abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85690007
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:56 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Ik ga maar eens naar de volgende plaatselijke rommelmarkt om dit te testen dan. :+
De meeste grote bibliotheken hebben ook een exemplaar. Veel zoekplezier ^O^ Het is in ieder geval niet verboden om Mein Kampf te verspreiden. Je wordt niet in de boeien geslagen of iets dergelijks als justitie erachter komt dat jij het boek bezit.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 25 augustus 2010 @ 14:58:49 #277
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85690023
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:52 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mein Kampf is niet verboden. Op vrijwel elke rommelmarkt kun je een exemplaar bemachtigen. Probleem is dat de auteursrechten in de handen zijn van de staat en die heeft besloten geen nieuwe exemplaren meer te drukken. Dat is toch iets heel anders dan dat het boek verboten is.
Jammer genoeg een wiki :X

quote:
De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is en dat slechts een wetenschappelijk verantwoorde heruitgave niet strafbaar zou kunnen zijn.[7] De minister van Justitie beriep zich daarbij op een oordeel van de Hoge Raad van 12 mei 1987.[8] In deze benadering is het niet relevant waar de auteursrechten berusten, maar wordt de strafbaarheid van de handeling getoetst.

In september 2007 liet de Nederlandse minister van onderwijs, cultuur en wetenschappen, Ronald Plasterk weten dat wat hem betreft Hitlers boek vrij verkrijgbaar zou moeten zijn. Een krappe kamermeerderheid (83 van de 150 zetels) bleek het niet met hem eens te zijn.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Mein_Kampf

Daar kun je trouwens wat strekkingen lezen over het boek. Er mee eens of niet, ik vind het wel interessant om te lezen.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_85690150
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

[..]

Daar kun je trouwens wat strekkingen lezen over het boek. Er mee eens of niet, ik vind het wel interessant om te lezen.
Ja, op een Bol.com zal je Mein Kampf niet kunnen vinden, daarom heb ik het ook over rommelmarkten ;) Of denk je dat de politie alle boekenplanken inspecteert?
pi_85690181
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:55 schreef Komakie het volgende:

[..]

Ja. Het is niet verkrijgbaar in Nederland.
Staat gewoon in de universiteits bibliotheek van de VU
pi_85690195
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef Komakie het volgende:

[..]

[..]

Of je leest gewoon de originele tekst: http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:04:19 #281
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85690248
Het verschil is dat Mein Kampf als ideologie van Herr Hitler wordt betiteld.
De koran wordt als geloof betiteld.

M.i. is de koran ook een ideologie.
host mailgroepen http://www.seniorweb.nl
Snooker is top!!!
pi_85690255
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja, op een Bol.com zal je Mein Kampf niet kunnen vinden, daarom heb ik het ook over rommelmarkten ;) Of denk je dat de politie alle boekenplanken inspecteert?
Er staat toch duidelijk dat het verkopen ervan wel degelijk verboden is. Dat het her en der illegaal gebeurt doet er toch niets aan af dat het bij wet verboden is? :?

De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is
pi_85690272
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:03 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Of je leest gewoon de originele tekst: http://www.hitler.org/writings/Mein_Kampf/
Dat is uiteraard een vertaling, echte diehard lezen het origineel in het duits ;-) (ik heb na 1 pagina opgegeven)
pi_85690285
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Dat is uiteraard een vertaling, echte diehard lezen het origineel in het duits ;-) (ik heb na 1 pagina opgegeven)
Mijn Duits is niet zo goed :'(
pi_85690286
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef sunny16947 het volgende:

Oke Geert :O
pi_85690312
quote:

Maakt dat uit?
pi_85690353
quote:

Elk geloof is een ideologie.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:07:41 #288
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85690373
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oke Geert :O
Dank je wel Klaas
Snooker is top!!!
pi_85690386
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:04 schreef Ron_Jeremy het volgende:

[..]

Er staat toch duidelijk dat het verkopen ervan wel degelijk verboden is. Dat het her en der illegaal gebeurt doet er toch niets aan af dat het bij wet verboden is? :?

De Nederlandse regering deelde in 1997, in antwoord op de gestelde kamervragen mee, dat het ten verkoop aanbieden van Mein Kampf verboden is
Vreemd, ik heb het boek wel eens zie liggen op een rommelmarkt. Krijg eerlijk gezegd het idee dat het niet strafbaar is om Mein Kampf te bezitten. Zal eens een mailtje sturen naar justitie.

Maar goed, dit is jullie argument? Omdat de verspreiding van Mein Kampf aan banden is gelegd, moet de koran worden verboden. Terwijl geen van jullie ooit een koran heeft ingekeken? De reden dat jullie de koran met Mein Kampf vergelijken, is omdat Wilders het zegt.
pi_85690426
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De meeste grote bibliotheken hebben ook een exemplaar. Veel zoekplezier ^O^ Het is in ieder geval niet verboden om Mein Kampf te verspreiden. Je wordt niet in de boeien geslagen of iets dergelijks als justitie erachter komt dat jij het boek bezit.
Het punt is al gemaakt door andere posters, maar ik wilde in ieder geval wel een aardig artikel delen van de UvA over dit onderwerp.
quote:
Het tweede punt is iets ingewikkelder omdat het een auteursrechtelijke kant en een strafrechtelijke kant heeft. De auteursrechtelijke kant zit als volgt in elkaar. Het auteursrecht van Hitler op Mein Kampf werd in Duitsland na WO II door de Beierse Staat geconfisqueerd. Beieren ging op basis van dat auteursrecht iedere heruitgave in binnen- en buitenland tegen. In Nederland gebeurde na de Tweede Wereldoorlog hetzelfde met de vertaalrechten (een afzonderlijk auteursrecht) van de in 1939 uitgegeven Nederlandse vertaling van de NSB-er Steven Barends. Op basis van dat auteursrecht verbood de Nederlandse overheid nog in 1975 de verspreiding van een illegale Belgische herdruk. Over dit oneigenlijke gebruik van het auteursrecht schreef in dat jaar D.W.F. Verkade (nu Advocaat-Generaal bij de Hoge Raad) in de Volkskrant: “Het auteursrecht wordt nu gebruikt als stok om de hond mee te slaan; het wordt gebruikt als censuurmiddel terwijl het daar nooit voor is bedoeld.”
En ja, ik heb het geprobeerd te lezen. Maar het is een verschrikkelijk lastig boek om door te komen. :P
pi_85690484
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd, ik heb het boek wel eens zie liggen op een rommelmarkt. Krijg eerlijk gezegd het idee dat het niet strafbaar is om Mein Kampf te bezitten. Zal eens een mailtje sturen naar justitie.

Maar goed, dit is jullie argument? Omdat de verspreiding van Mein Kampf aan banden is gelegd, moet de koran worden verboden. Terwijl geen van jullie ooit een koran heeft ingekeken? De reden dat jullie de koran met Mein Kampf vergelijken, is omdat Wilders het zegt.
Nee, ik zeg alleen dat het Wilders de mogelijkheid biedt zijn argument van een basis te voorzien.

Eerlijk gezegd kan het me geen moer schelen of de Koran hier verkrijgbaar is of niet.
pi_85690607
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:09 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Het punt is al gemaakt door andere posters, maar ik wilde in ieder geval wel een aardig artikel delen van de UvA over dit onderwerp.
[..]

En ja, ik heb het geprobeerd te lezen. Maar het is een verschrikkelijk lastig boek om door te komen. :P
Het gebruik van het woord ´verspreiden´ door mijn persoon was niet handig. Dat suggereert namelijk dat Mein Kampf verkrijgbaar is bij elke willekeurige boekhandel, en dat is natuurlijk niet waar. Vind overigens wel dat boek gewoon te koop moet zijn. Snap het probleem eerlijk gezegd niet.
pi_85690614
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

Nee, ik zeg alleen dat het Wilders de mogelijkheid biedt zijn argument van een basis te voorzien.

Eerlijk gezegd kan het me geen moer schelen of de Koran hier verkrijgbaar is of niet.
Tsja, mij dus ook niet.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:16:09 #294
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85690742
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:10 schreef Lekiamh het volgende:

[..]

In zoverre is het gelijk dat Hitler een wereld wilde met alleen zuiver germaans ras.

De Islam een wereld met alleen maar moslims.

En de rest roeien we gewoon uit.
Snooker is top!!!
pi_85690955
Wilders vergelijken met communisme :')
Wilders een racist noemen :') knap is dat. Een geloof een ideologie noemen en dan direct racist zijn :') ik wist niet dat een religie een mens is

Bang zijn voor een dictatuur van Wilders:') :') :+

Meeroepen wat alle kortzichtigen roepen zonder
een eigen mening te kunnen funderen :')

Al met al, de mensen die het 't hardste uitschreeuwen tégen Wilders
stigmatiseren zelf het ergst.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook in moeilijke tijden.
  woensdag 25 augustus 2010 @ 15:41:39 #296
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_85691597
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:02 schreef lutser.com het volgende:

[..]

Staat gewoon in de universiteits bibliotheek van de VU
Niet verkrijgbaar in de zin van, het wordt niet uitgegeven. Het staat inderdaad wel in verschillende bibliotheken.

Het is een beetje hetzelfde als met het aanbieden van mp3's op internet. Aanbieden is strafbaar, downloaden en in je bezit hebben niet.
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:39:50 #297
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_85696558
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 14:29 schreef sunny16947 het volgende:
Het wordt druk in de bajes. Alle moslims Grefo's die vrouwen onderdrukken, terwijl mannen en vrouwen bij wet gelijk zijn. Alle moslims Grefo's die homo's discrimineren. Alle eerwrakers. En dat is nog maar het minste.

En dan de oproepen tot geweld en het uitroeien van andersdenkende in de koran Bijbel. Als dat niet tegen onze wet is dan weet ik het niet meer.
Fixed. :P :9

En de grefo's wilden zelfs gedoogsteun geven samen met de PVV aan dit kabinet. Je weet wel de SGP, Stichting Gods Politie. Als je in Urk woont en homo bent heb je echt geen leven en vrouwen kennen daar ook maar één recht, het aanrecht. :P

Als Wilders consequent is, bestrijdt hij elke religie. Die grefo's uit Urk zijn veel gevaarlijker dan de moslims, omdat de grefo's politieke macht hebben. Om nog maar te zwijgen van de Pinkstergemeenten, een religie in opkomst, dat zich veel sneller verspreidt dan welke religie dan ook en die toch ook in hun diensten oproepen dat homo's naar de hel gaan en inferieure mensen zijn. Vrouwen hebben bij de Pinkstergemeente ook niet veel te vertellen en worden ook daar gezien als minder dan de man (het was immers stoute Eva die Adam verleidde o|O ).
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:49:10 #298
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_85696901
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 15:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vind dat elk boek gewoon verkocht moet kunnen worden, ook Mein Kampf. Ik ben tegen censuur, ook tegen linkse censuur.
Juist een partij die vrijheid in haar naam heeft staan, zou zowel de Koran als Mein Kampf moeten toestaan. Als zij werkelijk voor het vrije woord waren hadden zij mijn steun, maar zij vinden juist dat iedereen die het niet met de PVV eens is, de mond moet worden gesnoerd.
Ook zijn ze erg ondemocratisch, zo zijn ze van oordeel dat de PNVD bijvoorbeeld geen bestaansrecht heeft en verboden moet worden. Terwijl hun eigen partij net zo controversieel is, als de PNVD. Het spreekwoord gelijke monniken, gelijke kappen, gaat blijkbaar niet op bij de PVV. Inconsequent partij. :O
pi_85696970
quote:
Op woensdag 18 augustus 2010 22:01 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Ik lees veel op internet dat mensen zeggen te gaan emigreren als het Orakel uit Limburg gaat regeren. Gedoogsteun geven is eigenlijk ook regeren.

Ik ga echt emigreren. Het is moeilijk, mijn familie en vrienden wonen hier, maar ik wil niet wonen in een xenofobisch in zichzelf gekeerde politiestaat.

Ik wacht tot alle besprekingen rond zijn, het is niet zeker dat het Orakel uit Limburg gaat regeren, maar als dit zeker is (alsjeblieft Lieve Here Jezus laat Nederland niet ten onder gaan en redt ons, zondige :@ Nederlanders, van het kwaad dat PVV heet :'( ;( ) koop ik een retourkaartje naar Rio.

Retourkaartje, omdat je met een enkele reis het land niet inkomt, de retourvlucht gebruik ik gewoon niet. :7

Ik ken daar niemand, maar ik zie wel waar het schip strandt. Hopelijk verhonger ik niet. ;( Maar Nederland is gewoon een naar land geworden met 1.5 miljoen fascisten. :r

Iemand nog tips? Op basis van een retourvlucht, een paspoort dat nog 6 maanden geldig is en 2 debitkaarten met een saldo van 1500 euro kom ik toch Brazilië wel in? :D
Wat doen ze daar eigenlijk met illegalen, want na 3 maanden moet ik officieel het land uit. Kan ik politiek asiel aanvragen daar? :o :{

Gaan er nog meer FOK!kers emigreren? Gaan we gezellig samen honger lijden in Rio! *O*
Je gaat toch niet emigreren voor die paar maanden dat hij hier gedoogsteun gaat verlenen?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 17:52:50 #300
173736 sunny16947
het kan altijd erger
pi_85697026
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 17:39 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Fixed. :P :9

En de grefo's wilden zelfs gedoogsteun geven samen met de PVV aan dit kabinet. Je weet wel de SGP, Stichting Gods Politie. Als je in Urk woont en homo bent heb je echt geen leven en vrouwen kennen daar ook maar één recht, het aanrecht. :P

Als Wilders consequent is, bestrijdt hij elke religie. Die grefo's uit Urk zijn veel gevaarlijker dan de moslims, omdat de grefo's politieke macht hebben. Om nog maar te zwijgen van de Pinkstergemeenten, een religie in opkomst, dat zich veel sneller verspreidt dan welke religie dan ook en die toch ook in hun diensten oproepen dat homo's naar de hel gaan en inferieure mensen zijn. Vrouwen hebben bij de Pinkstergemeente ook niet veel te vertellen en worden ook daar gezien als minder dan de man (het was immers stoute Eva die Adam verleidde o|O ).
Dus??????? Geef je toe dat het artikel "vrijheid van godsdienst" in strijd is met de wet gelijkheidsbeginsel. Schrappen dus.
Snooker is top!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')