan scrapbooking (ik weet van mezelf wat voor rotzooi ik dan in huis ga veroorzaken wat dan weer dagen blijft liggen) maar ik ben wel bezig mijn digitale vakantiealbum op een zelfde soort manier in elkaar te zetten. Maar dan dus helemaal digitaal, gewoon lekker in de computer schuiven met kadertjes en stukjes tekst en dan zo laten afdrukken.
Oh dat is ook heel erg leuk! :)
pi_85476897
oh, ik had nog een site gevonden waar ze alles digitaal doen! je kan er zelfs a4 vellen met allerlei dingen (plaatjes, letters, etc...) kan uitprinten: http://www.scrapbookscrapbook.com/beginners.html

qua troep ben ik behoorlijk gebonden aan "vooral niet teveel" en "geen al te kleine meuk, dat moet 's avonds als de tweejarige slaapt". ik heb een bewaardoosje van iets groter dan a4 formaat waar alles waar ik op dat moment aan werk in moet passen. de rest zit achter slot en grendel in een van mijn kastjes (met slot dus!)
  donderdag 19 augustus 2010 @ 17:56:30 #31
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85482037
Ik ben ook al een hele tijd aan t scrappen en heb in de loop van de tijd al veel spullen verzameld.
Ik ben 1x op een beurs geweest maar daar was alles heel erg duur, ik doe t liever low-budget.

Zoals Maok al zei: bij de bouwmarkt die gratis velletjes behang meenemen, ideaal om mee te 'matten'.
Bij de Action hebben ze heeeeeel veel scrapspullen. Veel lint en stempels en 'embellishments', lijm en dubbelzijdige tape.
Knopen en andere haakjes/gespjes hebben ze bij de stoffenwinkel, of op de markt goedkoop.
Die splitpennetjes en bloemen kun je via marktplaats bijv kopen. Daar staan veel van die online shops op.
Xenos heeft ook leuke dingen.
Zeeman!!! Heel veel leuks.
Wibra!!! Ook een afdeling met knutselspullen.
Je wordt vanzelf expert in overal-scrapmateriaal-in-zien :)
Papier heb ik wel op die beurs gehaald, waren pakketten van heel veel kleuren voor een actieprijs.
Je kunt ook wit papier kopen en zelf met verf aan de gang gaan.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_85482140
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 17:56 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik ben ook al een hele tijd aan t scrappen en heb in de loop van de tijd al veel spullen verzameld.
Ik ben 1x op een beurs geweest maar daar was alles heel erg duur, ik doe t liever low-budget.

Zoals Maok al zei: bij de bouwmarkt die gratis velletjes behang meenemen, ideaal om mee te 'matten'.
Bij de Action hebben ze heeeeeel veel scrapspullen. Veel lint en stempels en 'embellishments', lijm en dubbelzijdige tape.
Knopen en andere haakjes/gespjes hebben ze bij de stoffenwinkel, of op de markt goedkoop.
Die splitpennetjes en bloemen kun je via marktplaats bijv kopen. Daar staan veel van die online shops op.
Xenos heeft ook leuke dingen.
Zeeman!!! Heel veel leuks.
Wibra!!! Ook een afdeling met knutselspullen.
Je wordt vanzelf expert in overal-scrapmateriaal-in-zien :)
Papier heb ik wel op die beurs gehaald, waren pakketten van heel veel kleuren voor een actieprijs.
Je kunt ook wit papier kopen en zelf met verf aan de gang gaan.
Ik heb echt heel veel geld bij Pipoos uitgegeven, kwam er pas later achter dat er meer winkels zijn met scrap-materiaal, al is de kwaliteit dan soms wel stukken minder. Een velletje stickers van Xenos plakte amper, maar misschien was dat net een rotte appel in de stapel ;)

Leuke tips, als m'n voorraad wat minder is ga ik ook zo eens rond kijken ^O^
  donderdag 19 augustus 2010 @ 18:06:49 #33
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85482357
Thanks!
Ik vind het zonde om zoveel geld uit te geven daarvoor.
Bijvoorbeeld: bij scrapwinkels zie je heel vaak die kartonnen accolades in verschillende kleuren.
Dat is dit teken }
Dat wordt heel veel gebruikt bij het scrappen. Ik heb er 1 voorbeeld van en als ik er 1 nodig heb, teken ik die over op karton, wat verf erover en klaar.

Bij de Zeeman hebben ze trouwens heel veel en hele mooie kartonnen alfabetten en ook kleine gekleurde alfabetstickers. Wanneer je die grote kartonnen letters hebt gebruikt, blijft de 'mal' over en die kun je weer overtekenen op ander papier en uitknippen..
En zo kan ik nog wel even doorgaan :Y
  donderdag 19 augustus 2010 @ 23:41:05 #34
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_85495009
Ik vind het toch al aardig scrappen wat je doet hoor Simmu. ;)

Leuk topic dit. Ik ben zelf ook een paar jaar geleden begonnen met scrappen. Eerst ook low-budget, maar ik merk dat ik er in de loop van de tijd toch steeds meer geld aan ga uitgeven. Hoewel ik ook nog regelmatig leuke spullen weghaal bij de Action, Zeeman en Wibra. En het Kruidvat heeft soms ook leuke scrapspullen voor niet al te veel geld.
En de boekenbeurs heeft ook altijd veel scrapspullen vanaf 1 euro ofzo. Begin september wordt die in Utrecht gehouden, maar hij wordt ook jaarlijks in andere delen van Nederland gehouden.

Leuke budget-tip is misschien om de lintjes die vaak in kleding zit om op te hangen uit je kleding te knippen en te gebruiken in je scraps.

Nog een andere tip: behang is geen zuurvrij papier. Mat je foto dus eerst op zuurvrij papier voor je het op het behang plakt. Anders schijnt de lijm na verloop van tijd je foto aan te tasten.

Ik zal morgen eens een pagina van mij plaatsen. Is het nu te laat voor. :Z

[ Bericht 8% gewijzigd door Jambo op 19-08-2010 23:51:09 ]
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 08:34:46 #35
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_85501743
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 23:41 schreef Jambo het volgende:

Leuke budget-tip is misschien om de lintjes die vaak in kleding zit om op te hangen uit je kleding te knippen en te gebruiken in je scraps.
:Y

quote:
Nog een andere tip: behang is geen zuurvrij papier. Mat je foto dus eerst op zuurvrij papier voor je het op het behang plakt. Anders schijnt de lijm na verloop van tijd je foto aan te tasten.
Ik gebruik voor het plakken van foto's dubbelzijdige tape,geen lijm.
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 17:04:34 #36
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_85518235
quote:
Op vrijdag 20 augustus 2010 08:34 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Ik gebruik voor het plakken van foto's dubbelzijdige tape,geen lijm.
Dat is ook een goeie!

Nog een scrap van mijn hand. Ergens begin dit jaar gemaakt. De nieuwere staan nog niet op de foto.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_85523422
die kleurtjes passen zo mooi bij de kleertjes O+
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 20:17:35 #38
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_85523646
Maar is het punt van al die "echte" (dure) scrapbookspullen niet dat ze gemaakt zijn van zuurvrij papier en dus je foto's niet aantasten? Want dat gaat met gewoon papier bij langdurig bewaren (wat je juist met iets moois graag wilt lijkt me) dan wel een probleem worden.
pi_85523776
nou, ik had zo bedacht (ben dus pas een week bezig he ;) ) dat het papier niet de grote kostenpost is. het zijn die frutseldingetjes. die stickerletters en speciale splitterdingetjes enzo. dus als je die nou gewoon zelf maakt (uitprinten, tekenen, whatever) en verder bijvoorbeeld gewoon knoopjes enzo gebruikt, dat je dan al een heel end komt qua cheapo
pi_85523806
oh, en wat ik bij ma zie: hele machines worden aangeschaft! er moet een crocodileding gekocht worden, en zo'n ding waar je van die nepkantenrantjes van papier maakt enzo (ga dan haken denk ik dan, maar goed, dat ben ik)
pi_85524116
ik maak dus gaatjes met een gaatjespen en hamertje. da's perfect; ik kan gaatjes maken waar ik wil :) geen ding van 50 pleuri voor nodig (want dit setje heb ik gekregen van ma die zo'n crocodileding heeft (of 2))
  vrijdag 20 augustus 2010 @ 21:26:22 #42
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_85525960
Zo dacht ik in het begin ook hoor Simmu. Maar op een gegeven moment wil je meer.... Ik wel tenminste :@

Maar ik heb besloten dat hobby's gewoon geld kosten. Ik ga zelden uit, heb geen auto, etc. dus dan mag ik af en toe best een crop a dile (dat gaatjesding ;)) of iets anders duurders kopen.
pi_85542583
Leuk geworden Simmu!
Ik scrap ook een beetje, al moet ik er de tijd en zin nog weer voor vinden. Voor Kim wel een stukje babytijd gedaan een maand of wat geleden. Voor Tyler moet nog.
Ik vind het meer opleuken van foto's ik doe het wel op het grote formaat. Heb geen apparatuur verder.
Doen jullie alleen de voorkant, of ook de achterkant van een bladzijde?
pi_85870420
en weer 2 pagina's af :) het gaat met heel veel horten en stoten. zo ben ik een week bezig en zo kan ik 2 weken niks doen. ah well :)

kind a van de echo:

en kind b van de echo:

upcoming: mama met poes :)
  zondag 12 september 2010 @ 11:56:55 #45
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_86337856
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 13:47 schreef simmu het volgende:
en weer 2 pagina's af :) het gaat met heel veel horten en stoten. zo ben ik een week bezig en zo kan ik 2 weken niks doen. ah well :)

kind a van de echo:
[ afbeelding ]

en kind b van de echo:
[ afbeelding ]

upcoming: mama met poes :)
Heb ik ook hoor Simmu. Het ligt er maar net aan of ik tijd heb, en niet te vergeten inspiratie.

Ze zijn weer leuk. En ik ben erg benieuwd naar de mama met poes! :D

Ik heb er vanmorgen ook weer eentje gemaakt:
pi_86341195
Leuk Simmu! :)

Mooi Jambo! :Y

Gebruiken jullie nog speciale lijm?
  zondag 12 september 2010 @ 19:06:33 #47
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_86352155
Ik gebruik veel fotolijm Ingrid. Werkt erg prettig omdat, als het nodig is, je het ook weer gemakkelijk los krijgt. Voor de kleinere dingen gebruik ik een lijmpen. En ik heb ook nog hele sterke lijm maar die gebruik ik alleen bij de wat zwaardere dingen. Fotolijm laat anders te snel los.
pi_86354168
Met fotolijm heb ik snel bobbels en laat snel los bij mij. Iig van een paar jaar geleden.
De foto's zelf doe ik met dubbelzijdige tape van de action. Een lijmpen heb ik ook, kwam ik achter. ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')