abonnement Unibet Coolblue
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:12:35 #76
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85746080
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:11 schreef Joooo-pi het volgende:
Welke processen nemen de meeste CPU usage tijdens opslaan? (of is het echt alleen excel)
Excel voornamelijk. Ik heb ook zitten denken aan Mcafee maar die zie ik geen rare dingen doen eigenlijk op dat moment.
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
  donderdag 26 augustus 2010 @ 21:14:27 #77
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85746162
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:12 schreef RemCOW het volgende:

[..]

Excel voornamelijk. Ik heb ook zitten denken aan Mcafee maar die zie ik geen rare dingen doen eigenlijk op dat moment.
Dan zou je toch vermoeden dat ie aan het rekenen is... :X
heitieh
  FOK!fossiel donderdag 26 augustus 2010 @ 21:20:29 #78
10 RemCOW
SG Special power! :D
pi_85746497
quote:
Op donderdag 26 augustus 2010 21:14 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Dan zou je toch vermoeden dat ie aan het rekenen is... :X
Ja. Maar niet de worksheet in elk geval ...
Beter een gat in je hand, dan een hand in je gat
Let's have fun ---- Life will suck soon enough
Hattrick: 206761
pi_85769410
Ik heb de volgende formule gemaakt:

=ALS(R2="#,####";R2;Q2)

Het is de bedoeling dat Excel begrijpt dat de #'jes, getallen zijn die hij daar waar nodig moet vervangen. Hoe kan ik aangeven dat dat getallen zijn?
  vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:43:10 #80
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_85769715
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:35 schreef buishuis het volgende:
Ik heb de volgende formule gemaakt:

=ALS(R2="#,####";R2;Q2)

Het is de bedoeling dat Excel begrijpt dat de #'jes, getallen zijn die hij daar waar nodig moet vervangen. Hoe kan ik aangeven dat dat getallen zijn?
Excel snapt niet wat je wil en ik ook niet :')

Kun je het beter uitleggen?
heitieh
pi_85770354
Laat maar, heb het al gevonden. Het was makkelijker dan ik dacht :')
pi_85781328
quote:
Op vrijdag 27 augustus 2010 13:58 schreef buishuis het volgende:
Laat maar, heb het al gevonden. Het was makkelijker dan ik dacht :')
met als(isgetal) / if(isnumber) zeker?
pi_85871173
Hallo allemaal, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

Ik wil een soort van archief maken van de bestanden die ik heb, in excel natuurlijk. Deze documenten wil ik als een lijstje met: Datum, meting, soort, (en zo 4 dingen) in een lijstje, ik heb dus: A kolom = datum, B kolom = Meting, etc. Nu wil ik dat je die documenten kunt sorteren op meting, op datum etc etc, ik heb nu echter 5 lijstjes voor elke kolom een aparte, ik kan die wel selecteren. Als ik bijvoorbeeld de datum op of aflopend wil doen verandert alleen de datum en niet de rest en dan klopt het dus niet meer, want die datum hoort bij die ene meting en soort etc. Ik wil dus dat als ik de data verander naar oplopend bijvoorbeeld dat de bijbehorende gegevens (in diezelfde rij dus) ook mee veranderen.

Is het mogelijk om de rij een soort van vast te zetten, maar dat je ze wel per item (dus of de datum, of de meting of het soort) kan sorteren?
pi_85871339
Selecteer alle kolommen -> Data -> Sorteren.
pi_85871470
Dat kan ik niet aanklikken en dan sorteer ik in 1 keer alles, het is bedoelt dat ik het gewoon steeds weer kan veranderen, omdat ik het de ene keer op datum gesorteerd wil hebben en de andere keer op meting. Dan wil ik dus door dat pijltje bij de lijst van de datum op oplopend te zetten en dan moet de rest meegaan en niet gewoon blijven staan, want dan kloppen de gegevens niet meer. Ik denk dus dat het mogelijk moet zijn om het een soort van te koppelen aan elkaar. Dat als ik de datum verander dat de rest van de rij ook mee gaat..
pi_85871972
Ik vermoed dat het iets met draaitabellen te maken heeft..
pi_85872636
Nee je luistert niet :P
Als je via Data -> Sorteren doet kan je kiezen op welke kolom je wilt sorteren.
Als je het pijltje in je menubalk bovenin kiest, dan kiest Excel voor je.

En als dit niet werkt:
Hoe ziet je data eruit? Screenshot?
pi_85873032
Ja, dat werkt niet als ik van de kolommenlijsten heb gemaakt en dan kan ik er niet voor kiezen om maar 1 test weer te geven. En dan bijvoorbeeld de data te sorteren. Heb nu de lijsten weggegaald zodat ik wel kan sorteren maar kan er nu dus niet voor kiezen om er maar 1 weer te geven.. snap je?
pi_85875001
Ik snap er niks van.

Als je nou ff een simpel voorbeeldje maakt met 3 namen, 3 kleuren en 3 getallen. En dan vertelt hoe je data eruitziet en wat je gewenste situatie is (in screenshots).
Daar kan ik wel wat mee.

Misschien iemand anders hier die wel begrijpt wat Reflectionne wil?
  maandag 30 augustus 2010 @ 16:07:45 #90
62913 Blik
The one and Only!
pi_85875528
nee, ook geen idee. Als ik de omschrijving lees zou het gewoon een standaard tabel moeten zijn met daarin een filter. Maar dat lijkt niet zo te zijn...
pi_85877077
Euh lastig uitleggen eigenlijk.. Heb het nu opgegeven en doe het gewoon met de optie sorteren bij data. Wilde graag dat ik kon sorteren zoals dat kan als je een lijst maakt (pijltje bij lijstnaam) opzich gren probleem kan nu sorteren via data. Wilde alleen ook nog in kolom a (bv) alleen 'rood' weer kunnen geven en de rest niet (zoals kan bij lijsten), dan wil ik van alle rood nog sorteren op datum.
Ikvind het te gevaarlijk om de lijst te laten staan (voor het alleen rood weergeven) zodat men ook op sorteren zal kunnen klikken in de lijst (agfopend/oplopend) dan sorteer je alleen die betreffende kolom en klopt de data per rij niet meer. Hoop dat het duidelijk is en anders bedankt. .
pi_85877813
Data -> Filter -> Autofilter.
Dan kan je allene 'Rood' laten zien en dan nog sorteren ook.
pi_85878332
quote:
Op maandag 30 augustus 2010 16:57 schreef DaFan het volgende:
Data -> Filter -> Autofilter.
Dan kan je allene 'Rood' laten zien en dan nog sorteren ook.
Thanks :D
pi_85922594
Hallo!

Ik heb een vraag m.b.t. excel en volgens mij is het niet heel moeilijk, ik kan er alleen niet opkomen. Dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg mooi zijn!

Ik ben op zoek naar een formule/opdracht die het volgende doet:
Het getal in bv cel A1 wil ik 5 cellen verder neer zetten. Het zou dus A1+5=A6. Maar dat werkt natuurlijk niet. Iemand enig idee?

Verder wil ik op mijn eerste werkblad iemand een getal laten invullen. Bv 200. Dan moet excel in werkblad 2 in kolom A een lijst maken van 1 tm 200, oftewel A1:A200. Hetzelfde als het getal bijvoorbeeld 1000 zou zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen, het liefst zonder macro's :)
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:50:36 #95
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85923002
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:40 schreef Beast_of_europe het volgende:
Hallo!

Ik heb een vraag m.b.t. excel en volgens mij is het niet heel moeilijk, ik kan er alleen niet opkomen. Dus als iemand mij zou kunnen helpen zou dat erg mooi zijn!

Ik ben op zoek naar een formule/opdracht die het volgende doet:
Het getal in bv cel A1 wil ik 5 cellen verder neer zetten. Het zou dus A1+5=A6. Maar dat werkt natuurlijk niet. Iemand enig idee?
In A6 dit invullen: "=A1"
quote:
Verder wil ik op mijn eerste werkblad iemand een getal laten invullen. Bv 200. Dan moet excel in werkblad 2 in kolom A een lijst maken van 1 tm 200, oftewel A1:A200. Hetzelfde als het getal bijvoorbeeld 1000 zou zijn.

Hopelijk kan iemand mij helpen, het liefst zonder macro's :)
Op blad 1 vul je in cel A1 je getal in.
Op blad 2 vul je in cel A1 dit in: "=ALS(blad1!A1="";"";1)
In cel A2 dit: "=ALS(A1="";"";ALS(blad1!$A$1>A1;A1+1;""))
In cel A3 dit: "=ALS(A2="";"";ALS(blad1!$A$1>A2;A2+1;""))
En dat dus doortrekken naar beneden..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85923462
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 19:50 schreef qu63 het volgende:

[..]

In A6 dit invullen: "=A1"
[..]

Op blad 1 vul je in cel A1 je getal in.
Op blad 2 vul je in cel A1 dit in: "=ALS(blad1!A1="";"";1)
In cel A2 dit: "=ALS(A1="";"";ALS(blad1!$A$1>A1;A1+1;""))
In cel A3 dit: "=ALS(A2="";"";ALS(blad1!$A$1>A2;A2+1;""))
En dat dus doortrekken naar beneden..
Hartelijk dank voor je antwoord, de 2e oplossing werkt perfect!

M.b.t. de eerste: misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik ben bezig met een voorraadmodel aan het schrijven en ik heb bijvoorbeeld:
=ALS(O3<=N4;O3-L4+H4;O3-L4)

Waarbij:
O3=netto voorraad
L4=demand
N4=bestelpunt
H4=bestelhoeveelheid

Excel kijkt dus of de netto voorraad kleiner of gelijk is aan he bestelpunt. Indien dit zo is dan is het netto voorraad-demand+bestelhoeveelheid. Is dit niet zo, dan is het nettovoorraad-demand.

Nu is het probleem dat indien excel 'bestelt' dit pas over x aantal weken geleverd wordt, bijvoorbeeld 5.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:24:59 #97
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85924295
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:02 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

Hartelijk dank voor je antwoord, de 2e oplossing werkt perfect!

M.b.t. de eerste: misschien heb ik het niet goed uitgelegd. Ik ben bezig met een voorraadmodel aan het schrijven en ik heb bijvoorbeeld:
=ALS(O3<=N4;O3-L4+H4;O3-L4)

Waarbij:
O3=netto voorraad
L4=demand
N4=bestelpunt
H4=bestelhoeveelheid

Excel kijkt dus of de netto voorraad kleiner of gelijk is aan he bestelpunt. Indien dit zo is dan is het netto voorraad-demand+bestelhoeveelheid. Is dit niet zo, dan is het nettovoorraad-demand.

Nu is het probleem dat indien excel 'bestelt' dit pas over x aantal weken geleverd wordt, bijvoorbeeld 5.
En wat is dan je vraag :?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85924632
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:24 schreef qu63 het volgende:

[..]

En wat is dan je vraag :?
O sorry. Nu is het probleem dat excel de nieuwe bestelling bijvoorbeeld in periode 2 (=A2) besteld en ook direct bijboekt. Maar dit moet eigenlijk periode 7 (=A7) zijn. Hij moet dus mijn ingegeven waarde x gebruiken om een x aantal cellen verder iets te doen.
  dinsdag 31 augustus 2010 @ 20:48:28 #99
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_85925174
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:34 schreef Beast_of_europe het volgende:

[..]

O sorry. Nu is het probleem dat excel de nieuwe bestelling bijvoorbeeld in periode 2 (=A2) besteld en ook direct bijboekt. Maar dit moet eigenlijk periode 7 (=A7) zijn. Hij moet dus mijn ingegeven waarde x gebruiken om een x aantal cellen verder iets te doen.
Kan je een screenshot plaatsen van hoe het er uit komt te zien? Is het een agenda ofzo?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_85927849
quote:
Op dinsdag 31 augustus 2010 20:48 schreef qu63 het volgende:

[..]

Kan je een screenshot plaatsen van hoe het er uit komt te zien? Is het een agenda ofzo?
Niet echt. Maar volgens mij weet ik hoe ik het op kan lossen (d.m.v. een MRP-schema, als je weet wat dat is?). Dan heb ik available to promise en de 'echte' voorraad. Ik zal morgen laten zien hoe ik heb opgelost, of als ik het niet opgelost heb een screenshot plaatsen!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')