abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:47:05 #226
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_88030427
ik denk dat ik dit topic en deel 1 ook maar eens door moet lezen.
Misschien heb ik er wat aan, kan ik wat tips op doen.

Ik ben ook zo n ei, dat ik niet gewoon de telefoon pak en de huisarts bel
pi_88030480
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 17:47 schreef GimmeGore het volgende:
ik denk dat ik dit topic en deel 1 ook maar eens door moet lezen.
Misschien heb ik er wat aan, kan ik wat tips op doen.

Ik ben ook zo n ei, dat ik niet gewoon de telefoon pak en de huisarts bel
Daarvoor ben je echt geen ei hoor, zoiets is gewoon heel erg lastig in het geval van een depressie..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 27 oktober 2010 @ 17:50:57 #228
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_88030611
ik zit nu zo van: wat moet ik dan zeggen? Hallo, ik wil een afspraak, want ik denk dat ik depressief ben. Als ik moet gaan uitleggen wat er zoal aan de hand is heb ik minstens 4 consulten achter elkaar nodig
pi_88031308
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:48 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Daarvoor ben je echt geen ei hoor, zoiets is gewoon heel erg lastig in het geval van een depressie..
Precies, je bent geen ei.
Mijn moeder heeft alles zowat moeten doen. Ik kwam niet verder dan tot 1 uur 's middags slapen, dan tot 7 uur 's avondspits achter de pc herinneringen ophalen van iedereen die ik miste. En daarna eten, en weer naar mijn kamer. Daarna op bed ff msn' en tot 1 uur en dan weer doorjanken tot 3 uur.

En het enige wat ik zelf gedaan heb toem met een gigantische schop onder mijn kont van ouder naar de intake gegaan.
Maar ma moest voor mij naar de HA enz.
pi_88031342
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 17:50 schreef GimmeGore het volgende:
ik zit nu zo van: wat moet ik dan zeggen? Hallo, ik wil een afspraak, want ik denk dat ik depressief ben. Als ik moet gaan uitleggen wat er zoal aan de hand is heb ik minstens 4 consulten achter elkaar nodig
Dat kan je doen, zo doen zat heg mensen het.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 18:38:05 #231
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88032660
quote:
Hallo GimmeGore, heel normaal hoor dat je het lastig vind om te bellen!
Mijn huisarts zei indertijd tegen mij, vraag de assistente gerust om een dubbel consult als je dat nodig hebt want dan heb ik wat meer tijd voor je. Zo'n knapperd, je zou er haast voor terugverhuizen ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:04:10 #232
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88033698
Welkom Francis. Ik lees mee maar ik heb even niets te zeggen.
Ook (((hugs))) voor alle anderen hier.
Ik heb een paar nachten vrijwel niet geslapen, complete paniek om redenen die ik liever voor mezelf houd.
Vanmiddag heb ik de deadline gehaald maar ik ben nu wel compleet uitgeknepen.

quote:
Op zaterdag 23 oktober 2010 22:38 schreef Stefanovich het volgende:
(...)
Dit gevoel van minderwaardigheid en die faalangst is denk ik ontstaan in mijn jeugd, waar ik nogal vaak afgewezen ben..... wat te doen? Miss maar eens tijd om aan de bel te trekken bij een psych. Maar ik heb ook steeds het gevoel dat ik het zelf op MOET/Kan lossen...
Ik vind het aan de ene kant wel lastig om mijzelf zo'n stempel op te drukken van die stoornis of fobie, want ik heb ook momenten dat ik er totaal geen last van heb, en ik merk dat het echt tussen de oren zit. Maar het lukt me niet om het echt op te lossen.
Ik ben ook nogal passief met hulpzoeken, doe dat ook niet makkelijk, mede ook omdat hier thuis al genoeg problemen zijn, maar goed ik kan ook nog altijd naar een studenten psych gaan of zo...
Stefanovich, ik herken iets van mezelf in jou hoewel het bij mij weer anders is. Maar afwijzing, jawel, niet alleen in het verleden maar ook in het heden :'(
Ik vind dat je te hard bent als je het onmiddellijk een "stoornis" noemt. Je vindt het moeilijk om op een ontspannen manier contacten te leggen en te onderhouden. Ik denk dat het verstandig is om hier hulp bij te gaan zoeken. Hart onder de riem.

Geen dag zo grauw of er is wel een lichtpuntje te ontdekken. Het regent hier pijpestelen en ik heb lekker al mijn buitenklusjes daarnet gedaan. Let it rain let it rain let it rain zou Doris zingen ;)
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:10:21 #233
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_88033979
Sylvana, wat balen dat het zo slecht gaat weer...
Wanner begint je behandeling?

Vamp :*

Verder weet ik het ff niet meer, sorry. Wellicht dat ik morgen ff wat beter teruglees.

quote:
Je hoeft natuurlijk niet alles te vertellen, hè? je kan ok zeggen "ik voel me niet goed, en ik wil graag professionele hulp om mezelf weer op orde te krijgen."

En vwb hulp vragen en jezelf stempels geven en zo. Ik was ook van het type "niet zo zeuren, whet valt wel mee, ff kiezen op elkaar, dan komt het wel goed. Ik stel me aan, ik kan het zelf wel oplossen"

Nou, het valt niet mee, ik kan het zelf niet oplossen,en al kan ik het zelf weloplossen, waarom moeilijk doen (lees:zelf ploetern en vechten) als het ook makkelijk kan? ()lees: hulp vragen en je professioneel laten begeleiden, waarbij je weet dat je de juiste dingen doet en je iemand hebt om naar te ventileren zonder je te tveroordelen.) hoe moeiliij dat tweede ook is. Maar dat was bij mij ook een groot deel m'n trots inslikken. Geen last meer van. Eerste horde die overwonnen is.

Vandaag heb ik weer voor het eerst in 5 weken beide kinderen thuis gehad. Ben compleet gesloopt, maar het ging wel! Niet eens op standje overleven, gewoon normaal, of iets wat daar lijkt. Tot 4 uur, toen was het op. Naja, al met al ben ik best tevreden. :)

I heb nog een vraagje, wat voor ondersteunende gesprekken hebben jullie gehad bij de behandeling? Was dat echt cognitieve gedragstherapie, of was dat nog iets anders?

[ Bericht 26% gewijzigd door DaviniaHR op 27-10-2010 19:18:34 ]
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_88034240
Ik heb echt de laatste tijd zo`n gevoel van ik heb geen zin meer in deze psycholoog.
Ik krijg amper feedback eigenlijk zit ze als een zout zak naar me te luisteren ofzo.
pi_88034349
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Sylvana, wat balen dat het zo slecht gaat weer...
Wanner begint je behandeling?
[..]

Ik heb morgen intakegesprek met de groepstherapeuten en hoop volgende week donderdag dan met de behandeling te beginnen. Maar dat hoor ik morgen hoop ik.

Fijn dat je tevreden bent over je middag met beide kids, al kan ik me voorstellen dat het wel erg zwaar was en je nu gesloopt bent.
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:23:15 #236
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88034600
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:10 schreef DaviniaHR het volgende:
Vandaag heb ik weer voor het eerst in 5 weken beide kinderen thuis gehad. Ben compleet gesloopt, maar het ging wel! Niet eens op standje overleven, gewoon normaal, of iets wat daar lijkt. Tot 4 uur, toen was het op. Naja, al met al ben ik best tevreden. :)
Blij voor jou :)

Ook blij met de genoemde lichttherapie. Hoewel ik niet denk dat ik echt aan winterdepressie lijd (gelukkig maar dat ik arts ben en mezelf zo feilloos kan diagnostificeren! (NIET DUS) maar ik zou wel graag zo'n daglicht lamp hebben. Staat pas 100 jaar op mijn "moet ik toch eens een keer uitzoeken" lijstje.
pi_88034829
Davinia, wat fijn dat het een goede middag was met je kinderen :)

Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren omdat m'n concentratie niet altijd fantastisch is, sorry :@

Ik heb zelf nu echt iemand nodig die voor mij een plan van aanpak maakt, kan schetsen hoe het loopt als ik de huisarts bel. Ik ben zo bang voor het onbekende. :{ Ik wil van te voren weten wat de huisarts gaat zeggen of vragen, ik wil weten of ik langs moet komen of dat ik telefonisch een doorverwijzing kan vragen en ze mij die per post sturen, ik wil weten wanneer mijn eigen oude vertrouwde huisarts telefonisch dienst heeft.. ik wil het allemaal plannen, geen onverwachte dingen, maar dat gaat niet, dus ik durf niet ;( Heel aanstellerig misschien. En daarbij schaam ik me zo dat ik hier over zeur, want het voelt zo kinderachtig en stom. Maar ik moet het ergens kwijt dus dan maar hier...
"Wat is liefde? De behoefte aan zichzelf te ontsnappen."
  woensdag 27 oktober 2010 @ 19:33:45 #238
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88035160
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:27 schreef Swietje het volgende:
Ik heb zelf nu echt iemand nodig die voor mij een plan van aanpak maakt, kan schetsen hoe het loopt als ik de huisarts bel. Ik ben zo bang voor het onbekende. :{ Ik wil van te voren weten wat de huisarts gaat zeggen of vragen, ik wil weten of ik langs moet komen of dat ik telefonisch een doorverwijzing kan vragen en ze mij die per post sturen, ik wil weten wanneer mijn eigen oude vertrouwde huisarts telefonisch dienst heeft.. ik wil het allemaal plannen, geen onverwachte dingen, maar dat gaat niet, dus ik durf niet ;( Heel aanstellerig misschien. En daarbij schaam ik me zo dat ik hier over zeur, want het voelt zo kinderachtig en stom. Maar ik moet het ergens kwijt dus dan maar hier...
Swietje, er is niets om je over te schamen en je zeurt niet. Al die beschuldigende gedachten dat is nu juist je depressie die aan het woord is.

Stap 1. Zoek uit wanneer je huisarts telefonisch spreekuur heeft.
Stap 2. Bel je huisarts en zeg dat je een doorverwijzing wilt omdat je denkt dat je depressief bent. Je zult het een beetje moeten toelichten met hoe je je voelt en waarom je dat denkt.

Ik ben lang niet meer als klant bij GGZ of anderen geweest en weet dus ook niet precies hoe de routes lopen. Weet wel dat mijn huisarts mij voor nieuwe klachten altijd graag eerst persoonlijk zag. Maar later kon ik voor herhalingsrecepten gewoon even bellen, zelfs als ik tussentijds een aantal maanden klachtenvrij was geweest.
Ik vind het alvast fijn om te lezen dat je een "eigen vertrouwde huisarts" hebt, dat maakt het al een stuk makkelijker!
pi_88035599
Bedankt voor je lieve reactie Caroline
Ik denk dat ik de assistente van de huisarts wel ga bellen voor een afspraak. Als ik telefonisch doe weet ik nooit zeker wie ik aan de telefoon krijg van de huisartsen. Op afspraak weet ik wel wie ik voor me neus krijg en de kans is toch wel groot dat ik langs moet... denk ik.
Zou ik dan wel iemand mee mogen nemen ofzo? Ik ga echt niet alleen...
pi_88035737
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:44 schreef Swietje het volgende:
Ik denk dat ik de assistente van de huisarts wel ga bellen voor een afspraak. Als ik telefonisch doe weet ik nooit zeker wie ik aan de telefoon krijg van de huisartsen. Op afspraak weet ik wel wie ik voor me neus krijg en de kans is toch wel groot dat ik langs moet... denk ik.
Tuurlijk mag dat! Is misschien ook wel handig :)
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_88035800
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:46 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Tuurlijk mag dat! Is misschien ook wel handig :)
Om me die drempel over te sleuren ja :')
pi_88035963
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:27 schreef Swietje het volgende:
Davinia, wat fijn dat het een goede middag was met je kinderen :)

Ik vind het moeilijk om op iedereen te reageren omdat m'n concentratie niet altijd fantastisch is, sorry :@

Je hoeft echt niet op iedereen te reageren hoor, dat ben je echt niet verplicht. Ik reageer ook niet op iedereen, daar ik vaak niet weet hoe te reageren..

Ja, erg lastig die eerste stap, maar wel fijn dat je het toch gaat proberen. De drempel is hoog, maar als je er eenmaal overheen bent Is de kans groot dat je je een stuk opgeluchter voelt.
pi_88036161
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:48 schreef Swietje het volgende:

[..]

Om me die drempel over te sleuren ja :')
Nee joh! Maar wel om je te ondersteunen! En misschien toe te voegen die jij vergeet?
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_88036266
Bos81, ik vind het lullig als ik niet op de mensen reageer die wel op mij reageren. Ik vind het fijn als ik reacties krijg dus dat wil andersom ook terug doen.. maar lukt niet zo goed dus..

Nick-GizMo, je hebt gelijk hoor! Alleen gaan is niet verstandig.. ik weet alleen niet zo goed wie ik mee moet nemen, ben bang dat ze me onbedoeld misschien toch belemmeren om te praten.
pi_88036344
quote:
1s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:58 schreef Swietje het volgende:
Bos81, ik vind het lullig als ik niet op de mensen reageer die wel op mij reageren. Ik vind het fijn als ik reacties krijg dus dat wil andersom ook terug doen.. maar lukt niet zo goed dus..

Nick-GizMo, je hebt gelijk hoor! Alleen gaan is niet verstandig.. ik weet alleen niet zo goed wie ik mee moet nemen, ben bang dat ze me onbedoeld misschien toch belemmeren om te praten.
Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry mijn fout
pi_88036472
quote:
2s.gif Op woensdag 27 oktober 2010 19:59 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry mijn fout
Maakt niet uit hoor! :*
pi_88036653
Ik heb toen ik een doorverwijzing wilde een afspraak gemaakt met de assistente. Ik kon toen bij de huisarts terecht en heb daar kort toegelicht waarom ik die doorverwijzing wilde. Ik heb in het kort verteld dat ik al vaker depressies heb gehad, dat ik in maart moest stoppen met mijn jaarstage, thuis kwam te zitten en daardoor weer depressief ben geworden. De huisarts vroeg toen wat dat in mijn geval betekende, depressief zijn en ik heb toen de kenmerken die van mij op toepassing zijn beschreven. De huisarts heeft toen die doorverwijzing geschreven en ik moest hem toen zelf bij Dimence afgeven.

Als je iemand mee wilt nemen tijdens het gesprek is dat helemaal niet raar, gebeurt wel vaker :) Ik ben niet zo snel op mijn mondje gevallen en vind het niet eng om zo'n gesprek te doen. Ik bel ook gewoon zelf op als iets niet goed gegaan is. Zou bijvoorbeeld behandelovereenkomst van Dimence thuisgestuurd krijgen en toen ik die na 2 weken nog niet had heb ik maar even zelf gebeld hoe dat zat. Ik heb inmiddels ook al heel wat ervaring in de hulpverlening, dus dan is het ook wat makkelijker dan wanneer het allemaal nieuw is. Veel succes ermee, als je de eerste stap hebt gezet zul je blij zijn dat je het gedaan hebt :)
pi_88036819
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Sylvana :) Knap dat je gewoon durft te bellen enzo. Ik durf uberhaupt niet te bellen, wie ik dan ook moet bellen, dus dit is een extra enge stap... Maar ik moet en zal 'm zetten want ik wil niet meer beperkt worden in alles door m'n negatieve gedachten! :(
pi_88037897
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 20:10 schreef Swietje het volgende:
Dankjewel voor je uitgebreide reactie Sylvana :) Knap dat je gewoon durft te bellen enzo. Ik durf uberhaupt niet te bellen, wie ik dan ook moet bellen, dus dit is een extra enge stap... Maar ik moet en zal 'm zetten want ik wil niet meer beperkt worden in alles door m'n negatieve gedachten! :(
Dan bel je dus morgen op :P? Neem anders iemand mee die er vanaf weet? Ik denk dat als je geweest bent om je problemen uit te leggen, je er toch een stuk beter over voelt :)!
  woensdag 27 oktober 2010 @ 20:34:55 #250
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_88037984
quote:
Op woensdag 27 oktober 2010 19:44 schreef Swietje het volgende:
Oh dat doet me goed. En juist nu. ben een beetje in een dip van moeheid.
quote:
Zoals ook al door anderen gezegd, natuurlijk mag je iemand meenemen!

En wat je in een ander berichtje zei over je verplicht voelen om iedereen "terug te betalen" zeg maar. Zo is het niet hoor.
Zoals ik het zie zitten we hier samen. En de ene keer kom je iets brengen en de andere keer iets halen.
Ik ben er dankbaar voor en ik probeer altijd iets nuttigs bij te dragen. Maar soms lukt het niet. Heel soms lukt het zelfs niet om mee te lezen. En dat is geen probleem want we zijn hier samen.

Oh ja weer even terug naar dat bellen. Sorry ik ben een beetje hak op de tak maar als ik alleen schrijf als ik me perfect voel en perfect kan schrijven... Ik wou nog even zeggen. Voor jou is het nieuw en de eerste keer. Maar voor die assistente is het gewoon werk en ze heeft dat soort telefoontjes heus vaker gehad.

Al die dingen waar we zo vreselijk tegenop zien. Vallen in de praktijk toch bijna altijd reuze mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')