abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 5 september 2010 @ 16:06:58 #126
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_86091575
quote:
Op zondag 5 september 2010 15:53 schreef Schanulleke het volgende:
Ik heb een Excelvraag en dit is daar het juiste topic voor.

Ik ga een cijferlijst maken voor mijn klas. Ik wil daar in de linkerkolom de namen van de leerlingen op zetten en dan rechts de cijfers. Voor elk vak een eigen tabblad en dan uiteindelijk een rapportstaat met een cijferoverzicht van de totalen. Nu zijn er twee dingen die ik me afvraag. Hoe kan ik het zo regelen dat ik de namen maar een keer in hoef te vullen en dat ze dan in elk tabblad terugkomen?
Op het eerste tabblad vul je van A2 t/m A30 (oid) de namen in.
Op het tweedet tabblad vul je van A2 het volgende in: =blad1!A2. Dit trek je door naar A30.
quote:
Ten tweede: hoe haal ik in een tabblad een waarde van een ander tabblad terug (voor de rapportstaat)?
=bladnaam!cel
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  zondag 5 september 2010 @ 16:29:02 #127
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_86092325
Bedankt voor de snelle reactie, dat helpt me weer verder. :)
Life is what you make it.
pi_86199624
Ik heb in Excel een bovenste regel. Deze is gevuld met alle dagen tot en met het einde van het jaar. Ik wil dat hij elke zaterdag een licht grijze kleur gaat geven. Kan ik dit met code doen of moet ik alles stuk voor stuk grijs gaan maken?
  woensdag 8 september 2010 @ 12:25:00 #129
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86199951
Voorwaardelijke opmaak met voorwaarde ="zaterdag" voor de hele rij.
heitieh
pi_86200762
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:25 schreef Joooo-pi het volgende:
Voorwaardelijke opmaak met voorwaarde ="zaterdag" voor de hele rij.
Ja, maar hoe doe ik dat? :@ Welke code dus. Want er staan allerlei datums, dus niet even simpel "zaterdag". Dus hij moet elk 7e hokje een kleurtje geven eigenlijk.
  woensdag 8 september 2010 @ 14:14:48 #131
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_86203635
quote:
Op woensdag 8 september 2010 12:53 schreef Puala het volgende:

[..]

Ja, maar hoe doe ik dat? :@ Welke code dus. Want er staan allerlei datums, dus niet even simpel "zaterdag". Dus hij moet elk 7e hokje een kleurtje geven eigenlijk.
Moest ook even zoeken, maar maak een regel (voorwaardelijke opmaak) voor de hele rij, als volgt:

De A1 staat in dit geval niet voor cel A1, maar is een relatieve verwijzing vanaf de cel waarnaar gekeken wordt...
heitieh
pi_86204292
Goedemiddag!

Ik heb weer een korte excel vraag.

Ik heb 2 rijen met data (B en C) en die wil ik van elkaar aftrekken om de periode daartussen te berekenen.
Nu is het probleem dat kolom C 'corrupt' is, oftewel: wordt niet als data herkend door excel.

Nu heb ik geprobeerd dit op te lossen dmv de losse getallen eruit te vissen (kolom D:H) en zo een nieuwe datum te creeeren (J), maar dit wordt ook niet als data zijnde herkend.

Met celeigenschappen kom ik niet veel verder.

Iemand een oplossing?

pi_86205401
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Moest ook even zoeken, maar maak een regel (voorwaardelijke opmaak) voor de hele rij, als volgt:
[ afbeelding ]

De A1 staat in dit geval niet voor cel A1, maar is een relatieve verwijzing vanaf de cel waarnaar gekeken wordt...
Dankjewel :)
  woensdag 8 september 2010 @ 16:38:36 #134
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_86208945
quote:
Op woensdag 8 september 2010 14:34 schreef Beast_of_europe het volgende:
Goedemiddag!

Ik heb weer een korte excel vraag.

Ik heb 2 rijen met data (B en C) en die wil ik van elkaar aftrekken om de periode daartussen te berekenen.
Nu is het probleem dat kolom C 'corrupt' is, oftewel: wordt niet als data herkend door excel.

Nu heb ik geprobeerd dit op te lossen dmv de losse getallen eruit te vissen (kolom D:H) en zo een nieuwe datum te creeeren (J), maar dit wordt ook niet als data zijnde herkend.

Met celeigenschappen kom ik niet veel verder.

Iemand een oplossing?

[ afbeelding ]
Heb je in J2 "=D2+E2+F2+H2+H2" staan?

Probeer dan eens datum()
It's Time To Shine
pi_86251488
quote:
Op woensdag 8 september 2010 16:38 schreef qu63 het volgende:

[..]

Heb je in J2 "=D2+E2+F2+H2+H2" staan?

Probeer dan eens datum()
Das mooi, daar gaat het mee lukken, bedankt!
  FOK!fossiel donderdag 9 september 2010 @ 20:53:08 #136
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_86255524
quote:
Op donderdag 2 september 2010 08:09 schreef styliste het volgende:
Hallo,
Weet iemand hoe ik het volgende kan oplossen?
Ik heb een overzicht met gegevens behorend bij verschillende nummers.
Deze nummers kunnen meerdere keren voorkomen omdat ze meerdere statussen hebben.
Ik wil nu een overzichtje maken waarin excel (2003) als ik 1 van die nummers in tik ALLE rijen ophaalt die beginnen met dat betreffende nummer.

Met VERT.ZOEKEN krijg ik natuurlijk alleen de eerste. Dat is dus niet de oplossing....
Kan je niet een draaitabel maken?
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  FOK!fossiel donderdag 9 september 2010 @ 20:53:47 #137
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_86255557
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dan zou je toch vermoeden dat ie aan het rekenen is... :X
Getest, maar nee, werkt niet.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_86283079
Wie kan mij helpen?

ik gebruik een Nederlandse excel 2007 en wil formules van verticale waarden horizontaal doortrekken.
een versimpeld voorbeeld:
ik heb de waardes H1 t/m I5 gevuld met verschillende waarden (H = 1/tm5, I = 6 t/m 10)
A1 "= H1 + I1" (dus 1 +6 = 7)

wanneer ik deze doortrek naar A2 zal H2 bij I2 worden opgeteld, dus 2 + 7 = 9.

Nu wil ik deze echter doortrekken naar B1. ik wil in B1 dus H2 + I2 krijgen dmv het doortrekken va A1.

Een mogelijkheid is het transponeren van H1;I5 in J1;N2. dit wil ik echter vermijden. bestaat hier een oplossing voor?

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

BVD
pi_86290908
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:43 schreef NEFMED het volgende:
Wie kan mij helpen?

ik gebruik een Nederlandse excel 2007 en wil formules van verticale waarden horizontaal doortrekken.
een versimpeld voorbeeld:
ik heb de waardes H1 t/m I5 gevuld met verschillende waarden (H = 1/tm5, I = 6 t/m 10)
A1 "= H1 + I1" (dus 1 +6 = 7)

wanneer ik deze doortrek naar A2 zal H2 bij I2 worden opgeteld, dus 2 + 7 = 9.

Nu wil ik deze echter doortrekken naar B1. ik wil in B1 dus H2 + I2 krijgen dmv het doortrekken va A1.

Een mogelijkheid is het transponeren van H1;I5 in J1;N2. dit wil ik echter vermijden. bestaat hier een oplossing voor?

ik hoop dat ik duidelijk ben geweest.

BVD
Zie hier:

Dus in A1: =SOM(VERSCHUIVING($H$1;KOLOM()-1;0;1;2))
pi_86295885
Hey,

Ik zou graag een macro of iets dergelijks maken om te zorgen dat wanneer een waarde in een rij verspringt, andere waarden uit die rij ook mee verschuiven.

Om het wat duidelijker uit te leggen, heb ik een screenshot toegevoegd. Mijn bedoeling is dus om wanneer dat bv. de waarde in cel E3 wordt verwijderd en ergens verder in de rij wordt ingevuld (bv. in H3) dat de andere waardes in de rij zich automatisch verplaatsen zodat ze weer het gelijk aantal cellen voor waarde nr. 1 staan (dus in F3 en G3).

Mocht mijn omschrijving niet duidelijk genoeg zijn, dan laat maar wat weten en dan zal ik het wat beter proberen uit te leggen. Alvast bedankt voor het meedenken (ps. ik gebruik excel 2003, engelse versie).

pi_86296597
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:09 schreef Sylfin het volgende:
Hey,

Ik zou graag een macro of iets dergelijks maken om te zorgen dat wanneer een waarde in een rij verspringt, andere waarden uit die rij ook mee verschuiven.

Om het wat duidelijker uit te leggen, heb ik een screenshot toegevoegd. Mijn bedoeling is dus om wanneer dat bv. de waarde in cel E3 wordt verwijderd en ergens verder in de rij wordt ingevuld (bv. in H3) dat de andere waardes in de rij zich automatisch verplaatsen zodat ze weer het gelijk aantal cellen voor waarde nr. 1 staan (dus in F3 en G3).

Mocht mijn omschrijving niet duidelijk genoeg zijn, dan laat maar wat weten en dan zal ik het wat beter proberen uit te leggen. Alvast bedankt voor het meedenken (ps. ik gebruik excel 2003, engelse versie).

[ afbeelding ]
Dit gaat in jouw voorbeeld om "Nr 1", maar dit zou dus ook een andere cel, bijvoorbeeld "Nr 3" kunnen zijn? Verandert het alleen in kolom, dus dat het altijd op rij 3 staat of kan zowel de rij als kolom veranderern?
pi_86307234
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 22:24 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Dit gaat in jouw voorbeeld om "Nr 1", maar dit zou dus ook een andere cel, bijvoorbeeld "Nr 3" kunnen zijn? Verandert het alleen in kolom, dus dat het altijd op rij 3 staat of kan zowel de rij als kolom veranderern?
Ik wil een soort van tijdstabel maken. Elke Kolom geeft een dag aan en in een rij komt een activiteit. "Nr 1" is de belangrijkste activiteit en activiteiten "Nr 2" en "N3" vinden altijd respectievelijk 1 en 2 dagen voor "Nr 1" plaats. Omdat deze twee activiteiten altijd de 2 dagen voor "Nr 1" plaatsvinden, zou ik graag willen dat wanneer activiteit "Nr 1" naar voren of terug wordt geschoven in de rij, dat de andere twee activiteiten automatisch meeschuiven.

De activiteit zal altijd in dezelfde rij blijven staan, alleen de kolom verwisseld. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan laat het maar weten. Alvast bedankt.
pi_86321191
quote:
Op zaterdag 11 september 2010 10:41 schreef Sylfin het volgende:

[..]

Ik wil een soort van tijdstabel maken. Elke Kolom geeft een dag aan en in een rij komt een activiteit. "Nr 1" is de belangrijkste activiteit en activiteiten "Nr 2" en "N3" vinden altijd respectievelijk 1 en 2 dagen voor "Nr 1" plaats. Omdat deze twee activiteiten altijd de 2 dagen voor "Nr 1" plaatsvinden, zou ik graag willen dat wanneer activiteit "Nr 1" naar voren of terug wordt geschoven in de rij, dat de andere twee activiteiten automatisch meeschuiven.

De activiteit zal altijd in dezelfde rij blijven staan, alleen de kolom verwisseld. Mochten er nog onduidelijkheden zijn, dan laat het maar weten. Alvast bedankt.
Is het een optie "Nr 1" een regel lager neer te zetten, dus op regel 4? Dan zet je op regel 3 een als-formule, die "Nr 1" weergeeft in de kolom waar die staat en Nr2 en Nr3 in de kolommen ervoor.
pi_86326670
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 20:25 schreef hendrik2009 het volgende:

[..]

Zie hier:

[ afbeelding ]

Dus in A1: =SOM(VERSCHUIVING($H$1;KOLOM()-1;0;1;2))
Wat ben ik blij dat deze wereld zulke verschrikkelijk slimme mensen kent. het heeft me een half uur gekost om erachter te komen wat je nou hebt gedaan daar, maar het is me duidelijk en ik heb weer wat van dit mooie programma geleerd.

dankje hendrik2009
pi_86356246
Hey,

Ik heb van iemand die normaal onder windows 32 werkt (office) de vraag gekregen waarom een excel macro van mij niet meer werkt. En ik weet geen oplossing :S iemand anders wel?

quote:
"Ik probeer de --- nu op onze server (64-bit bak) te gebruiken, en geeft hij een “error”
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_86356386
quote:
Existing Declare statements will not compile in 64-bit VBA until they have been marked as safe for 64-bit by using the PtrSafe attribute. You can find samples of this type of conversion at Excel MVP Jan Karel Pieterse’s Web site at: http://www.jkp-ads.com/articles/apideclarations.asp.
Eerste wordt dus:
1Private Declare PtrSafe Function FindWindow Lib "USER32" Alias "FindWindowA" (ByVal lpClassName As String, ByVal lpWindowName As String) As LongPtr
  zondag 12 september 2010 @ 20:44:59 #147
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_86356405
O-)

[ Bericht 42% gewijzigd door qu63 op 12-09-2010 20:45:34 (*fluit*) ]
It's Time To Shine
pi_86356445
Met andere woorden...veel succes :D
pi_86357146
quote:
Op zondag 12 september 2010 20:45 schreef DaFan het volgende:
Met andere woorden...veel succes :D
word ik gedist? :P
pi_86357521
Neuh :P
Het was wel simpel Googlen, maar had wel verwacht dat het zoiets zou zijn...moet er mss ook s naar kijken hier op werk.
Anyway, ik bedoelde, als je veel Declares hebt heb je nog wat te doen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')