abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86857945
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:07 schreef Dagonet het volgende:
Ehm, zijn/waren de meeste joden niet sowieso europeanen?
Het zijn wel Europeanen, maar ik onderscheid ze wel van andere Europeanen. (net zoals je Walen en Vlamingen ook onderscheidt bijvoorbeeld) En getuige de manier waarop zij zich gedroegen en afzonderden deden zij dat zelf ook.

quote:
En de slavenhandel vind ik nog niet zo'n misdaad, dat is het voornamelijk met 20e/21e eeuwse ogen bezien.
Pardon? Ik vind slavenhandel zo'n beetje het ergste wat er is. Het degenereert mensen tot handelswaar!

De mate van leed die hier vanuit ging vertaalt zich ook in het feit dat dit zelfs in de hedendaagse maatschappij, lang na de abolitie, nog een rol speelt.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gulo op 26-09-2010 13:42:31 ]
pi_86858067
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Wat een onzin om Joden apart te benoemen.
Het waren Europeanen en een kleine minderheid van hen waren een kleine minderheid in de dadergroepen die volkeren uitroeiden en slavenhandel deden.
Hahahaha. Man, je weet echt niet waar je het over hebt. Veruit het grootste deel van de Amerikaanse slavenhandel was in Joodse handen. Bijvoorbeeld vanuit Newport, Rhode-Island, (oa. Aaron Lopez) etc.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gulo op 26-09-2010 13:43:22 ]
pi_86859033
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:33 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het zijn wel Europeanen, maar ik onderscheid ze wel van andere Europeanen. (net zoals je Walen en Vlamingen ook onderscheidt bijvoorbeeld) En getuige de manier waarop zij zich gedroegen en afzonderden deden zij dat zelf ook.
[..]

Pardon? Ik vind slavenhandel zo'n beetje het ergste wat er is. Het degenereert mensen tot handelswaar!

De mate van leed die hier vanuit ging vertaalt zich ook in het feit dat dit zelfs in de hedendaagse maatschappij, lang na de abolitie, nog een rol speelt.
Zichzelf afzonderde? Sla aub een boek open en lees hoe ze afgezonderd werden door de Christelijke bevolking van Europa en daarna andere lieden, dat deden ze niet zelf, bespaar me die crap aub!

quote:
Op zondag 26 september 2010 13:36 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hahahaha. Man, je weet echt niet waar je het over hebt. Veruit het grootste deel van de Amerikaanse slavenhandel was in Joodse handen. Bijvoorbeeld vanuit Newport, Rhode-Island, (oa. Aaron Lopez) etc.
Omfg, aub, bespaar me dit soort anti-semitisch gezeik op dit forum!
De Joden hebben de Armeense Genocide veroorzaakt, ze hebben de slavenhandel in hun bezit, ze hebben de atoombom gegooid, ze hebben de Holocaust bewust zelf veroorzaakt, serieus Gulo hoeveel leugens moet ik nog aanhoren?
  zondag 26 september 2010 @ 14:18:05 #104
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859340
quote:
Ja, whatever, het is gewoon antisemitisch geblaat.

quote:
En het is niets meer of minder dan wat de mensheid al millennia uitvoert, het is pas een jaar of 200 dat men er fel tegen gekant is. Ik vind het geen misdaad omdat het door de overgrote meerderheid van de wereldbevolking op dat moment ook niet als misdaad gezien werd. Inclusief de slaven zelf.

quote:
Nou, het speelt geen echte rol van betekenis in het dagelijks leven anders.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_86859484
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Zichzelf afzonderde? Sla aub een boek open en lees hoe ze afgezonderd werden door de Christelijke bevolking van Europa en daarna andere lieden, dat deden ze niet zelf, bespaar me die crap aub!
Ik heb het over de situatie in de Nieuwe Wereld. Daar zonderde zich zelf duidelijk af in eigen gemeenschappen. Ik vind dat je deze houding zelfs terug kunt vinden in de bekende brief van Moses Seixas aan Washington.

quote:
omfg, aub, bespaar me dit soort anti-semitisch gezeik op dit forum!
-O- Waarom is dit nou weer anti-semitisch. Was mijn betoog ook anti-Blank Europees, omdat ik stelde dat Europese hebzucht het leven van tientallen miljoenen verwoest heeft?

quote:
de Joden hebben de Armeense Genocide veroorzaakt
Heb ik dat ooit gezegd? Daar heb ik zelfs nog nooit van gehoord.

quote:
ze hebben de slavenhandel in hun bezit
Hebben? Hadden, verleden tijd. De bewering dat het grootste deel van de Amerikaanse slavenhandel in joodse handen was lijkt me een feit. Daarmee spreek ik toch niet álle joden aan?

quote:
ze hebben de atoombom gegooid
Oh, waarom dan? Interessante theorie, waar is deze op gebaseerd?

quote:
ze hebben de Holocaust bewust zelf veroorzaakt
:? Dat lijkt me heel sterk. Zijn er mensen die dat geloven? Ik absoluut niet in ieder geval. Breng dat dan a.u.b. ook niet met mijn in verband. Dank u.

quote:
serieus Gulo hoeveel leugens moet ik nog aanhoren?
Welke leugens verkondig ik dan? Ik zeg alleen dat het grootste deel van de Amerikaanse slavenhandel in handen was van mensen met een joodse achtergrond. Dat is toch gewoon zo?

[ Bericht 0% gewijzigd door Gulo op 26-09-2010 14:32:55 ]
pi_86859539
Weer een potentieel interessant topic wat verpest moet worden door WOII/Israel/Joden- gezeik. :N
  zondag 26 september 2010 @ 14:24:53 #107
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86859575
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:23 schreef fratsman het volgende:
Weer een potentieel interessant topic wat verpest moet worden door WOII/Israel/Joden- gezeik. :N
Tja, de gemiddelde Nederlander kan niet verder kijken dan zo'n 75 jaar terug.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_86859683
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:18 schreef Dagonet het volgende:
En het is niets meer of minder dan wat de mensheid al millennia uitvoert.
Ah, en dat maakt het minder erg? Wel nu, de mensheid martelt, folter en pleegt al millennia gruwelijke daden. Als dat een graadmeter is, kunnen we dit topic net zo goed sluiten.

quote:
Nou, het speelt geen echte rol van betekenis in het dagelijks leven anders.
Tot voor kort speelde het echt nog wel een rol in bijvoorbeeld de verenigde staten in de verhoudingen tussen blanke amerikanen een Afro-amerikanen.

Maar ook dichter bij huis. Ik heb veel gesprekken gevoerd met de ouders van een Surinaamse vriend van me. Zij zijn van creoolse afkomst. Zij dragen dat slavernijverleden en het leed dat daarmee gepaard ging echt nog wel met zich mee hoor. De vernederingen die daarmee gepaard ging ervaren zij als afstammelingen nog steeds.

Ik denk dat jij dit onderschat.
pi_86859687
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:22 schreef Gulo het volgende:

Welke leugens verkondig ik dan? Ik zeg alleen dat het grootste deel van de Amerikaanse slavenhandel in handen was van mensen met een joodse achtergrond. Dat is toch gewoon zo?

zover ik weet was dat niet zo...,
maar dan is het nog geen reden om Joden niet te rekenen tot Europeanen..
die uitzonderingspositie die je creëert komt niet fris over...
pi_86859801
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

zover ik weet was dat niet zo...,
maar dan is het nog geen reden om Joden niet te rekenen tot Europeanen..
die uitzonderingspositie die je creëert komt niet fris over...
Weet je wat, ik pas die post even aan. Dan is iedereen weer blij.

Nu doet het afbreuk aan de gruwelijke daden in de Nieuwe Wereld: de slavernij, en de genocide op de native bevolking!

Qua omvang denk ik dat je dit echt als een van de gruwelijkste daden aan kan duiden.
pi_86859827
Gulo weet heel goed wat ik bedoel en verder is hij het voor mij niet meer waard om op te reageren.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gruwelijke Daden

....Maar de wreedheden van Reinald, toen deze bevel gaf de toren van de St. Walburgkerk te Tiel, waarin 145 burgers een toevlucht hadden gezocht in brand te steken, waardoor deze Tielenaren op 24 augustus 1350 een verschrikkelijke dood vonden, schijnen oorzaak te zijn geweest, dat de kasteelheren van Leeuwen zich tegen hem keerden.............
pi_86859962
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:31 schreef Gulo het volgende:
en de genocide op de native bevolking!

welke genocide door Joden op het grondgebied van de USA?
jajaja..... bij die vele kolonisten uit Europa zaten ook een paar joodse Europeanen... dat wel..
pi_86860211
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

welke genocide door Joden op het grondgebied van de USA?
jajaja..... bij die vele kolonisten uit Europa zaten ook een paar joodse Europeanen... dat wel..
Geen, daar heb ik het ook niet over. Ik noemde de slavernij én de uitroeiing van Indianen. De europeanen zijn verantwoordelijk voor de genocide op de Indianen-volkeren en de slavernij. Omdat de joden op zijn zachtst gezegd oververtegenwoordigd waren in de slavenhandel (dat is toch moeilijk over het hoofd te zien)heb ik hen, zonder hier verder over na te denken, apart genoemd.

Dat wordt dan vervolgens, uiteraard, weer vertaald naar antisemitisme. En leidt verder compleet af van wat ik eigenlijk postte.

Jammer, en daarom heb ik de post gewijzigd naar Europeanen.
pi_86860586
Beleg van Parijs
September 19, 1870 – January 28, 1871

quote:
The German armies quickly reached Paris, and on September 15 Moltke issued orders for the investment of the city. Crown Prince Albert's army closed in on Paris from the north unopposed, while Crown Prince Frederick moved in from the south. On September 17 a force under Vinoy attacked Frederick's army near Villeneuve Saint Georges in an effort to save a supply depot there and were eventually driven back by artillery fire. The railroad to Orléans was cut and on the 18th Versailles was taken, which would then serve as the 3rd Army's and eventually Wilhelm's headquarters. By September 19 the encirclement was complete and the siege officially began.

Prussia's prime minister von Bismarck suggested to shell Paris in order to ensure the city's quick surrender and render all French efforts to free the city pointless, but the German high command, headed by the king of Prussia, turned down the proposal on the insistence of General Leonhard Graf von Blumenthal, who commanded the siege, on the grounds that a bombardment would affect civilians, violate the rules of engagement, and turn the opinion of third parties against the Germans, without speeding up the final victory. It was contended also that a quick French surrender would leave the new French armies undefeated and allow France to renew the war shortly after. The new French armies would have to be annihilated first, and Paris would have to be starved into surrender.

Trochu had little faith in the ability of the National Guards which made up half the force defending the city. So instead of making any significant attempt to prevent the investment by the Germans, Trochu hoped that Moltke would attempt to take the city by storm and the French could then rely on the city's defenses. Moltke never had any intention of attacking the city and this became clear shortly after the siege began. Trochu changed his plan and allowed Vinoy to make a demonstration against the Prussians west of the Seine. On September 30 Vinoy attacked Chevilly with 20,000 soldiers and was soundly repulsed by the 3rd Army. Then on October 13 the II Bavarian Corps was driven from Châtillon but the French were forced to retire in face of Prussian artillery.

General Carey de Bellemare commanded the strongest fortress north of Paris at Saint Denis. On October 29, de Bellemare attacked the Prussian Guard at Le Bourget without orders, and took the town. The Guard actually had little interest in recapturing their positions at Le Bourget, but Crown Prince Albert ordered the city retaken anyway. In the battle of Le Bourget the Prussian Guards succeeded in retaking the city and captured 1,200 French. Upon hearing of the French surrender at Metz and the defeat at Le Bourget, morale in Paris began to sink. The people of Paris were beginning to suffer from the effects of the German blockade. Hoping to boost morale Trochu launched the largest attack from Paris on November 30 even though he had little hope of achieving a breakthrough. Nevertheless he sent Auguste-Alexandre Ducrot with 80,000 soldiers against the Prussians at Champigny, Creteil and Villiers. In what became known as the battle of Villiers the French succeeded in capturing and holding a position at Creteil and Champigny. By December 2 the Württemberg Corps drove Ducrot back into the defenses and the battle was over by December 3.

On January 19 a final breakout attempt was aimed at Buzenval near the Prussian Headquarters west of Paris. The Crown Prince easily repulsed the attack inflicting over 4,000 casualties while suffering just over 600 himself. See main article: Battle of Buzenval. Trochu resigned as governor and left General Joseph Vinoy with 146,000 defenders.

During the winter, tensions began to arise in the Prussian high command. Field-Marshal Helmuth von Moltke and General Leonhard, Count von Blumenthal who commanded the siege (seen in the illustration on this page behind Bismarck's right shoulder) were primarily concerned with a methodical siege that would destroy the detached forts around the city and slowly strangle the defending forces with a minimum of German casualties.

But as time wore on, there was growing concern that a prolonged war was placing too much strain on the German economy and that an extended siege would convince the French Government of National Defense that Prussia could still be beaten. A prolonged campaign would also allow France time to reconstitute a new army and convince neutral powers to enter the war against Prussia. To Bismarck, Paris was the key to breaking the power of the intransigent republican leaders of France, ending the war in a timely manner, and securing peace terms favourable to Prussia. Moltke was also worried that insufficient winter supplies were reaching the German armies invading the city, as diseases such as tuberculosis were breaking out amongst the besieging soldiers. In addition, the siege operations competed with the demands of the ongoing Loire Campaign against the remaining French field armies.

In January, on Bismarck's advice, the Germans fired some 12,000 shells into the city over twenty three nights in an attempt to break Parisian morale through terror bombing. About 400 perished or were wounded by the bombardment, which "had little effect on the spirit of resistance in Paris."[1] Delescluze declared, "The Frenchmen of 1870 are the sons of those Gauls for whom battles were holidays." Due to a severe shortage of food, Parisians were forced to slaughter whatever animals at hand. Rats, dogs, cats, and horses were regular fare on restaurant menus. Even Castor and Pollux, the only pair of elephants in Paris, were not spared.

A Latin Quarter menu contemporary with the siege reads in part:

* Consommé de Cheval au millet. (horse)
* Brochettes de foie de Chien à la maître d'hôtel. (dog)
* Emincé de rable de Chat. Sauce mayonnaise. (cat)
* Epaules et filets de Chien braisés. Sauce aux tomates. (dog)
* Civet de Chat aux Champignons. (cat)
* Côtelettes de Chien aux petits pois. (dog)
* Salamis de Rats. Sauce Robert. (rats)
* Gigots de chien flanqués de ratons. Sauce poivrade. (rats)
* Begonias au jus. (flowers)
* Plum-pudding au rhum et à la Moelle de Cheval. (horse)
Air medical transport is often stated to have first occurred in 1870 during the Siege of Paris when 160 wounded French soldiers were evacuated from the city by hot-air balloon, but this myth has been definitively disproven by full review of the crew and passenger records of each balloon which left Paris during the siege.[2]

On January 25, 1871, Wilhelm I overruled Moltke and ordered the field-marshal to consult with Bismarck for all future operations. Bismarck immediately ordered the city to be bombarded with heavy caliber Krupp siege guns. This prompted the city's surrender on January 28, 1871. Paris sustained more damage in the 1870-1871 siege than in any other conflict.

The Prussian Army held a brief victory parade in Paris on February 17, 1871 and Bismarck honored the armistice by sending train-loads of food into Paris and withdrawing Prussian forces to the east of the city, which would be withdrawn as soon as France paid the agreed war indemnity.

The Prussians had secured their victory in the Franco-Prussian War. On January 18, 1871 at Versailles Wilhelm I was proclaimed German Emperor. The kingdoms of Bavaria, Württemberg, Saxony, the states of Baden and Hesse, and the free cities of Hamburg and Bremen were unified with the North German Confederation to create the German Empire. The preliminary peace treaty was signed at Versailles and the final peace treaty was signed with the Treaty of Frankfurt on May 10, 1871. Otto von Bismarck was able to secure Alsace-Lorraine from France as part of the German Empire under the Treaty of Frankfurt.

Another stipulation of the treaties was a German garrison to be left in Paris. This angered bitter Paris residents at the continued presence of German troops in the wake of defeat. Further resentment arose against the current French government and from April-May 1871 Paris workers and National Guards rebelled and established the Paris Commune.
Casualties and losses
Duitse Troepen Frankrijk
12,000 dead or wounded 24,000 dead or wounded
146,000 captured
47,000 civilian casualties

Een van de twee olifanten in Parijs wordt gedood voor het vlees. Ook de andere olifant moest er uiteindelijk toch aan geloven.

Menu tijdens het beleg.
pi_86860592
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:44 schreef Gulo het volgende:
Omdat de joden op zijn zachtst gezegd oververtegenwoordigd waren in de slavenhandel (dat is toch moeilijk over het hoofd te zien)heb ik hen, zonder hier verder over na te denken, apart genoemd.

Ik weet niks van die overtegenwoordiging dus hoezo valt dat te zien..? Waar? Linkje ?
Mannen waren ook oververtegenwoordigd en protestanten en Middelburgers ... Die vermeld je niet

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 26-09-2010 15:24:43 ]
  zondag 26 september 2010 @ 15:01:32 #116
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_86860806
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:28 schreef Gulo het volgende:
Ah, en dat maakt het minder erg? Wel nu, de mensheid martelt, folter en pleegt al millennia gruwelijke daden. Als dat een graadmeter is, kunnen we dit topic net zo goed sluiten.
Dit topic is voor mij dan ook een topic met daarin daden waarvan ook de tijdgenoten het als excessief betitelden.

quote:
Tot voor kort speelde het echt nog wel een rol in bijvoorbeeld de verenigde staten in de verhoudingen tussen blanke amerikanen een Afro-amerikanen.
De slavernij en latere segregatie is een uitwas van het superioriteitsdenken van de blanke christen ten opzichte van de zwarte afrikaan. Dat heeft in de VS heel lang geduurd (tot op de dag van vandaag) maar dat heeft niet zozeer met de slavernij te maken als zou dat de veroorzaker zijn.

quote:
Maar ook dichter bij huis. Ik heb veel gesprekken gevoerd met de ouders van een Surinaamse vriend van me. Zij zijn van creoolse afkomst. Zij dragen dat slavernijverleden en het leed dat daarmee gepaard ging echt nog wel met zich mee hoor. De vernederingen die daarmee gepaard ging ervaren zij als afstammelingen nog steeds.
Een beetje obsessief, 150 jaar na dato.
  zondag 26 september 2010 @ 15:17:29 #117
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86861432
quote:

[..]

[..]

In andere topics loop je wel het ronselen van kindsoldaten en sexsslavinnen van de FARC goed te praten. Je bent echt zo hypocriet als het maar kan.
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
  zondag 26 september 2010 @ 15:18:39 #118
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86861476
quote:
Op zondag 26 september 2010 13:36 schreef Gulo het volgende:

[..]

Heb je enig bewijs voor deze antisemitische onzin?
It really is just like a medieval doctor bleeding his patient, observing that the patient is getting sicker, not better, and deciding that this calls for even more bleeding.
pi_86861724
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:17 schreef Viajero het volgende:

[..]

In andere topics loop je wel het ronselen van kindsoldaten en sexsslavinnen van de FARC goed te praten. Je bent echt zo hypocriet als het maar kan.
Wat een misselijke reactie. Nergens keur in het ronselen van seksslavinnen goed. Vuige leugens zijn dit! Ik ben pertinent tegen dit soort praktijken, en kan me geen enkele omstandigheid bedenken in welke ik van dit standpunt af zou wijken!!!

Serieus, ik vind dit echt een hele misselijke opmerking. :(
  zondag 26 september 2010 @ 15:29:22 #120
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86861858
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:26 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat een misselijke reactie. Nergens keur in het ronselen van seksslavinnen goed. Vuige leugens zijn dit! Ik ben pertinent tegen dit soort praktijken, en kan me geen enkele omstandigheid bedenken in welke ik van dit standpunt af zou wijken!!!

Serieus, ik vind dit echt een hele misselijke opmerking. :(
Als je de FARC loopt te verdedigen dan moet je er ook tegen kunnen dat je met je eigen domheid geconfronteerd wordt. Lees je eigen liefde voor de FARC hier terug:

'Tanja Nijmeijer zou dood zijn na aanval op FARC'
pi_86862031
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:29 schreef Viajero het volgende:

[..]

Als je de FARC loopt te verdedigen dan moet je er ook tegen kunnen dat je met je eigen domheid geconfronteerd wordt. Lees je eigen liefde voor de FARC hier terug:

'Tanja Nijmeijer zou dood zijn na aanval op FARC'
Sowieso vind ik het vervelend als je andere topics door dit topic heen gaat slingeren, dat is nogal offtopic namelijk, maar nu wil ik me toch even verdedigen.

Waar in dat topic laat ik iets blijken van liefde voor de FARC? Man, ik vind dat juist een afkeurenswaardige beweging! Ik denk alleen dat Tanja geen slecht mens is. Omdat ik dat vind, ben ik gelijk een voorstander van de farc? Wat een onzin zeg!

En laat dan de post eens zien waar ik de farc expliciet verdigd heb? Hooguit heb ik de Tanja Nijmeijer verdedigd.

Dus of jij loopt me bewust zwart te maken, of je kan niet begrijpend lezen. (of ik heb me ergens onzorgvuldig uitgedrukt, daarom vraag ik ook om de zinsnede waar ik slavernij vanuit de farc verdedig)
  zondag 26 september 2010 @ 15:44:34 #122
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86862396
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:34 schreef Gulo het volgende:

[..]

Sowieso vind ik het vervelend als je andere topics door dit topic heen gaat slingeren, dat is nogal offtopic namelijk, maar nu wil ik me toch even verdedigen.

Waar in dat topic laat ik iets blijken van liefde voor de FARC? Man, ik vind dat juist een afkeurenswaardige beweging! Ik denk alleen dat Tanja geen slecht mens is. Omdat ik dat vind, ben ik gelijk een voorstander van de farc? Wat een onzin zeg!

En laat dan de post eens zien waar ik de farc expliciet verdigd heb? Hooguit heb ik de Tanja Nijmeijer verdedigd.

Dus of jij loopt me bewust zwart te maken, of je kan niet begrijpend lezen. (of ik heb me ergens onzorgvuldig uitgedrukt, daarom vraag ik ook om de zinsnede waar ik slavernij vanuit de farc verdedig)
Je bent slim genoeg om dat niet direct te schrijven, maar het is nogal duidelijk waar jouw sympathie ligt, en dat is zeker niet bij de Colombiaanse bevolking. Ik zie jou ook niet de FARC veroordelen, maar alleen vergoeilijken. En Tanja blijven verdedigen terwijl zij bewust aan terreurdaden van de FARC heeft meegedaan is voor mij hetzelfde.

Oh, en voor de duidelijkheid, die slavernij is een integraal deel van de FARC, als je de FARC verdedigt dan verdedig je dat dus ook.
pi_86862703
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:44 schreef Viajero het volgende:

[..]

Je bent slim genoeg om dat niet direct te schrijven
:o Net was ik nog dom.

Maar goed. Je geeft zelf al aan dat ik iets niet schrijf, en toch beschuldig je mij daar van. Fraai is dat. Dat is echt pure laster, dat meen ik serieus.

Ik ben helemaal geen voorstander van de FARC, wel 'verdedig' ik Tanja Nijmeijer.
  zondag 26 september 2010 @ 16:05:30 #124
111528 Viajero
Who dares wins
pi_86863142
quote:
Op zondag 26 september 2010 15:53 schreef Gulo het volgende:

[..]

:o Net was ik nog dom.

Maar goed. Je geeft zelf al aan dat ik iets niet schrijf, en toch beschuldig je mij daar van. Fraai is dat. Dat is echt pure laster, dat meen ik serieus.

Ik ben helemaal geen voorstander van de FARC nazis, wel 'verdedig' ik Tanja Nijmeijer Anton Mussert.
Zelfde verhaal.

Ik weet dat je links bent, en dat je automatisch iemand steunt zodra die claimt links te zijn. Misschien moet je eerst beter kijken of die mensen ook echt links zijn. Je verdedigt trouwens iemand die bommen in passagiersbussen achterlaat, daar ben je je van bewust?

Je hebt waarschijnlijk gewoon niet genoeg nagedacht over wie of wat je nou aan het verdedigen bent.
  zondag 26 september 2010 @ 19:55:26 #125
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_86871677
Hou maar even op met deze discussie aub, of maak er een topic over, maar het hoort niet in dit topic thuis, vanaf nu weer gruwelijk historische daden posten O+
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_86872317
De dood van György Dózsa was er ook zo één:

quote:
György Dózsa was a noble peasants’ revolt leader in Hungary and Christian martyr. After capturing in a battle he was asked to sit on a heated iron throne having a heated iron crown on his head and a heated sceptre in his hand. Then his partially roasted body was eaten by six of his fellow rebels who had been starved for a week before, while he was still alive.
pi_86872907
quote:
Op zondag 26 september 2010 14:24 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, de gemiddelde Nederlander kan niet verder kijken dan zo'n 75 jaar terug.
edit, foutje
  † In Memoriam † zondag 26 september 2010 @ 20:34:24 #128
34726 Fratz
Max
pi_86873359
Delphine LaLaurie
"Ergere mishandelingen kun je je niet voorstellen"

Delphine Macarty werd geboren in het jaar 1775. Evenals Báthory had zij een belangrijke, machtige familie. Voornamelijk in New Orleans had de familie een hoge status.
Delphine haar ouders werden vermoord in een opstand van de slaven, zij zelf bleef echter leven. Haar neef Augustin werd de burgemeester van New Orleans, en men twijfelt er niet aan dat dit haar geholpen heeft.

In het jaar 1800 trouwde Delphine met Don Ramon de Lopez y Angulo. Hij stierf in Havana in het jaar 1804. In het jaar 1808 trouwde zij opnieuw, met een slavenhandelaar genaamd Jean Blanque. Hij stierf in 1816. Na twee keer weduwe te zijn geworden trouwde zij een dokter genaamd Dr. Louis LaLaurie in 1825. Zij kochten een landhuis in 1831, Delphine behield daar haar centrale en belangrijke positie.
Ze vierde vele feesten in het landhuis. Haar gasten zagen hoe slecht zij haar personeel behandelde, maar zeiden er desondanks niets van. Zo kon Delphine rustig doorgaan met haar praktijken.

Eén persoon vertelde het verhaal van Delphine en een dienstmeid. Het dienstmeisje werd afgeranseld met een zweep. Het verhaal ging dat een dienstmeid Delphine haar haar aan het borstelen was, en op een gegeven moment ging dit iets te hard waardoor Delphine erg boos werd. Delphine sloeg de 12-jarige dienstmeid meerdere malen met een zweep tot zij van het balkon viel en zo gedood werd.
Het meisje werd snel weer naar binnen gebracht, maar tegen die tijd hadden de buren al gezien wat er gebeurd was, en zij verklaarden dat het meisje onder de grote boom begraven werd.

Rechter Jean Francois Canonge ontfermde zich over de zaak. Daar hij een vriend van de familie was kreeg Delphine nog niet de straf die zij verdiende. Haar slaven werden in beslag genomen en geveild. Ook kreeg zij een boete van 500 dollar. Gelukkig voor haar had Delphine genoeg vrienden en familie die haar slaven kochten en teruggaven aan haar.
In 1834 vloog haar keuken in brand. De keuken was, zoals alle keukens in die tijd, een aparte kamer. Toen de brandweerlieden daar binnen kwamen om het vuur te doven zagen zij twee slavinnen vastgeketend aan de keukenapparatuur. Men gelooft dat de slavinnen het vuur begonnen om zo gered te worden.

Maar dat schijnt niet het ergste te zijn geweest. De slavinnen leidden de brandweermannen naar de zolder. Hier vonden zij afschuwelijke dingen. De zolder was niet zoals wij deze nu kennen, het was meer een kruipruimte. De brandweermannen werden tegemoet gekomen door een vreselijke stank. De stank van dood. Lijken.
Volgens veel bronnen, helaas niet na te gaan, was de zolder gevuld met misvormde mensen.
De meesten van hen moesten verschrikkelijke experimenten ondergaan. Veel details zijn niet bekend omdat ze gewoonweg te luguber zijn. Wat wij wel weten is dat Delphine slaven als medische proefkonijnen gebruikte.
Eén man zag eruit alsof hij een bizarre geslachtsverandering had ondergaan. Een andere man had een gat in zijn hoofd, met daarin een stok om in zijn brein te roeren.
Dan was er ook nog een vrouw die in een klein kooitje zat. Haar ledematen waren zo raar gebroken en opnieuw in positie geplaatst, dat zij eruit zag als een gebroken marionet of een ‘menselijke krab’. Weer een andere vrouw had geen ledematen meer, en bepaalde stukken vlees waren zo geplaatst dat zij op een rups leek. Alsof dit nog niet erg genoeg was hadden sommige van hen hun mond vol dierlijke uitwerpselen. Daarna werd de mond dichtgenaaid en stierven zij de hongersdood. Er was ook een vrouw die met haar darmen aan de grond vastgezet was.
Een jongetje van 12 was zijn halve gezicht kwijt. Hij zat daar blijkbaar lang genoeg om ervoor te zorgen dat zijn gezicht vol maden en insecten zat.
Maar er waren nog veel meer mensen die ziekelijke praktijken hadden ondergaan. Degenen die nog leefden smeekten om de dood, omdat dat veel humaner zou zijn geweest. Enige tijd later stierven zij alsnog.

De daaropvolgende dag stond alles in de kranten. Mensen konden het niet geloven en gingen met z'n allen de straten op, smekend om gerechtigheid. Maar nee. Delphine smeerde hem met paard en wagen. Men weet nog steeds niet waar zij heen is gegaan. Een paar mensen denken dat ze naar Parijs gevlucht is, anderen denken dat zij in New Orleans bleef.

Het huis heeft jarenlang leeg gestaan. Iedereen die er binnenkwam zei geesten te horen, en zodoende kon het huis niet verkocht worden. Tot honderd jaar later. Een dokter kocht het huis. Maar tegen die tijd was het huis in zo’n slechte staat dat er veel aan verbouwd moest worden. Dit was het moment dat men 75 skeletten in het huis vond. Men denkt dat zij levend begraven zijn.

In 2007 werd Nicholas Cage de gelukkige eigenaar van het LaLaurie landhuis. Inmiddels is heeft hij het huis moeten verkopen en is het nu in bezit van een bank.

uit dit topic Vrouwelijke seriemoordenaars door de jaren heen
There are no secrets in life, just hidden truths that lie beneath the surface.
pi_86873829
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:34 schreef Fratz het volgende:
Delphine LaLaurie

:{ Is hier al een B-Horror van gemaakt? Ongelooflijk... :{ :r
  † In Memoriam † zondag 26 september 2010 @ 21:14:25 #130
34726 Fratz
Max
pi_86875580
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:42 schreef fratsman het volgende:

[..]

:{ Is hier al een B-Horror van gemaakt? Ongelooflijk... :{ :r
Er is wel een film gemaakt over het huis, een soort Blair Witch achtige film, die schijnt nogal slecht te zijn.
De film heet The St. Francisville Experiment.
  zondag 26 september 2010 @ 21:16:13 #131
177114 Demon_Hunter
pi_86875677
quote:
Op zondag 26 september 2010 21:14 schreef Fratz het volgende:

[..]

Er is wel een film gemaakt over het huis, een soort Blair Witch achtige film, die schijnt nogal slecht te zijn.
De film heet The St. Francisville Experiment.
Staat helemaal op youtube voor de geïnteresseerde.
pi_86879518
interessant topic...
morgen ff goed bijlezen
  zondag 26 september 2010 @ 22:19:19 #133
177114 Demon_Hunter
pi_86879843
quote:
Op zondag 26 september 2010 22:14 schreef psv-gomes het volgende:
interessant topic...
morgen ff goed bijlezen
En zelf bijdragen natuurlijk :7
pi_86911302
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: Masterminds
Death Makes Angels of us all
And gives us wings where we had shoulders
Smooth as raven' s claws...
pi_86931121
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Revenge
pi_86934441
quote:
Op zondag 26 september 2010 20:34 schreef Fratz het volgende:
Delphine LaLaurie

Delphine Macarty werd geboren in het jaar 1775. Evenals Báthory had zij een belangrijke, machtige familie. Voornamelijk in New Orleans had de familie een hoge status.
Delphine haar ouders werden vermoord in een opstand van de slaven, zij zelf bleef echter leven. Haar neef Augustin werd de burgemeester van New Orleans, en men twijfelt er niet aan dat dit haar geholpen heeft.

In het jaar 1800 trouwde Delphine met Don Ramon de Lopez y Angulo. Hij stierf in Havana in het jaar 1804. In het jaar 1808 trouwde zij opnieuw, met een slavenhandelaar genaamd Jean Blanque. Hij stierf in 1816. Na twee keer weduwe te zijn geworden trouwde zij een dokter genaamd Dr. Louis LaLaurie in 1825. Zij kochten een landhuis in 1831, Delphine behield daar haar centrale en belangrijke positie.
Ze vierde vele feesten in het landhuis. Haar gasten zagen hoe slecht zij haar personeel behandelde, maar zeiden er desondanks niets van. Zo kon Delphine rustig doorgaan met haar praktijken.

Eén persoon vertelde het verhaal van Delphine en een dienstmeid. Het dienstmeisje werd afgeranseld met een zweep. Het verhaal ging dat een dienstmeid Delphine haar haar aan het borstelen was, en op een gegeven moment ging dit iets te hard waardoor Delphine erg boos werd. Delphine sloeg de 12-jarige dienstmeid meerdere malen met een zweep tot zij van het balkon viel en zo gedood werd.
Het meisje werd snel weer naar binnen gebracht, maar tegen die tijd hadden de buren al gezien wat er gebeurd was, en zij verklaarden dat het meisje onder de grote boom begraven werd.

Rechter Jean Francois Canonge ontfermde zich over de zaak. Daar hij een vriend van de familie was kreeg Delphine nog niet de straf die zij verdiende. Haar slaven werden in beslag genomen en geveild. Ook kreeg zij een boete van 500 dollar. Gelukkig voor haar had Delphine genoeg vrienden en familie die haar slaven kochten en teruggaven aan haar.
In 1834 vloog haar keuken in brand. De keuken was, zoals alle keukens in die tijd, een aparte kamer. Toen de brandweerlieden daar binnen kwamen om het vuur te doven zagen zij twee slavinnen vastgeketend aan de keukenapparatuur. Men gelooft dat de slavinnen het vuur begonnen om zo gered te worden.

Maar dat schijnt niet het ergste te zijn geweest. De slavinnen leidden de brandweermannen naar de zolder. Hier vonden zij afschuwelijke dingen. De zolder was niet zoals wij deze nu kennen, het was meer een kruipruimte. De brandweermannen werden tegemoet gekomen door een vreselijke stank. De stank van dood. Lijken.
Volgens veel bronnen, helaas niet na te gaan, was de zolder gevuld met misvormde mensen.
De meesten van hen moesten verschrikkelijke experimenten ondergaan. Veel details zijn niet bekend omdat ze gewoonweg te luguber zijn. Wat wij wel weten is dat Delphine slaven als medische proefkonijnen gebruikte.
Eén man zag eruit alsof hij een bizarre geslachtsverandering had ondergaan. Een andere man had een gat in zijn hoofd, met daarin een stok om in zijn brein te roeren.
Dan was er ook nog een vrouw die in een klein kooitje zat. Haar ledematen waren zo raar gebroken en opnieuw in positie geplaatst, dat zij eruit zag als een gebroken marionet of een ‘menselijke krab’. Weer een andere vrouw had geen ledematen meer, en bepaalde stukken vlees waren zo geplaatst dat zij op een rups leek. Alsof dit nog niet erg genoeg was hadden sommige van hen hun mond vol dierlijke uitwerpselen. Daarna werd de mond dichtgenaaid en stierven zij de hongersdood. Er was ook een vrouw die met haar darmen aan de grond vastgezet was.
Een jongetje van 12 was zijn halve gezicht kwijt. Hij zat daar blijkbaar lang genoeg om ervoor te zorgen dat zijn gezicht vol maden en insecten zat.
Maar er waren nog veel meer mensen die ziekelijke praktijken hadden ondergaan. Degenen die nog leefden smeekten om de dood, omdat dat veel humaner zou zijn geweest. Enige tijd later stierven zij alsnog.

De daaropvolgende dag stond alles in de kranten. Mensen konden het niet geloven en gingen met z'n allen de straten op, smekend om gerechtigheid. Maar nee. Delphine smeerde hem met paard en wagen. Men weet nog steeds niet waar zij heen is gegaan. Een paar mensen denken dat ze naar Parijs gevlucht is, anderen denken dat zij in New Orleans bleef.

Het huis heeft jarenlang leeg gestaan. Iedereen die er binnenkwam zei geesten te horen, en zodoende kon het huis niet verkocht worden. Tot honderd jaar later. Een dokter kocht het huis. Maar tegen die tijd was het huis in zo’n slechte staat dat er veel aan verbouwd moest worden. Dit was het moment dat men 75 skeletten in het huis vond. Men denkt dat zij levend begraven zijn.

In 2007 werd Nicholas Cage de gelukkige eigenaar van het LaLaurie landhuis. Inmiddels is heeft hij het huis moeten verkopen en is het nu in bezit van een bank.

Wat een ontzettend slecht geschreven stuk!!!
  † In Memoriam † dinsdag 28 september 2010 @ 16:39:57 #137
34726 Fratz
Max
pi_86946104
quote:
Op dinsdag 28 september 2010 11:02 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Wat een ontzettend slecht geschreven stuk!!!
Volgens mij is het vertaald vanuit het engelse wiki stuk.
Heb ik niet gedaan overigens :P
pi_87029853
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Charles Manson Murders
pi_87050661
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Super Delusional
pi_87176196
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Schemers
pi_87197473
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Cannibals and Vampires
pi_87273357
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Redemption
pi_87273489
Mooi topic
pi_87312821
Vanavond

Discovery (00 :00) : Most Evil: afl. Gang Murders
pi_87421768
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Inside the Killer’s Mind
  maandag 11 oktober 2010 @ 18:21:03 #146
177114 Demon_Hunter
pi_87426507
quote:
Op vrijdag 8 oktober 2010 08:22 schreef ExperimentalFrentalMental het volgende:
Vanavond

Discovery (00 :00) : Most Evil: afl. Gang Murders
Deze was wel lijp..
pi_87447895
quote:
Op maandag 11 oktober 2010 18:21 schreef Demon_Hunter het volgende:

[..]

Deze was wel lijp..
Heb ik helaas gemist ;(
pi_87447907
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. Face to Face
pi_87486470
Vanavond

Discovery (00:00): Most Evil: afl. In Persuit of Evil
pi_87486510
Ik zou bijna denken dat je aandelen Discovery hebt gekocht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')