Gaat primaquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Om goed te leren rijden lijkt mij de randstad beter
Ik wil niet weten wat er gebeurd met mensen die die drukte niet gewend zijn en in de binnenstad van bijvoorbeeld Utrecht terecht komen
Valt wel mee hoor, zeg ik uit ervaringquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:42 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Om goed te leren rijden lijkt mij de randstad beter
Ik wil niet weten wat er gebeurd met mensen die die drukte niet gewend zijn en in de binnenstad van bijvoorbeeld Utrecht terecht komen
Ik woon in Utrecht, ik had een auto een paar dagen voor ik m'n rijbewijs had. Dus meteen toen ik m'n rijbewijs had gaan rijden in de drukte in en rond Utrecht. Het verste dat ik met de auto zelf gereden heb is Friesland. En morgen kan ik Keulen neerzetten als verste bestemming.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:44 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik ging altijd express op vrijdagmiddag van 15:00 tot 16:30 rijden, in het centrum, in alle drukte van Rotterdam. Totaal onoverzichtelijk, maar de ervaring die ik heb opgedaan is super
Nee valt mee, maar het is maar een auto van 950 kilo. Maar inderdaad, gezien de leeftijd had het slechter gekund.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:54 schreef JJH het volgende:
[..]
1 op 13 is nog geeneens bizar slecht hoor, zeker omdat het relatief oud en wat kleiner blokje is en je een boel snelweg gereden hebt. En als ik jou zo hoor rijd je al netjes en zuinig als je 3500rpm veel vind.
Het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe (on)zeker je bent.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Valt wel mee hoor, zeg ik uit ervaring
Mensen uit de stad die nu opeens achter langzame landbouwvoertuigen zitten en willen gaan inhalen kunnen net zo gevaarlijk zijn.
Heb het al vaker gezegd, vanaf de 2500 begint de lol pas bij een benzineblokquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:48 schreef twiFight het volgende:
[..]
Nee valt mee, maar het is maar een auto van 950 kilo. Maar inderdaad, gezien de leeftijd had het slechter gekund.
Ik heb gelest in diesel, dus alles boven de 2000 toeren vond ik al veel. Nu trek ik langer door omdat dat vlotter gaat, maar geef toe, bij 2500 schakelen is ook laat zat, en toch net een stukje zuiniger.
Je eigen instelling is zeker belangrijk als je naar een onbekende plek rijd. Sommigen maken zich al helemaal druk als ze eens bijvoorbeeld Utrecht in moeten. Anderen denken van: "Ach dat doe ik gewoon eventjesquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:49 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Het ligt er waarschijnlijk ook aan hoe (on)zeker je bent.
De lol van zo snel mogelijk moeten tanken?quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:49 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Heb het al vaker gezegd, vanaf de 2500 begint de lol pas bij een benzineblok
Precies.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:50 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Je eigen instelling is zeker belangrijk als je naar een onbekende plek rijd. Sommigen maken zich al helemaal druk als ze eens bijvoorbeeld Utrecht in moeten. Anderen denken van: "Ach dat doe ik gewoon eventjes"
De lol van voldoende vermogen. Ik vind benzinehokken laag in de toeren maar kut trekken zeg maar.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:50 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
De lol van zo snel mogelijk moeten tanken?
Benzines hebben onderin het toerenbereik ook geen trekkracht.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De lol van voldoende vermogen. Ik vind benzinehokken laag in de toeren maar kut trekken zeg maar.
Sommigen moeten ze nooit een rijbewijs geven. Als ik verhalen van een vriendin hoor over haar rijlessen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:51 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Precies.
En ze moeten het rijbewijs afpakken van mensen die de snelweg niet op durven. Hoe moeten die reageren als ze per ongeluk wél op de snelweg terecht komen? Achteruit de oprit weer terug rijden?
Vertel.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:53 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Sommigen moeten ze nooit een rijbewijs geven. Als ik verhalen van een vriendin hoor over haar rijlessen.
Dus lekker toeren makenquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:52 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Benzines hebben onderin het toerenbereik ook geen trekkracht.
Dat ze rotondes over het hoofd ziet, hysterisch word bij bepaalde handelingen en van het minste of geringste al schrikt. Maar goed dat ze niet in de auto zat op de autobahnquote:
Dat is wel heel erg.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:54 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Dat ze rotondes over het hoofd ziet, hysterisch word bij bepaalde handelingen en van het minste of geringste al schrikt. Maar goed dat ze niet in de auto zat op de autobahn.. Daar maak je nog eens wat mee
150.. Das niksquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:56 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Dat is wel heel erg.
Ik ga morgen 150 kilometers maken over de Autobahn.
Ik hoef ook maar naar Keulen.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:57 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
150.. Das niks.. Uurtje
.. Ik had met vakantie er 800 gehad
.. Wel gaaf trouwens
Keulen ben je zoquote:Op maandag 23 augustus 2010 19:57 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hoef ook maar naar Keulen.
Ga je via Arnhem natuurlijk? Punt is, het voelt niet hard omdat de rijstroken breder zijn en iedereen aardig doorrijdquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:06 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ik hoop het. Maar ik ga niet zo gek hard rijden.
Ja, dat is het makkelijkst, anders moet je een heel stuk door NL ipv DE.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:07 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Ga je via Arnhem natuurlijk? Punt is, het voelt niet hard omdat de rijstroken breder zijn en iedereen aardig doorrijd
Via Arnhem is sowieso altijd wel makkelijkquote:Op maandag 23 augustus 2010 20:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is het makkelijkst, anders moet je een heel stuk door NL ipv DE.
Weet ik, maar ik m'n vriendin naast me die altijd afkeurend kijkt als ik te hard rij.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:10 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Via Arnhem is sowieso altijd wel makkelijk..
Vriendinnen die niet tegen beetje snelheid kunnen
Ik durf niet harder dan 140/150quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:17 schreef JJH het volgende:
Als je voor het eerst met de eigen auto in Duitsland komt MOET je even kijken hoe hard ie wil.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, als je in Dld op een stukje onbeperkt rijdt tij je nooit te hard (als de situatie het toelaat) dus kunnen die afkeurende blikken gewoon achterwege blijven.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:08 schreef Goddelijker het volgende:
[..]
Ja, dat is het makkelijkst, anders moet je een heel stuk door NL ipv DE.
Weet ik, maar ik m'n vriendin naast me die altijd afkeurend kijkt als ik te hard rij.
De auto gaat niet harder dan 187, dus 200 halen wordt sowieso lastig.quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:17 schreef JJH het volgende:
Als je voor het eerst met de eigen auto in Duitsland komt MOET je even kijken hoe hard ie wil.
De 3 is niet het mooiste stuk autobahn.(A31) maar tot 200 is het ook daar prima te doen.
quote:Op maandag 23 augustus 2010 20:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik durf niet harder dan 140/150Ik heb mijn 206 op 160 gehad, hij gaat max 170.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik durfde niet harder omdat je daar maar 100 mag, dus dan is 160 al teveel.![]()
Ja allemaal leuk en aardig, maar je praat over geheel wat anders.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:52 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
De lol van voldoende vermogen. Ik vind benzinehokken laag in de toeren maar kut trekken zeg maar.
Heel goed, de meeste bermen zijn er niet op ingericht om lekker overheen te toeren.quote:Op maandag 23 augustus 2010 21:55 schreef twiFight het volgende:
Maar ik heb ook stukken nagenoeg alleen op de weg gereden,
hahahaha nou nou dat is me toch iets te veel eer hoor, ik zat op een gegeven moment ook op een 80 weggetje in het donker met enge mensen achter mij die me wouden inhalen terwijl ik 80 reed! eng!quote:Op maandag 23 augustus 2010 18:39 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ik buig voor u House!![]()
Ik durfde m'n broer vorige week niet eens naar Schiphol te brengen, zou ik nu wel doen denk ik
Het is gewoon een hele tijd 70 met een kilometertje of 2 waar je 90 mag. Het laatste is een zone 50.quote:Op maandag 23 augustus 2010 17:03 schreef vannelle het volgende:
[..]
