Even een enorme topic kick omdat dit me het handigste topic leek voor mijn vraag

Zijn er ook mensen hier die niet rammelen, maar toch een 2e overwegen maar daar wel een denkbeeldige "einddatum" aan hebben gehangen. Ja klinkt een beetje raar zo, ik weet het

wat ik bedoel. Ik was dus aan het denken over een 2e. zoals ik hierboven al ergens heb gepost hoeft het van mijn niet perse momenteel, maar mijn man zou het wel leuk vinden...niet perse nu, maar over een jaar of mischien wel 2.
Nu was ik aan het denken of ik er nu echt negetief tegenoversta of dat ik het gewoon wel goed vindt zoals het nu is.
Antwoord op het eerste is nee, ik sta er niet negatief tegenover, maar ik zie altijd en eeuwig beren op de weg, dus dat houdt me een beetje tegen.
Dus ging ik me afvragen welke dingen er voor zouden kunnen zorgen dat die beren op de weg kleiner zouden worden.
En toen kwam ik dus bij het punt dat ik me bedacht dat ik nu 30 ben. En me ging afvragen tot welke leeftijd ik er nog over zou denken om nog een kindje te krijgen.
Nu weet ik dat het voor iedereen anders ligt. En dat hier ook best wat mama's zitten die de 30 al waren gepasseerd bij hun eerste kindje enz enz, dus het gaat me ook niet specifiek om leeftijd.
Maar het is volgens mij redelijk normaal om wat dingen gerealiseerd te hebben voor je aan een eerste (of 2e, 3e enz kindje begint, maar is er ook normaal om bij twijfel na een bepaalde tijd te zeggen: Helaas, na zolang twijfelen en wachten is onze tijd voorbij, of als we binnen 3 jaar nog niet in de buurt komen van de gewenste situatie is het punt bereikt dat we het beter zo kunnen laten?
Gewoon om te voorkomen dat je eeuwig met die gedachtte blijft spelen?