Op het werk werken we met backup tapes. Deze tapes hebben een unieke barcode.
Tevens hebben wij een barcode lezer (SD313E Smartpro) die deze barcodes kan lezen en in excell neer gooit.
Nu willen wij een sheet maken dat als we een barcode inscannen en deze staat al in het bestand dat deze dan een aparte kleur krijgt. Hier zitten echter wel wat aandachtspunten bij.
Ten eerste zet de scanner een ingescande barcode in Kolom A onder elkaar. Nu dacht ik eraan om dan in Kolom B alle Barcodes ook neer te zetten. Het doel hiervan is dat als in kolom A een barcode komt, en die staat al in B dat dan in C bijvoorbeeld komt te staan: IN of UIT.
Ik heb al een if formule gemaakt die er als volgt uitziet: =IF(A1=B1;"yes";"no")
Deze formule is puur als test om te controleren wat er mogelijk was.
Nu wil ik instellen dat de formule kolom breed kijkt. Dus als in cel a2 "3" staat en in cel b4 staat ook "3" dat dan achter cel B4 iets komt te staan.
Hiernaast wil ik tevens dat als ik iets inscan en die staat er al in dat deze bv uit Kolom A verdwijnt zodat de waarde achter het desbetreffende B cel verandert.
Kort voorbeeld:
Kolom A Cel 1 = 2
Kolom B Cel 1 = 2
Kolom C Cel 1 = Yes
Kolom A Cel 3 = 4
Kolom B Cel 6 = 4
Kolom C Cel 6 = Yes
Hoop dat het duidelijk is en iemand een tip heeft, heb al wel op diverse forums zitten kijken maar niet echt gevonden wat ik wil hebben.
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16eIk luister NL-Talig