abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_87045124
Mijn ouders gingen de allereerste keer mee ;(
Ik wilde niet maar ze reden erheen met de auto voor me en ik kreeg ze echt niet aangepraat dat dat vreemd zou zijn. Buh.
pi_87192924
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ouders meenemen? _O- Doen mensen dat? :D :')

Verder klopt het lijstje wel; aanvulling;
-heb wat te melden
-wees enthousiast over wat je doet en wie je bent

En het zal voor de meeste mensen hier een luxepositie zijn, maar durf ook eerder weg te gaan als je de mensen van het huis waar je hospiteert helemaal niks vindt. Je doet er hen ook een plezier mee, want niemand wil iemand die op het laatst toch nee zegt terwijl de rest al naar huis is. Tijdverspilling aan beide kanten.

Ik zit nu een paar weken op mijn kamer en als je ziet dat voor deze kamer in Leiden (huisbaas) al 128 aanmeldingen had vraag je je af hoe kut het wel niet gesteld is met het kameraanbod :X
Je moet er uitspringen inderdaad, helaas heeft niet iedereen drie wereldreizen gedaan. Maar goed enthousiasme vind ik soms wel lastig, zeker als je al tig keer afgewezen bent.
Zie nu ook vaker dezelfde langs komen. Merk wel dat ik tot nu toe alleen maar groepshospitaties heb gehad en dat mij niet erg bevalen is.
pi_87251237
Iemand nog een kamer in Utrecht in de aanbieding, liefst per 1 november? Later mag ook. ;)
pi_87316742
^ Gewoon ploeteren op Kamernet like everybody else :P

Ik heb volgende week 2 bezichtigingen en 1 hospiteeravond. Ik weet dat ik niet mag klagen omdat het Utrecht is, maar beetje jammer dat het Kanaleneiland- kamers zijn x'D
pi_87317025
quote:
Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:

[..]

Ouders meenemen? _O- Doen mensen dat? :D :')
Wel ja, iemand moet je toch rijden. En om je vader/moeder nou in de auto te laten wachten...
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan? Je wordt gebracht, dus ja dan is je moeder/vader erbij. Ze houden zich verder toch wel stil, athans dat spreek je dan af. Ik snap dat je niet echt onafhankelijk lijkt, maar das meer een vooroordeel. Zullen ze iemand echt enkel op basis daarvan afwijzen? Lijkt me niet toch als je verder leuk en spontaan over komt.
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:08:53 #156
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87324166
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Wel ja, iemand moet je toch rijden. En om je vader/moeder nou in de auto te laten wachten...
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan? Je wordt gebracht, dus ja dan is je moeder/vader erbij. Ze houden zich verder toch wel stil, athans dat spreek je dan af. Ik snap dat je niet echt onafhankelijk lijkt, maar das meer een vooroordeel. Zullen ze iemand echt enkel op basis daarvan afwijzen? Lijkt me niet toch als je verder leuk en spontaan over komt.
Ja, als iemand met z'n ouders komt stem ik in ieder geval tegen. Er zijn ook treinverbindingen naar de studentensteden. Laat maar mooi wat zelfstandigheid zien.
zwakken overleven moeilijk, sterken zitten in de wolken
  vrijdag 8 oktober 2010 @ 15:27:06 #157
302853 themole
graaft totaal door.
pi_87324926
Inderdaad een beetje gaar om gebracht te worden door je ouders. :') Dat gaan ze toch ook niet elke keer doen als je naar huis wil. Overigens kan het bij private huur als je je huisbaas gaat bezoeken wel helpen. :)
Niet altijd serieus
pi_87329824
Ouders die komen brengen zijn oke, maar laat ze wel buiten joh ;)

Een maat van mij zat ook in een studentenhuis, kom ik daar langs en iedere keer zitten er van die vijftigers uit de Achterhoek in de woonkamer. :{
Bleek dus dat die mensen ieder weekend daar de hele dag en avond op visite waren bij hun nazaat :{

Als de ouders meekomen en erg aanhankelijk lijken zou ik zeker tegen stemmen, het risico op half bejaarde huisdieren wil geen jonge student lopen :7
pi_87330058
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

De eerste indruk weegt bij hospiteren erg zwaar en ik denk niet dat je met een mooi verhaal dit kan overtreffen. Het straalt alles behalve zelfstandigheid uit. Tuurlijk, iedereen heeft ouders en gaat er ook wel naartoe in weekenden enzo, maar het gaat hier echt om jou als persoon, want jij moet er komen wonen en je ouders niet. Bovendien is het niet echt relaxed voor de mensen van wie het huis is, zij moeten namelijk ook een rol aannemen tegenover de ouders en dat is ook niet representatief voor jou.

En verder zou ik gewoon met openbaar vervoer komen, naar je studie wordt je toch ook niet elke dag gebracht?

Je kan zeggen 'nou dan hoef ik niet eens in dat huis te zitten als het zo gaat :{w ', maar ik denk dat het 95% van de huizen er zo aan toe gaat. Het is een kwestie van geven en nemen bij hospiteren :Y
Succes ^O^
  zondag 10 oktober 2010 @ 00:59:42 #160
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_87372524
wij hebben nog 4 kamers vrij in tilburg :') verenigingshuis dan toch, maar algemene indruk is dat er heel veel kamers vrij staan
Spreading the Word
pi_87373800
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef Rookert het volgende:

[..]

De eerste indruk weegt bij hospiteren erg zwaar en ik denk niet dat je met een mooi verhaal dit kan overtreffen. Het straalt alles behalve zelfstandigheid uit. Tuurlijk, iedereen heeft ouders en gaat er ook wel naartoe in weekenden enzo, maar het gaat hier echt om jou als persoon, want jij moet er komen wonen en je ouders niet. Bovendien is het niet echt relaxed voor de mensen van wie het huis is, zij moeten namelijk ook een rol aannemen tegenover de ouders en dat is ook niet representatief voor jou.

En verder zou ik gewoon met openbaar vervoer komen, naar je studie wordt je toch ook niet elke dag gebracht?

Je kan zeggen 'nou dan hoef ik niet eens in dat huis te zitten als het zo gaat :{w ', maar ik denk dat het 95% van de huizen er zo aan toe gaat. Het is een kwestie van geven en nemen bij hospiteren :Y
Succes ^O^
QFT.
pi_87373891
renesite?
waarom zei je niet dat dit topic er was?
je weet dat ik hier zo goed in ben :')
niet meer
pi_87464382
Als het goed is verhuist er binnenkort een meisje (redelijke haatpiraat dus verder geen problemen mee) uit mijn huis in Leiden, dus ik zal tegen die tijd eens hier posten dat we weer een hospiteeravond hebben.

Verder veel succes met hospiteren in Leiden als je geen reistijdvoorrang hebt, ik heb gehoord dat de kamernood bizar hoog is dit jaar.

[ Bericht 26% gewijzigd door honkhonk op 12-10-2010 18:06:32 ]
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
pi_87464559
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef Rookert het volgende:

[..]

Succes ^O^
Ik heb al lang een kamer gelukkig. :P
OV is het probleem ook niet, al had het destijds wel veel geld gekost als ik naar al die bezichtigingen zonder chipkaart had gemoeten, maar dan? Weinig zin om voor elke bezichtiging of hospiteeravond met mijn fiets in de trein te gaan zitten en dan vervolgens met een kaartje op zoek naar de bestemming.

Nee, dan toch liever in een auto met tom tom.
  dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:19:38 #165
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87465003
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik heb al lang een kamer gelukkig. :P
OV is het probleem ook niet, al had het destijds wel veel geld gekost als ik naar al die bezichtigingen zonder chipkaart had gemoeten, maar dan? Weinig zin om voor elke bezichtiging of hospiteeravond met mijn fiets in de trein te gaan zitten en dan vervolgens met een kaartje op zoek naar de bestemming.

Nee, dan toch liever in een auto met tom tom.
Niets mis met met het OV hospiteren, heb ik ook gedaan. Ik had niet eens een fiets dus ik deed het lopend of met de bus (indien mogelijk).
pi_87465035
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:19 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Niets mis met met het OV hospiteren, heb ik ook gedaan. Ik had niet eens een fiets dus ik deed het lopend of met de bus (indien mogelijk).
Ik had soms bezichtigingen om het half uur, of zelfs vaker, dat had ik dan lopend echt niet gered.
En met een beetje pech per fiets ook niet.
pi_87516303
Ik heb het wel even gehad met hospiteren, schoot toch niet op. Vind kamernet systeem vrij achterhaald voor het geld wat het kost, zo had ik vandaag een persoonlijke afspraak met een huis. Ik was al gebeld door haar en het bleek dat het huis toch liever een meisje zocht, nee dit kon je mij niet van te voren vertellen?

Verbaast mij meer dat huisbazen eigenlijk onmogelijk te vinden zijn. Vaak zitten er makelaars tussen lijkt het wel. Waarbij een maand bemiddelingskosten wordt berekend, ik zou het bijna waard vinden.
pi_87539802
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 15:08 schreef Skylark. het volgende:

[..]

Ja, als iemand met z'n ouders komt stem ik in ieder geval tegen. Er zijn ook treinverbindingen naar de studentensteden. Laat maar mooi wat zelfstandigheid zien.
Aldus de jongeman die in een oude topic tot drie keer toe vroeg of het sociaal wenselijk was om zijn ouders mee te nemen.
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  donderdag 14 oktober 2010 @ 17:36:09 #169
238762 Skylark.
Mijn witte lach en ik.
pi_87539862
quote:
Op donderdag 14 oktober 2010 17:34 schreef honkhonk het volgende:

[..]

Aldus de jongeman die in een oude topic tot drie keer toe vroeg of het sociaal wenselijk was om zijn ouders mee te nemen.

Ja, dat was vóór mijn eerste kijkavond, toen ik nog een heel ander beeld van een kijkavond had. Zodra ik er eentje had gehad (waar ik met de trein ben heengegaan) had ik meteen door dat je je ouders moest thuislaten.
pi_87604498
Wat ik me afvraag hé heeft iemand ooit een oproepje geplaatst op kamernet om dus te vermelden dat je een kamer zoekt?
pi_87604540
Ik, maar daar heb ik nooit iets op gehoord :')
  zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:51:53 #172
240618 Micson
The lonely stoner
pi_87620689
Ik heb volgende week ook een hospiteeravond in ons huis in Utrecht, en nu zit ik aan de goede kant van de tafel hehe :7 Eens bedenken wat ik voor lullige vragen kan verzinnen B-)
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:24:54 #173
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_87647601
quote:
Op dinsdag 12 oktober 2010 18:00 schreef honkhonk het volgende:
Als het goed is verhuist er binnenkort een meisje (redelijke haatpiraat dus verder geen problemen mee) uit mijn huis in Leiden, dus ik zal tegen die tijd eens hier posten dat we weer een hospiteeravond hebben.

Verder veel succes met hospiteren in Leiden als je geen reistijdvoorrang hebt, ik heb gehoord dat de kamernood bizar hoog is dit jaar.
Haatpiraat :D Hahaha die kende ik nog niet!
  zondag 17 oktober 2010 @ 21:25:32 #174
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_87647641
quote:
Op zaterdag 16 oktober 2010 23:51 schreef Micson het volgende:
Ik heb volgende week ook een hospiteeravond in ons huis in Utrecht, en nu zit ik aan de goede kant van de tafel hehe :7 Eens bedenken wat ik voor lullige vragen kan verzinnen B-)
Mwaaaah, wees niet te hard op ze. Is niet leuk! :N
pi_87656435
Deze week 2 avonden geregeld. Hopelijk word het wat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')