Het is dan ook niet de bedoeling dat je uitgebreid van de omgeving gaat genieten, dat doe je maar in de trein of als bijrijder.
Let nou maar gewoon op de weg in al z'n aspecten, medeweggebruikers, bochten, borden, evt. rotzooi op de rijbaan, af en toe op je dashboard kijken om je metertjes te checken, regelmatig in je spiegels kijken om ook te weten wat er achter je gebeurt en ga zo maar door.
Ondertussen kun je fijn naar muziek luisteren en als je wil zelfs meezingen.
Alle Belgen rijden echt zo hè?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het is gewoon een hele tijd 70 met een kilometertje of 2 waar je 90 mag. Het laatste is een zone 50.
Bochten zijn er amper.
Metertjes in mijn dashboard heb ik niet eens, dus niets om me zorgen over te maken
En dus hoef je niet op te letten?quote:Op maandag 23 augustus 2010 22:39 schreef trainfreak het volgende:
[..]
Het is gewoon een hele tijd 70 met een kilometertje of 2 waar je 90 mag. Het laatste is een zone 50.
Bochten zijn er amper.
Metertjes in mijn dashboard heb ik niet eens, dus niets om me zorgen over te maken
Why not?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 00:53 schreef twiFight het volgende:
Kijk, zo leer je het wel. Ik mag voorlopig waarschijnlijk niet meer
ah okay! maar waarschijnlijk genoeg vrienden die de taak van bob in je voeten willen schuiven of niet?quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 01:04 schreef twiFight het volgende:
Omdat we tot nu toe dus een auto te leen hadden, alleen binnenkort niet meer. En ondanks dat ik nog niet eens een week mijn rijbewijs heb, went dat zoooooo ontzettend snel. Maar binnenkort moeten we het dus weer zonder doen. Vaker auto's lenen is ook niet echt makkelijk, mensen hebben tenslotte die auto zelf ook niet voor niks. En geld voor een eigen auto hebben we het komende jaar nog niet.
Bij mij is alles digitaal, dus geen ouderwetse analoge meters.quote:Op maandag 23 augustus 2010 23:09 schreef vannelle het volgende:
[..]
En dus hoef je niet op te letten?
Hier in de buurt zijn er vanmorgen 2 mensen doodgereden omdat ze op de snelweg liepen.
Onverwachte situatie dus, kan je ook op een andere weg overkomen.
En metertjes heb je echt wel in je dashboard:
Snelheidsmeter
Benzinemeter
Temperatuurmeter of alarmlampje als de motor te warm wordt.
Ik noem er maar een paar.....
En misschien ligt er wel iets op de weg waar je liever niet overheen rijdt, misschien doet je tegenligger raar en dreig je elkaar te raken, misschien ligt er olie op de weg, misschien kun je de rest zelf wel invullen.
Niet om lullig te doen, maar hoe rustig het ook is, altijd op blijven letten!
Ga nou niet dat stukje lopen verdedigen, maar kijk eens naar het geheel en de bedoeling van z'n postquote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:44 schreef trainfreak het volgende:
Bij mij is alles digitaal, dus geen ouderwetse analoge meters.
Temperatuurmeter heb ik zelf niet, en de motor zal niet gauw te warm lopen van zo'n kort ritje. Zelfs na een hele dag rondrijden heb ik dat nog nooit gehad...
Weet ik nu ook wel, maar het is gewoon zo'n saai stuk.quote:Op dinsdag 24 augustus 2010 08:47 schreef Piles het volgende:
[..]
Ga nou niet dat stukje lopen verdedigen, maar kijk eens naar het geheel en de bedoeling van z'n post
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |