abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85474036
Ik ga er even mee aan de slag. Zo op het eerste gezicht begrijp ik het nut van de 2e formule niet. Je onderscheid ze toch al met die formule erboven?
  donderdag 19 augustus 2010 @ 14:49:15 #52
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85474093
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 14:37 schreef DaFan het volgende:
Ok let op.

[ afbeelding ]

D1 =
=ALS(RIJEN($D$1:D1)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$1);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$1;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);RIJEN($D$1:D1))))

Deze kan je naar beneden slepen.


D7 =
=ALS(KOLOMMEN($D$7:D7)>AANTAL.ALS($A$1:$A$3;$C$7);"";INDEX($B$1:$B$3;KLEINSTE(ALS($A$1:$A$3=$C$7;RIJ($B$1:$B$3)-RIJ($B$1)+1);KOLOMMEN($D$7:D7))))

Deze kan je naar rechts slepen.

Beide formules bevestigen met CTRL-SHIFT-ENTER!
Das wel een nuttige ja.. 't Wordt tijd voor een overzicht met handige functies/veel voorkomende vragen of een mogelijkheid om posts als favoriet aan te merken op fok..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85474395
Edit: Hij doet het wel!
pi_85474850
Het zijn 2 verschillende opties :)
De ene is om de resultaten onder elkaar te krijgen, de 2e is om ze naast elkaar te krijgen.
Had het er niet bijgezet omdat ik dacht dat het wel duidelijk was.
pi_85479967
Ik zag het toen ik ermee bezig was.
Helemaal top man! Ik ben hier echt enorm mee geholpen, scheelt me een hoop werk met gegevens handmatig overkloppen. :')
pi_85480521
Geen probleem, vraag komt wel vaker naar voren.
Ik kan de formule ook niet 100% zelf produceren, was dus weer ff zoeken :D
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:40:51 #57
311526 imso1986
It's just a game
pi_85661274
Nog een klein vraagje.

Met een berekening kom ik uit op een negatieve waarde. Bijvoorbeeld -1000.

Ik wil alleen niet dat er een negatieve waarde weergegeven wordt maar 0. Wat moet ik in de formule zetten om een som niet lager te laten uitkomen dan 0?

Bvd,!
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:23:12 #58
311526 imso1986
It's just a game
pi_85663363
Ook heb ik in een cel een som waarvan 2 cellen ingevuld moeten worden om tot een waarde te komen.

Nu is 1 van de waarde's nog niet ingevuld en wordt het getal negatief. Is het ook zo te maken dat persee beide cellen ingevuld moeten worden voordat er een waarde komt?

Bijvoorbeeld formule is =a1-a2 hieruit komt een negatief getal als alleen de eerste maar ingevuld wordt. Dit mog 0 blijven.

Hoop dat jullie het nog snappen ;)
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:24:39 #59
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85663433
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 20:40 schreef imso1986 het volgende:
Nog een klein vraagje.

Met een berekening kom ik uit op een negatieve waarde. Bijvoorbeeld -1000.

Ik wil alleen niet dat er een negatieve waarde weergegeven wordt maar 0. Wat moet ik in de formule zetten om een som niet lager te laten uitkomen dan 0?

Bvd,!
Dan zet je om je formule een ALS() constructie, zoals:
=ALS(formule<0;0;formule)
heitieh
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:27:16 #60
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85663548
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:23 schreef imso1986 het volgende:
Ook heb ik in een cel een som waarvan 2 cellen ingevuld moeten worden om tot een waarde te komen.

Nu is 1 van de waarde's nog niet ingevuld en wordt het getal negatief. Is het ook zo te maken dat persee beide cellen ingevuld moeten worden voordat er een waarde komt?

Bijvoorbeeld formule is =a1-a2 hieruit komt een negatief getal als alleen de eerste maar ingevuld wordt. Dit mog 0 blijven.

Hoop dat jullie het nog snappen ;)
kan op meerdere manieren, maar dit is een mogelijkheid:
=ALS(cel1>cel2;formule;"")

of
=ALS(EN(cel1<>"";cel2<>"");formule;"")
heitieh
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:41:37 #61
311526 imso1986
It's just a game
pi_85664303
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:24 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dan zet je om je formule een ALS() constructie, zoals:
=ALS(formule<0;0;formule)
Heb dit geprobeerd =ALS(F13-D13<0;0;=F13-D13)

maar dit is vast niet juist.
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:45:26 #62
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85664471
quote:
Op dinsdag 24 augustus 2010 21:41 schreef imso1986 het volgende:

[..]

