Er moet gewoon een marktconforme prijs betaald worden. Wat jij zegt is totale onzin.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:33 schreef Foksnor het volgende:
[..]
Kavels vrijgeven is erg simpel, ik ben zelf aanwezig geweest bij het indelen van nieuwe gronduitgiftes
Belangrijkste is het waterbeheer van sloten en regenafvoer , vervolgens is het intekenen
Dus stijgen de huizenprijzen ook weer naar een normaal niveauquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:52 schreef Sjabba het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)eemt-verder-toe.html
quote:
Aandelen is investeren in een bedrijf. Investeren moet in mijn ogen duurzaam gebeuren en dus lange termijn. Een gezond bedrijf is duurzaam. En dan geen foefjes van zgn topmannen om snel veel winst te boeken om zo te scoren bij de aandeelhouders en zelf dus een bonus of wat te cashen. Het maakt bedrijf op lange termijn kapot. Al dat geld dat eruit wordt gehaald. Een kleine dip kunnen ze dan niet meer aan.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Kloon tijdens ban, dan gaat-ie ook na de kerst niet meer mee mogen doen...
@Sjabba: wat is het constructieve probleeem van aandeelhouders met korte termijn visie? Waarom is het slecht als iemand even snel geld wil verdienen met aandelen? Dat is toch juist het hele idee achter aandelen?
Tenzij je dat hele systeem (waarbij mensen veel geld verdienen zonder zelf echt te werken) wilt aanpakken natuurlijk.
Aandelen is "snel geld verdienen", er zijn volgens mij weinig mensen die daadwerkelijk aandelen kopen met het doel het bedrijf te helpen: iedereen doet het voor z'n eigen portemonnee.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:57 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Aandelen is investeren in een bedrijf. Investeren moet in mijn ogen duurzaam gebeuren en dus lange termijn. Een gezond bedrijf is duurzaam. En dan geen foefjes van zgn topmannen om snel veel winst te boeken om zo te scoren bij de aandeelhouders en zelf dus een bonus of wat te cashen. Het maakt bedrijf op lange termijn kapot. Al dat geld dat eruit wordt gehaald. Een kleine dip kunnen ze dan niet meer aan.
Dat iemand ze voor dat bedrag te koop aanbied moet hij zelf weten. Maar deze mensen eisen ook nog van de staat, de provincie en de gemeente subsidiemaatregelen die deze verkoop wel mogelijk maken.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:00 schreef SeLang het volgende:
Het is net zoiets als je ING aandelen te koop aanbieden met een limiet van ¤50 en dan klagen dat ze ze al 3 jaar te koop staan.
Je bedoelt een enkele Telegraaf lezer......quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat iemand ze voor dat bedrag te koop aanbied moet hij zelf weten. Maar deze mensen eisen ook nog van de staat, de provincie en de gemeente subsidiemaatregelen die deze verkoop wel mogelijk maken.
Stel dat ik ging eisen dat ING-aandelen voortaan in een belastingvrije box vielen (om de markt in stand te houden of zoiets), dan werd ik meteen voor gek verklaard. Maar als het over huizen gaat dan vind iedereen het normaal dat dit gebeurt.
Doe maar eens de reacties bij een nieuwsbericht mbt afschaffing/inperking van de HRA op de FP lezen. Zul je zien dat niet alleen telegraaf lezers die waanideeën hebben.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:32 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je bedoelt een enkele Telegraaf lezer......
Maar deze mensen eisen ook nog van de staat, de provincie en de gemeente subsidiemaatregelen die deze verkoop wel mogelijk maken.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:55 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Doe maar eens de reacties bij een nieuwsbericht mbt afschaffing/inperking van de HRA op de FP lezen. Zul je zien dat niet alleen telegraaf lezers die waanideeën hebben.
Nee hoor. Zonder HRA, of dat nu voor de huidige of enkel de nieuwe hypotheken gaat gelden, kan de koper minder hypotheek krijgen. Derhalve kan hij minder betalen voor een huis, dus kunnen de huidige bezitters niet verkopen voor de prijzen zoals bedacht door Grimm. Dat is een "argument" dat toch nog redelijk vaak naar boven komt.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:22 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Maar deze mensen eisen ook nog van de staat, de provincie en de gemeente subsidiemaatregelen die deze verkoop wel mogelijk maken.
Dat is heel iets anders als het afschaffen of inperken van de hra.
De reactie waar ik op reageer is dat iemand wil dat de staat zorgt zijn zijn woning verkocht kan worden tegen een zelf bepaalde prijs.
Jij hebt het nu over mensen die niet eens willen verkopen maar ineens een behoorlijke lastenverhoging tegemoet zien.
Appels en peren.
Vraag eens aan een koeienboer wat hij vind van de landbouwsubsidie voor melkquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Als er één groep in Nederland is die massaal gespeend is van elke realiteitszin, is dat de huizeneigenaren mbt hun "bezit".
Je redeneert nogal...quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:35 schreef RvLaak het volgende:
[..]
Nee hoor. Zonder HRA, of dat nu voor de huidige of enkel de nieuwe hypotheken gaat gelden, kan de koper minder hypotheek krijgen. Derhalve kan hij minder betalen voor een huis, dus kunnen de huidige bezitters niet verkopen voor de prijzen zoals bedacht door Grimm. Dat is een "argument" dat toch nog redelijk vaak naar boven komt.
Maar wel hebben de huizeneigenaren altijd de mond vol van het afschaffen van zaken als overdrachtsbelasting, huurwaardeforfait, etc. Blijkbaar willen zij dat het mes der overheid enkel in hun voordeel zal snijden.
Als er één groep in Nederland is die massaal gespeend is van elke realiteitszin, is dat de huizeneigenaren mbt hun "bezit".
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 14:48 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je redeneert nogal...
Je generaliseerd nogal....
Eens, maar voordat er duidelijkheid kan komen, moet er een kabinet komen.quote:Het gaat er vooral om dat de overheid duidelijkheid verstrekt. Wat heb je aan een overheid die geen lijn kan uitzetten...
Als jij 10.000 euro zo vragen voor een oude PC met als argument dat PC's alleen maar meer geld worden en dit altijd zo door zal gaan, zal iedereen je voor gek verklaren.quote:En ik verkoop alleen mijn bezit als ik er de waarde voor terug krijg die ik wil hebben, niet alleen huis maar ook auto, oude pc enz. En anders houd ik het of geef ik het weg.
Dat jij het het dat niet waard vind is logisch anders had je het wel gekocht....
Boeie dat iedereen mij dan voor gek verklaart. Als ik vind dat ik hem niet voor minder weg doe, maakt het niet uit welke reden ik daarvoor heb.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:04 schreef RvLaak het volgende:
[..], komt door veel ervaring met huizenbezitters. Zowel hier als IRL. Daarbij ga ik er vanuit dat de (meeste) mensen hier intelligent genoeg zijn om te realiseren dat ik categoriseer. En in elke categorie zijn er mensen die een andere mening hebben
. Je hoeft niet altijd alles te nuanceren, toch?
[..]
Eens, maar voordat er duidelijkheid kan komen, moet er een kabinet komen.
[..]
Als jij 10.000 euro zo vragen voor een oude PC met als argument dat PC's alleen maar meer geld worden en dit altijd zo door zal gaan, zal iedereen je voor gek verklaren.
Toch gebeurt dit wel op precies deze manier met huizen. De afschrijving op een huis is enkel lager.
als je het niet verkocht krijgt dan is het te duur. zo simpel is het.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:17 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Boeie dat iedereen mij dan voor gek verklaart. Als ik vind dat ik hem niet voor minder weg doe, maakt het niet uit welke reden ik daarvoor heb.
Een huis is trouwens voor locatie, aanbod is gering, locatie gewild en je komt op de gekste prijzen. Je kan het beter met kunst vergelijken dan met een oude pc.....
Kortom, nog een stukje zeepbel: Als je een appartement koopt, kun je onverwacht welleens een grote rekening krijgen omdat je met een VVE geconfronteerd wordt die bankroet is!quote:Nu nog reserveert 15 procent van de Verenigingen van Eigenaren geen geld voor onderhoud. Van de VvE's die dat wel doen reserveert ruim 60 procent te weinig.
Onzin natuurlijk. Voordat je een appartement koopt krijg je altijd eerst inzage in de financiën van de VvE.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:49 schreef droom_econoom8 het volgende:
Gedwongen onderhoud voor particuliere woningmarkt: http://www.cobouw.nl/nieu(...)ere-woningmarkt.html
[..]
Kortom, nog een stukje zeepbel: Als je een appartement koopt, kun je onverwacht welleens een grote rekening krijgen omdat je met een VVE geconfronteerd wordt die bankroet is!
Daar moet je dan naar vragen en over doorvragen. Alle notulen, polissen, correspondentie en financiële bescheiden nagaan. En dan maar hopen dat dat compleet is.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Voordat je een appartement koopt krijg je altijd eerst inzage in de financiën van de VvE.
ja en lezen dan ook dat ze 100 euro of meer per maand moeten betalen , die niet aftrekbaar isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 19:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Voordat je een appartement koopt krijg je altijd eerst inzage in de financiën van de VvE.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |