Kan je zelf je post verwijderen, of moet ik dat voor je doen? Dat je te dom bent om me te volgen is tot daar aan toe, maar dat je die domheid etaleert in een serieus topic stuit me danig tegen de borst.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:59 schreef Monidique het volgende:
Damn, ik ben wat slechte topics van je gewend, maar deze is toch wel uitzonderlijk sneu. De wanhoop druipt er vanaf.
Koos, itt Monidique ben jij wel een redelijke linkse. Ik snap gewoon oprecht niet, waarom je doorgaat met je 'verzoening', als men daar niet op blijkt te zitten wachten? Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:00 schreef KoosVogels het volgende:
Linksen praten het goed omdat het hen werkelijk geen ene reet kan schelen dat daar een moskee wordt gebouwd. Dat mensen zich hier druk om kunnen maken vind ik in- en intriest. Dat impliceert namelijk dat je de schuld voor de aanslagen neerlegt bij mensen die er niks mee hebben te maken. Rechts
Waarom je daar vreselijk druk over maken? Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd? Leef en laat leven. Wat de fuck kan mij het nou rotten dat een stel moslims op die locatie naar Mekka willen bidden. De tering zeg.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:02 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Koos, itt Monidique ben jij wel een redelijke linkse. Ik snap gewoon oprecht niet, waarom je doorgaat met je 'verzoening', als men daar niet op blijkt te zitten wachten? Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd?
Ik vind het heel vreemd dat ze zeggen te willen verzoenen terwijl overduidelijk is dat het averechts werkt, dat moeten zij ook zien. Ik kan eigenlijk maar een verklaring bedenken: dat ze onoprecht zijn, en dat vind ik geen fijne conclusie, ook omdat dit de moslimgemeenschap zeker geen goed zal doen. Het werkt enorm polariserend.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:04 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom je daar vreselijk druk over maken? Dan ben je toch niet helemaal lekker in je hoofd? Leef en laat leven. Wat de fuck kan mij het nou rotten dat een stel moslims op die locatie naar Mekka willen bidden. De tering zeg.
Omdat ik antwoorden wil. In die andere topics raakt zo'n vraag ondergesneeuwd. Als de vraag je niet interesseert adviseer ik je gewoon niet te reageren.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit kon niet in 1 van die andere 27 topics over dat gebouw, omdat....?
Omdat "Sachertorte" een wanhopige, aandachtsgeile, ongetwijfeld mentaal niet helemaal 100%-e persoon is. Daarom. Maar dat wist je al.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:05 schreef Lord_Vetinari het volgende:
En dit kon niet in 1 van die andere 27 topics over dat gebouw, omdat....?
Het werkt alleen maar polariserend omdat een stel narrow-minded xenofoben er een probleem van maakt. Als niemand iets gezegd had, had geen mens er wat van geweten en was er niks gebeurd. Nu wordt er over gezemeld, er wordt weer van alles bijgesleept, wonden worden weer opengehaald en waarom?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd dat ze zeggen te willen verzoenen terwijl overduidelijk is dat het averechts werkt, dat moeten zij ook zien. Ik kan eigenlijk maar een verklaring bedenken: dat ze onoprecht zijn, en dat vind ik geen fijne conclusie, ook omdat dit de moslimgemeenschap zeker geen goed zal doen. Het werkt enorm polariserend.
Wat een grap. Rechts huilt over polariserend. Ik geloof er geen ene kloot van dat jij zo begaan bent met de moslimgemeenschap en hoopt dat zij zich verzoent met de Amerikaanse bevolking.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:06 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
Ik vind het heel vreemd dat ze zeggen te willen verzoenen terwijl overduidelijk is dat het averechts werkt, dat moeten zij ook zien. Ik kan eigenlijk maar een verklaring bedenken: dat ze onoprecht zijn, en dat vind ik geen fijne conclusie, ook omdat dit de moslimgemeenschap zeker geen goed zal doen. Het werkt enorm polariserend.
Oh ja, even de juiste illustratie erbij halen:quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:09 schreef Tocadisco het volgende:
Overal wordt de indruk gewekt dat dat ding vlak tegenover ground zero wordt gebouwd en dat het er eentje is met minaretten en allerlei dat soort troep eraan, maar in werkelijkheid ziet het er van buiten uit als een normaal flatgebouw en staat het niet pal tegenover maar een paar blokken verderop. Beetje onterechte klacht dus.
De meerderheid van de Amerikanen is tegen. De meerderheid van de New Yorkers is tegen. Is allemaal bekend. Nu zijn dat uiteraard allemaal xenofoben, maar deze moskee wordt duidelijk niet geaccepteerd als handreiking. Gezien dat als reden wordt opgevoerd voor het bouwen van het ding, zou je toch verwachten dat verstandige mensen afzien van de bouw, gezien het doel zo niet bereikt wordt. Leg mij maar eens uit waarom verstandige mensen dan toch zouden doorzetten. Ik kan zelf wel een aantal redenen verzinnen: omdat ze geen boodschap hebben aan andersdenkenden/aan gevoeligheden, omdat die moskee op die plaats belangrijker is dan het maken van een handreiking, etc. Maar de vraag blijft: waarom noem je het dan toch zo?quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het werkt alleen maar polariserend omdat een stel narrow-minded xenofoben er een probleem van maakt. Als niemand iets gezegd had, had geen mens er wat van geweten en was er niks gebeurd. Nu wordt er over gezemeld, er wordt weer van alles bijgesleept, wonden worden weer opengehaald en waarom?
In Manhatten zelf is zo'n 35% tegen de bouw van deze flat met gebedsruimte.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:13 schreef Tocadisco het volgende:
Zijn er onder de mensen die het een belediging aan de nabestaanden of slachtoffers vinden eigenlijk ook enige daadwerkelijke nabestaanden of is dat gewoon weer iets wat handig misbruikt wordt door tegenstanders?
Ja, maar dan is het kwaad al geschied. 70% van alle amerikanen ziet het niet zitten.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Het werkt alleen maar polariserend omdat een stel narrow-minded xenofoben er een probleem van maakt.
Het is goddomme geen handreiking. Die mensen willen gewoon een of ander geloofscentrum daar neerpoten. Dat mensen zoals jij je daar druk om kunnen maken, zegt wat mij betreft heel veel over jou.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:13 schreef Sachertorte het volgende:
[..]
De meerderheid van de Amerikanen is tegen. De meerderheid van de New Yorkers is tegen. Is allemaal bekend. Nu zijn dat uiteraard allemaal xenofoben, maar deze moskee wordt duidelijk niet geaccepteerd als handreiking. Gezien dat als reden wordt opgevoerd voor het bouwen van het ding, zou je toch verwachten dat verstandige mensen afzien van de bouw, gezien het doel zo niet bereikt wordt. Leg mij maar eens uit waarom verstandige mensen dan toch zouden doorzetten. Ik kan zelf wel een aantal redenen verzinnen: omdat ze geen boodschap hebben aan andersdenkenden/aan gevoeligheden, omdat die moskee op die plaats belangrijker is dan het maken van een handreiking, etc. Maar de vraag blijft: waarom noem je het dan toch zo?
Enorme weerstand van wie? Een deel van de nabestaanden is tegen, een deel voor de bouw van dit community center.quote:Op zondag 15 augustus 2010 13:56 schreef Sachertorte het volgende:
Iets waar ik al een tijdje over loop te dubben: hoe kan het dat de moskee die men bij GZ wil gaan bouwen, en die moet dienen als handreiking/verzoeningsgebaar, doorgezet wordt ondanks de enorme weerstand? Als je als oprechte verzoener zoiets merkt, dan zie je er toch juist vanaf?
Wat is er precies links aan het feit dat vrijheid van godsdients in de Amerikaanse grondwet staat? Er valt niets goed te praten, die vrijheid is net als die van meningsuitting gegarandeerd in de grondwet en alleen rechts schijnt de noodzaak te voelen om de grondwet te zien als een supermarkt waar men kan kiezen welke rechten men wenst toe te kennen aan anderen.quote:Sidenote: alle linksen praten dit ook goed onder het mom van vrijheid van godsdienst, en dat kan allemaal wel zo zijn, maar gaat voorbij aan het verzoenende element, waarom zijn zij niet in staat dit in te zien? En waarom zou iemand die oprecht wil verzoenen geen rekening houden met de gevoelens van degenen waarmee gepoogd wordt tot verzoening te komen?
Kan iemand me dat uitleggen?
Wie heeft het in vredesnaam over verbroederen? Het is een club die een of ander vervallend pand om wil bouwen tot een moslimcentrum. Niets meer en niets minder. Fucking boeiend.quote:Op zondag 15 augustus 2010 14:15 schreef SeculasStatius het volgende:
En dan verzanden we in klassiek links drammen. Nee, dom gepeupel wat 70% van het amerikaans volk beslaat, wij weten het beter, die moskee moet er komen, want dat werkt verbroederend!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |