nou, dan heb je gelukquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:29 schreef Ewelina het volgende:
Mijn corporatie is anders behoorlijk flexibel daarin
antwoordquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:16 schreef motorbloempje het volgende:
én nog een sollicitatie de deur uit
Aahhhhhquote:
Ja, nou heb ik trek in pepernoten!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:51 schreef MinderMutsig het volgende:
Oh en ik heb net een oliebol gehad.
Nu heb ik trek in allebei!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:53 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ja, nou heb ik trek in pepernoten!
nu heb ik trek in chocoladepepernotenquote:
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:57 schreef Noukjee het volgende:
[..]
nu heb ik trek in chocoladepepernotenover 2,5 maand zullen ze al wel weer te koop zijn denk ik
Bron: http://www.koopmans.com/c(...)e-vragen/oliebollen/quote:Kun je oliebollen bakken en ze invriezen?
Ja, dat kan. De oliebollen blijven ongeveer 2 maanden goed. Als je ze wilt eten: eerst ontdooien en daarna verwarmen.
Oh tof!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:02 schreef XcUZ_Me het volgende:
Volgens Koopmans kan het MiMu!
[..]
Bron: http://www.koopmans.com/c(...)e-vragen/oliebollen/
Bij Down Under?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:53 schreef Cocotrimonium het volgende:
Lijstje van gisteren:
O: boterham met banaan, melk
T: cola
L: broodje hamburger (wezen lunchen met een vriendin)
Oh, woonde er hier niet iemand in Sittard? Ben gisteren bij dat Australische restaurant wezen lunchen. Überlekkere burgers <3
Begint de naam van je nieuwe huisgenoot met een M? Mijn neefje heeft een kamer in Arnhem en ze zijn er vandaag heen, vandaarquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:07 schreef neen het volgende:
Over douchen gesproken, ik stap net de deur uit echt live uit bed. (ik lag net nog in bed natuurlijk) en ik ben dus geen ochtendmens. Loopt er zo'n vrouw naar beneden, echt 2x kijken. Is het de moeder van m'n nieuwe huisgenoot die blijkbaar bezig zijn
Misschien dat hijgen aardig verdient, maar ik meen me te herinneren van een voormalig slankie dat sms-en tegenviel.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan best goed verdienen als ik aan de telefoon ga hijgen of geile smsjes verstuur
webcammen was de beste bijverdienste, maar ja, helaas, geen webcamquote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:10 schreef loveli het volgende:
[..]
Misschien dat hijgen aardig verdient, maar ik meen me te herinneren van een voormalig slankie dat sms-en tegenviel.
Ja, die kruidnoten zijn al gesignaleerd in een folder las ik dus nog een week of 3 tot we de pepernoten spotten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
argh!
leer het verschil eens!
Kruidnoten!
[ afbeelding ]
Pepernoten!
[ afbeelding ]
OMGquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:47 schreef Razztwizzle het volgende:
LadyBlack, die ABBA magneetmoet je 'm wel Magnetha noemen hè.
Ja, ik heb mazzel dat ik hier terecht ben gekomen. Goed salaris, flexibel en leuke collega's. Ook goede doorgroeimogelijkheden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nou, dan heb je geluk![]()
[..]
Hahaquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:45 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Awww!
Ik heb hier net om zitten gniffelen:
[ afbeelding ]
Dat klinkt inderdaad zo gek nog niet!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
zo, ik ga misschien gewoon bij de AH achter de kassa zitten
ga straks een formulier ophalen. Het verdient opzich primaen ze zoeken mensen voor doordeweeks overdag
dichtbij de uni, dichtbij de sportschool...
helemaal zo gek nog niet. En ze werken met roosters voor 2 weken geloof ikdus da's ook gunstig!
Dat vertelde ik net ook aan mijn moeder, maar die vond het maar niksquote:Op donderdag 19 augustus 2010 11:56 schreef motorbloempje het volgende:
ik kan best goed verdienen als ik aan de telefoon ga hijgen of geile smsjes verstuur
Jawel joh, het is alleen na het opstaan even lastig.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:32 schreef Swietje het volgende:
Ik zou echt nu wel even bellen hoor. Misschien word het nog wel erger? Kan je helemaal niet meer lopen
Waarom zou je je aanstellen als je hiervoor de huisarts belt? Dat die plek groter is geworden en pijnlijk, dat is niet echt een goed teken hoor...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:43 schreef Goodbye het volgende:
Het is gewoon even iets wat ik wilde voorleggen, ik vind de scheidslijn tussen aanstellen en 'er is echt wat' nogal moeilijk te zoeken in deze. Voor mij dan.
Ja nu, tot dat ding een pannenkoekenformaat aanneemtquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:44 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Jawel joh, het is alleen na het opstaan even lastig.![]()
Maargoed, mijn vraag is niet voor dit topic natuurlijk.
Ik heb anderhalf jaar op alleen backoffice gewerkt. Dus alleen e-mail en brieven. Het kán dus wel, hangt alleen een beetje van de organisatie af. Bij ons hielden ze het strikt gescheiden.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef Viking84 het volgende:
Net even de tip van P.F. bekeken (Linq) en ze hebben iets wat ik wel zou willen doen, maar het is in Amersfoort.
http://www.linq.nl/talent(...)erker-mailteam_.html
Maar zoiets kan ik wel doen. Een soort klantenservice, maar dan alleen e-mail. Beetje jammer dat het meestal óf alleen telefonisch of 50/50 is
.
Kan ik dus beter op back office zoeken? Echt alle vacatures die ik tegenkom gaan over telefonisch contact of 50/50 en ik heb idd ook wel gehoord van mensen die op alleen een mailafdeling zaten.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:06 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik heb anderhalf jaar op alleen backoffice gewerkt. Dus alleen e-mail en brieven. Het kán dus wel, hangt alleen een beetje van de organisatie af. Bij ons hielden ze het strikt gescheiden.
Ik denk dat dat wel slimmer is. Bij mij op de afdeling zat ook iemand die slechthorend is. En op de frontoffice zat iemand die blind is, vraag me niet hoe hij werkte, dat scherm zag er echt vet maf uitquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:07 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Kan ik dus beter op back office zoeken? Echt alle vacatures die ik tegenkom gaan over telefonisch contact of 50/50 en ik heb idd ook wel gehoord van mensen die op alleen een mailafdeling zaten.
Wat dan?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
jeetje, nu hoop ik echt dat ik bij de Ah aan de slag kan...
Hoezo?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:11 schreef motorbloempje het volgende:
jeetje, nu hoop ik echt dat ik bij de Ah aan de slag kan...
Zoeken op sites van bedrijven in Groningen, misschien werkt dat? Het is wel erg lastig, ja.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:13 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hoezo?.
Het is echt lastig zoeken. Er zijn zóveel vacaturesites en ik weet niet goed welke trefwoorden ik moet gebruiken etc etc.
Ik ga Nachtwacht gewoon een baan in de Randstad aansmeren en dan lekker mee verhuizen. Áls ik nu al iets vind, dan is het weer in de Randstad.
Kan je bij dergelijke vacatures niet mailen en je situatie uitleggen? En dan aan het eind vragen of je toch zou mogen solliciteren? Misschien is er in veel gevallen wel een mouw aan te passen. Niet geschoten enzo...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:46 schreef Viking84 het volgende:
Net even de tip van P.F. bekeken (Linq) en ze hebben iets wat ik wel zou willen doen, maar het is in Amersfoort.
http://www.linq.nl/talent(...)erker-mailteam_.html
Maar zoiets kan ik wel doen. Een soort klantenservice, maar dan alleen e-mail. Beetje jammer dat het meestal óf alleen telefonisch of 50/50 is
.
Waarschijnlijk met een brailleleesregel en/of spraaksoftwarequote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:09 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel slimmer is. Bij mij op de afdeling zat ook iemand die slechthorend is. En op de frontoffice zat iemand die blind is, vraag me niet hoe hij werkte, dat scherm zag er echt vet maf uit![]()
Ja, er zat vast wel één of andere logica in, maar ik zag dan een zwart scherm met één witte letter en dat verschoof wat en dergelijk. Hoe hij dan met de vaste systemen moet werken? Maar goed, zolang hij maar weet wat hij moet doenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:17 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Waarschijnlijk met een brailleleesregel en/of spraaksoftware.
Ja, dat is wel een goede tip inderdaadquote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kan je bij dergelijke vacatures niet mailen en je situatie uitleggen? En dan aan het eind vragen of je toch zou mogen solliciteren? Misschien is er in veel gevallen wel een mouw aan te passen. Niet geschoten enzo...![]()
In mijn functie ís er wel telefonisch verkeer, maar 95% gaat via e-mail. En over het algemeen zijn we met meerdere collegae (vandaag toevallig niet) en kan iemand anders dus altijd opnemen. Ik denk dat het voor ons geen obstakel zou zijn als een geschikte kandidaat aangeeft slechthorend te zijn.
Dat kan ik me zo goed voorstellen!!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja, dat is wel een goede tip inderdaad. Probleem is alleen een beetje dat het contact met grote bedrijven via uitzendbureaus gaat en ik heb daar slechte ervaringen mee: omhooggevallen tuthola's die geen moeite voor je willen doen.
Bedankt voor de tips iedereen. Hier kom ik weer wat verder mee. Ik wil zó graag uit de klauwen van het UWV blijven
.
daarom:quote:
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:38 schreef motorbloempje het volgende:
zo, ik ga misschien gewoon bij de AH achter de kassa zitten
ga straks een formulier ophalen. Het verdient opzich primaen ze zoeken mensen voor doordeweeks overdag
dichtbij de uni, dichtbij de sportschool...
helemaal zo gek nog niet. En ze werken met roosters voor 2 weken geloof ikdus da's ook gunstig!
Oh, dat had ik niet gelezen! Dacht dat het als reactie op het één of het ander was!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daarom:
[..]
had nooit gedacht dat ik daar nog 's weer wilde werken. Maar de salarissen zijn echt beter geworden!
Ja, daar!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 13:07 schreef Syrena het volgende:
[..]
Bij Down Under?Ben ik laatst met vriendinnen gaan eten, was idd erg lekker (we hadden geen burgers, wel carpaccio en ceasarsalade en witte chocomousse, mmmmm)
Uh... ik geloof het niet. Hooguit krijg je nu je vakantiegeld in je uurloon waardoor het meer lijkt.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:29 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
daarom:
[..]
had nooit gedacht dat ik daar nog 's weer wilde werken. Maar de salarissen zijn echt beter geworden!
ik riep tijdens mn vorige baan al 'het is dat het zo weinig verdient, maar anders had ik veel liever achter de kassa weer gaanzitten'. Dus ben toch maar even gaan kijken wat 't verdient, en het begint met €9,80 per uur! Da's meer dan wat het uitzendbureau me betaalt en €0,20 minder dan bij die Freelance meuk, dus kortom...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Oh, dat had ik niet gelezen! Dacht dat het als reactie op het één of het ander was!
En zo'n baantje is helemaal niet gek voor erbij als het genoeg verdient![]()
'vroeger' kreeg ik 4 gulden per uur en toen ik 20 was, was 't ook geen vetpot, maar boven de 23 is 't nog best behapbaar als kassamedewerker. En bovenstaande was dus zonder vakantiegeld.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:37 schreef loveli het volgende:
[..]
Uh... ik geloof het niet. Hooguit krijg je nu je vakantiegeld in je uurloon waardoor het meer lijkt.
(wat dus een sigaar uit eigen doos is...)
C1000 betaalt minder.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 15:44 schreef loveli het volgende:
Het wordt betaald conform de VGL-CAO, dus andere supermarkten zullen evenveel betalen.
Ik ga je afraden bij de appie te gaan werken.
Ze zouden evenveel moeten betalen:quote:
quote:Er zijn twee cao's voor supermarkten in Nederland. De VGL-cao is voor de Grote Levensmiddelenbedrijven, zoals Albert Heijn, Laurus (Konmar), Dirk van den Broek, Aldi, Dekamarkt, Hoogvliet, Jan Linders, Nettorama, Vomar, Deen. De cao voor het Levensmiddelenbedrijf is er voor alle andere supermarkten, dus voor C1000- ondernemers, franchisers van Albert Heijn of Laurus, Boni, Plus, et cetera.
Beide cao's zijn vrijwel gelijk. Lonen, werktijden, vakantie en bijna alle andere regelingen zijn gelijk en de cao-onderhandelingen vinden ook tegelijkertijd plaats. Vandaar dat wij spreken over de Supermarkt-cao.
Mijn ervaring is anders, maar die stamt uit 2004. Voor hetzelfde werk kreeg ik bij C1000 bijna een euro minder per uur. En bij AH was ik toch echt in dienst van een franchiser...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 16:04 schreef loveli het volgende:
[..]
Ze zouden evenveel moeten betalen:
[..]
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo. Gefitnest. 15 min roeien (ruim 2,5 km, scheen best puik te wezen!), mat-oefeningen, apparaten. Totaal ruim een uur bezig geweest en nu fris gedoucht aan het wachten op de pizzaDaarna verder met paper. Efficiency
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:46 schreef uniekhoorn het volgende:
Oeh goed bezig Maria!!
Wat zit er op je pizza??
Wat ik vaak doe schijnt nu ineens ook een eetziekte te zijn nl. Orthorexia?
*fitnessboks*quote:Op donderdag 19 augustus 2010 18:38 schreef MariaEtcetera het volgende:
Zo. Gefitnest. 15 min roeien (ruim 2,5 km, scheen best puik te wezen!), mat-oefeningen, apparaten. Totaal ruim een uur bezig geweest en nu fris gedoucht aan het wachten op de pizzaDaarna verder met paper. Efficiency
Mocht ook niet want leeftijdsdiscriminatie. En tot je aan je verlenging voor onbepaalde tijd toe bent. En mensen met een fulltime conttact worden onder druk gezet om een contract met minder uren te nemen (We hebben maar 28 uur werk voor je ingepland, zullen we je contract ff aanpassen?).quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:00 schreef motorbloempje het volgende:
Kassawerk heb ik altijd érg leuk gevonden om er naast te doen, ook bij de AH. Moest toen ik 20 was helaas weg, omdat ze me te oud vonden, maar gelukkig hebben ze dat weer opgeheven, die grens.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.crap in = crap out
'quote:
ik heb neuro gedaan, maar nu op zoek in klinische richting en dat is een rampquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:04 schreef Viking84 het volgende:
Aan de psychologen hier: hoe zit het met de werkgelegenheid voor psychologen? Zijn er bepaalde richtingen die je beter niet kunt kiezen? Mijn nicht gaat psychologie studeren, vandaar mijn vraag.
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
-never mind-
ik hoop dat ik snel werk = geld heb, wat dan ook waar ik voor solliciteer op dit moment...
hij hoeft het niet altijd mee te nemen, alleen nu toch? :-Pquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:10 schreef Noukjee het volgende:
@ Uniek, klopt, ik miste ook nog fruit. Het irritante is dat ik net terug ben van de AH, en ik helemaal geen fruit thuis heb, en geen zin heb om weer naar de winkel te gaan. Want vriendje is hier over een uurtje en moet sowieso nog douche!
Maar die activia-yoghurt is ananasyoghurt met stukjes fruit, dus dat scheelt dan weer een beetje!
Ohja en kan altijd m'n vriend even smsen, want die komt vanuit z'n werk hier (lidl). Kan hij altijd even een zak appels meenemen
Ik gok dat ik een edit heb gemistquote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:08 schreef motorbloempje het volgende:
-never mind-
ik hoop dat ik snel werk = geld heb, wat dan ook waar ik voor solliciteer op dit moment...
alleen nu ja!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 19:11 schreef _Calimero_ het volgende:
[..]
hij hoeft het niet altijd mee te nemen, alleen nu toch? :-P
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |