Dit kwam ik toevallig tegen toen ik op zigeuners in Rosmalen aan het googelen was. Niet supernieuw meer maar wel leuk.quote:Zigeuners vinden stelen in Vlaamse warenhuizen makkelijker
LEBBEKE - Twee Nederlandse zigeunervrouwen en een man stonden in Dendermonde terecht voor een waslijst aan diefstallen in warenhuizen van de groep Colruyt. Ze reisden speciaal naar Vlaanderen om de goederen te stelen.
'Het is in Vlaamse warenhuizen veel makkelijker en je wordt niet zo snel betrapt', gaf één van de vrouwen toe.
Toch liepen de drie Nederlandse winkeldieven in het Colruyt-warenhuis in Lebbeke op 8 september tegen de lamp. De winkeldetective kon ze op heterdaad betrappen toen ze de goederen uit de rekken stalen. Bij het verlaten van het warenhuis werden ze door de politie opgepakt en later door de Dendermondse onderzoeksrechter De Leenheer aangehouden.
In draagzakken onder hun rokken verborgen de vrouwen de gestolen goederen. Het ging om voedingswaren, schoonheidsproducten maar ook heel wat dvd's en inktpatronen voor printers.
In de auto van het drietal vond de politie nog veel meer gestolen producten. Blijkbaar hadden de dieven een afnemer voor schoonheidsartikelen, dvd's en inktpatronen. De buit bedroeg in totaal zo'n 6.000 euro. Alle goederen bleken gestolen in warenhuizen van de groep Colruyt in België. Daarop wezen de prijslabels en een lijst achter het zonnescherm van de auto met adressen van zo'n 13 Colruyt-vestigingen. Tien warenhuizen stonden daarop al aangekruist.
Bekentenissen
Aanvankelijk ontkenden de drie de winkeldiefstallen, maar gaven die voor de rechtbank uiteindelijk toch toe.
'Ik heb er veel spijt van. Het was ook uit wanhoop omdat we geen geld meer hadden om onze drie kinderen eten te geven', verklaarde Jasmyn B. (21) uit Rosmalen. Haar man Dragan G. (24) zat naast haar op de betichtenbank en was veel minder spraakzaam. De man bleek in Nederland al een strafblad te hebben voor allerhande diefstallen en zeer zware misdrijven.
Derde betichte Juci J. (20) uit 's Hertogenbosch stond hoogzwanger voor de rechter. Volgende maand moet de vrouw bevallen. 'Ze wou trouwen voor de bevalling maar dat kan nu niet. En dat is al een zware straf, want voor Roma-zigeuners is zoiets een schande', pleitte haar advocaat.
Volgens rechter Rober had de vrouw daar veel vroeger aan moeten denken. Het openbaar ministerie eiste voor de drie één jaar cel. Vonnis op 24 oktober. (dbs)
Nee, ik had er een verhaal over gehoord en wilde kijken of dit idd zo was. Dat verhaal vond ik niet, maar wel het bovenstaande.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:00 schreef eeevaaa het volgende:
waarom google je op zigeuners rosmalen?
zin in goedkope sex met een minderjarig meisje
welk verhaal had je gehoord?>quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik had er een verhaal over gehoord en wilde kijken of dit idd zo was. Dat verhaal vond ik niet, maar wel het bovenstaande.
Prachtig.quote:Derde betichte Juci J. (20) uit 's Hertogenbosch stond hoogzwanger voor de rechter. Volgende maand moet de vrouw bevallen. 'Ze wou trouwen voor de bevalling maar dat kan nu niet. En dat is al een zware straf, want voor Roma-zigeuners is zoiets een schande', pleitte haar advocaat.
achja, geen zigeuner is Esmeralda en geen marokkaan aladin...quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:07 schreef fleur_rebelle het volgende:
Tsja, het romantische beeld wat ik van zigeuners had is stukje bij beetje toch wel aan het verdwijnen...
Het is geen schande om wekelijks op rooftocht te gaan, maar bevallen voordat je getrouwd bent kan echt niet!quote:
quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:09 schreef Hysj het volgende:
[..]
achja, geen zigeuner is Esmeralda en geen marokkaan aladin...
Dat valt nog mee. De prioriteit lag op de Joden. En omdat Roemenië bij de As was aangesloten (dus bij Hitler), werden de zigeuners in Roemenië als een binnenlandse aangelegenheid beschouwd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:51 schreef Hysj het volgende:
Er waren er toch veel afgemaakt in het Oostblok tijdens wo 2.
Is er al een gironummer voor geopend?quote:
Het is opmerkelijk dat ieder topic over zigeuners (wat meer als grappig bedoeld was) op de eerste pagina al uitdraait op genocide-aanbevelingen.quote:
quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:59 schreef Dagoduck het volgende:
Dit kwam ik toevallig tegen toen ik op zigeuners in Rosmalen aan het googelen was.
quote:
Even de moeite nemen om iets verder te lezen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, ik had er een verhaal over gehoord en wilde kijken of dit idd zo was. Dat verhaal vond ik niet, maar wel het bovenstaande.
Wat mogen we daar uit afleiden?quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:51 schreef Hysj het volgende:
Nah ik vind lachen leuker.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:49 schreef rutger05 het volgende:
[..]
[..]
Even de moeite nemen om iets verder te lezen.
Als die verhalen negatief zijn kloppen ze. Ze bedreigen je zelfs als je op de kermis in de botsauto's tegen ze aangeknald bentquote:Op zondag 15 augustus 2010 19:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik, Bijdehand. Ik ben er opgegroeid.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:35 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als die verhalen negatief zijn kloppen ze. Ze bedreigen je zelfs als je op de kermis in de botsauto's tegen ze aangeknald bentEn ik kan 't weten, kom uit dat kutdorp
Ehm dat moet haast wel. Ze zijn weg uit die grote witte villa tegenover de Shell (je weet wel waar ik bedoel). Nu woont er zo'n gezin bij ons in de straat en de rest zit in een villa in de straat van het Wapen van Rosmalen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat weet ik, Bijdehand. Ik ben er opgegroeid.
Maar klopt het nu dat een aantal zigeuners dure villa's aan de Eikenlaan en de voormalige Oude baan bewoont?
Die villa waar eerst die wijnhandel zat? Dat is toch pas aan de andere kant van de A2?quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:41 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ehm dat moet haast wel. Ze zijn weg uit die grote witte villa tegenover de Shell (je weet wel waar ik bedoel). Nu woont er zo'n gezin bij ons in de straat en de rest zit in een villa in de straat van het Wapen van Rosmalen.
Zit nou eenmaal in hun cultuur. Ze worden vanaf jongs af aan opgeleid om te stelen. Dit krijg je niet uit ze, zo gaat het al eeuwen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:45 schreef SimpelZat het volgende:
ik heb echt een pesthekel aan het gedrag van een meerderheid van bepaalde bevolkingsgroepen in Nederland. Toch zijn we gelijkwaardig (zeker niet gelijk), maar ook op deze regel is een uitzondering en dat is zigeuners.
Vuilnis, stuk voor stuk. Goor, gewetenloos tuig wat overal in europa grote problemen veroorzaakt. Zakkenrollen, kinderen mishandelen, bedelen, etcetera. Goor tuig! En iedere roma doet er aan mee
Die olijke zigeuner jongleur mag in je geestesoog blijven bestaan hoor.quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:07 schreef fleur_rebelle het volgende:
Tsja, het romantische beeld wat ik van zigeuners had is stukje bij beetje toch wel aan het verdwijnen...
Een man van extremen zie ik.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Even er van uitgaande dat het werkelijk om het voeden van de kids ging:
Steel er maar op los. In een land waar overtollig voedsel vernietigd wordt of tot veevoeder gemalen wordt, hoeft niemand te verhongeren. Zeker kinderen niet.
Maar, gezien ze ook onbenullige zaken stalen lijkt het me een bullshit argument. Dus ophangen.
Jij hebt tenminste een duidelijke mening. Je zou rechter moeten worden, dan duurden die zaken ook niet zo lang en werd veel geld bespaard. En iedereen wist waaraan hij toe was.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:45 schreef Wijze_appel het volgende:
Even er van uitgaande dat het werkelijk om het voeden van de kids ging:
Steel er maar op los. In een land waar overtollig voedsel vernietigd wordt of tot veevoeder gemalen wordt, hoeft niemand te verhongeren. Zeker kinderen niet.
Maar, gezien ze ook onbenullige zaken stalen lijkt het me een bullshit argument. Dus ophangen.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 19:51 schreef Hysj het volgende:
Er werden er veel geraakt door oogstmachines terwijl ze graan stalen voor hun uitgehongerde kinderen?quote:
2 minuutjes. En ik drink er ondertussen nog koffie bij ook.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:54 schreef LXIV het volgende:
Oh man, ik zie Wijze Appel als rechter al helemaal voor me.
Komen er wat van die havenloze zigeuners voor zijn rechtbank. Hebben we weer gestolen.
Wijze Appel: Waarom hebben jullie dan gestolen?
Zigeunerin: Om onze arme kindjes te eten te geven.
WA: Steel er dan maar op los zou ik zeggen. In een land waarin bla bla ....
Aanklager: Maar ze stalen ook inktcartridges en parfum.
WA: Dan is het een ander verhaal. Naar de galg met ze!! Case closed.
Ik zou het wel weten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jij hebt tenminste een duidelijke mening. Je zou rechter moeten worden, dan duurden die zaken ook niet zo lang en werd veel geld bespaard. En iedereen wist waaraan hij toe was.
Je wilt niet werken en bent uitvreter? Ophangen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:58 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Ik zou het wel weten.
stap 1: Stoppen met werken.
stap 2: Kind adopteren / verwekken / stelen.
stap 3: Kind ondervoed laten worden.
stap 4: Alles stelen wet los en vast zit met de zegen van een zeer wijze appel.
Maar edelachtbare hoe kan ik het helpen dat de staat accordeon spelen niet als een vaste occupatie ziet?quote:Op zondag 15 augustus 2010 23:59 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Je wilt niet werken en bent uitvreter? Ophangen.
Record: 17 seconden. (en een slok koffie)
Vonnis was al uitgesproken. Wegwezen, next.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:02 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Maar edelachtbare hoe kan ik het helpen dat de staat accordeon spelen niet als een vaste occupatie ziet?
Mijn zoon Hewlett Packard moet iedere dag verse toner eten!
lol. zo maakt men mensen monddood, als ze zelfs niet meer over het vonnis kunnen lullen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:03 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Vonnis was al uitgesproken. Wegwezen, next.
Precies. Voor dat "grijze gebied" waar je met veel dom gelul nog emotie los kunt weken moet je bij die linkse rechters zijn. Ik ben kort van stof en rechtvaardig.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:04 schreef LXIV het volgende:
Ja, je moet wel consequent zijn en geen draaier. Anders gaan ze met je sollen.
Mogen ze wel. Buiten op de stoep. Ga daar maar janken.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. zo maakt men mensen monddood, als ze zelfs niet meer over het vonnis kunnen lullen.
Zijn methodes zijn draconisch en wreed maar wel efficient.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
lol. zo maakt men mensen monddood, als ze zelfs niet meer over het vonnis kunnen lullen.
Streng maar rechtvaardig zou ik zeggen.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:05 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Precies. Voor dat "grijze gebied" waar je met veel dom gelul nog emotie los kunt weken moet je bij die linkse rechters zijn. Ik ben kort van stof en rechtvaardig.
Jah, en verdachten kletsen en buigen het verhaal toch naar eigen straatje.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:06 schreef LXIV het volgende:
Als je echt zeker van je zaak wil zijn dan zorg je dat ze al hangen voordat ze hun mond open hebben kunnen doen om tegen het vonnis in beklag te gaan.
Dan steek je ze bij aanvang van de rechtzaak met hun kop alvast door de strop terwijl ze op een klapluik staan. En na het uitspreken van "ophangen" druk je meteen op het knopje.
Dan heb je nooit commentaar.
Als je van de Harense Smid daarzo naar het Wapen rijdt, en dan een stukje doorrijden. Dus wel langs de A59.quote:Op zondag 15 augustus 2010 22:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Die villa waar eerst die wijnhandel zat? Dat is toch pas aan de andere kant van de A2?
Maar het klopt dus wel. Vreemd dat ze in villa's wonen en tegelijkertijd uitkeringstrekker zijn en tegelijkertijd iedere dag uit stelen kunnen gaan zonder dat er iets tegen ondernomen wordt.
Over de parallelweg neem ik aan? Langs die straat heb ik de krant nog bezorgd. Dan weet ik wel waar ongeveer.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:09 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Als je van de Harense Smid daarzo naar het Wapen rijdt, en dan een stukje doorrijden. Dus wel langs de A59.
Yup.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:07 schreef Vengerr het volgende:
[..]
Zijn methodes zijn draconisch en wreed maar wel efficient.
Werkelijk ophangen? Hmm, moordenaars wel.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:12 schreef LXIV het volgende:
Ik dacht dat het bij jou altijd óf vrijspraak of onmiddelijke ophanging zou zijn. Nu kom je weer met die halfslachtige tussenoplossingen...
fok!stoep.quote:Op maandag 16 augustus 2010 00:06 schreef Wijze_appel het volgende:
[..]
Mogen ze wel. Buiten op de stoep. Ga daar maar janken.
Maar het is zowat een onmogelijke taak. Zodra ze ermee beginnen krijg je hier beelden op tv te zien van zielige kindjes die geen woonplaats meer hebben en wordt iedereen opgeroepen vooral te helpen want die gemene Fransen zijn wel heel asociaalquote:Op maandag 16 augustus 2010 01:47 schreef Hathor het volgende:
Ze beginnen er in ieder geval mee, de helft van de 300!!! illegale kampementen met in totaal zo'n 15.000 illegale Roma worden opgedoekt en teruggestuurd naar land van herkomst, in de meeste gevallen betreft dat Roemenie. Dat andere landen dit voorbeeld snel mogen volgen.
Tsja, jammer genoeg werken die beelden wel, ook al weet iedereen dat die zielige dakloze kindjes je met speels gemak je portemonee afhandig maken als je even niet oplet.quote:Op maandag 16 augustus 2010 01:58 schreef childintime het volgende:
[..]
Maar het is zowat een onmogelijke taak. Zodra ze ermee beginnen krijg je hier beelden op tv te zien van zielige kindjes die geen woonplaats meer hebben en wordt iedereen opgeroepen vooral te helpen want die gemene Fransen zijn wel heel asociaalDat land is natuurlijk ook zo groot; ze op de ene plek wegsturen, zorgt ervoor dat ze op de andere plek weer hun nederzetting opbouwen. Ik vond het vooral heel bedreigend en beangstigend over komen. En vooral toen ik erachter kwam (al rijdend langs de Franse binnenwegen) dat ze alleen proberen de auto's met buitenlands kenteken aan te houden. Voor mij reed een Fransman, achter mij ook. Toen wij dus passeerden, probeerden ze onze aandacht te trekken. Toen ik in mijn spiegel keek, zag ik dat ze dat niet deden bij de (ws lokale Fransman) die achter mij reed. Dat vond ik vreemd en toen ik later zwager aan de telefoon had (die daar dus woont) drukte hij mij op het hart vooral niet te stoppen, want dan ben je echt de klos.
Ik hoorde trouwens dat zulke praktijken hier in Brabant, Limburg en Zeeland ook al spelen...... Geweldig, dat verenigd Europa en die open grenzen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |