wat een mooie wetenschappelijke conclusie trek je hier... de conclusie "klinkt als een depressie. En idd, depressievelingen worden juist extra depressief van blowen en kunnen dan flink in de war raken" zou ook een mooie zijnquote:Op woensdag 18 augustus 2010 11:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://www.volkskrant.nl/binnenland/article1409967.ece/De_dood_van_een_groot_roeitalent
[..]
Duidelijk een probleemgeval. Klinkt als ADHD. En idd, ADHD-ers worden juist actief van blowen (en rustig van speed) en kunnen dan flink in de war raken.
Nou we waren met 3 man, maar we hadden daarna nog wat meer genomen. Dus 1.5 gram zal het wel geweest zijn jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:27 schreef Hephaistos. het volgende:
3 gram haze via wietmelk, was dat wat je in je eentje weggewerkt hebt?
Da's best een flinke hoeveelheid jaquote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef 1299 het volgende:
[..]
Nou we waren met 3 man, maar we hadden daarna nog wat meer genomen. Dus 1.5 gram zal het wel geweest zijn jaLeek op dat moment een prima plan, en ik heb in eerst instantie en ook de keren daarvoor geweldig veel lol gehad.
Daar waren we eerst mee begonnen ja, alleen dat is niet zo sterk, want THC lost niet goed op in water. Dus zodoende mijn geweldige idee om volle melk te gebruiken met een klontje boter.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:43 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Da's best een flinke hoeveelheid ja![]()
Sowieso de enige keer dat ik het gevoel had de controle volledig kwijt te zijn bij cannabis, was na gebruik van wiet-thee. Dat sloeg toen echt in als een bom, kon alleen nog maar op de bank liggen en hopen dat het overging.
Laten we iemand die niet zo'n koffiedrinker is even in een uurtje 30 bakken espresso intraveneus toedienen, en dan als het niet goed valt gaan roepen hoe schadelijk koffie wel niet is. Of 3 liter jenever.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 15:38 schreef 1299 het volgende:
Nou we waren met 3 man, maar we hadden daarna nog wat meer genomen. Dus 1.5 gram zal het wel geweest zijn jaLeek op dat moment een prima plan, en ik heb in eerst instantie en ook de keren daarvoor geweldig veel lol gehad.
dacht het nietquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
. Wiet is niet gevaarlijk omdat het zo moeilijk te doseren is, het is namelijk makkelijk te doseren.
En koffie is ook moeilijk te doseren als je het uit het pak in je mond schudt. Ik ben de laatste om te ontkennen dat je met cakejes voorzichtig moet zijn. Maar dat is geen gevaar van de drug, dat is een gevaar van de gebruiker. Ik ben ook de laatste om te beweren dat wiet volledig dwaasbestendig is. Maar dat is het criterium niet, als je je best doet kun je je ook lelijk verwonden met Duplo, maar het is toch echt veilig voor kinderen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:08 schreef Re het volgende:
[..]
dacht het niet... een blowtje OK, maar dat effect is direct en ook redelijk snel weer uit je systeem, een plak cake daarentegen heeft pas effect na 20-30 minuten en is veel moeilijker te doseren... dus de toedieningsvorm/lichaamsopname doet er wel degelijk toe
Dat mag wel zo zijn, maar dan nog wist ik niet tesamen met anderen dat dit geestelijke problemen kon opleveren. Ik zou eerder verwachten dat je dan zo knetter bent als een lammetje en een paar alleen maar lame op de bank kan liggen. Maar ik had niet daadwerkelijke langdurige schade verwacht. Wellicht is dat mijn naiviteit, maar ik had er nog nooit van gehoord.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:04 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Laten we iemand die niet zo'n koffiedrinker is even in een uurtje 30 bakken espresso intraveneus toedienen, en dan als het niet goed valt gaan roepen hoe schadelijk koffie wel niet is. Of 3 liter jenever.
Je kunt alles wel dramatisch overdoseren. En ja, dan wordt zelfs water gevaarlijk. Asperine, maanzaad, sesam, chocola, nootmuskaat, slaapmiddelen, pistachenoten, kauwgom. Doseren hoort erbij, bij alles, met alle respect, dit is geen gevaar van de drugs, dit is een gevaar van het domme gebruik. Wiet is niet gevaarlijk omdat het zo moeilijk te doseren is, het is namelijk makkelijk te doseren.
maar ook "goed" gedoseerd verhoogt het de kansen op psychose afaikquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:18 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
En koffie is ook moeilijk te doseren als je het uit het pak in je mond schudt. Ik ben de laatste om te ontkennen dat je met cakejes voorzichtig moet zijn. Maar dat is geen gevaar van de drug, dat is een gevaar van de gebruiker. Ik ben ook de laatste om te beweren dat wiet volledig dwaasbestendig is. Maar dat is het criterium niet, als je je best doet kun je je ook lelijk verwonden met Duplo, maar het is toch echt veilig voor kinderen.
Als je het op een Jackass-achtige manier gebruikt, wordt alles gevaarlijk, kinderfietsjes, mobiele toiletten, kruiwagens, schuurmachines, noem maar op.
Ja ik heb nadien verhalen gelezen van mensen die met 1 normaal jointje al een psychose kregen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:22 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
maar ook "goed" gedoseerd verhoogt het de kansen op psychose afaik
Ik ga dat soort dwaze acties niet veroordelen, grenzen opzoeken, gek doen, risico nemen, de losbol uithangen, ach komt wel goed, wat kan er nu fout gaan? Ik ken die houding wel en er zitten ook voordelen aan, alleen moet je het wel zien voor wat het is: Dwaas gedrag. Daar komt het gevaar van, niet van de drug.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:19 schreef 1299 het volgende:
[..]
Dat mag wel zo zijn, maar dan nog wist ik niet tesamen met anderen dat dit geestelijke problemen kon opleveren. Ik zou eerder verwachten dat je dan zo knetter bent als een lammetje en een paar alleen maar lame op de bank kan liggen. Maar ik had niet daadwerkelijke langdurige schade verwacht. Wellicht is dat mijn naiviteit, maar ik had er nog nooit van gehoord.
Het duurde overigens ongeveer een uur voordat het begon te werken, en het hield een goede 7 uur aan ofzo.
Nou ja, er is een correlatie. Het verhogen van de kans suggereert een causale relatie en die is er volgens mij niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:22 schreef oompaloompa het volgende:
maar ook "goed" gedoseerd verhoogt het de kansen op psychose afaik
het is o.a. doserings afhankelijk dus ik weet niet wat daar causaal aan is...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, er is een correlatie. Het verhogen van de kans suggereert een causale relatie en die is er volgens mij niet.
Ik zie niet hoe dat betekent dat het verband causaal zou zijn inderdaad.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
het is o.a. doserings afhankelijk dus ik weet niet wat daar causaal aan is...
De tendens is geschapen dat THC veel minder schadelijk zou zijn dan alcohol. En als ik een avond flink veel zuip dan ben ik hooguit de volgende dag een beetje gaar, maar ik ben nog wel gewoon wie ik ben.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Nou ja, er is een correlatie. Het verhogen van de kans suggereert een causale relatie en die is er volgens mij niet.
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:39 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:40 schreef Re het volgende:
[..]
het is o.a. doserings afhankelijk dus ik weet niet wat daar causaal aan is...
deze postsquote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik zie niet hoe dat betekent dat het verband causaal zou zijn inderdaad.
lijkt me juist vrij duidelijk aangezien de zaken niet gelijk in tijd gebeuren & aanleg voor psychose erfelijk is.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:04 schreef Hephaistos. het volgende:
Een causaal verband is sowieso heel lastig aan te tonen lijkt me. Zulke onderzoeken worden al snel onethisch.
Niet als je je een delirium zuipt. Dat kan ook, het is alleen wat moeilijker omdat het lichaam kan protesteren tegen alcohol.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 16:54 schreef 1299 het volgende:
[..]
De tendens is geschapen dat THC veel minder schadelijk zou zijn dan alcohol. En als ik een avond flink veel zuip dan ben ik hooguit de volgende dag een beetje gaar, maar ik ben nog wel gewoon wie ik ben.
Misschien kunnen sommige mensen er ook gewoon niet tegen? Maakt dat het spul gevaarlijk? Zijn gluten gevaarlijk? Of walnoten?quote:En zoals ik al zei: ga maar googlen, en zijn genoeg verhalen bekend van mensen die na 1 jointje al een psychose of andere geestelijke stoornis er op nahouden.
Er zijn iets van 2 miljoen mensen die heel regelmatig gebruiken. Niet als dwaze pubers, niet om zich te verdoven omdat ze de realiteit niet aankunnen, niet problematisch, zonder katers, zonder ongewenste bijwerkingen. En dat jaren en jaren, eeuwen en eeuwen zelfs. En dan blijkt het nu ineens dat mensen er gek van kunnen worden, zoals de christenrakkers altijd al hadden gedacht?quote:Buiten THC en alcohol heb ik nooit iets gebruikt, maar als ik zie waar sommige vrienden mee wegkomen (coke, speed, pillen, designers drugs enz) dan vraag ik me af of wiet wel echt zo onschuldig is als vaak wordt beweerd.
het feit dat wiet steeds sterker wordt, dat er nu eindelijk wat lange termijn effecten worden onderzocht, dat daaruit is gebleken dat er wel degelijk psychische problematiek bij komt kijken zijn allemaal inzichten van de laatste tijd... roken veroorzaakte tot 1960 ook geen longkankerquote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
Er zijn iets van 2 miljoen mensen die heel regelmatig gebruiken. Niet als dwaze pubers, niet om zich te verdoven omdat ze de realiteit niet aankunnen, niet problematisch, zonder katers, zonder ongewenste bijwerkingen. En dat jaren en jaren, eeuwen en eeuwen zelfs. En dan blijkt het nu ineens dat mensen er gek van kunnen worden, zoals de christenrakkers altijd al hadden gedacht?
Dat is best wel lang bekend. Ik ben niet tegen blowen of voor een verbod o.i.d. maar het negeren van vaststaande feiten maakt een volwassen discussie niet gemakkelijker, dan doe je bijna hetzelfde als je die "christenen" verwijt, maar dan de andere kant op.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:17 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Er zijn iets van 2 miljoen mensen die heel regelmatig gebruiken. Niet als dwaze pubers, niet om zich te verdoven omdat ze de realiteit niet aankunnen, niet problematisch, zonder katers, zonder ongewenste bijwerkingen. En dat jaren en jaren, eeuwen en eeuwen zelfs. En dan blijkt het nu ineens dat mensen er gek van kunnen worden, zoals de christenrakkers altijd al hadden gedacht?
Daar heeft de repressieve overheid ook heel erg zijn best voor gedaan, en daardoor hebben ze nu een argument. Je zou bijna denken dat ze het erom doen.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:28 schreef Re het volgende:
[..]
het feit dat wiet steeds sterker wordt,
Wat is het nou? Lange termijn of één jointje?quote:dat er nu eindelijk wat lange termijn effecten worden onderzocht,
Ik vraag me af in welke mate het inzichten zijn en in welke mate het een stellingname is uit andere motieven. Er komt psychische problematiek bij kijken? Wat wil je daar nou eigenlijk mee zeggen? Hoe staan die in relatie tot elkaar. Komt er ook marihuana bij psychische problematiek kijken? Komt er psychische problematiek kijken bij verslaving? En andersom? Als jongens van 14 elke dag in de coffeeshop zitten, dan is er al een probleem. Een probleem wat niet opgelost is met een lager THC-gehalte of helemaal geen drugs.quote:dat daaruit is gebleken dat er wel degelijk psychische problematiek bij komt kijken zijn allemaal inzichten van de laatste tijd... roken veroorzaakte tot 1960 ook geen longkanker
Welke feiten staan dan precies vast? Daar gaat het me om. Ik sta daar wel open voor, maar het feit dat je alles moet doseren wat je in je lichaam stopt lijkt me niet heel nieuw. Dat het psycho-actief is ook niet. Dat er een verband is met psychoses betwist ik ook helemaal niet.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:34 schreef oompaloompa het volgende:
Dat is best wel lang bekend. Ik ben niet tegen blowen of voor een verbod o.i.d. maar het negeren van vaststaande feiten maakt een volwassen discussie niet gemakkelijker, dan doe je bijna hetzelfde als je die "christenen" verwijt, maar dan de andere kant op.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |