Ik heb er in de zoek niets over kunnen vinden en Lifestyle lijkt me het meest geschikte forum, dus hier maar
![]()
De laatste tijd hoor je steeds meer over zogenoemde 'scrapbooks'. Foto-albums die je opleukt met allerhande plaatjes en knutselwerkjes. Dus niet de standaard fotoboekstickers die je voor een euro bij de V&D kunt kopen, maar echt dingen die je zelf maakt. Hele rollen behang worden creatief verscheurd, bloemen gedroogd en lijstjes om foto's gevoetschilderd
![]()
Nou wil ik binnenkort een fotoboek maken over het afgelopen jaar, toen ik in Oostenrijk heb gestudeerd. Een erg leuke periode waar ik dus ook een leuk aandenken aan wil hebben
![]()
Oftewel: geen saai fotoboek met plakbladen zoals ik er zestien in de boekenkast heb staan.
Nu ben ik niet zo'n enorme knutselaar, maar in mijn hoofd heb ik al wat leuke ideetjes opgezet
![]()
Zo wil ik al bijvoorbeeld het hele boek rood/wit (witte bladeren en zelf rood karton erbij plakken) omdat dat de kleuren van de Oostenrijkse vlag zijn. Ook de compositie en volgorde van bepaalde foto's liggen al redelijk vast. Maar omdat ik dit nog nooit gedaan heb, de centrale vraag:
Wie heeft er leuke (bij voorkeur niet al te moeilijke, maar laten we het topic niet inperken) scrapbook-ideeën? Waar moet je rekening mee houden, wat is erg moeilijk, wat zijn goede tips?