Gebruik aantal.als eensquote:Op maandag 20 september 2010 16:30 schreef Puckzzz het volgende:
ik heb een simpele vraag
ik heb een kolom met daarin bepaalde gegevens. Bijvoorbeeld 'Storingstype 1' en Storingstype 2' 'Monteur per uur' etc. Nu wil ik het totaal aantal storingen van Storingstype 1 weten.
Ik heb de volgende formule:
=SOM.ALS(G9:G34;"Storingstype 1";G9:G42)
Maar hij geeft als resultaat nul.
Wat doe ik fout?
dankquote:
lukt ook niet dan krijg je in de doelcellen: view error of alleen het getal,,quote:Op donderdag 16 september 2010 22:45 schreef Joooo-pi het volgende:
Ken je "plakken als.." --> formules?
Open alle drie de tabbladen.quote:Op donderdag 16 september 2010 21:25 schreef Mekkalomp het volgende:
ik heb een simpel vraag, maar ik kom er niet uit met alleen internet!
Ik heb op school soms projecten waar iedereen afzonderlijk in een excel bestand gaat werken echter moet alle gegevens uiteindelijk in één bestand samengevoegd moet worden. Aangezien niemand het weet hoe en ook geen moeite doet om het uit te zoeken wil ik jullie vragen om mij hierbij te helpen.
Situatieschets:
Stel er is 3 aparte excel bestanden die dezelfde invoergegevens hebben met verschillende formules
Werkblad 1
2 2
Werkblad 2
2 2 4 (op 4 dit gedaan =(A1*B1))
Werkblad 3
2 21 (op 1 dit gedaan =(A1/B1))
Hoe voeg ik de oplossingen 4 en 1 van werkblad 3 en 2 in 1 met behoud van formules natuurlijk?
Ik heb geprobeerd met 'bereik benoemen', maar kom er niet uit...
Iemand een idee?
Mijn excel versie is 2007
het probleem is dat ik van mn leraar geen verwijzingen naar ander bestanden mag maken! alles moet in 1 bestand. Dat is om plagiaat te voorkomen ofzo.. Daarnaast als je met verwijzingen werkt dan heb je niets aan je invoergegevens van werkblad 1 want je formules zijn gekoppeld aan werkblad 2 en 3quote:Op woensdag 22 september 2010 11:18 schreef Deetch het volgende:
[..]
Open alle drie de tabbladen.
Ga op werkblad 1 op de plek staan waar je de waarde van werkblad 2 wilt hebben (de 4 dus).
Typ in deze cel op werkblad 1 "=" maar druk nog niet op enter
Ga vervolgens met je muis naar werkblad 2 naar de cel waar de 4 instaat. Klik op die cel
Druk dan op enter.
Nu staat er in je werkblad 1 een verwijzing naar de 4 uit werkblad 2.
Let op: deze verwijzing werkt alleen al alle werkbladen open zijn.
Vraagje van mijn kant: Waarom zet je de formules niet gewoon in 1 werkblad? Zo ingewikkeld zijn ze toch niet. Dan heb je nog maar 1 bestand in plaats van drie.
Maar ik bedoel dan ook Plakken Speciaal --> Formulesquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:36 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
lukt ook niet dan krijg je in de doelcellen: view error of alleen het getal,,
Ik gebruik excel 2007quote:Op donderdag 23 september 2010 08:47 schreef Crazy-M het volgende:
Op het werk werken we met backup tapes. Deze tapes hebben een unieke barcode.
Tevens hebben wij een barcode lezer (SD313E Smartpro) die deze barcodes kan lezen en in excell neer gooit.
Nu willen wij een sheet maken dat als we een barcode inscannen en deze staat al in het bestand dat deze dan een aparte kleur krijgt. Hier zitten echter wel wat aandachtspunten bij.
Ten eerste zet de scanner een ingescande barcode in Kolom A onder elkaar. Nu dacht ik eraan om dan in Kolom B alle Barcodes ook neer te zetten. Het doel hiervan is dat als in kolom A een barcode komt, en die staat al in B dat dan in C bijvoorbeeld komt te staan: IN of UIT.
Ik heb al een if formule gemaakt die er als volgt uitziet: =IF(A1=B1;"yes";"no")
Deze formule is puur als test om te controleren wat er mogelijk was.
Nu wil ik instellen dat de formule kolom breed kijkt. Dus als in cel a2 "3" staat en in cel b4 staat ook "3" dat dan achter cel B4 iets komt te staan.
Hiernaast wil ik tevens dat als ik iets inscan en die staat er al in dat deze bv uit Kolom A verdwijnt zodat de waarde achter het desbetreffende B cel verandert.
Kort voorbeeld:
Kolom A Cel 1 = 2
Kolom B Cel 1 = 2
Kolom C Cel 1 = Yes
Kolom A Cel 3 = 4
Kolom B Cel 6 = 4
Kolom C Cel 6 = Yes
Hoop dat het duidelijk is en iemand een tip heeft, heb al wel op diverse forums zitten kijken maar niet echt gevonden wat ik wil hebben.
1 |
1 |
Tja dan blijft er niks anders over dan die formules over te typen in je werkblad 1.quote:Op donderdag 23 september 2010 00:40 schreef Mekkalomp het volgende:
[..]
het probleem is dat ik van mn leraar geen verwijzingen naar ander bestanden mag maken! alles moet in 1 bestand. Dat is om plagiaat te voorkomen ofzo.. Daarnaast als je met verwijzingen werkt dan heb je niets aan je invoergegevens van werkblad 1 want je formules zijn gekoppeld aan werkblad 2 en 3
Er zijn meerdere bestanden omdat het een projectopdracht is . Als we met z'n alle achter 1 computer zitten dan schiet het ook niet op...
Momenteel lossen we dit probleem op met werkmap delen, maar het werkt niet al te goed..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | Selection.FormatConditions.Add Type:=xlExpression, Formula1:=" =$B1<>""" With Selection.FormatConditions(1).Font .Bold = True .Italic = False End With With Selection.FormatConditions(1).Interior .ColorIndex = 45 .PatternColorIndex = xlAutomatic End With Selection.Copy Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Select Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteFormats, Operation:=xlNone, _ SkipBlanks:=False, Transpose:=False |
Heb het al gevonden. Er moest nog "" achter de formulequote:Op donderdag 23 september 2010 14:23 schreef Martijn85 het volgende:
Ik heb een vraagje over conditional formatting in macro's.
Kwam er dus achter dat die niet meegenomen worden tijdens het opnemen van de macro, dus ik ben hem nu handmatig aan het invoeren, maar dat lukt niet echt.
Wil met deze formule =B1<>"" range A1:B1 kleuren.
Ik heb dit, maar dat werkt niet. Hij loopt de macro zonder problemen door, maar de conditional formatting pakt ie niet
[ code verwijderd ]
aantal.als?quote:Op zondag 26 september 2010 00:01 schreef Beavis het volgende:
Ik kan mij redelijk redden in Excel maar ik zit nu toch naar iets te kijken waar ik niet echt uit kan komen:
In kolom A heb ik allemaal data (als in datums) staan
In kolom B heb ik getallen
Nu wil ik in bepaalde cel het totaal van alle getallen uit kolom B waarbij de datum xx-september 2010 is.
Kan iemand mij hiermee helpen?
Whoops, las even verkeerdquote:Op zondag 26 september 2010 00:05 schreef Beavis het volgende:
[..]
Nee, dan krijg ik toch alleen aantal cellen die aan bepaalde voorwaarde voldoen?
Ik ben in de goede richting maar het lukt nog niet voor een bepaalde maand....alleen voor een bepaalde dag.quote:Op zondag 26 september 2010 00:11 schreef qu63 het volgende:
[..]
Whoops, las even verkeerdSom.als dan
Met een draaitabel (pivot table) heb je dit zo...quote:Op zondag 26 september 2010 01:33 schreef Beavis het volgende:
Ok. Opgelost....op een vreselijk omslachtige manier.
Als iemand mij nog wil helpen: graag. Dan leer ik weer wat nieuws. Voor nu is het in ieder geval wel opgelost
Werktquote:Op zondag 26 september 2010 08:36 schreef qu63 het volgende:
Je zou een hulpkolom kunnen maken met de volgende formule:
=JAAR(A1)&MAAND(A1) en deze doortrekken naar beneden.
De zoekformule wordt dan SOM.ALS(B1:B10;JAAR(NU())&ALS(MAAND(NU())<10;0)&MAAND(NU());C1:C10)
Kolom C is dus je oude B. JAAR(NU()) en ALS(MAAND(NU())<10;0)&MAAND(NU()) kan je ook gewoon vervangen door 201009
Daar moet ik mij nog in verdiepen.quote:Op zondag 26 september 2010 10:07 schreef RemCOW het volgende:
[..]
Met een draaitabel (pivot table) heb je dit zo...
Even overnieuw beginnen met een lege grafiek. Vervolgens dat tevoegen en dan apart de juiste X-waarden (horizontale as) en Y-waarden (verticale as)selecteren.quote:Op maandag 27 september 2010 00:18 schreef EddyAlbena het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou denken dat het heel simpel was, maar het lukt mij niet door de gegevens bij de normale opties aan te passen: hoe krijg ik die assen omgedraaid?
De lage getallen moeten verticaal (lukt niet), de hoge horizontaal (dat lukt wel, aangezien er in het menu gewoon een veld is waarin staat: waarden voor horizontale as).
quote:Op maandag 27 september 2010 19:30 schreef Holy_Goat het volgende:
Is het iemand al eens opgevallen dat de random functie rnd () helemaal niet random is als je de macro opnieuw uitvoert?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 | IX = MOD(171 * IX, 30269) IY = MOD(172 * IY, 30307) IZ = MOD(170 * IZ, 30323) RANDOM = AMOD(FLOAT(IX) / 30269.0 + FLOAT(IY) / 30307.0 + FLOAT(IZ) / 30323.0, 1.0) |
Het enige wat je overneemt is de celwaarde, de opmaak kan je kopiëren door "rechtermuisknop -> plakken speciaal -> opmaak" te kiezenquote:Op maandag 27 september 2010 21:21 schreef Schanulleke het volgende:
Ik ben in Excel 2007 (NL) bezig met een rapportstaat op meerdere bladen zodat ik per blad een vak heb en uiteindelijk een totaaloverzicht kan maken. Nu kopieer ik bij een aantal bladen gewoon wat ik eerder al maakte maar de opmaak gaat daarbij verloren.
Daarbij neem ik in alle bladen de namen over van het eerste blad maar ook daar valt opmaak weg. Ik heb in het eerste blad achternaam, voornaam maar het dikgedrukte deel wordt niet overgenomen door de formule =Taal!B3.
Wie weet raad?
Hmmm, misschien doe ik het fout maar dat lijkt me niet verder te helpen. Toch bedankt.quote:Op maandag 27 september 2010 21:33 schreef qu63 het volgende:
[..]
Het enige wat je overneemt is de celwaarde, de opmaak kan je kopiëren door "rechtermuisknop -> plakken speciaal -> opmaak" te kiezen
dan heeft het kleuren van vakjes weinig zin meer he?quote:Op maandag 27 september 2010 20:03 schreef DaFan het volgende:
Dan zet je Screenupdate toch op False? Scheelt al een hoop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |