abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85284075

Ja, in het Slank topic in LIF zitten inmiddels al 5 of 6 mensen die Engelse Taal en Cultuur gestudeerd hebben, er minoren gevolgd hebben of weetikveelwat niet meer je er mee te maken kan hebben en af en toe is het wel eens om dol van te worden.

Al gaat het in dát topic al over meer dan alleen slank en gezond leven, soms is het écht wel heel erg, al die studiesores, minoren, masters, buitenlandopties en ander gezever over scripties, uitspraak, syntax en ga zo maar door.

Dus daarom bij deze, in SES, waar 't hoort, een topic voor iedereen die Engelse Taal en Cultuur studeert!

-----------------------------------------------------------------------

De studie Engelse Taal en Cultuur wordt gegeven op de volgende universiteiten:
(Klik op de linkjes om naar de pagina van de opleiding aan die universiteit te gaan)

Amsterdam - Universiteit van Amsterdam
Amsterdam - Vrije Universiteit
Groningen - Rijksuniversiteit Groningen
Leiden - Universiteit van Leiden
Nijmegen - Radboud Universiteit Nijmegen
Utrecht - Universiteit van Utrecht

Omschrijving:
De bacheloropleiding Engelse Taal en Cultuur is gericht op de taal, literatuur en cultuur van Engelstalige gebieden, vooral Groot-Brittannië en de Verenigde Staten. Je bestudeert onder meer de politieke en sociaal-economische ontwikkeling van de Engelstalige gebieden, het hedendaagse taalgebruik, de theoretische taalkunde (woordvolgorde, uitspraak, klanksysteem), de ontwikkeling van de Engelstalige literatuur (van de Beowulf en Shakespeare tot Virginia Woolf en Philip Roth) en de Engelse taal vanaf de achtste eeuw tot heden. Daarnaast leer je vloeiend Engels spreken en schrijven. Na deze opleiding kun je aan de slag op de arbeidsmarkt of kies je voor een masteropleiding.

Je kunt bij de meeste opleidingen kiezen tussen Britse en Amerikaanse uitspraak en bijbehorend interessegebied.

Links:

Kiesjestudie.nl - Engelse Taal en Cultuur

Goedkope boeken zoeker

[ Bericht 1% gewijzigd door motorbloempje op 19-08-2010 21:24:38 ]
Ja doei.
pi_85284226
TS begint:

Studeer nu een jaar Engelse Taal en Cultuur in Nijmegen na áárdig wat omzwervingen en keren dat ik dacht écht gevonden te hebben wat ik wilde.

Mijn laatste studie hiervoor was Informatiekunde, en ondanks dat ik dat écht leuk vond, was het te technisch voor mij. Eerst met pijn in mijn hart overgestapt, maar sindsdien nog nooit gelukkiger geweest!

Heb dit jaar in één keer mijn propedeuse gehaald met een 7 gemiddeld (trots!) en ga dus nu het tweede jaar in.

Minor die ik zeker ga kiezen is Engelstalige Letterkunde (doe ook de Britse richting, niet Amerikanistiek) en daarnaast zijn er nog kanshebbers als Politieke Geschiedenis, Sociale en economische geschiedenis van Noord-Amerika, Journalistiek, Buitenland minor, Stage minor en een Vrije Minor.

Master wil ik als het kan in het buitenland doen, en ben nu aan het kijken naar de mogelijkheid tot een master in York, Master in Cultures of Empire, Resistance and Postcoloniality.

Dus :+
Ja doei.
pi_85287539
Ja hoi!

*meldt

ik heb Engels gedaan in Leiden, van 2001 tot 2006, en daarna van 2006 tot 2010 (tot afgelopen vrijdag) een PhD/promotietraject. Daarbij heb ik dus ook wat colleges/werkgroepen gegeven (en eerder ook als student-assistent al)

Proefschrift is nog niet af, maar ik ga nu Engels geven op een middelbare school in Amsterdam en mijn lesbevoegdheid halen.

Verder ben ik best goed in mensen op weg helpen met essays/opbouw enzo, al zeg ik het zelf :P

[ Bericht 1% gewijzigd door kwakz0r op 14-08-2010 20:47:45 ]
Kwak
pi_85287783
Studeer Engelse Taal en Cultuur aan de UvA. Veel heb ik er nog niet over te zeggen, wel dat ik aanstaand jaar mijn bachelor ga afmaken. Zit nu op een punt dat het me allemaal te lang duurt. Ik wil een papiertje hebben. :)
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:06:27 #5
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85290056
*meldt ook*

BA Engels behaald in Utrecht! :Y Nu RMA in Literary Studies, nog wel op gebied van Engelse (voornamelijk postkoloniale) literatuur. En in september ga ik als het goed is een semester in Leeds studeren!

*postkoloniale literatuur-boks met Mo* *;

Tevens, for all ye Engels-nerds: Shakespearean cookies!

http://farm5.static.flickr.com/4096/4888434611_a167c6ff64_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4115/4889030346_c9a376bec7_b.jpg
http://farm5.static.flickr.com/4075/4888434913_5373fe9b79_b.jpg

Hier gevonden! Falstaff is awesome :')

[ Bericht 30% gewijzigd door MariaEtcetera op 14-08-2010 22:14:19 ]
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_85291027
ja! _O_ voor kwak en het op weg helpen met essays O+ van een 5.6 naar een 8 gemiddeld gegaan :9 :P

en Postcolonialisme O+ *; ik zag de master en ik was verkocht :@ Wilde graag naar Edinburgh of anders York, want die twee steden vind ik echt heel fijn... :) van beide ook universiteitsterreinen bezocht en dat voelde echt als thuis! En ik houd wel van oude shizzle :+

Heb in de vakantie overigens Extremely loud and Incredibly close gelezen van Safran Foer, stond op de boekenlijst.. wow.. ben er nog van ondersteboven... wat een mooi boek! _O_

Ga nu door met Beloved van Toni Morrison :)
Ja doei.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:58:05 #7
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85291422
Extremely Loud and Incredibly Close vond ik ook tof ja! :Y Oscar O+

Beloved vond ik wat zwaar, en ik had het idee dat ik er veel niet van begreep, ondanks dat het niet moeilijk leek, zeg maar.

Ik hou ook van oude meuk trouwens! Maar in geval van postkolonialisme hou ik het graag actueel, omdat ik vind dat het nog issues van deze tijd zijn en ik dan om me heen kan kijken en herkennen.

Ik lees nu voor een tutorial over migrant literature de volgende boeken, of heb ze nu pasgeleden hiervoor uitgelezen:
Meena Alexander - Fault Lines (erg zware kost, erg poëtisch, wel indrukwekkend, over trauma e.d.).
Salman Rushdie - The Satanic Verses (leuk, interessant wel, maar ik hou ook van zijn stijl)
Julia Alvarez - How the Garcia Girls Lost Their Accents (mja wel okee, niet echt awesome)
Tim Parks - Judge Savage (ik vroeg mezelf voortdurend af wat het punt was :+ )
Hanif Kureishi - The Buddha of Suburbia (leuk wel!)
T. Coraghessan Boyle - The Tortilla Curtain (aanrader!! over Mexicaanse immigranten naar Amerika.)
Misschien nog Zadie Smith - On Beauty of White Teeth, weet ik nog niet of ik die nodig ga hebben.

Theorie wordt o.a. Paul Gilroy en Seyla Benhabib, Homi Bhabha, etc. Ik heb er best zin an, maar ik kom er niet zo toe om echt aan het schrijven te beginnen :+
pi_85294521
quote:
T. Coraghessan Boyle - The Tortilla Curtain (aanrader!! over Mexicaanse immigranten naar Amerika.)
Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.
  zondag 15 augustus 2010 @ 00:36:50 #9
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85294768
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:29 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.
Tof!

Ja dat inderdaad, ik was natuurlijk veel korter door de bocht dan dit boek verdient. Ik vond het einde ook echt geweldig, ik was echt een beetje flabbergasted oO<

(Voor)oordelen van/over migranten, visie van zowel de mainstream goedbedoelende Amerikaan als die van de in wanhoop verzandende Mexicaanse immigranten. Heel boeiend vond ik, en ook wel een beetje confronterend soms. Ik bedoel, als ik een viezige verdwaasde man zie lopen in vodden dan zou ik er ook waarschijnlijk met een boogje omheen lopen, terwijl ik toen ik het boek aan het lezen was niks liever wou dan ze helpen :')
pi_85295438
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:36 schreef MariaEtcetera het volgende:

[..]

Tof!

Ja dat inderdaad, ik was natuurlijk veel korter door de bocht dan dit boek verdient. Ik vond het einde ook echt geweldig, ik was echt een beetje flabbergasted oO<

(Voor)oordelen van/over migranten, visie van zowel de mainstream goedbedoelende Amerikaan als die van de in wanhoop verzandende Mexicaanse immigranten. Heel boeiend vond ik, en ook wel een beetje confronterend soms. Ik bedoel, als ik een viezige verdwaasde man zie lopen in vodden dan zou ik er ook waarschijnlijk met een boogje omheen lopen, terwijl ik toen ik het boek aan het lezen was niks liever wou dan ze helpen :')
Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.

Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer :@. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
pi_85297063
*3e jaars Vanaf September dan, ja meldt.

Eigenlijk had ik cohort 2007 moeten zijn, maar ja, zakken voor eindexamen gooide roet in het eten. In de herhaling wel VWO gehaald, doorgegaan naar uni en nooit meer omgekeken naar een andere studie. Love it en het gaat me iets té makkelijk af. 120 ECTS, goede cijfers en de hele boel. Er staat 40 uur per week voor, maar ik geloof niet dat ik dat haal. (8>

Doe de educatieve minor erbij en ik wil op zich ook wel door met het onderwijs. Weet nog niet of ik dat via een educatieve master van 2 jaar of een lerarenopleiding van 1 jaar doe... Zou in het tweede geval, of in het geval dat ik het onderwijs laat vallen, misschien de Language Acquisition Master in Leiden gaan doen, maar ik ben er nog niet uit. :+ Heb een beetje hetzelfde probleem met m'n vakken voor de bachelor. Er zijn té veel leuke dingen. :+ Linguistiek lijkt me op zich ook wel interessant, maar weet niet of ik daar nu compleet voor ben weggelegd.

Oh, en ik heb nog boekenbonnen liggen, dus ik denk dat ik maar eens een paar van die aanradertjes van eerder in het topic ga halen. Zolang het beter is dan Hemingway* vind ik alles prima.

*Veel te droog, kon 't niet uitstaan.

[ Bericht 7% gewijzigd door Omentuva op 15-08-2010 02:07:42 ]
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
  zondag 15 augustus 2010 @ 11:35:44 #12
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_85302914
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.

Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer :@. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
Ik heb ook een vak Old English gehad :Y Vond het wel leuk, maar dat was misschien voornamelijk omdat er weinig echte taalkunde bij kwam kijken. Het was vertalen, maar dan wel een 'softe' versie, met ook stukken hardop lezen ("Hwaet!" :P) erbij _O-

Oh en teveel leuks klinkt ook bekend :') Ik heb uiteindelijk 2 BA's gedaan, met een minor Middeleeuwen, om uiteindelijk toch uit te komen bij postcolonial literature :') En achteraf leek een minor vertalen me ook wel handig, maar okee :+
pi_85303778
O+ Hwaet O+
Ja doei.
pi_85303786
swa hwam swa swa O+

[ Bericht 5% gewijzigd door motorbloempje op 18-08-2010 08:59:28 ]
Ja doei.
pi_85304034
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 22:43 schreef motorbloempje het volgende:
ja! _O_ voor kwak en het op weg helpen met essays O+ van een 5.6 naar een 8 gemiddeld gegaan :9 :P

en Postcolonialisme O+ *; ik zag de master en ik was verkocht :@ Wilde graag naar Edinburgh of anders York, want die twee steden vind ik echt heel fijn... :) van beide ook universiteitsterreinen bezocht en dat voelde echt als thuis! En ik houd wel van oude shizzle :+

Heb in de vakantie overigens Extremely loud and Incredibly close gelezen van Safran Foer, stond op de boekenlijst.. wow.. ben er nog van ondersteboven... wat een mooi boek! _O_

Ga nu door met Beloved van Toni Morrison :)
:o heeft t echt zo goed geholpen? je hebt t heus zelf gedaan, ik heb je alleen geholpen je ideeen te ordenen op een manier zoals de docent dat verwacht, denk ik, meer focus enzo...

ik heb dus niks met literatuur verder :@

mijn richting is filologie, maar dan late modern english (18e eeuw)
Kwak
pi_85304052
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:

[..]

historische taalkunde is O+ al had ik ook wel moeite met oud engels. welk vak is het precies? en bij wie?

heb zelf filo 6 gegeven, intro late modern english.

taalverandering vind ik hee interessant, vertalen vind ik niks aan en kan t ook niet goed
Kwak
pi_85304112
@omentuva: ik ga komend jaar de postdoctorale master doen, van 1 jaar, met een halve baan erbij.

studeer je nu in leiden? misshcien heb ik je wel les gegeven :P
Kwak
  zondag 15 augustus 2010 @ 12:24:11 #18
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85304219
* teirnon meldt zich.

Engels gestudeerd aan de UvA.
Ah, a battle of wits? I'm glad to see you've come unarmed!
pi_85304631
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
@omentuva: ik ga komend jaar de postdoctorale master doen, van 1 jaar, met een halve baan erbij.

studeer je nu in leiden? misshcien heb ik je wel les gegeven :P
Nee, zit in Utrecht. :)
"Friendship is like wetting your pants. Everyone can see it, but only you can feel its warmth."
pi_85311077
Amerikanistiek in Nijmegen!!
Begon in 2007 met Russisch aan de UvA, maar Engels was toch echt mijn passie. Toen ik zag hoeveel lol de Engels mensen hadden, was ik over.
Ben later toch maar overgestapt naar Amerikanistiek, aangezien Engels alleen maar droge taalvakken aanbood.
Op maandag 27 februari 2012 13:47 schreef Sinosappel het volgende:
Hoezo? Je kan het toch gewoon zeggen als je iemand wil klaarzuigen?
pi_85321018
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 12:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

historische taalkunde is O+ al had ik ook wel moeite met oud engels. welk vak is het precies? en bij wie?

heb zelf filo 6 gegeven, intro late modern english.

taalverandering vind ik hee interessant, vertalen vind ik niks aan en kan t ook niet goed
Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:36:47 #22
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85321207
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:33 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.
Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).

Oud Engels was tof. :Y
pi_85321736
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:36 schreef teirnon het volgende:

[..]

Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).

Oud Engels was tof. :Y
Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op. ;(
  zondag 15 augustus 2010 @ 20:58:27 #24
167302 teirnon
6 times 7 is...
pi_85322352
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:46 schreef Bostonian het volgende:

[..]

Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op. ;(
Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?

Die presentaties waren echt een hel. Ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden, want de meeste studenten kunnen een presentatie gewoon niet boeiend houden. De Powerpoints werden wel op internet gezet, maar daar stond lang niet alles op. Gelukkig had ik mijn Oud Engels tentamen goed gemaakt dus daarmee compenseerde ik het tweede tentamen. :P
pi_85323898
quote:
Op zondag 15 augustus 2010 20:58 schreef teirnon het volgende:

[..]

Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?

Die presentaties waren echt een hel. Ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden, want de meeste studenten kunnen een presentatie gewoon niet boeiend houden. De Powerpoints werden wel op internet gezet, maar daar stond lang niet alles op. Gelukkig had ik mijn Oud Engels tentamen goed gemaakt dus daarmee compenseerde ik het tweede tentamen. :P
Ik vind alles lastig. :') En ik heb er echt wel mijn best voor gedaan, maar taalkunde ligt mij sowieso niet. Andere vakken in die richting maar net gehaald enzovoort. Ik hoop dat de docent die ik nu ga krijgen het beter uitlegt...

Klopt, wat betreft presentaties. Ik weet niet of je les van Moore hebt gehad, maar die wilt nog steeds dat er presentaties over Faulkner e.d. worden gehouden. Dat gaat echt helemaal nergens over.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')