Je moet er uitspringen inderdaad, helaas heeft niet iedereen drie wereldreizen gedaan. Maar goed enthousiasme vind ik soms wel lastig, zeker als je al tig keer afgewezen bent.quote:Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ouders meenemen?Doen mensen dat?
![]()
![]()
Verder klopt het lijstje wel; aanvulling;
-heb wat te melden
-wees enthousiast over wat je doet en wie je bent
En het zal voor de meeste mensen hier een luxepositie zijn, maar durf ook eerder weg te gaan als je de mensen van het huis waar je hospiteert helemaal niks vindt. Je doet er hen ook een plezier mee, want niemand wil iemand die op het laatst toch nee zegt terwijl de rest al naar huis is. Tijdverspilling aan beide kanten.
Ik zit nu een paar weken op mijn kamer en als je ziet dat voor deze kamer in Leiden (huisbaas) al 128 aanmeldingen had vraag je je af hoe kut het wel niet gesteld is met het kameraanbod
Wel ja, iemand moet je toch rijden. En om je vader/moeder nou in de auto te laten wachten...quote:Op donderdag 30 september 2010 20:30 schreef Rookert het volgende:
[..]
Ouders meenemen?Doen mensen dat?
![]()
![]()
Ja, als iemand met z'n ouders komt stem ik in ieder geval tegen. Er zijn ook treinverbindingen naar de studentensteden. Laat maar mooi wat zelfstandigheid zien.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel ja, iemand moet je toch rijden. En om je vader/moeder nou in de auto te laten wachten...
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan? Je wordt gebracht, dus ja dan is je moeder/vader erbij. Ze houden zich verder toch wel stil, athans dat spreek je dan af. Ik snap dat je niet echt onafhankelijk lijkt, maar das meer een vooroordeel. Zullen ze iemand echt enkel op basis daarvan afwijzen? Lijkt me niet toch als je verder leuk en spontaan over komt.
De eerste indruk weegt bij hospiteren erg zwaar en ik denk niet dat je met een mooi verhaal dit kan overtreffen. Het straalt alles behalve zelfstandigheid uit. Tuurlijk, iedereen heeft ouders en gaat er ook wel naartoe in weekenden enzo, maar het gaat hier echt om jou als persoon, want jij moet er komen wonen en je ouders niet. Bovendien is het niet echt relaxed voor de mensen van wie het huis is, zij moeten namelijk ook een rol aannemen tegenover de ouders en dat is ook niet representatief voor jou.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 11:33 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Wel ja, iemand moet je toch rijden. En om je vader/moeder nou in de auto te laten wachten...
Wat is er nou eigenlijk zo erg aan? Je wordt gebracht, dus ja dan is je moeder/vader erbij. Ze houden zich verder toch wel stil, athans dat spreek je dan af. Ik snap dat je niet echt onafhankelijk lijkt, maar das meer een vooroordeel. Zullen ze iemand echt enkel op basis daarvan afwijzen? Lijkt me niet toch als je verder leuk en spontaan over komt.
QFT.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
De eerste indruk weegt bij hospiteren erg zwaar en ik denk niet dat je met een mooi verhaal dit kan overtreffen. Het straalt alles behalve zelfstandigheid uit. Tuurlijk, iedereen heeft ouders en gaat er ook wel naartoe in weekenden enzo, maar het gaat hier echt om jou als persoon, want jij moet er komen wonen en je ouders niet. Bovendien is het niet echt relaxed voor de mensen van wie het huis is, zij moeten namelijk ook een rol aannemen tegenover de ouders en dat is ook niet representatief voor jou.
En verder zou ik gewoon met openbaar vervoer komen, naar je studie wordt je toch ook niet elke dag gebracht?
Je kan zeggen 'nou dan hoef ik niet eens in dat huis te zitten als het zo gaat', maar ik denk dat het 95% van de huizen er zo aan toe gaat. Het is een kwestie van geven en nemen bij hospiteren
![]()
Succes
Ik heb al lang een kamer gelukkig.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 18:08 schreef Rookert het volgende:
[..]
De eerste indruk weegt bij hospiteren erg zwaar en ik denk niet dat je met een mooi verhaal dit kan overtreffen. Het straalt alles behalve zelfstandigheid uit. Tuurlijk, iedereen heeft ouders en gaat er ook wel naartoe in weekenden enzo, maar het gaat hier echt om jou als persoon, want jij moet er komen wonen en je ouders niet. Bovendien is het niet echt relaxed voor de mensen van wie het huis is, zij moeten namelijk ook een rol aannemen tegenover de ouders en dat is ook niet representatief voor jou.
En verder zou ik gewoon met openbaar vervoer komen, naar je studie wordt je toch ook niet elke dag gebracht?
Je kan zeggen 'nou dan hoef ik niet eens in dat huis te zitten als het zo gaat', maar ik denk dat het 95% van de huizen er zo aan toe gaat. Het is een kwestie van geven en nemen bij hospiteren
![]()
Succes
Niets mis met met het OV hospiteren, heb ik ook gedaan. Ik had niet eens een fiets dus ik deed het lopend of met de bus (indien mogelijk).quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik heb al lang een kamer gelukkig.
OV is het probleem ook niet, al had het destijds wel veel geld gekost als ik naar al die bezichtigingen zonder chipkaart had gemoeten, maar dan? Weinig zin om voor elke bezichtiging of hospiteeravond met mijn fiets in de trein te gaan zitten en dan vervolgens met een kaartje op zoek naar de bestemming.
Nee, dan toch liever in een auto met tom tom.
Ik had soms bezichtigingen om het half uur, of zelfs vaker, dat had ik dan lopend echt niet gered.quote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:19 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Niets mis met met het OV hospiteren, heb ik ook gedaan. Ik had niet eens een fiets dus ik deed het lopend of met de bus (indien mogelijk).
Aldus de jongeman die in een oude topic tot drie keer toe vroeg of het sociaal wenselijk was om zijn ouders mee te nemen.quote:Op vrijdag 8 oktober 2010 15:08 schreef Skylark. het volgende:
[..]
Ja, als iemand met z'n ouders komt stem ik in ieder geval tegen. Er zijn ook treinverbindingen naar de studentensteden. Laat maar mooi wat zelfstandigheid zien.
Ja, dat was vóór mijn eerste kijkavond, toen ik nog een heel ander beeld van een kijkavond had. Zodra ik er eentje had gehad (waar ik met de trein ben heengegaan) had ik meteen door dat je je ouders moest thuislaten.quote:Op donderdag 14 oktober 2010 17:34 schreef honkhonk het volgende:
[..]
Aldus de jongeman die in een oude topic tot drie keer toe vroeg of het sociaal wenselijk was om zijn ouders mee te nemen.
Haatpiraatquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 18:00 schreef honkhonk het volgende:
Als het goed is verhuist er binnenkort een meisje (redelijke haatpiraat dus verder geen problemen mee) uit mijn huis in Leiden, dus ik zal tegen die tijd eens hier posten dat we weer een hospiteeravond hebben.
Verder veel succes met hospiteren in Leiden als je geen reistijdvoorrang hebt, ik heb gehoord dat de kamernood bizar hoog is dit jaar.
Mwaaaah, wees niet te hard op ze. Is niet leuk!quote:Op zaterdag 16 oktober 2010 23:51 schreef Micson het volgende:
Ik heb volgende week ook een hospiteeravond in ons huis in Utrecht, en nu zit ik aan de goede kant van de tafel heheEens bedenken wat ik voor lullige vragen kan verzinnen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |