abonnement Unibet Coolblue
pi_87705556
Weer eens een vraag over draaitabellen :P Excel 2007 NL:
Ik heb een hele lijst met gegevens, met daarin o.a. verschillende categorienummers. Nu wil ik 1 categorie buiten m'n draaitabel houden, zonder deze gegevens te verwijderen uit de gegevenstabel. Kan dat?

Als ik 'm als rij of kolom zou opnemen in de draaitabel, dan kan 'm verbergen, maar dat wil ik niet :)

Oplossing:
Filter aanzetten op categorie (in draaitabel), en dat weer zo'n kutvinkje, dan kun je meerdere items selecteren (en dus ook alles behalve 1) ^O^

[ Bericht 20% gewijzigd door Piles op 19-10-2010 11:36:15 ]
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:14:55 #252
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_87712463
Excel 2007
Ik probeer een sheet met 2 tabbladen dubbelzijdig af te drukken op A3 formaat.
Dus tab 1 is voorkant, tab 2 is de achterkant.
Nu heb ik beide tabs op pagina-einde voorbeeld staan, en ik heb beide tabs geselecteerd. Dan ga ik naar de printer, vink ‘geselecteerde bladen’ aan. Bij de eigenschappen van de printer stel ik het papierformaat in op A3, stel 2 zijdig afdrukken en links inbinden in.
Maar hij blijft het op 2 pagina’s afdrukken.
Ik heb de man van OCÉ al gesproken (tot 2 keer toe) en hij komt er ook niet meer uit. Wat doe ik verkeerd? Kan dit gewoon niet? Is het een bug?
Help! Ik moet er nogal wat afdrukken en momenteel print ik dus 2 pagina’s af en kopieer de achterkant handmatig op de andere pagina, maar dit moet toch gewoon kunnen??
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:53:05 #253
48487 Martijn85
XBL: NL NoName
pi_87716809
Ik heb een Pivot table + Pivot chart vraag.

Ik heb een Pivot table en nu heb ik daar een Pivot chart aan gekoppeld.
Nu heb ik in de table 2 kolommen die ik niet in de chart wil hebben, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar.

Het lukt wel als ik een 'gewone' chart maak, maar dan zit ik weer met het probleem dat deze niet gelinkt is aan de Pivot table.

Iemand enig idee?
Rozen verwelken, schepen vergaan. Daar heb je Bassie.......En Adriaan!!!!
pi_87742968
quote:
Op dinsdag 19 oktober 2010 14:14 schreef Puckzzz het volgende:
Excel 2007
Ik probeer een sheet met 2 tabbladen dubbelzijdig af te drukken op A3 formaat.
Dus tab 1 is voorkant, tab 2 is de achterkant.
Nu heb ik beide tabs op pagina-einde voorbeeld staan, en ik heb beide tabs geselecteerd. Dan ga ik naar de printer, vink ‘geselecteerde bladen’ aan. Bij de eigenschappen van de printer stel ik het papierformaat in op A3, stel 2 zijdig afdrukken en links inbinden in.
Maar hij blijft het op 2 pagina’s afdrukken.
Ik heb de man van OCÉ al gesproken (tot 2 keer toe) en hij komt er ook niet meer uit. Wat doe ik verkeerd? Kan dit gewoon niet? Is het een bug?
Help! Ik moet er nogal wat afdrukken en momenteel print ik dus 2 pagina’s af en kopieer de achterkant handmatig op de andere pagina, maar dit moet toch gewoon kunnen??
Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt. :X
Ik heb wel een workaround voor je gevonden die ik vaker gebruik als ik ruzie heb met office bij het printen.
Maak van je excelbestand een PDF (save as PDF) en print de pdf dubbelzijdig, dat werkt nl. wel. ^O^
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_87748262
Ik heb een niet helemaal een niet helemaal excel vraag maar het heeft er wel mee te maken.

Hoe voeg je in powerpoint een excelsheet toe? dus dat 1 dia gewoon 1 blad is van je excelsheet.
  woensdag 20 oktober 2010 @ 12:48:00 #256
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87749007
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 12:28 schreef Stansfield het volgende:
Ik heb een niet helemaal een niet helemaal excel vraag maar het heeft er wel mee te maken.

Hoe voeg je in powerpoint een excelsheet toe? dus dat 1 dia gewoon 1 blad is van je excelsheet.
Invoegen -> tabel? Of gewoon copy-paste?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87749812
Bij copy past krijg ik niet de tabel structuur. Ik zal eens kijken bij invoegen tabel.
pi_87750251
Het is al gelukt met tabel invoegen en het dan te plakken. Maar dan werd het wel iets anders qua indeling zeg maar, kolombreedte enz. MAar dat maakt niet zoveel uit.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 10:48:35 #259
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_87785384
quote:
Op woensdag 20 oktober 2010 09:46 schreef Deetch het volgende:

[..]

Ik krijg het bij mij ook niet voor elkaar. Het lijkt erop dat Excel2007 elk tabblad stiekum als een aparte opdracht naar de printer stuurt. :X
Ik heb wel een workaround voor je gevonden die ik vaker gebruik als ik ruzie heb met office bij het printen.
Maak van je excelbestand een PDF (save as PDF) en print de pdf dubbelzijdig, dat werkt nl. wel. ^O^
yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topic *O* ;)
bedankt voor de tip, ik had ondertussen al de manier gebruikt om de ene pagina handmatig maar op de achterkant te kopieren.
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_87790058
quote:
Op donderdag 21 oktober 2010 10:48 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

yeey, eindelijk eens niet een 'onzinnige' vraag gesteld in dit topic *O* ;)
bedankt voor de tip, ik had ondertussen al de manier gebruikt om de ene pagina handmatig maar op de achterkant te kopieren.
er bestaan natuurlijk geen onzinnige vragen in dit topic O-)
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  donderdag 21 oktober 2010 @ 15:57:09 #261
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87796360
Kan iemand mij helpen met deze sheet?
Zoals te zien is op het tweede tabblad (Totaaloverzicht) werken de functies in kolom D, E en F niet meer na rij 7. Ik heb geen idee hoe dat kan -O-

En doordat die sheet verder leeg blijft (lang leve IF()'s e.d.) doet mn eerste sheet ook niet meer wat ie moet doen -O- (kolom N, O, P en Q)

Kan iemand mij helpen aan de juiste code?
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87799726
Waarom doe je maar tot A13
JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B2
pi_87799832
Kan het hier niet zo goed lezen zal thuis nog ff kijken maar volgens mij klopt dat A2:A13 al niet.
  donderdag 21 oktober 2010 @ 17:34:13 #264
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87800439
quote:
1.gif Op donderdag 21 oktober 2010 17:15 schreef DaFan het volgende:
Waarom doe je maar tot A13
JAAR('Dag tot dag'!$A$2:$A$13)=$B2
Omdat dat werkte.. A14 werkt niet..
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87805470
Waar je moet beginnen, mijn inziens, is A2:Ax een dynamic named range maken.
Noem hem 'Data':
=OFFSET('Dag tot dag'!$A$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$A:$A)-1;1)

Kilometers idem dito. 'kms'
=OFFSET('Dag tot dag'!$D$2;0;0;COUNT('Dag tot dag'!$D:$D);1)

Liters dito 'liters'
=OFFSET('Dag tot dag'!$E$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$E:$E)-1;1)

Euros dito 'euros'
=OFFSET('Dag tot dag'!$F$2;0;0;COUNTA('Dag tot dag'!$F:$F)-1;1)

Let op dat je COUNT gebruikt in D want je hebt niet-lege cellen erin staan (""). En de -1 haal je weg!

Dan is je formule iig al in kolom D
=IF(SUMPRODUCT((YEAR(Data)=Totaaloverzicht!B2)*(MONTH(Data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms))=0;"";SUMPRODUCT((YEAR(Data)=Totaaloverzicht!B2)*(MONTH(Data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))

Kolom E is:
SUMPRODUCT((YEAR(Data)=B2)*(MONTH(Data)=C2)*(Liters))
(Zonder IFs)

Kolom F is:
=SUMPRODUCT((YEAR(Data)=$B7)*(MONTH(Data)=$C7)*(euros))

En alles werkt.

[ Bericht 18% gewijzigd door DaFan op 21-10-2010 19:52:40 ]
pi_87805593
Alles in één reply gepropt.

Waarom het nou niét werkte eerst is me een raadsel trouwens, het idee blijft hetzelfde!

[ Bericht 65% gewijzigd door DaFan op 21-10-2010 19:53:51 ]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:34:22 #267
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87807819
Hmz,
[code]
=ALS(SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms))=0;"";SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))
[/code]
werkt niet -O-
Krijg een #N/B als uitkomst, met dit als berekeningsstap:
[code]ALS(SOMPRODUCT({154|943|930|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0|0||#N/B})=0;";SOMPRODUCT((JAAR(data)=Totaaloverzicht!B2)*(MAAND(data)=Totaaloverzicht!C2)*(Kms)))[/code]
:?

-edit-

Ik zie dat de data-drn 1 rij korter is dan de andere rijen.. Weird :?

-edit-

Goed, dat was dus het probleem :) Door met de rest!

[ Bericht 17% gewijzigd door qu63 op 21-10-2010 20:40:57 ]
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
  donderdag 21 oktober 2010 @ 20:46:29 #268
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_87808383
Jup, gefixt en 't werkt! *O* Thanks!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_87809605
Yay :D
pi_87840568
Ik heb ook een vraagje over Excel ik gebruik 2007,

Ik wil graag gebruik maken van Vba/Macro's om een soort undo functie te krijgen (wat, naar ik begrepen heb, normaal niet mogelijk is met een macro). Zal de casus even uitleggen cel bereikC4:C29 moet met een klik op de knop worden verwijderd. en daarna met een andere knop weer terug komen. Mijn idee voor een "undo" functie was:

selectie C4:C29 kopieren
selectie C4:C29 plakken op onzichtbaar sheet
selectie C4:C29 verwijderen.

en bij het klikken op de terug knop dus de geplakte content van C4:C29 weer plakken van de onzichtbare sheet en plakken.

Lijkt mij goed mogelijk maar ik loop toch vast :@

ik ben nu zo ver dat hij de content kopieert maar ik weet niet hoe hij het kan plakken zonder daadwerkelijk sheet select doet. Iemand enig idee?
  vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:41:14 #271
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_87842309
Wil je zoiets:
1
2
3
4
5
6
7
Sub Knop1_Klikken()
Range("Blad2!C4:C29").Value = Range("Blad1!C4:C29").Value
End Sub

Sub Knop2_Klikken()
Range("Blad1!C4:C29").Value = Range("Blad2!C4:C29").Value
End Sub

Waarbij blad2 onzichtbaar is?
heitieh
pi_87842637
Dat is inderdaad wat ik zoek, Perfect Joooo-pi gaat nu zeker lukken

Edit: toch nog een vraagje:

script werkt precies zoals ik zou willen maar op een of andere reden accepteert hij mijn sheet naam niet (Invoer verkoop) dit komt door de spatie. Hoe kan ik dit dan weer oplossen?

Edit2: Heb maar een underscore gebruikt, andere macro's waren vrij snel aangepast ;)

[ Bericht 43% gewijzigd door Thomashorst op 22-10-2010 21:42:36 ]
pi_87946371
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
pi_87948058
quote:
Op vrijdag 22 oktober 2010 19:49 schreef Thomashorst het volgende:
Edit: toch nog een vraagje:

script werkt precies zoals ik zou willen maar op een of andere reden accepteert hij mijn sheet naam niet (Invoer verkoop) dit komt door de spatie. Hoe kan ik dit dan weer oplossen?

Edit2: Heb maar een underscore gebruikt, andere macro's waren vrij snel aangepast ;)
ff enkele aanhalingstekens omheen!
pi_87962699
quote:
Op maandag 25 oktober 2010 18:36 schreef M4a1 het volgende:
Ik heb een beetje een ingewikkelde vraag, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik een leek ben wat betreft Excel. Misschien dat iemand hier al heel snel roept wat ik nodig heb:

Ik ben in een excelbestand enkele huizenprijzen aan het wegschrijven, en in een andere sheet verschillende hoogtes van een hypotheek en de bijbehorende maandlasten. Nu zou ik heel graag een cel op mijn main-"FINANCIËN" sheet willen hebben, waarmee excel op basis van de huisprijs van het gekozen huis, de juiste hypotheek selecteert, en vervolgens mij de maandelijke last van de hypotheek rapporteert.

Ik heb reeds een VLOOKUP in de main sheet waarmee ik financiën tegen elkaar afzet, en verschillende huizen kan selecteren, maar nu weet ik dus niet hoe ik een VLOOKUP doe waar een voorwaarde aan vast zit; namelijk de huis prijs.

Dus bvb, huis 1: kost ¤100.000, cel kijkt in sheet "hypotheken" welke hypotheekhoogte het dichtst dat bedrag benadert, en vervolgens uit die rij de kolom 'netto maandlasten' selecteert.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb weten uit te leggen... Als dit nog niet helder is licht ik het graag verder toe.

Alvast heel erg bedankt!! ^O^
als je maandlasten wil weten moet je gewoon bet-functie gebruiken :p
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')