Doen ze het in Israël-Palestina blijkbaar niet goedquote:Op zondag 15 augustus 2010 17:38 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Nee helemaal niet, ik zeg dat ik denk dat als groepen die negatief over elkaar denken naast elkaar komen te wonen/werken het waarschijnlijk is dat ze begrip voor elkaar krijgen.
Die kerncentrale is helemaal niet iets anders. Die discussie wordt ideologisch gevoerd: bij de linksen past dat ding niet in het wereldbeeld, en verzinnen ze er bijpassende argumenten tegen; bij de rechtsen past het wel in het wereldbeeld, en die verzinnen er dan weer bijpassende argumenten voor bij.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een mening hebben toch wat anders dan de bouw annuleren omdat die mening negatief is. Daarnaast is een kerncentrale toch heel iets anders. Dat zullen de angstige schijterds zoals Wilders wel niet met mij eens zijn. Hoe droevig moet je zijn om je hele leven met de islam bezig te houden, terwijl je niet eens aanhanger bent van die relgie.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:47 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee
Waar komt die voorliefde voor zwart-wit denken toch vandaan? (OF de gehele islam is schuldig aan 9/11, OF niet, en er zit niks in het midden).
Nog 1 keer dan: Waarom ontzeg jij mensen die geen flikker met 11/9 te maken hadden dan het recht om een gebouw te kopen en in te richten zoals ze willen? Als dat niet de islam is, waarom maak je dan de bovenstaande opmerking?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:38 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, precies, want 9/11 had natuurlijk niks met de islam te maken
Stel je voor dat er niet 1 abortus arts opgeblazen wordt, maar een opleidingsinstituut vol. En dat de dader zich beroept op het christendom.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Beetje alsof je de bouw van een kerk probeert tegen te houden omdat een krankzinnige gelovige een abortus-arts heeft afgeknald.
Nee, want een kerncentrale heeft een totaal andere impact op de hinder dan dit centrum.quote:
Ik ontzeg niks. Niemand heeft het over verbieden. Niet de eerste keer dat ik dat vertel.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:52 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
[..]
Nog 1 keer dan: Waarom ontzeg jij mensen die geen flikker met 11/9 te maken hadden dan het recht om een gebouw te kopen en in te richten zoals ze willen? Als dat niet de islam is, waarom maak je dan de bovenstaande opmerking?
L_V discussieer eens fatsoenlijk. Jij vindt het allemaal onzin, maar een heleboel anderen niet. Die kun je niet allemaal afserveren als debiel en onwetend. Mensen hebben nu eenmaal niet allemaal dezelfde kijk op de wereld, dat heeft vrij weinig te maken met onwetendheid. Of behoor jij tot de stroming die de linkse gedachte juist vindt, en de rechtse onjuist oid?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:49 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Boeien. Ik heb het over 'last hebben'. Dus fysiek ongemak. Zich bedreigd voelen. Gevaar. Ieks! Help! Dat soort dingen.
[..]
Bullshit. Men reageert op basis van onjuiste informatie ("OOOOO, er komt een moskee OP Ground Zero, vindt u dat kunnen?"). Je ziet het hier ook. Ontelbare keren is al uitgelegd dat het geen moskee is en dat hij niet op GZ staat, maar men blijft dat sprookje herhalen.
Je bent een eng mannetje. De islam maakt zich minder geliefd als de bouw van het centrum wordt doorgezet? Ja, want een of andere zandhappert uit Egypte heeft ene reet te schaften met de bouw van de moskee of de aanslagen van 9/11. Het moet echt heerlijk zijn om de wereld zwart/wit te kunnen bekijken. Maar het is fijn om te zien dat de westerse wereld steeds intoleranter wordt. Grappig: we veranderen langzaamaan in hetgeen dat we proberen te bestrijden. De ironie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:51 schreef Sachertorte het volgende:
Overigens pleit ik helemaal niet voor staatsingrijpen, dat is toch overduidelijk. Ik hoop dat de moskeebouwers tot bezinning komen, en zo niet, maakt de islam zich weer een beetje minder geliefd. In een samenleving waarin je het toch met elkaar moet doen is dat echter niet al te verstandig: als de verschillen tussen burgers te groot zijn, komt daar alleen maar ellende van. Dat is dan een consequentie die men blijkbaar voor lief wil nemen.
Dus ik herhaal (in de hoop nu wel een inhoudelijk antwoord te krijgen ipv een ad hominem):quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:55 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
L_V discussieer eens fatsoenlijk. Jij vindt het allemaal onzin, maar een heleboel anderen niet. Die kun je niet allemaal afserveren als debiel en onwetend. Mensen hebben nu eenmaal niet allemaal dezelfde kijk op de wereld, dat heeft vrij weinig te maken met onwetendheid. Of behoor jij tot de stroming die de linkse gedachte juist vindt, en de rechtse onjuist oid?
Die straten verderop wordt dan een kerk gebouwd en dan ga jij lopen zeiken? Het feit dat jij je ook hiertegen zou verzetten, zegt wat mij betreft een hoop over jouw persoon. Daarom kunnen we deze discussie beter staken. Sacher en jij zijn intolerante, boze mannetjes die andersdenkenden het licht in de ogen niet gunnen. Mensen zoals L_V en bovengetekende hebben meer iets van leef en laat leven. Tsja, botsende visies.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:53 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Stel je voor dat er niet 1 abortus arts opgeblazen wordt, maar een opleidingsinstituut vol. En dat de dader zich beroept op het christendom.
En dat daarna de kerk doodleuk voorstelt om naast dat gat in de grond een kerk te willen bouwen. Voor 'verbroedering'.
Wat mij betreft precies hetzelfde.
Jawel, maar het ging slechts om de stelling van enkelen dat de rest van amerika z'n bek maar moet houden, want het speelt zich niet in hun eigen achtertuin af.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Nee, want een kerncentrale heeft een totaal andere impact op de hinder dan dit centrum.
In feite is dit gewoon een kantoorgebouw. Dus past prima qua functie op die plek.
En zoals aangegeven: het formele aspect is niet relevant.quote:En zoals aangegeven: als iets past binnen het bestemmingsplan én voldoet aan de bouwvoorschriften móet je als overheid de vergunning verlenen. Je hebt daar geen keuze in.
Daar heb ik geen weet van, en overigens denk ik niet dat zelfs als dat gebeurt (in dorpjes is men vaak van wat de boer niet kent, dat vreet ie niet) dat veel invloed heeft: het recht op godsdienstvrijheid is stevig verankerd in de Amerikaanse constitutie. En in NY staan al tal van islamitische gebedshuizen, dus in NY zal het zeker wel meevallen met die protesten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:48 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, houd toch op man. Die Amerikanen protesteren ook tegen de bouw van een moskee als die in het kleinste schijtplaatsje van Texas wordt gebouwd.
Dat is een kwestie van fatsoen. Respect voor de nabestaanden. Maar fatsoen heb jij ingeruild voor pretentie.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die straten verderop wordt dan een kerk gebouwd en dan ga jij lopen zeiken? Het feit dat jij je ook hiertegen zou verzetten, zegt wat mij betreft een hoop over jouw persoon. Daarom kunnen we deze discussie beter staken. Sacher en jij zijn intolerante, boze mannetjes die andersdenkenden het licht in de ogen niet gunnen. Mensen zoals L_V en bovengetekende hebben meer iets van leef en laat leven. Tsja, botsende visies.
Mij ook niks van bekend, maar die links-extremist mag prima een loopje met de waarheid nemen als het z'n zaak sterkt.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:58 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Daar heb ik geen weet van, en overigens denk ik niet dat zelfs als dat gebeurt (in dorpjes is men vaak van wat de boer niet kent, dat vreet ie niet) dat veel invloed heeft: het recht op godsdienstvrijheid is stevig verankerd in de Amerikaanse constitutie. En in NY staan al tal van islamitische gebedshuizen, dus in NY zal het zeker wel meevallen met die protesten.
Waarom ben ik een eng mannetje? Ik ben slechts de boodschapper in deze. Ja, de bouw van deze moskee op deze plek gaat geen goeds doen voor de verhoudingen tussen moslims en de andere Amerikanen. Dat is een eenvoudige analyse die iedereen met een IQ boven de 90 zelf ook kan maken.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je bent een eng mannetje. De islam maakt zich minder geliefd als de bouw van het centrum wordt doorgezet? Ja, want een of andere zandhappert uit Egypte heeft ene reet te schaften met de bouw van de moskee of de aanslagen van 9/11. Het moet echt heerlijk zijn om de wereld zwart/wit te kunnen bekijken. Maar het is fijn om te zien dat de westerse wereld steeds intoleranter wordt. Grappig: we veranderen langzaamaan in hetgeen dat we proberen te bestrijden. De ironie.
Daar is iedereen het wel over eens denk ik.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:50 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Doen ze het in Israël-Palestina blijkbaar niet goed
Jij en die protesteerders zijn juist degenen zonder fatsoen. Die centrum-bouwers hebben niets te maken met 9/11. Waarom hen er dan toch op afrekenen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van fatsoen. Respect voor de nabestaanden. Maar fatsoen heb jij ingeruild voor pretentie.
Het is een kwestie van fatsoen (los van grondwetten e.d.) om anderen de vrijheid te gunnen hun eigen godsdienst te beleiden.quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:59 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dat is een kwestie van fatsoen. Respect voor de nabestaanden. Maar fatsoen heb jij ingeruild voor pretentie.
ff googelen helpt:quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:00 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Mij ook niks van bekend, maar die links-extremist mag prima een loopje met de waarheid nemen als het z'n zaak sterkt.
Hij vindt het onfatsoenlijk. Daar. Dat is waar het om gaat. Volgens jou tellen wrs alleen materiele zaken, maar als je een beetje de samenleving zou volgen zou je weten dat dit soort dingen veel belangrijker zijn. Een samelneving is gebouwd op gedeelde normen en waarden, en het is vrij duidelijk hoe de Amerikanen tegen dit project aankijken. Met de wet in de hand kan men dat negeren, maar dat is onverstandig als je uit bent op verzoening, dan is de wet niet meer relevant, en gaat het juist om deze normen en waarden. Was dat nou zo moeilijk in te zien?quote:Op zondag 15 augustus 2010 17:57 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Dus ik herhaal (in de hoop nu wel een inhoudelijk antwoord te krijgen ipv een ad hominem):
Wat heeft iemand in Utah voor last van een multifunctioneel centrum in downtown Manhattan?
Op korte termijn niet misschien.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:00 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Waarom ben ik een eng mannetje? Ik ben slechts de boodschapper in deze. Ja, de bouw van deze moskee op deze plek gaat geen goeds doen voor de verhoudingen tussen moslims en de andere Amerikanen. Dat is een eenvoudige analyse die iedereen met een IQ boven de 90 zelf ook kan maken.
En ook niemand die er aan wil tornen.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:02 schreef lutser.com het volgende:
[..]
Het is een kwestie van fatsoen (los van grondwetten e.d.) om anderen de vrijheid te gunnen hun eigen godsdienst te beleiden.
Deze ronde, nu even, wel ja.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:04 schreef Sachertorte het volgende:
Volgens jou tellen wrs alleen materiele zaken, maar als je een beetje de samenleving zou volgen zou je weten dat dit soort dingen veel belangrijker zijn.
Behalve jij, Sachertorte, Wilders en al die andere zeikerds. "Nee, iedereen mag overal zijn godsdienst belijden, hoor. Behalve moslims op minder dan 10 mijl van GZ"quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En ook niemand die er aan wil tornen.
Even opletten, we hadden het erover dat als we die links-extremist moeten geloven iedereen altijd en overal in dat land protesteert tegen een moskee, welke en waar dan ook.quote:Op zondag 15 augustus 2010 18:03 schreef lutser.com het volgende:
[..]
ff googelen helpt:
http://maps.google.nl/map(...)&hnear=New+York+City,+New+York,+Verenigde+Staten&view=text&ei=rQ9oTLPnCY-MOJKNxLkF&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1&ved=0CCsQtQMwAA
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |