quote:Daarvoor ben je echt geen ei hoor, zoiets is gewoon heel erg lastig in het geval van een depressie..Op woensdag 27 oktober 2010 17:47 schreef GimmeGore het volgende:
ik denk dat ik dit topic en deel 1 ook maar eens door moet lezen.
Misschien heb ik er wat aan, kan ik wat tips op doen.
Ik ben ook zo n ei, dat ik niet gewoon de telefoon pak en de huisarts bel
quote:Precies, je bent geen ei.Op woensdag 27 oktober 2010 17:48 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Daarvoor ben je echt geen ei hoor, zoiets is gewoon heel erg lastig in het geval van een depressie..
quote:Dat kan je doen, zo doen zat heg mensen het.Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef GimmeGore het volgende:
ik zit nu zo van: wat moet ik dan zeggen? Hallo, ik wil een afspraak, want ik denk dat ik depressief ben. Als ik moet gaan uitleggen wat er zoal aan de hand is heb ik minstens 4 consulten achter elkaar nodig
quote:Hallo GimmeGore, heel normaal hoor dat je het lastig vind om te bellen!Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef GimmeGore het volgende:
ik zit nu zo van: wat moet ik dan zeggen? Hallo, ik wil een afspraak, want ik denk dat ik depressief ben. Als ik moet gaan uitleggen wat er zoal aan de hand is heb ik minstens 4 consulten achter elkaar nodig
quote:Stefanovich, ik herken iets van mezelf in jou hoewel het bij mij weer anders is. Maar afwijzing, jawel, niet alleen in het verleden maar ook in het hedenOp zaterdag 23 oktober 2010 22:38 schreef Stefanovich het volgende:
(...)
Dit gevoel van minderwaardigheid en die faalangst is denk ik ontstaan in mijn jeugd, waar ik nogal vaak afgewezen ben..... wat te doen? Miss maar eens tijd om aan de bel te trekken bij een psych. Maar ik heb ook steeds het gevoel dat ik het zelf op MOET/Kan lossen...
Ik vind het aan de ene kant wel lastig om mijzelf zo'n stempel op te drukken van die stoornis of fobie, want ik heb ook momenten dat ik er totaal geen last van heb, en ik merk dat het echt tussen de oren zit. Maar het lukt me niet om het echt op te lossen.
Ik ben ook nogal passief met hulpzoeken, doe dat ook niet makkelijk, mede ook omdat hier thuis al genoeg problemen zijn, maar goed ik kan ook nog altijd naar een studenten psych gaan of zo...
quote:Je hoeft natuurlijk niet alles te vertellen, hè? je kan ok zeggen "ik voel me niet goed, en ik wil graag professionele hulp om mezelf weer op orde te krijgen."Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef GimmeGore het volgende:
quote:Ik heb morgen intakegesprek met de groepstherapeuten en hoop volgende week donderdag dan met de behandeling te beginnen. Maar dat hoor ik morgen hoop ik.Op woensdag 27 oktober 2010 19:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Sylvana, wat balen dat het zo slecht gaat weer...
Wanner begint je behandeling?
[..]
quote:Blij voor jouOp woensdag 27 oktober 2010 19:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Vandaag heb ik weer voor het eerst in 5 weken beide kinderen thuis gehad. Ben compleet gesloopt, maar het ging wel! Niet eens op standje overleven, gewoon normaal, of iets wat daar lijkt. Tot 4 uur, toen was het op. Naja, al met al ben ik best tevreden.![]()
quote:Swietje, er is niets om je over te schamen en je zeurt niet. Al die beschuldigende gedachten dat is nu juist je depressie die aan het woord is.Op woensdag 27 oktober 2010 19:27 schreef Swietje het volgende:
Ik heb zelf nu echt iemand nodig die voor mij een plan van aanpak maakt, kan schetsen hoe het loopt als ik de huisarts bel. Ik ben zo bang voor het onbekende.Ik wil van te voren weten wat de huisarts gaat zeggen of vragen, ik wil weten of ik langs moet komen of dat ik telefonisch een doorverwijzing kan vragen en ze mij die per post sturen, ik wil weten wanneer mijn eigen oude vertrouwde huisarts telefonisch dienst heeft.. ik wil het allemaal plannen, geen onverwachte dingen, maar dat gaat niet, dus ik durf niet
Heel aanstellerig misschien. En daarbij schaam ik me zo dat ik hier over zeur, want het voelt zo kinderachtig en stom. Maar ik moet het ergens kwijt dus dan maar hier...
quote:Tuurlijk mag dat! Is misschien ook wel handigOp woensdag 27 oktober 2010 19:44 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor je lieve reactie Caroline
Ik denk dat ik de assistente van de huisarts wel ga bellen voor een afspraak. Als ik telefonisch doe weet ik nooit zeker wie ik aan de telefoon krijg van de huisartsen. Op afspraak weet ik wel wie ik voor me neus krijg en de kans is toch wel groot dat ik langs moet... denk ik.
Zou ik dan wel iemand mee mogen nemen ofzo? Ik ga echt niet alleen...
quote:Om me die drempel over te sleuren jaOp woensdag 27 oktober 2010 19:46 schreef Nick-GizMo het volgende:
[..]
Tuurlijk mag dat! Is misschien ook wel handig
quote:Je hoeft echt niet op iedereen te reageren hoor, dat ben je echt niet verplicht. Ik reageer ook niet op iedereen, daar ik vaak niet weet hoe te reageren..Op woensdag 27 oktober 2010 19:27 schreef Swietje het volgende:
Davinia, wat fijn dat het een goede middag was met je kinderen![]()
Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren omdat m'n concentratie niet altijd fantastisch is, sorry![]()
Ik heb zelf nu echt iemand nodig die voor mij een plan van aanpak maakt, kan schetsen hoe het loopt als ik de huisarts bel. Ik ben zo bang voor het onbekende.Ik wil van te voren weten wat de huisarts gaat zeggen of vragen, ik wil weten of ik langs moet komen of dat ik telefonisch een doorverwijzing kan vragen en ze mij die per post sturen, ik wil weten wanneer mijn eigen oude vertrouwde huisarts telefonisch dienst heeft.. ik wil het allemaal plannen, geen onverwachte dingen, maar dat gaat niet, dus ik durf niet
Heel aanstellerig misschien. En daarbij schaam ik me zo dat ik hier over zeur, want het voelt zo kinderachtig en stom. Maar ik moet het ergens kwijt dus dan maar hier...
quote:Nee joh! Maar wel om je te ondersteunen! En misschien toe te voegen die jij vergeet?Op woensdag 27 oktober 2010 19:48 schreef Swietje het volgende:
[..]
Om me die drempel over te sleuren ja
quote:Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry mijn foutOp woensdag 27 oktober 2010 19:58 schreef Swietje het volgende:
Bos81, ik vind het lullig als ik niet op de mensen reageer die wel op mij reageren. Ik vind het fijn als ik reacties krijg dus dat wil andersom ook terug doen.. maar lukt niet zo goed dus..
Nick-GizMo, je hebt gelijk hoor! Alleen gaan is niet verstandig.. ik weet alleen niet zo goed wie ik mee moet nemen, ben bang dat ze me onbedoeld misschien toch belemmeren om te praten.
quote:Maakt niet uit hoor!Op woensdag 27 oktober 2010 19:59 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry mijn fout
quote:Dan bel je dus morgen opOp woensdag 27 oktober 2010 20:10 schreef Swietje het volgende:
Dankjewel voor je uitgebreide reactie SylvanaKnap dat je gewoon durft te bellen enzo. Ik durf uberhaupt niet te bellen, wie ik dan ook moet bellen, dus dit is een extra enge stap... Maar ik moet en zal 'm zetten want ik wil niet meer beperkt worden in alles door m'n negatieve gedachten!
quote:Oh dat doet me goed. En juist nu. ben een beetje in een dip van moeheid.Op woensdag 27 oktober 2010 19:44 schreef Swietje het volgende:
Bedankt voor je lieve reactie Caroline
quote:Zoals ook al door anderen gezegd, natuurlijk mag je iemand meenemen!Ik denk dat ik de assistente van de huisarts wel ga bellen voor een afspraak. Als ik telefonisch doe weet ik nooit zeker wie ik aan de telefoon krijg van de huisartsen. Op afspraak weet ik wel wie ik voor me neus krijg en de kans is toch wel groot dat ik langs moet... denk ik.
Zou ik dan wel iemand mee mogen nemen ofzo? Ik ga echt niet alleen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |