Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.quote:T. Coraghessan Boyle - The Tortilla Curtain (aanrader!! over Mexicaanse immigranten naar Amerika.)
Tof!quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:29 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Mijn lievelingsboek! Het gaat niet alleen daarover, het is een zowat compleet beeld van een tijdgeest over de (voor)oordelen van immigranten die naar in dit geval LA e.d. plaatsen komen.
Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:36 schreef MariaEtcetera het volgende:
[..]
Tof!
Ja dat inderdaad, ik was natuurlijk veel korter door de bocht dan dit boek verdient. Ik vond het einde ook echt geweldig, ik was echt een beetje flabbergasted![]()
(Voor)oordelen van/over migranten, visie van zowel de mainstream goedbedoelende Amerikaan als die van de in wanhoop verzandende Mexicaanse immigranten. Heel boeiend vond ik, en ook wel een beetje confronterend soms. Ik bedoel, als ik een viezige verdwaasde man zie lopen in vodden dan zou ik er ook waarschijnlijk met een boogje omheen lopen, terwijl ik toen ik het boek aan het lezen was niks liever wou dan ze helpen
Ik heb ook een vak Old English gehadquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.
Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 22:43 schreef motorbloempje het volgende:
ja!voor kwak en het op weg helpen met essays
van een 5.6 naar een 8 gemiddeld gegaan
![]()
en Postcolonialisme![]()
ik zag de master en ik was verkocht
Wilde graag naar Edinburgh of anders York, want die twee steden vind ik echt heel fijn...
van beide ook universiteitsterreinen bezocht en dat voelde echt als thuis! En ik houd wel van oude shizzle
Heb in de vakantie overigens Extremely loud and Incredibly close gelezen van Safran Foer, stond op de boekenlijst.. wow.. ben er nog van ondersteboven... wat een mooi boek!![]()
Ga nu door met Beloved van Toni Morrison
historische taalkunde isquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:59 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Ik vond het juist een heel typerend boek, heel herkenbaar van beide kanten. Indrukwekkend hoe Boyle zo precies de omgeving beschrijft en het ligt niet ver van de werkelijkheid af.
Trouwens hebben jullie al vakken gehad wat hoort bij historische taalkunde? Ik vind dat zo moeilijk. Aankomende semester ga ik daar een vak van doen voor de derde keer. Misschien hebben jullie tips, het gaat voornamelijk om Oud Engels.
Nee, zit in Utrecht.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:20 schreef kwakz0r het volgende:
@omentuva: ik ga komend jaar de postdoctorale master doen, van 1 jaar, met een halve baan erbij.
studeer je nu in leiden? misshcien heb ik je wel les gegeven
Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.quote:Op zondag 15 augustus 2010 12:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
historische taalkunde isal had ik ook wel moeite met oud engels. welk vak is het precies? en bij wie?
heb zelf filo 6 gegeven, intro late modern english.
taalverandering vind ik hee interessant, vertalen vind ik niks aan en kan t ook niet goed
Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:33 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Zit op de UvA en het heet From Alfred to Joyce. Boek dat we gebruiken is The English Language: A Linguistic History van Brinton & Arnovick.
Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:36 schreef teirnon het volgende:
[..]
Is From Alfred to Joyce nog steeds met Olga? Heb gehoord dat ze na mijn jaar de presentaties maar afgeschaft hebben. Bijna alle informatie moest in presentaties door studenten gegeven worden, waardoor ik eigenlijk niks leerde (de meeste mensen kunnen geen boeiende/goede presentaties houden).
Oud Engels was tof.
Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:46 schreef Bostonian het volgende:
[..]
Ja, nog steeds met Olga. Maar al 2x het vak bij haar niet gehaald. We hebben geen presentaties bij het vak, ik wist ook niet dat dat ooit eens zo was. Aankomend semester volg ik het bij een andere docent, hopelijk pik ik het dan wel op.
Ik vind alles lastig.quote:Op zondag 15 augustus 2010 20:58 schreef teirnon het volgende:
[..]
Wat vind je het lastigste? Het Oud Engels of die nieuwere onderwerpen?
Die presentaties waren echt een hel. Ik kon mijn aandacht er echt niet bij houden, want de meeste studenten kunnen een presentatie gewoon niet boeiend houden. De Powerpoints werden wel op internet gezet, maar daar stond lang niet alles op. Gelukkig had ik mijn Oud Engels tentamen goed gemaakt dus daarmee compenseerde ik het tweede tentamen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |