Wat is SSH?quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:36 schreef Waterflesje het volgende:
Ingeschreven bij SSH, hoop echt dat ik eens snel uitgenodigd word. Zit namelijk met zoveel reistijd dat ik te laat ga zijn voor eerste lessen 's ochtends. Verder ga ik denk ik maar straal iets uitbreiden tot uur van Utrecht verwijderd met OV.
En als de kamer in Utrecht was dan krijgen ze echt honderden reacties, dus misschien hebben ze jouw bericht niet eens gelezenquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:37 schreef Mirel het volgende:
[..]
Ik kan wat vreemdere dingen schrijven dan de meeste mensen gok ik. Ik weet dat ik niet de enige ben. Denk dat ze te weirded out zijn. In dat geval hoef ik ze ook niet.
http://sshu.nl/quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:44 schreef milowww het volgende:
[..]
Wat is SSH?
------------
Ik heb gisteren twee hospiteer bezoekjes gehad, allebei afgewezen. De eerste kamer vond ik zelf ook niet zo, de verhuurders waren niet echt mijn type beetje van die sukkels. De tweede kamer vond ik al veel leuker maar ben niet uitgekozen, en ik dacht dat ik wel een goede kans maakte.
Vandaag nog 2 te gaan, maar ik heb al de hoop opgegeven.
Ja want DUWO is zelf in het bezit van huizen terwijl kamernet alleen maar het aanbieden ervan faciliteert.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:52 schreef milowww het volgende:
Heeft het zin om bij 2 sites aan te melden, ik zit nu ij kamernet.nl en ik zat erover na denken om ook bij DUWO aan te melden.
Probeer het anders eens via wat makelaars die studentenkamers aanbieden. Betaal je wel bemiddelingskosten, maar dan hoef je geloof ik niet echt te hospiteren.quote:Op vrijdag 27 augustus 2010 09:44 schreef milowww het volgende:
[..]
Wat is SSH?
------------
Ik heb gisteren twee hospiteer bezoekjes gehad, allebei afgewezen. De eerste kamer vond ik zelf ook niet zo, de verhuurders waren niet echt mijn type beetje van die sukkels. De tweede kamer vond ik al veel leuker maar ben niet uitgekozen, en ik dacht dat ik wel een goede kans maakte.
Vandaag nog 2 te gaan, maar ik heb al de hoop opgegeven.
Dan kan je lang wachten, want wachttijd is ongeveer 1,5-2 jaarquote:Op vrijdag 27 augustus 2010 00:36 schreef Waterflesje het volgende:
Ingeschreven bij SSH, hoop echt dat ik eens snel uitgenodigd word. Zit namelijk met zoveel reistijd dat ik te laat ga zijn voor eerste lessen 's ochtends. Verder ga ik denk ik maar straal iets uitbreiden tot uur van Utrecht verwijderd met OV.
Jemig wat sneu van die mensen zegquote:Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef Jaejin het volgende:
*klikt op reageren*
En ja hoor, nog niet eens het versturen van mijn motivatie 5 min later
Afgewezen
What the fuck?
Ik ben 24 en merk dat je dan ook vreemd aangekeken wordt , men vindt je vaak oud en te volwassenquote:Op zaterdag 28 augustus 2010 21:55 schreef Breathtaking het volgende:
Ja ik had hetzelfde, was nog net 17 toen ik een kamer zochten werd een keer afgewezen omdat ze toen maar een meisje van 19 kozen uit angst dat ik onvolwassen zou zijn.
quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:10 schreef Jaejin het volgende:
*klikt op reageren*
En ja hoor, nog niet eens het versturen van mijn motivatie 5 min later
Afgewezen
What the fuck?
Ik had rond 20.00 een kamer online gezet, keek om 23.00 uur en had meer dan 70 reacties, zelfs nu om 2u 's nachts krijg ik nog mailtjes en werd nog een paar x gebeld ook. je kan toch niet verwachten dat ik dan op zoveel reacties persoonlijk moet antwoorden? Stel dat ik 100 reacties krijg, ik nodig er 10 uit, dan heb je dus een kans van 9/10 dat je op email wordt afgewezen.quote:Op zondag 29 augustus 2010 19:15 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Jemig wat sneu van die mensen zeg. Neem dan op z'n minst de moeite om er een verhaaltje van te maken verzin des noods dat ze al iemand andershebben.
Je weet iig nu al waar je aan toe bent, dat wel.
Nu ben ik wel benieuwd op welke belachelijke criteria je hebt gefilterd danquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 02:02 schreef Mankatans het volgende:
Heb met huisgenoot ook echt op belachelijke criteria zitten filteren, maar je moet toch 90 reacties 'kwijt' zien te rakenals jij bijv om 7u je reactie stuurt en ik zit net te kijken, lees ik dat door (kost me 2 min, bij slechte foto nog even op hyves checken) en dan druk ik wel of niet op die afwijsknop en door naar de volgende.
Je kan toch gewoon iedereen tegelijk een mailtje sturen met iets van "Beste geïnteresseerde, helaas is de kamer al aan iemand anders toegewezen. Groetjes [insert_name]." Klaar.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 02:02 schreef Mankatans het volgende:
[..]
[..]
Ik had rond 20.00 een kamer online gezet, keek om 23.00 uur en had meer dan 70 reacties, zelfs nu om 2u 's nachts krijg ik nog mailtjes en werd nog een paar x gebeld ook. je kan toch niet verwachten dat ik dan op zoveel reacties persoonlijk moet antwoorden? Stel dat ik 100 reacties krijg, ik nodig er 10 uit, dan heb je dus een kans van 9/10 dat je op email wordt afgewezen.
Heb met huisgenoot ook echt op belachelijke criteria zitten filteren, maar je moet toch 90 reacties 'kwijt' zien te rakenals jij bijv om 7u je reactie stuurt en ik zit net te kijken, lees ik dat door (kost me 2 min, bij slechte foto nog even op hyves checken) en dan druk ik wel of niet op die afwijsknop en door naar de volgende
Trouwens echt prachtig wat voor foto's sommige meisjes (zoeken vrouw) bijsturen, zie je heel groot de toren van Pisa/panteon/collosseum en dan als je goed kijkt staat er ook nog zo'n hertje onder, of zo'n hele groepsfoto dat je dan nog niet weet om wie het gaat. Net ook eentje die een foto had gemaakt door de lamellen heen ofzo, kom op zeg![]()
Het premium membership (zoals het heet) bij kamernet heeft dit als grote nadeel, veel mensen spammen gewoon op los. Waardoor het aantal geïnteresseerden enorm toeneemt.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 06:31 schreef _Loki het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon iedereen tegelijk een mailtje sturen met iets van "Beste geïnteresseerde, helaas is de kamer al aan iemand anders toegewezen. Groetjes [insert_name]." Klaar.
Nee want dat is niet waar, ik verklein alleen de groep, ik wijs niemand de kamer toe. De interface van kamernet is gewoon een soort inbox met daarnaast een 'afwijsknop', als je die indrukt maakt kamernet volgens mij zelf een mailtje aan in de trant van 'helaas blablabla'. En zo blijft voor ons ook overzichtelijk wie er nog overblijven.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 06:31 schreef _Loki het volgende:
[..]
Je kan toch gewoon iedereen tegelijk een mailtje sturen met iets van "Beste geïnteresseerde, helaas is de kamer al aan iemand anders toegewezen. Groetjes [insert_name]." Klaar.
Truequote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:10 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
In Utrecht is de kamernood zo erg, dat dat weinig uitmaakt.
Ik heb nog nooit een standaard kamernet mailtje gehad toen ik afgewezen was.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 13:40 schreef Mankatans het volgende:
[..]
Nee want dat is niet waar, ik verklein alleen de groep, ik wijs niemand de kamer toe. De interface van kamernet is gewoon een soort inbox met daarnaast een 'afwijsknop', als je die indrukt maakt kamernet volgens mij zelf een mailtje aan in de trant van 'helaas blablabla'. En zo blijft voor ons ook overzichtelijk wie er nog overblijven.
Bovendien, als ik iedereen zo'n mail zou sturen zou ik dat over een paar dagen pas doen, nu weet iedereen gelijk waar 'ie aan toe is - het zei niet erg subtiel - maar daar stuurt kamernet gewoon op aan hoor
Vertel eens wat meer over je kamer? Hoe groot is ie, hoe duur en hoeveel huisgenoten?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:38 schreef La_Vita het volgende:
Mijn kamer in hartje Utrecht komt misschien over 2 maanden vrij. Ik zou dan graag wat spullen laten overnemen, dus mocht je geinteresseerd zijn dan kunnen we dr over praten
Ben nog steeds kamerloos.quote:Op donderdag 9 september 2010 01:49 schreef WammesWaggel het volgende:
Iedereen is binnen dus inmiddels?
www.stadswonen.nl?quote:Op donderdag 9 september 2010 16:44 schreef Fingon het volgende:
Pfffff...
Ik dacht laat ik voor de gein eens gaan hospiteren in R'dam, maar er is daar dus geen ENKELE site waar je zonder te betalen kan reageren op hospiteerkamers...
Ze moeten daar nodig een woningstichting oprichten zoals in Utrecht, A'dam en Leiden..
Je verwart woningcorporaties met in dit geval een (studenten)huisvestingstichting, bij www.slswonen.nl kost het niks om te reageren op kamers, het is compleet gratis, de kamer waar ik nu in zit heeft me dan ook niets gekost. Tevens heb ik ook geen zin kamernet te gaan betalen om voor de gein te hospiteren dus ik laat het maar zitten.quote:Op donderdag 9 september 2010 17:08 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
www.stadswonen.nl?
Volgens mij moet je sowieso bij elke woningcorporatie wel inschijfgeld betalen.
Die paar tientjes leveren je anders wel sneller een kamer op. En vergeet niet dat sommige huizen waar je niet via de site komt ook vaak 'bemiddelingskosten' vragen á 1 maand huur. Dan ben je dus zo paar honderd kwijt aan niets eigenlijk.quote:Op donderdag 9 september 2010 16:44 schreef Fingon het volgende:
Pfffff...
Ik dacht laat ik voor de gein eens gaan hospiteren in R'dam, maar er is daar dus geen ENKELE site waar je zonder te betalen kan reageren op hospiteerkamers...
Ze moeten daar nodig een woningstichting oprichten zoals in Utrecht, A'dam en Leiden..
Nu reageert elke josti gewoon op elke kamer die vrijkomt.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:15 schreef Rookert het volgende:
[..]
Die paar tientjes leveren je anders wel sneller een kamer op. En vergeet niet dat sommige huizen waar je niet via de site komt ook vaak 'bemiddelingskosten' vragen á 1 maand huur. Dan ben je dus zo paar honderd kwijt aan niets eigenlijk.
Kamernet is erg praktisch, al vond ik het oude creditssysteem beter dan 20 euro per maand (bij 1 maand) voor onbeperkt reageren
Idd, merk ook dat ik gewoon lekker spam en de helft van de uitnodigingen die mij niet bevallen of waarvan ik niks van de verhuurder kan achterhalen niet heen ga. Daarbij nodigen veel huizen ook iedereen vrij snel uit om te zorgen dat er maar mensen komen. De leukste die je dan tegen komt kiezen ze er uit.quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:35 schreef wikwakka2 het volgende:
[..]
Nu reageert elke josti gewoon op elke kamer die vrijkomt.
Je beste kans is een tijdelijke kamer, en van daaruit zoeken naar een vaste.quote:Op donderdag 30 september 2010 00:20 schreef Jaejin het volgende:
Ik begin de moed op te geven... na 2 maanden. I'm such a wuuussssss![]()
Godzijdank heb ik in de eerste periode maar 1 vak, maar hell breaks loose als de tweede periode aankomt5 dagen school, 20 uur reizen per week
![]()
Dus.... begint oktober/november de 'laag seizoen' maanden te worden in Utrecht?
Ik ben bang van wel. Het is veelal een kwestie van geluk hebben. Er zijn mensen die na 3 maanden nog niks hebben, maar ik sprak laatst een jongen die zomaar een kamer op de Rozengracht in A'dam had voor minder dan 300 euro per maand. Dan denk je ook van, hoe flikt ie dat. Beste is via via, tis vaak vriendjespolitiek...quote:Op donderdag 30 september 2010 00:56 schreef Mankatans het volgende:
Nouja, de topdrukte is er wel af nu, maar die kamermarkt van amsterdam/utrecht is volgens mij het hele jaar overspannen.
Puur netwerk inderdaad. Als je een chille en goedkope kamer over hebt ga je die niet zomaar op kamernet planten vanwege het grote aantal tosti's die daar op reageren. Eerst even binnen je eigen netwerk kijken of iemand die oke is nog een plek nodig heeft, daarna pas de boel online knallen.quote:Op donderdag 30 september 2010 13:05 schreef Eva4Evah het volgende:
[..]
Ik ben bang van wel. Het is veelal een kwestie van geluk hebben. Er zijn mensen die na 3 maanden nog niks hebben, maar ik sprak laatst een jongen die zomaar een kamer op de Rozengracht in A'dam had voor minder dan 300 euro per maand. Dan denk je ook van, hoe flikt ie dat. Beste is via via, tis vaak vriendjespolitiek...
Ouders meenemen?quote:Op donderdag 30 september 2010 13:39 schreef Skylark. het volgende:
Even wat tips voor de zoekenden:
- Foto bij je reactie! Je kansen op een kijkavond stijgen
- Maak je verhaal niet te lang, er zitten dan alleen maar meer dingen in om op af te knappen. Als je als aanbieder zoveel reacties krijgt als wij scan je ze alleen even snel.
- Neem je ouders niet mee!
- Stel je onafhankelijk op.
- Doe sociaal, maak een praatje maar kom niet opdringering over.
- Zorg dat je gezien wordt op een kijkavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |