abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_88038194
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:44 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor je lieve reactie Caroline
Ik denk dat ik de assistente van de huisarts wel ga bellen voor een afspraak. Als ik telefonisch doe weet ik nooit zeker wie ik aan de telefoon krijg van de huisartsen. Op afspraak weet ik wel wie ik voor me neus krijg en de kans is toch wel groot dat ik langs moet... denk ik.
Zou ik dan wel iemand mee mogen nemen ofzo? Ik ga echt niet alleen...
voor zover ik weet mag er altijd iemand mee, vooral als je naar de ha gaat, ik ga regelmatig met mijn moeder mee. En toen ik daar moest gaan vanwege depressie mocht mijn moeder ook mee.
Alleen op bepaald moment wilde de ha wel mij alleen spreken en moest mijn moeder naar buiten omdat zij namelijk teveel over mij praat en mij niet laat praten.

Verder een vraagje aan degenen hier die evt. thuiswonen met (bezorgde) ouders hoe gaan jullie om met ouders en stemmingswisselingen. Ik zelf heb er echt gigantische moeite mee, omdat ik mijn moeder niet wil laten weten hoe ik me voel omdat ze dan psychologe gaat spelen en dat heeft dan weer een negatief effect.
pi_88038468
Nick, als ik moedig was deed ik dat morgen ja...Kom jij m'n handje vasthouden? :P

Caroline, waarom ga je dan niet lekker in je bed liggen als je zo moe bent?

Ik hoop dat m'n beste vriendinnetje mee wil, nou ja ik denk dat ze sowieso wil, maar ik hoop ook vooral dat ze tijd heeft..

Oh, ik zal proberen me niet meer schuldig te voelen als ik niet op iedereen reageer maar ik wil niet egoïstisch over komen...

Verder heb je gelijk, dat het voor de assistent dagelijks werk is en dat 't uiteindelijk wel mee zal vallen, want dat is met alles eigenlijk zo.

Francis, ik woon ook nog thuis. Ik heb mijn ouders er nadrukkelijk op gewezen dat ik er niet met hen over wil praten, dat ik hun bezorgdheid wel begrijp, maar dat ik er gewoon niet met hen over kan praten omdat ik dat te moeilijk vindt. Dat ik uit mezelf naar hun toe zal komen als ik wel behoefte heb om te praten. Misschien werkt dit ook voor jouw moeder? Lastig hoor!
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:57:18 #253
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88039078
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:44 schreef Swietje het volgende:
Caroline, waarom ga je dan niet lekker in je bed liggen als je zo moe bent?
Ben al een tijdje bezig met een bepaald surf target te halen. Zou compleet off topic zijn en is ook lastig uit te leggen maar het is een bijzonder royale bonus.
Tweede reden die wel waar is maar ik er nu ter plekke bij verzin om mijn geweten te sussen is dat ik als ik te vroeg in slaap val (lees, 2 seconden nadag mijn bolletje op het kussentje gevlijd wordt) ik midden in de nacht wakker word en niet meer terug kan inslapen. Dan ben ik morgen compleet een wrak.
quote:
Francis, ik woon ook nog thuis. Ik heb mijn ouders er nadrukkelijk op gewezen dat ik er niet met hen over wil praten, dat ik hun bezorgdheid wel begrijp, maar dat ik er gewoon niet met hen over kan praten omdat ik dat te moeilijk vindt. Dat ik uit mezelf naar hun toe zal komen als ik wel behoefte heb om te praten. Misschien werkt dit ook voor jouw moeder? Lastig hoor!
Dapper hoor dat je dat zo duidelijk tegen je ouders gezegd hebt!
pi_88039175
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 20:57 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ben al een tijdje bezig met een bepaald surf target te halen. Zou compleet off topic zijn en is ook lastig uit te leggen maar het is een bijzonder royale bonus.
Tweede reden die wel waar is maar ik er nu ter plekke bij verzin om mijn geweten te sussen is dat ik als ik te vroeg in slaap val (lees, 2 seconden nadag mijn bolletje op het kussentje gevlijd wordt) ik midden in de nacht wakker word en niet meer terug kan inslapen. Dan ben ik morgen compleet een wrak.
[..]

Dapper hoor dat je dat zo duidelijk tegen je ouders gezegd heb!
Nou vooruit, je redenen zijn geaccepteerd :P

Het was een hel om tegen mijn ouders te zeggen en ik heb het gevoel dat ik het 4 jaar geleden al had moeten doen. Toch zonde van die 4 jaar. 8)7 Maar stiekem vind ik 't wel heul goed van mezelf :Y
pi_88039361
Sorry dat ik er weer tussendoor kom, maar moet het weer kwijt shitzooi

Ik baal echt van dat wisselvallige, dan voel ik me goed, dan weer erg somber, Kan er gewoon soms niet meer tegen.

Ik kan echt somber worden om de kleinste dingen. En ik als ik actief bezig ben geweest. Dan heb ik even lekker gewerkt, daar voel ik me gewoon goed, doe mijn werk zover ik kan zien goed en val goed bij de collega's Maar toch als ik thuiskom lijkt alles soms gewoon weer in te storten en rest er niks in dan op bed gaan liggen. Kan dan ook niet even lekker lezen of een sudoku maken, wat ik gewoon graag doe.

Het is gewoon erg bleh momenteel..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:03:44 #256
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88039412
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:59 schreef Swietje het volgende:

[..]

Nou vooruit, je redenen zijn geaccepteerd :P
_O_
Weet eigenlijk niet eens precies hoe je die smiley moet uitleggen. Maar in dit geval betekent het twee zaken:
a) ik lig in een deuk van het lachen
en b) sterk antwoord! zie ook a. waardering, aanbidding en dank enzo.
quote:
Het was een hel om tegen mijn ouders te zeggen en ik heb het gevoel dat ik het 4 jaar geleden al had moeten doen. Toch zonde van die 4 jaar. 8)7 Maar stiekem vind ik 't wel heul goed van mezelf :Y
Beter laat dan nooit en het blijft gewoon een goede prestatie.
Grenzen bepalen en bewaken, kan me nog herinneren dat daar in een of andere therapie over gesproken werd.
pi_88039511
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:02 schreef Bos81 het volgende:
Sorry dat ik er weer tussendoor kom, maar moet het weer kwijt shitzooi

Ik baal echt van dat wisselvallige, dan voel ik me goed, dan weer erg somber, Kan er gewoon soms niet meer tegen.

Ik kan echt somber worden om de kleinste dingen. En ik als ik actief bezig ben geweest. Dan heb ik even lekker gewerkt, daar voel ik me gewoon goed, doe mijn werk zover ik kan zien goed en val goed bij de collega's Maar toch als ik thuiskom lijkt alles soms gewoon weer in te storten en rest er niks in dan op bed gaan liggen. Kan dan ook niet even lekker lezen of een sudoku maken, wat ik gewoon graag doe.

Wat rot dat je je zo bleh voelt! Heb je enig idee hoe je aan dat sombere gevoel komt? Heb je hulp? Ik heb helaas geen tips hoe je het kan oplossen of minder vervelend kan laten zijn, herken het wel heel erg. :*
pi_88039585
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:03 schreef caroline88 het volgende:

[..]

_O_
Weet eigenlijk niet eens precies hoe je die smiley moet uitleggen. Maar in dit geval betekent het twee zaken:
a) ik lig in een deuk van het lachen
en b) sterk antwoord! zie ook a. waardering, aanbidding en dank enzo.
[..]

Beter laat dan nooit en het blijft gewoon een goede prestatie.
Grenzen bepalen en bewaken, kan me nog herinneren dat daar in een of andere therapie over gesproken werd.
Nou moet ik lachen om jou, hihi O+
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:07:48 #259
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88039646
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:02 schreef Bos81 het volgende:
Nikste sorry voor nodig. Gooi het er even lekker uit.
Het is tenminste mijn ervaring dat ik me al een stukje opgelucht voel als ik iets onder woorden breng en opschrijf.
Ik ken jou en je situatie niet goed genoeg om met een goede tip te komen.

Weet je dat ik soms wel eens boos word? Als dit lijf niet wil meewerken om dingen te doen die ofwel gewoon moeten ofwel ik graag wil doen? Maar goed dat is een typisch rethorische vraag waar dus ook geen antwoord op hoeft. Maar misschien herken je het een beetje.

Sterkte.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:10:14 #260
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88039787
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:06 schreef Swietje het volgende:

[..]

Nou moet ik lachen om jou, hihi O+
Goed werk! Lachen is gezond en alle volwassenen doen dat veuls te weinig. Alleen kleine kinderen zitten op een normaal en gezond schema wat dat betreft.
(effe klagen) niet dat ik als kind zo veel geschaterd heb (/klagen)
pi_88039915
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:10 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Goed werk! Lachen is gezond en alle volwassenen doen dat veuls te weinig. Alleen kleine kinderen zitten op een normaal en gezond schema wat dat betreft.
(effe klagen) niet dat ik als kind zo veel geschaterd heb (/klagen)
Ik weet dat echt niet meer hoor! (alsof ik zo oud ben :')) Maar nu lach ik inderdaad te weinig, dus je moet vaker grappige reacties plaatsen!
pi_88039999
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:05 schreef Swietje het volgende:

[..]

Wat rot dat je je zo bleh voelt! Heb je enig idee hoe je aan dat sombere gevoel komt? Heb je hulp? Ik heb helaas geen tips hoe je het kan oplossen of minder vervelend kan laten zijn, herken het wel heel erg. :*
Nee wist ik het maar, dan kan ik er aan werken. Ik heb medicatie en heb ook al verschillende begeleiding, maar die zijn er meer voor mijn autisme dan voor mijn depressie..
pi_88040063
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:14 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Nee wist ik het maar, dan kan ik er aan werken. Ik heb medicatie en heb ook al verschillende begeleiding, maar die zijn er meer voor mijn autisme dan voor mijn depressie..
Geen idee of je er behoefte aan hebt, maar kun je dan niet ook nog begeleiding krijgen voor een depressie? Dat lijkt mij iets heel anders dan autisme en heeft dan ook een andere aanpak nodig denk ik?
pi_88040215
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:15 schreef Swietje het volgende:

[..]

Geen idee of je er behoefte aan hebt, maar kun je dan niet ook nog begeleiding krijgen voor een depressie? Dat lijkt mij iets heel anders dan autisme en heeft dan ook een andere aanpak nodig denk ik?
Ik heb een paar keer met een psycholoog gesproken, maar dat was geen succes. Misschien omdat het toen wel iets beter met me ging dan nu. Ook heb ik een cursus gevolgd, maar dat heeft ook tot nu toe niet echt geholpen.
pi_88040303
En misschien moet ik juist nu naar meer hulp vragen. Nu het weer wat minder lijkt te gaan, aangezien ik nu vaak ;s avonds somber ben, wat 3 maanden terug nog niet zo was..
pi_88040316
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:17 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb een paar keer met een psycholoog gesproken, maar dat was geen succes. Misschien omdat het toen wel iets beter met me ging dan nu. Ook heb ik een cursus gevolgd, maar dat heeft ook tot nu toe niet echt geholpen.
Zonde dat dat niet gewerkt heeft tot nu toe. Maar als ik je zo hoor werkt dit ook niet echt? :{ Misschien toch nog eens een vorm van hulp proberen? Er zijn zoveel wegen die naar Rome gaan... :*
pi_88040473
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:20 schreef Swietje het volgende:

[..]

Zonde dat dat niet gewerkt heeft tot nu toe. Maar als ik je zo hoor werkt dit ook niet echt? :{ Misschien toch nog eens een vorm van hulp proberen? Er zijn zoveel wegen die naar Rome gaan... :*
Ja, ik weet het zit ook te denken aan iets van Yoga of mediteren. Moet me daar ook meer eens in laten informeren.
pi_88040507
Hmm, het gaat hier nu even iets te snel. En ik ga zo denk ik maar mijn bed in en afleiding zoeken in een serie, want de verveling maakt me nu weer depressief, en dan begin ik weer te piekeren.
Maar goed ik wil nu eigenlijk op iedereen reageren maar weet niet goed wat te zeggen.
Maar wat mij dus echt irriteerd is dat mijn stemming makkelijk 4x per dag kan omslaan.

En over dat mijn ouder praten tja, ik kan het wel, maar ik wil het niet. En mijn ouder heeft dat niet altijd door.
En verder heb ik ook niemand waar ik echt mee kan praten door de gezins/familie situatie, dus tja..ik moet soms wel met iemand praten dus vorm ik stomme gesprekken in mijn hoofd met bijvoorbeeld de psycholoog, of mezelf.
Maar daar raak ik dus echt helemaal van overstuur en dat is bijna iedere avond zo.

En het punt is ook dat mijn moeder niet tevreden is met mijn leven, en ik dus ook niet, maar ik kan het niet veranderen momenteel. EN dat snapt zij niet en gaat dus super veel zeuren en druk uitoefenen. Want ze is zeer dominant en neigt mijn leven deels te bepalen. En dat terwijl ik 24 ben }:|
pi_88041153
Wat vervelend dat je zoveel last van stemmingswisselingen hebt en dat je er thuis niet goed over kunt praten. Als je het momenteel niet kunt veranderen en mensen blijven druk op je uitoefenen is dat idd erg irritant ja. En als je 24 bent kan je moeder je toch wel gewoon als een volwassene behandelen lijkt me? Nouja, ik heb daar ook niet echt verstand van. Ik ben al op mijn 18e het huis uit gegaan, zo'n 5.5 jaar geleden dus. Mijn moeder WEET niet eens van mn depressies en andere gebeurtenissen in nm leven af. heb er ook totaal geen behoefte aan om het haar te vertellen. Mijn schoonouders weten er wel van af, met hen heb ik een veel betere band. En heb gelukkig 2 vriendinnen met wie ik het erover kan hebben. En op internet kan ik mn verhaal ook kwijt, zoals hier.

Hier toch nog best wel een goede dag gehad :) Heb 4 hoofdstukken economie geleerd ( nog 4 hoofdstukken te gaan, dan heb ik het boek uit) Verder druk bezig geweest met het huishouden. Had vandaag eindelijk een beetje energie, dus er maar gelijk flink gebruik van gemaakt :) Heb de vuilnis weggebracht, de keuken en de badkamer schoongemaakt en de was opgeruimd :) Morgen nog even stofzuigen en dan vrijdag nog strijken en dan is alles gedaan wat moest gebeuren :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:40:44 #270
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88041554
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:12 schreef Swietje het volgende:

[..]

Ik weet dat echt niet meer hoor! (alsof ik zo oud ben :')) Maar nu lach ik inderdaad te weinig, dus je moet vaker grappige reacties plaatsen!
Dat doe ik graag. Aangezien ik op dit moment op de reservebatterij loop maak je een goede kans.
Gek is dat ik ben nooit de lolbroek of gangmaker geweest. Maar als ik dood- en doodmoe ben kom ik vaak met de meest grappige dingen uit de hoek.

Actueel voorbeeld van wat me vandaag inviel. Lang verhaal en helemaal off topic dus ik zet het in een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 1% gewijzigd door caroline88 op 27-10-2010 21:46:06 ]
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:48:02 #271
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88041971
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:14 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze je ook niet op hetzelfde moment twee afzonderlijke therapietrajecten willen laten doorlopen. Zou mekaar in de weg kunnen zitten.
pi_88042185
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:40 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Dat doe ik graag. Aangezien ik op dit moment op de reservebatterij loop maak je een goede kans.
Gek is dat ik ben nooit de lolbroek of gangmaker geweest. Maar als ik dood- en doodmoe ben kom ik vaak met de meest grappige dingen uit de hoek.

Actueel voorbeeld van wat me vandaag inviel. Lang verhaal en helemaal off topic dus ik zet het in een
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hahaaha, dit hele stuk gaat nergens over, en da's nou het leukste _O-
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:54:55 #273
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88042402
Francis, dat is lastig. Dominante moeder. Mag wel zeggen dat ik ErvaringsDeskundige ben daarin. Ben al een paar jaar ouder dan 24 maar ze wil me nog steeds betuttelen alsof ik een kind van 10 jaar ben. Het maakt niet uit of ik gelukkig ben of iets doe wat ik met plezier doe. Het enige wat telt is dat zij bij vrienden en familie kan opscheppen "Mijn dochter werkt bij Belangrijk Bedrijf in Baan Die Status Heeft".
Ik vind dit heel naar voor en ook dat je niet echt iemand hebt om mee te praten. Ben ik alweer ED in. Behalve online.

Ik wens je heel veel sterkte.

Sylvana, wat knap dat je van je goede moment ook zo'n goed gebruik heb gemaakt! Ik had vandaag een paar kleine momentjes waarin ik ook een paar kleine dingetjes gedaan heb maar hoop dat ik morgenochtend nog een aantal dingen kan afmaken. Je bent een rolmodel :)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 21:56:03 #274
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88042467
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 21:51 schreef Swietje het volgende:

[..]

Hahaaha, dit hele stuk gaat nergens over, en da's nou het leukste _O-
Groen van jaloezie.. was die spinazie trouwens ook niet groen??
pi_88044695
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 21:48 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Ik ben geen deskundige maar ik zou me kunnen voorstellen dat ze je ook niet op hetzelfde moment twee afzonderlijke therapietrajecten willen laten doorlopen. Zou mekaar in de weg kunnen zitten.
Ik heb geen therapie voor mijn autisme. Alleen maar begeleiding in woonvaardigheden en af en toe wat gesprekken met mensen over waar ik tegen aan loop en zo. Geen psycholoog of iets in die richting. Dus misschien toch maar proberen aan te kaarten bij de psychiater dat we misschien moeten kijken naar andere wegen, want zoals ik me een uur geleden voelde is gewoon niet leuk meer. Nu ben ik wel iets beter, gelukkig.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:36:07 #276
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88045006
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:31 schreef Bos81 het volgende:
Ik heb geen therapie voor mijn autisme. Alleen maar begeleiding in woonvaardigheden en af en toe wat gesprekken met mensen over waar ik tegen aan loop en zo. Geen psycholoog of iets in die richting. Dus misschien toch maar proberen aan te kaarten bij de psychiater dat we misschien moeten kijken naar andere wegen, want zoals ik me een uur geleden voelde is gewoon niet leuk meer. Nu ben ik wel iets beter, gelukkig.
Had ik niet helemaal goed begrepen. Wat je hier schrijft klinkt zeer plausibel, hoop dat het aankaarten wat nuttigs oplevert!
pi_88045140
quote:
7s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 22:36 schreef caroline88 het volgende:

[..]

Had ik niet helemaal goed begrepen. Wat je hier schrijft klinkt zeer plausibel, hoop dat het aankaarten wat nuttigs oplevert!
Wat zij zegt! ^O^

Nu ben ik moe en gelijk een beetje down. -O- Maar naar bed gaat nog niet.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 22:53:27 #278
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88046133
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:38 schreef Swietje het volgende:
Nu ben ik moe en gelijk een beetje down. -O- Maar naar bed gaat nog niet.
Swietje, herken die impasse. Ik wens je sterkte.
Ik kreeg net een angstige gedachte totaal los van alles wat hier is besproken en ik wil daar geen voeding aan geven. Dus ik ga me lekker verdrinken in Een vrouw als Petra tot ik hopelijk snel in slaap val. Mijn bonus opgeleukt van 1000 naar 6250 maar voor die 25000 ga ik niet de hele nacht doorhalen.
Slaap lekker strakjes :z
pi_88046299
Welterusten! Hopelijk val je snel in slaap! :*
pi_88046600
@Bos81 de psycholoog is de moeite wel waard hoor beter dan sociale werkers oid ;) imo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 23:40:27 #281
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88048597
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 22:56 schreef Swietje het volgende:
Welterusten! Hopelijk val je snel in slaap! :*
Je begrijpt me verkeerd - ik hoop dat ik het boek kan uitlezen want het is nl. dik genieten. Een mij geheel onbekende schrijver die een monoloog schrijft over zijn leven en zijn vrouw Petra. Ik citeer van bladzijde 2.

Iedereen wil met me naar de kroeg.
Niemand wil met me naar bed.
(Ik vat mijn leven even samen.)

Die droge humor daar houd ik wel van. Ik ben al op pagina 104 en weet al een hoop over deze 'borstenman'.

En die 25,000 heb ik inmiddels ook binnen. Je moet toch wat interessants doen als je er aan denkt om je virus updater in een hogere versnelling te zetten nu je een betere verbinding hebt ;)

Truste :*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:09:11 #282
189229 Eva4Evah
Niet teveel zuipen
pi_88050056
Dat klinkt als een leuk boek Caroline :P Ik heb net 4 pagina's bijgelezen (dit topic gaat snel ineens :o ) maar ik ben nu alweer de helft vergeten wat er is gezegd. :') Iig Sylvana :* voor jou en Bos81 heel goed dat je even je hart komt luchten hier, gewoon doen! En Francis 'welkom' in dit topic, post gerust berichten als je iets kwijt wil! Dat zijn even de dingen die me nu te binnenschieten, maar voor de rest iedereen natuurlijk een dikke :* !

Oei, dacht ik helemaal van mijn depressie af te zijn, sleept het toch nog wat langer mee dan gedacht. Het ging de afgelopen 2 maanden heel goed maar ik had afgelopen weekend een mental breakdown helaas. Er is wel iets kuts gebeurd wat ik er even niet bij kon hebben. Het is niet het einde van de wereld maar op dat moment vond ik het wel even heel erg. Kort samengevat: ik zit dus net bij een studentenvereniging en nu moeten we jaarclubs vormen bestaande uit minimaal 6 personen. Ik had al 5 weken ofzo een groepje van 6 meiden, allemaal leuk en gezellig, en we hadden keiharde afspraken dat we elkaar niet in de steek zouden laten. Nou je voelt hem aankomen; 2 zijn afgelopen weekend naar een andere groep overgestapt. Ik zat dat weekend alleen op mijn kamer om te studeren en toen ging ik maar piekeren enzo... en toen voelde ik me dus ineens weer heel depressief. Ben helemaal overstuur naar mijn ouders gegaan enzo, het was echt vreselijk en ik dacht echt dat ik terug bij af was. Het was echt heel kut. ;( Niet zozeer omdat ik het nou zo vreselijk vond dat die groep uit elkaar is gevallen (ja ook wel natuurlijk) maar meer omdat ik bang was dat het allemaal weer niet ging lukken en dat het weer zo'n kutjaar als vorig jaar zou worden.

Dus ik heb me weer echt vreselijk gevoeld... heb tegen m'n ouders geroepen dat ik uit het raam zou springen (ik woon op de 14e) en toen schrokken ze zich kapot enz. Naja ik heb daar toch (gelukkig) niet de ballen voor, maar zo voelde ik me wel op dat moment.

Maar weetje? Maandag werd ik wakker en toen voelde ik me ineens zó gemotiveerd. Echt zo van: wat een gezeik, hier ga ik mijn energie niet aan verspillen! Ik voelde me ineens zo sterk :) En nu nog steeds! Het klopt wel écht dat je sterker komt uit kutte dingen. Ik heb nu echt schijt aan die vereniging, fuck them! Alsof dit het belangrijkste in mijn leven is ofzo! Ik heb alweer wat andere plannetjes van wat ik wil gaan doen wat me ook superleuk lijkt. Die hele vereniging kan me gestolen worden :) En ik heb er wel 2 vriendinnen ('achterblijvers' ook uit mijn groepje) aan overgehouden die er precies zo over denken. Dus wat dat betreft is het een win-situatie.

Het is alweer een veel te lang verhaal geworden :P Maar ik wou het ff van me af typen. Ik merk wel dat áls ik een terugval heb, die meteen wel erg heftig is. Maar ik merk ook dat ik er weer sterker uitkom, en dat vind ik echt zo fijn! I won't let them get me! :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 00:59:47 #283
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88052278
Hoi Eva, leuk van je te horen! Jammer van die terugval maar je bent er gelukkig sterker uitgekomen :)
Mensen zijn over het algemeen hard en trouweloos geworden maar ik hoop dat je met de twee overgebleven dames wel een langdurige en plezierige vriendschap mag gaan opbouwen.

I get knocked down but I get up again... leuk liedje over iemand die zich helemaal lam drinkt en dat fijne deuntje zit nu in mijn hoofd. Chumbawawa of zoiets. Nee ik heb een uitstekende smaak in muziek maar deze kwam een keertje tussendoor (zeer goede spreker gebruikte dit als intro en die muziek pakte me beet en wou me niet meer loslaten). Zo heb ik ook jarenlang stad en land afgesjouwd tot ik eindelijk Power of a dream van Ms Dion op CD had. Ze had het ook erg lange tijd volgens mij nog niet op CD uitgebracht. Maar goed ik zocht dat nummer met enkel een vaag idee van een titel en geen flauw idee wie de artieste was.
Maar daar had je het helemaal niet over. Sorry. Ik lag al met een been in bed en kwam er achter dat een zeer foute software publisher op mijn computer een update had opgedrongen en heb geprobeerd het terug te draaien. Het is toch van de gekke de rotzooi die hier inmiddels op staat en een deel ervan kan ik niet eens meer deleten. Sorry ik dwaal alweer in off topic land. Maar daarom ga ik dus nu pas :Z
pi_88052778
Zoooooooooooon twijfel of ik weer aan de risperdal }:| ga/wil.
pi_88061549
quote:
14s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 01:14 schreef ScarFace- het volgende:
Zoooooooooooon twijfel of ik weer aan de risperdal }:| ga/wil.
Ik zou zeggen kijk of het nodig is, en zet de redenen waarom je wilt beginnen er aan op een rij netzoals waarom je niet wilt beginnen.

Hier weer een nieuwe dag, of het nou een goede of slechte dag is weet i nog niet. Aangezien ik me zwaar depressief en redelijk goed tegelijk voel.
En het weer verslechterd of verbeterd mijn stemming juist een beetje, alhoewel het niet echt goed is.
Wel in weken niet zo goed en veel als vannacht geslapen, maar heb wel teveel liggen dromen.
En op bepaald moment werd ik wakker en dacht ik echt een hartaanval ofzo te krijgen, maar ik was waarschijnlijk iets te hyper geworden door de droom 8)7

En nu moet ik wat dingen gaan doen buitenshuis maar ik heb niet echt veel zin maar de hele dag thuiszitten hou ik ook niet meer uit, en als ik de hele dag thuiszit ga ik ook alleen maar piekeren..en door een bepaalde gebeurtenis is dat nu nog erger geworden |:(

Soms vraag ik me echt af wat het nut van alles is, en waarvoor ik eigenlijk leef, want ik heb totaal geen doelen of dingen die ik wil bereiken meer. Tenminste ja oke wel dingen die ikwil doen maar die geven mij niet veel plezier.. :{
pi_88062052
Kut dat je weer een terugval hebt gehad Eva, maar wel superknap dat die knop ineens om kon en je er zo gemotiveerd weer uit kwam en besefte dat dat niet je hele leven is en alweer nieuwe plannen aan het maken bent ^O^

Hier was het plan eigenlijk op tijd op te staan zodat ik nog wat kon leren en aan school doen voordat ik gesprek met Dimence heb ( om 15 uur) Had wekker op 11 uur gezet, maar kon echt niet mn bed uitkomen. Ben er nu pas net uit, dus voordat ik gesprek heb nog wat nuttigs doen wordt hem niet echt. Nouja, leren kan morgen ook nog wel, misschien da tik vandaag al wel begin kan maken met voorbereiding van presentatie.
pi_88062274
Succes vanmiddag Sylvana!

Mijn dag is nu 3 kwartier aan de gang en ik kan alleen maar huilen. Wat een ramp. :'(
pi_88063109
Dankjewel en een dikke knuffel voor jou dan! *knuf*
  donderdag 28 oktober 2010 @ 15:42:29 #289
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88069045
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 12:47 schreef Swietje het volgende:
Succes vanmiddag Sylvana!

Mijn dag is nu 3 kwartier aan de gang en ik kan alleen maar huilen. Wat een ramp. :'(
:*
Heb je de dokter nog kunnen bellen?
Is het anders een idee om je beste vriendin te vragen om voor jou een afspraak te maken?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_88070185
Ik ben weer terug van het intakegesprek en mag volgende week beginnen *O*

Behandeling bestaat uit 4 blokken, waarvan je er de ene week 2 krijgt en de andere week de andere 2. Ieder blok wordt door een andere therapeut gegeven. De dag duurt van 9 tot half 1, blokken duren 1,5 uur en je hebt half uur pauze tussendoor. Blokken zijn cognitieve therapie, activiteitentherapie ( dat je dus weer leert om activiteiten te ondernemen en daar energie uit te halen, ipv passief op de bank te blijven zitten) Interpersoonlijke therapie ( sociale relaties, hoe ga je daarmee om, hoe kun je die in stand houden/verbeteren, wat is je eigen rol) en conditietraining ( wandelen/hardlopen in het bos)

De ene week heb je dus cognitieve gedragstherapie en activiteitentherapie, de andere week interpersoonlijke therapie en conditietraining. Ik mag dus volgende week beginnen en dan start er ook nog iemand anders. De groep bestaat dan uit 6 personen, er mogen maximaal 8 personen in de groep. Het zijn nu vooral twintigers en dertigers, dus dat is wel fijn :)

Je mag maximaal 2 keer missen, als je 3 keer gemist hebt moet je de groep uit.

Ik ben erg benieuwd naar de groep en zal het vanaf volgende week wel gaan meemaken :)
pi_88070242
Met pijn en moeite boodschappen gedaan en nog steeds voel ik me slecht -O-
pi_88070638
Murmeli, ik heb niet gebeld. -O-

Sylvana, je klinkt heel positief! Fijn! ^O^

Bos81, heb je nog lekkere dingen gehaald? :*
pi_88070742
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:26 schreef Swietje het volgende:

Bos81, heb je nog lekkere dingen gehaald? :*
Niet echt, wel een boek voor 4.95 gekocht. Leek me wel een mooi verhaal.

En probeer toch maar een andere keer te bellen, en schaam je er niet voor dat het niet meteen lukt. Het is gewoon een grote en moeilijke stap.
pi_88070853
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:26 schreef Swietje het volgende:

Sylvana, je klinkt heel positief! Fijn! ^O^

Dat ben ik ook, ben erg blij dat ik nu eindelijk er echt wat aan kan doen en eindelijk in behandeling kan. Alleen die conditietraining, beetje jammer dat het net herfst/winter is, had beter in de lente/zomer kunnen zijn dat wandelen/hardlopen in het bos :P Maarja, aan de andere kant is het ook wel weer goed, dat je dan iets moet doen, ook al heb je er geen zin in omdat het bijvoorbeeld slecht weer is. Dat het doen belangrijker is dan er zin in hebben zeg maar :)
pi_88070902
quote:
2s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:28 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Niet echt, wel een boek voor 4.95 gekocht. Leek me wel een mooi verhaal.

En probeer toch maar een andere keer te bellen, en schaam je er niet voor dat het niet meteen lukt. Het is gewoon een grote en moeilijke stap.
Wat voor boek is het? Lees-ze!

Stiekem schaam ik me er wel voor hoor. Ik vind het gewoon kinderachtig van mezelf. Waarom kan ik niet gewoon even bellen?
pi_88071001
quote:
1s.gif Op donderdag 28 oktober 2010 16:32 schreef Swietje het volgende:

[..]

Stiekem schaam ik me er wel voor hoor. Ik vind het gewoon kinderachtig van mezelf. Waarom kan ik niet gewoon even bellen?
Volgens mij wel een beetje een zielig boek, gaat over een Marokkaans meisje in ieder geval. De achterkant sprak me wel aan. Het heet een meisje voor dag en nacht en is geschreven door Renate van der Zee.
pi_88071068
Hihi, nu krijg ik zin om ook een nieuw boek te kopen! Snel op bol.com kijken :@

Sylvana, met dit weer door het bos rennen lijkt mij ook niets, maar wel goed. Zin maken heet dat :P
pi_88071103
Gewoon niet schamen. Natuurlijk sta ik niet in je schoenen en heb makkelijk praten hierzo. Maar ik zo ook niet 1.2.3 bellen. ik had gewoon de mazzel dat ik vanwege mijn autisme en spanningsklachten al een psychiater had. En ik heb ook laten bellen toen ik voor het eerst naar een psycholoog moest.

Ik kan me dus voorstellen dat het voor mensen met een depressie erg lastig is om te bellen, ik zou dat ook niet zo 1 2 3 gedurfd hebben

NIks voor te schamen dus :)
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:42:16 #299
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_88071323
quote:
Op donderdag 28 oktober 2010 16:32 schreef Swietje het volgende:

[..]

Heeft geen zin om na te denken op die manier. Daarmee houd je je slechte gevoel alleen maar in stand.
Wat vind je van mijn suggestie om die vriendin te laten bellen?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  donderdag 28 oktober 2010 @ 16:49:46 #300
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_88071691
goh, douchen hielp ook alleen tot ik onder de douche uitkwam..
eens kijken of pannenkoeken bakken (wat ik normaal graag deed en wat me deed denken aan mijn allerleukste bijbaantje) wel helpt om me iets beter te laten voelen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')