Heb dit geprobeerd =ALS(F13-D13<0;0;=F13-D13)

maar dit is vast niet juist.
Die laatste = mag weg, werkt het dan wel?
heitieh
  dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:15:20 #63
311526 imso1986
It's just a game
pi_85666060
Yes hij werkt nu wel.

Thanks!
  woensdag 25 augustus 2010 @ 11:52:55 #64
62913 Blik
The one and Only!
pi_85682520
Ik heb een vraag over het weergeven van een datum. Ik heb de volgende data:

Het jaartal: (in dit geval 2010)
Een periode nummer die flexibel is (met hele waardes tussen 1 en 13)

Het probleem is als volgt. Het periodenummer staat voor een periode van 4 weken. Ik moet de begindatum van de periode kunnen weergeven. Bij periode 1 is dat dus 1 januari 2010. Bij periode 2 is dat 29 januari 2010 etc. Hoe krijg ik dat d.m.v. een formule voor elkaar?

Vraag 2: Hoe kan ik uit die data weergeven in welk kwartaal het hoort?
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:01:19 #65
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85682864
Zoiets?
=datum(1+(ALS(periode=1;0;(periode-1)*28);1;2010)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:27:36 #66
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85683813
Misschien kun je ook iets met de functie WEEKNUMMER(). Die geeft het weeknummer van een datum.
heitieh
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:41:41 #67
62913 Blik
The one and Only!
pi_85684318
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:01 schreef qu63 het volgende:
Zoiets?
=datum(1+(ALS(periode=1;0;(periode-1)*28);1;2010)
Ik dacht dat die die dagen niet door zou rekenen, maar dat doet die blijkbaar wel. Dit werkt dus

Nu nog de datum omklussen naar een kwartaal, maar dat moet wel lukken met een formule zo
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:56:14 #68
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85684848
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:41 schreef Blik het volgende:

[..]

Ik dacht dat die die dagen niet door zou rekenen, maar dat doet die blijkbaar wel. Dit werkt dus

Nu nog de datum omklussen naar een kwartaal, maar dat moet wel lukken met een formule zo
Alleen de maanden jan, feb en mrt bij elkaar optellen, etc...
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  woensdag 25 augustus 2010 @ 12:57:39 #69
62913 Blik
The one and Only!
pi_85684902
quote:
Op woensdag 25 augustus 2010 12:56 schreef qu63 het volgende:

[..]

Alleen de maanden jan, feb en mrt bij elkaar optellen, etc...
Heb het als volgt gedaan (uitkomst moest Q1, Q2 etc. worden):

=CONCATENATE("Q";ROUNDUP(MONTH(R2)/3;))
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 20:48:44 #70
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85744867
Dag Excel guru's! Ik heb een beetje lastig probleem op het werk. Het opslaan van een Excel (2003/2007) bestand gaat namelijk te traag voor worden... Sterker nog, in sommige gevallen lukt het niet eens! Ik weet alleen niet waar de vertraging in zit.

Situatie: een bestand met veel vlookups(vert.zoeken) naar een ander bestand (dat ook open staat). Als ik het bestand op sla, dan moet Excel eerst berekenen (duurt paar seconden) en gaat dan beginnen met opslaan. Het temp bestand (komt in de map waar ik op sla) staat soms een paar minuten (!) op 0kb, tot Excel besluit verder te gaan met opslaan (dan zie je linksonder langzaam een balkje vullen tot het bestand opgeslagen is). Tot Excel besluit met het daadwerkelijk opslaan is de cpu 100% bezig (in dit geval 1 core). Het maakt niet uit of de bestanden lokaal of op een netwerkschijf staan. Het vreemde is. Op mijn eigen computer (met Excel 2007) is het bestand zo opgeslagen (5 seconden ofzoiets).

Mijn vraag: wat zijn vertragende factoren voor het opslaan van een bestand? Kan het antivirus zijn (Mcafee troep op het werk). Of andere instellingen? Het is dus -niet- het berekenen zelf, en ook niet het daadwerkelijk wegschrijven. Maar in die tussentijd. WAT doet Excel dan in godsnaam?!! Het lijkt zich wel vooral voor te doen met vlookups...

Om een indruk te geven, het gaat om bestanden van 50 tot 200mb, maar ook bij relatief kleine bestanden (10mb) wil het ook wel eens traag gaan. Nogmaals, op mijn eigen computer gaat het om slechts een paar seconden, ook bij bestanden van 500mb.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 26 augustus 2010 @ 20:54:03 #71
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85745169
Je kan toch ook berekenen bij afsluiten uitzetten? Kijk eens of het dan ook zo is...
heitieh
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:01:55 #72
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85745536
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 20:54 schreef Joooo-pi het volgende:
Je kan toch ook berekenen bij afsluiten uitzetten? Kijk eens of het dan ook zo is...
Excel is niet aan het berekenen. Anders zou ik wel zien staan 'Excel is calculating...'. In plaats daar van staat er Saving document. Kan het nog wel eens proberen maar weet bijna zeker dat dat het niet is.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:05:44 #73
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85745741
Welk bestand van de 2 sluit je als eerste af?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:08:01 #74
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85745844
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:05 schreef qu63 het volgende:
Welk bestand van de 2 sluit je als eerste af?
Ik sluit niets af, ik sla op. Beide bestanden staan open op het moment van saven.
Overigens staat er WindowsXP op het systeem met 2GB geheugen. Excel gebruikt niet meer dan 1GB (paar honderd mb) dus dat lijkt ook niet het probleem te zijn.

Overigens als ik bestand sluit waar alle vlookups naar verwijzen ben ik het bokje, dan kan het wel even duren voordat Excel weer reageert.. ;)
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:11:04 #75
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85746011
Welke processen nemen de meeste CPU usage tijdens opslaan? (of is het echt alleen excel)
heitieh
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:12:35 #76
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85746080
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Welke processen nemen de meeste CPU usage tijdens opslaan? (of is het echt alleen excel)
Excel voornamelijk. Ik heb ook zitten denken aan Mcafee maar die zie ik geen rare dingen doen eigenlijk op dat moment.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:14:27 #77
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85746162
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:12 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Excel voornamelijk. Ik heb ook zitten denken aan Mcafee maar die zie ik geen rare dingen doen eigenlijk op dat moment.
Dan zou je toch vermoeden dat ie aan het rekenen is... :X
heitieh
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:20:29 #78
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85746497
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dan zou je toch vermoeden dat ie aan het rekenen is... :X
Ja. Maar niet de worksheet in elk geval ...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_85769410
Ik heb de volgende formule gemaakt:

=ALS(R2="#,####";R2;Q2)

Het is de bedoeling dat Excel begrijpt dat de #'jes, getallen zijn die hij daar waar nodig moet vervangen. Hoe kan ik aangeven dat dat getallen zijn?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:43:10 #80
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85769715
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:35 schreef buishuis het volgende:
Ik heb de volgende formule gemaakt:

=ALS(R2="#,####";R2;Q2)

Het is de bedoeling dat Excel begrijpt dat de #'jes, getallen zijn die hij daar waar nodig moet vervangen. Hoe kan ik aangeven dat dat getallen zijn?
Excel snapt niet wat je wil en ik ook niet :')

Kun je het beter uitleggen?
heitieh
pi_85770354
Laat maar, heb het al gevonden. Het was makkelijker dan ik dacht :')
pi_85781328
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:58 schreef buishuis het volgende:
Laat maar, heb het al gevonden. Het was makkelijker dan ik dacht :')
met als(isgetal) / if(isnumber) zeker?
pi_85871173
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik wil een soort van archief maken van de bestanden die ik heb, in excel natuurlijk. Deze documenten wil ik als een lijstje met: Datum, meting, soort, (en zo 4 dingen) in een lijstje, ik heb dus: A kolom = datum, B kolom = Meting, etc. Nu wil ik dat je die documenten kunt sorteren op meting, op datum etc etc, ik heb nu echter 5 lijstjes voor elke kolom een aparte, ik kan die wel selecteren. Als ik bijvoorbeeld de datum op of aflopend wil doen verandert alleen de datum en niet de rest en dan klopt het dus niet meer, want die datum hoort bij die ene meting en soort etc. Ik wil dus dat als ik de data verander naar oplopend bijvoorbeeld dat de bijbehorende gegevens (in diezelfde rij dus) ook mee veranderen.

Is het mogelijk om de rij een soort van vast te zetten, maar dat je ze wel per item (dus of de datum, of de meting of het soort) kan sorteren?
pi_85871339
Selecteer alle kolommen -> Data -> Sorteren.
pi_85871470
Dat kan ik niet aanklikken en dan sorteer ik in 1 keer alles, het is bedoelt dat ik het gewoon steeds weer kan veranderen, omdat ik het de ene keer op datum gesorteerd wil hebben en de andere keer op meting. Dan wil ik dus door dat pijltje bij de lijst van de datum op oplopend te zetten en dan moet de rest meegaan en niet gewoon blijven staan, want dan kloppen de gegevens niet meer. Ik denk dus dat het mogelijk moet zijn om het een soort van te koppelen aan elkaar. Dat als ik de datum verander dat de rest van de rij ook mee gaat..
pi_85871972
Ik vermoed dat het iets met draaitabellen te maken heeft..
pi_85872636
Nee je luistert niet :P
Als je via Data -> Sorteren doet kan je kiezen op welke kolom je wilt sorteren.
Als je het pijltje in je menubalk bovenin kiest, dan kiest Excel voor je.

En als dit niet werkt:
Hoe ziet je data eruit? Screenshot?
pi_85873032
Ja, dat werkt niet als ik van de kolommenlijsten heb gemaakt en dan kan ik er niet voor kiezen om maar 1 test weer te geven. En dan bijvoorbeeld de data te sorteren. Heb nu de lijsten weggegaald zodat ik wel kan sorteren maar kan er nu dus niet voor kiezen om er maar 1 weer te geven.. snap je?
pi_85875001
Ik snap er niks van.

Als je nou ff een simpel voorbeeldje maakt met 3 namen, 3 kleuren en 3 getallen. En dan vertelt hoe je data eruitziet en wat je gewenste situatie is (in screenshots).
Daar kan ik wel wat mee.

Misschien iemand anders hier die wel begrijpt wat Reflectionne wil?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:07:45 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_85875528
nee, ook geen idee. Als ik de omschrijving lees zou het gewoon een standaard tabel moeten zijn met daarin een filter. Maar dat lijkt niet zo te zijn...
pi_85877077
Euh lastig uitleggen eigenlijk.. Heb het nu opgegeven en doe het gewoon met de optie sorteren bij data. Wilde graag dat ik kon sorteren zoals dat kan als je een lijst maakt (pijltje bij lijstnaam) opzich gren probleem kan nu sorteren via data. Wilde alleen ook nog in kolom a (bv) alleen 'rood' weer kunnen geven en de rest niet (zoals kan bij lijsten), dan wil ik van alle rood nog sorteren op datum.
Ikvind het te gevaarlijk om de lijst te laten staan (voor het alleen rood weergeven) zodat men ook op sorteren zal kunnen klikken in de lijst (agfopend/oplopend) dan sorteer je alleen die betreffende kolom en klopt de data per rij niet meer. Hoop dat het duidelijk is en anders bedankt. .
pi_85877813
Data -> Filter -> Autofilter.
Dan kan je allene 'Rood' laten zien en dan nog sorteren ook.
pi_85878332
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:57 schreef DaFan het volgende:
Data -> Filter -> Autofilter.
Dan kan je allene 'Rood' laten zien en dan nog sorteren ook.
Thanks :D
pi_85922594
Hallo!

Ik heb een vraag m.b.t. excel en volgens mij is het niet heel moeilijk, ik kan er alleen niet opkomen. Dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg mooi zijn!

Ik ben op zoek naar een formule/opdracht die het volgende doet:
Het getal in bv cel A1 wil ik 5 cellen verder neer zetten. Het zou dus A1+5=A6. Maar dat werkt natuurlijk niet. Iemand enig idee?

Verder wil ik op mijn eerste werkblad iemand een getal laten invullen. Bv 200. Dan moet excel in werkblad 2 in kolom A een lijst maken van 1 tm 200, oftewel A1:A200. Hetzelfde als het getal bijvoorbeeld 1000 zou zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen, het liefst zonder macro's :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50:36 #95
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85923002
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:40 schreef Beast_of_europe het volgende:
Hallo!

Ik heb een vraag m.b.t. excel en volgens mij is het niet heel moeilijk, ik kan er alleen niet opkomen. Dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg mooi zijn!

Ik ben op zoek naar een formule/opdracht die het volgende doet:
Het getal in bv cel A1 wil ik 5 cellen verder neer zetten. Het zou dus A1+5=A6. Maar dat werkt natuurlijk niet. Iemand enig idee?
In A6 dit invullen: "=A1"
quote:
Verder wil ik op mijn eerste werkblad iemand een getal laten invullen. Bv 200. Dan moet excel in werkblad 2 in kolom A een lijst maken van 1 tm 200, oftewel A1:A200. Hetzelfde als het getal bijvoorbeeld 1000 zou zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen, het liefst zonder macro's :)
Op blad 1 vul je in cel A1 je getal in.
Op blad 2 vul je in cel A1 dit in: "=ALS(blad1!A1="";"";1)
In cel A2 dit: "=ALS(A1="";"";ALS(blad1!$A$1>A1;A1+1;""))
In cel A3 dit: "=ALS(A2="";"";ALS(blad1!$A$1>A2;A2+1;""))
En dat dus doortrekken naar beneden..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85923462
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:50 schreef qu63 het volgende:

[..]

In A6 dit invullen: "=A1"
[..]

Op blad 1 vul je in cel A1 je getal in.
Op blad 2 vul je in cel A1 dit in: "=ALS(blad1!A1="";"";1)
In cel A2 dit: "=ALS(A1="";"";ALS(blad1!$A$1>A1;A1+1;""))
In cel A3 dit: "=ALS(A2="";"";ALS(blad1!$A$1>A2;A2+1;""))
En dat dus doortrekken naar beneden..
Hartelijk dank voor je antwoord, de 2e oplossing werkt perfect!

M.b.t. de eerste: misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik ben bezig met een voorraadmodel aan het schrijven en ik heb bijvoorbeeld:
=ALS(O3<=N4;O3-L4+H4;O3-L4)

Waarbij:
O3=netto voorraad
L4=demand
N4=bestelpunt
H4=bestelhoeveelheid

Excel kijkt dus of de netto voorraad kleiner of gelijk is aan he bestelpunt. Indien dit zo is dan is het netto voorraad-demand+bestelhoeveelheid. Is dit niet zo, dan is het nettovoorraad-demand.

Nu is het probleem dat indien excel 'bestelt' dit pas over x aantal weken geleverd wordt, bijvoorbeeld 5.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:24:59 #97
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85924295
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:02 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je antwoord, de 2e oplossing werkt perfect!

M.b.t. de eerste: misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik ben bezig met een voorraadmodel aan het schrijven en ik heb bijvoorbeeld:
=ALS(O3<=N4;O3-L4+H4;O3-L4)

Waarbij:
O3=netto voorraad
L4=demand
N4=bestelpunt
H4=bestelhoeveelheid

Excel kijkt dus of de netto voorraad kleiner of gelijk is aan he bestelpunt. Indien dit zo is dan is het netto voorraad-demand+bestelhoeveelheid. Is dit niet zo, dan is het nettovoorraad-demand.

Nu is het probleem dat indien excel 'bestelt' dit pas over x aantal weken geleverd wordt, bijvoorbeeld 5.
En wat is dan je vraag :?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85924632
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:24 schreef qu63 het volgende:

[..]

En wat is dan je vraag :?
O sorry. Nu is het probleem dat excel de nieuwe bestelling bijvoorbeeld in periode 2 (=A2) besteld en ook direct bijboekt. Maar dit moet eigenlijk periode 7 (=A7) zijn. Hij moet dus mijn ingegeven waarde x gebruiken om een x aantal cellen verder iets te doen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:48:28 #99
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85925174
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:34 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

O sorry. Nu is het probleem dat excel de nieuwe bestelling bijvoorbeeld in periode 2 (=A2) besteld en ook direct bijboekt. Maar dit moet eigenlijk periode 7 (=A7) zijn. Hij moet dus mijn ingegeven waarde x gebruiken om een x aantal cellen verder iets te doen.
Kan je een screenshot plaatsen van hoe het er uit komt te zien? Is het een agenda ofzo?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85927849
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

Kan je een screenshot plaatsen van hoe het er uit komt te zien? Is het een agenda ofzo?
Niet echt. Maar volgens mij weet ik hoe ik het op kan lossen (d.m.v. een MRP-schema, als je weet wat dat is?). Dan heb ik available to promise en de 'echte' voorraad. Ik zal morgen laten zien hoe ik heb opgelost, of als ik het niet opgelost heb een screenshot plaatsen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')