abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85279158
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:15 schreef Compatibel het volgende:

Dit soort minachtende uitspraken, waarin hele bevolkingsgroepen stelselmatig worden gemarginaliseerd tot een minderwaardige levensvorm, zijn toch eigenlijk te gek voor woorden? Hoe kun je nou serieus met iemand in discussie gaan die constant dit soort taal uit slaan?

Maar Wijze_appel heeft heul niets tegen de moslims hoor, wel tegen de islam. :X :')
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:41:58 #77
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279181
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:41 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Maar Wijze_appel heeft heul niets tegen de moslims hoor, wel tegen de islam. :X :')
Dat kan toch? Er zijn volgens de 'geleerden' hier toch verschillende stromingen en interpretaties? Of geldt dit nu ineens niet meer? :')
Scheer je weg!
pi_85279197
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:11 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zit wat rond te klikken en vindt dit soort discussies vermakelijk en verder zinloos. _O- Eens worden mensen het over dit soort zaken zelden of nooit. En vaak zijn er miljoenen doden nodig en dan komt men nog niet tot wat men noemt bezinning. :P
Misschien zorgen de kernwapens voor bezinning? Als je beide in staat bent om elkaar uit te roeien zul je twee keer nadenken alvorens je een oorlog start. :7
  † In Memoriam † zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:42:58 #79
230491 Zith
pls tip
pi_85279202
VMBO ruzietopic dit O+
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_85279203
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:36 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Nee, en dit begreep je wel, het is opvallend hoe wild men wordt als de moslims er van langs krijgen. Alsof dat ergers is dan Christenen er van langs geven.
Gelukkig (of helaas) zijn die Christenen wat milder en nuchterder dus mekkeren ze er zelf niet over dat enorme verschil.
Nogmaals, het ging hier volgens mij over de manier waarop jij je wenst uit te drukken over moslims. Begrijp ik nou goed dat dit gerechtvaardigd is omdat er over christenen ook zo denigrerend wordt gesproken?
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
pi_85279277
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:41 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat kan toch? Er zijn volgens de 'geleerden' hier toch verschillende stromingen en interpretaties? Of geldt dit nu ineens niet meer? :')
Wijze_appel valt de moslims aan. Moslims zouden niet vredelievend zijn, ze zijn hypocriet, ze zijn zus, ze zijn zo....

Als ie vervolgens een bigot wordt genoemd verschuilt hij zich achter het feit dat hij de religie haat en niet de mensen, terwijl hij in werkelijkheid alleen de mensen (moslims) aan het aanvallen is... ik heb hem iig niet de inhoud van de Koran zien aanvallen.
pi_85279286
quote:

[..]

Ja, wel. Of niet. Soms dan, niet altijd. Maar wel vaak, en ook niet.
Islam is gelijk aan moslims, zonder moslims geen islam. Of ook weer niet, juist wel. Ofzo.
Dan weer Nederlander, dan weer Marokkaan/Turk. Of ook niet.

Het ligt er maar net aan wanneer het uitkomt. Daar staat dit forum zelfs vol van.
pi_85279382
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:42 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Nogmaals, het ging hier volgens mij over de manier waarop jij je wenst uit te drukken over moslims. Begrijp ik nou goed dat dit gerechtvaardigd is omdat er over christenen ook zo denigrerend wordt gesproken?
Ligt eraan hoe je het wilt bekijken. Als jij meent dat het inhumaan is moet je je ook inzetten voor die Christenen die geridiculiseerd worden. En dat doe je niet. Niemand trouwens. En dat valt me nou op.
In Nederland zit iemand (vooral die linksen) direct in de gordijnen als een moslim er van langs krijgt. Maar je hoort ze nooit, nooit, over de kritiek die Christenen krijgen. Het lijkt wel een soort diploma aan het worden als je je inzet tegen kritisch geluid tegen moslims. Heel bizar.
pi_85279411
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:48 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je het wilt bekijken. Als jij meent dat het inhumaan is moet je je ook inzetten voor die Christenen die geridiculiseerd worden. En dat doe je niet. Niemand trouwens. En dat valt me nou op.
In Nederland zit iemand (vooral die linksen) direct in de gordijnen als een moslim er van langs krijgt. Maar je hoort ze nooit, nooit, over de kritiek die Christenen krijgen. Het lijkt wel een soort diploma aan het worden als je je inzet tegen kritisch geluid tegen moslims. Heel bizar.
Welke politieke partij wil de christenen discrimineren dan? Geen enkele partij. De christenen beschikken zelfs over drie christelijke partijen in het parlement.
pi_85279456
quote:

[..]

Wil jij anders beweren dan??

Dus alle Christenen geloven exact hetzelfde? 2,1 miljard mensen geloven allemaal exact hetzelfde volgens Gilette_M5?
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:55:08 #86
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279529
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:51 schreef waht het volgende:

[..]

Wil jij anders beweren dan??

Dus alle Christenen geloven exact hetzelfde? 2,1 miljard mensen geloven allemaal exact hetzelfde volgens Gilette_M5?
Ho, meneer janskleinzoon beweert dat je niets tegen de islam mag hebben daar je anders iets tegen alle moslims hebt! Niet de bal naar mij toespelen. :D
Scheer je weg!
pi_85279548
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:55 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ho, meneer janskleinszoon beweert dat je niets tegen de islam mag hebben daar je anders iets tegen alle moslims hebt! Niet de bal naar mij toespelen. :D
Wat een onzin. Ik zei dat Wijze_appel moslims aan het aanvallen is en niet de islam. Leer lezen.
pi_85279555
Vanaf pagina drie pas een discussie? :{
Ik ga een paar posts weghalen de rest laat ik staan (dus ook wat van jullie persoonlijke gejank) anders is er geen discussie meer uit te halen.

Je als een stel roddeltantes profileren over users die niet in dit topic mee discussiėren en dan ook nog al dat persoonlijke geneuzel :N

Wanneer jullie ruzie willen maken gaan jullie maar op IRC ofzo.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_85279583
quote:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het lastig is om de persoon die aanhanger is van de religie volledig los te zien van de religie zelf. Wanneer men de religie afwijst, wordt ook de belijder in zekere mate afgewezen. Stellen dat je niets hebt tegen moslims, maar wel tegen de Islam is daarom volgens mij niet mogelijk.
Religies zijn sociale instituties, die weliswaar leiden tot regelgevend gedrag door bepaalde normen, maar niet kunnen bestaan zonder aanhangers. Deze aanhangers legitimeren de normen die binnen de religie bestaan. Hoe kan men dan tegen de religie zijn zonder ook tegen de aanhangers te zijn?
Nu wordt er vaak over de Islam gesproken alsof het enkel een ideologie betreft; het islamisme. Deze ideologie is echter niet meer dan een strikte interpretatie van de islamitische religie. Het islamisme kan onmogelijk los gezien worden van de Islam.
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 14:57:27 #90
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279591
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:45 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

ik heb hem iig niet de inhoud van de Koran zien aanvallen.
Dat doe ik juist wel. En dat doet Wilders ook trouwens. Die zegt dat er veel haatpassages eruit moet worden gescheurd. Dat zegt niets over dat je iets tegen het individu de moslim hebt.
Scheer je weg!
pi_85279664
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:45 schreef Jan_Janszoon het volgende:

[..]

Wijze_appel valt de moslims aan. Moslims zouden niet vredelievend zijn, ze zijn hypocriet, ze zijn zus, ze zijn zo....

Als ie vervolgens een bigot wordt genoemd verschuilt hij zich achter het feit dat hij de religie haat en niet de mensen, terwijl hij in werkelijkheid alleen de mensen (moslims) aan het aanvallen is... ik heb hem iig niet de inhoud van de Koran zien aanvallen.
Ik verschuil me nergens achter. Ik weet ook wel dat er goede moslims zijn. Uit mijn ervaring, en ik heb een aardige flinke, zijn dat er minder dan die hypocriete/valse/semi-gematigde.
En dat kun je niet tegenspreken want je kent mijn ervaringen niet. Dat het jou niet bevalt is wat anders. En daar kunnen we over discussiėren. Maar dat wil jij helemaal niet zoals je gedrag inmiddels duidelijk maakt.

Daarnaast, ik ben geen Wilders fan. Ik hoef de moslims ook niet dood te zien om er vanaf te zijn. Maar in mijn ogen zijn moslims gelijk aan islam. Gematigde moslims zijn in de ware islam geen moslims. Dat zijn afvalligen. En de islam kent geen verschillende stromingen zoals de Christenen/Katholiek dat wel kennen. Er is maar 1 ware islam. Dat zeggen zelfs die gematigde.
Dus dat gematigde nemen ik met een vrachtwagen vol zout. Ik bestempel dat zelfs als hypocriet. En mijn ervaring (daar heb je ze weer) toont dat ook aan. Zelfs een gematigde moslim zal niet de Koran bekritiseren. Die draaien daar altijd om heen. Waarschijnlijk omdat ze dan de "doodstraf" (of vorm van) boven hun hoofd hangt.

Daarnaast is de islam ook een ideologie. En dat vind ik persoonlijk nog gevaarlijker dan een religie.
Een religie wordt geloofd met alle ruimte voor ruimdenkende. Hoe zeer de fundamentalisten van dat geloof dat ook hekelen. En daar zijn die verschillende stromingen dan ook voor.
Maar een ideologie wordt met hand en tand verdedigd omdat er totaal geen ruimte is voor interpretatie die zichzelf bekritiseert.

Zo denk ik erover en dat mag je aanvallen. ;)
pi_85279679
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:55 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Ho, meneer janskleinzoon beweert dat je niets tegen de islam mag hebben daar je anders iets tegen alle moslims hebt! Niet de bal naar mij toespelen. :D
Oke, excuses.
pi_85279686
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:48 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Daar weet jij toch helemaal niets van? Ik stel toch dat ik dan op dezelfde manier zal reageren. Wat wil je nou van me horen dan, dat christenen ook ontzettend zielug zijn? Of dat het wegzetten van een bevolkingsgroep als minderwaardig prima is, omdat het al eens eerder is gedaan bij een andere bevolkingsgroep? Dit heeft echt niets met links of rechts te maken hoor, maar gewoon over de manier waarop de discussie dood gemaakt wordt wanneer bepaalde groepen mensen niet langer als volwaardig worden beschouwd.
pi_85279736
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:57 schreef Gillette_M5 het volgende:

[..]

Dat doe ik juist wel. En dat doet Wilders ook trouwens. Die zegt dat er veel haatpassages eruit moet worden gescheurd. Dat zegt niets over dat je iets tegen het individu de moslim hebt.
Maar zoals we dus concludeerden zijn er wel verschillende interpretaties. Die haatpassages kunnen gewoon genegeerd worden. Net zoals de meeste christenen de nonsens uit de Bijbel zien als passages die in de context van die tijd moeten worden gelezen. En ja, dan hou je altijd nog een stel Afrikaanse rebellen over die de haatpassages in de Bijbel gebruiken als reden om alle vrouwen van een andere stam te verkrachten.
pi_85279745
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 14:57 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Ik ben er van overtuigd dat het lastig is om de persoon die aanhanger is van de religie volledig los te zien van de religie zelf. Wanneer men de religie afwijst, wordt ook de belijder in zekere mate afgewezen. Stellen dat je niets hebt tegen moslims, maar wel tegen de Islam is daarom volgens mij niet mogelijk.
Religies zijn sociale instituties, die weliswaar leiden tot regelgevend gedrag door bepaalde normen, maar niet kunnen bestaan zonder aanhangers. Deze aanhangers legitimeren de normen die binnen de religie bestaan. Hoe kan men dan tegen de religie zijn zonder ook tegen de aanhangers te zijn?
Nu wordt er vaak over de Islam gesproken alsof het enkel een ideologie betreft; het islamisme. Deze ideologie is echter niet meer dan een strikte interpretatie van de islamitische religie. Het islamisme kan onmogelijk los gezien worden van de Islam.
Iemand die lid was van de NSDAP had na WOII ook aardig wat problemen met dit lidmaatschap, ook al had hij niet direct Joden de gaskamer ingedreven.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
  zaterdag 14 augustus 2010 @ 15:05:15 #96
295831 Gillette_M5
Nu scherper dan ooit!
pi_85279787
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Iemand die lid was van de NSDAP had na WOII ook aardig wat problemen met dit lidmaatschap, ook al had hij niet direct Joden de gaskamer ingedreven.
Scherp!
Scheer je weg!
pi_85279839
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:04 schreef Sachertorte het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
pi_85279920
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:00 schreef Wijze_appel het volgende:

[..]

Gematigde moslims zijn in de ware islam geen moslims. Dat zijn afvalligen.
Nee fout. Dat Bin Laden en jij dat als "de ware islam" zien is jullie probleem. Maar dat maakt het nog niet de ware islam.

quote:
En de islam kent geen verschillende stromingen zoals de Christenen/Katholiek dat wel kennen. Er is maar 1 ware islam. Dat zeggen zelfs die gematigde.
Je begrijpt er niks van. Er zijn 73 verschillende islamitische stromingen, maar er is 1 Koran.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Stromingen_in_de_islam

quote:
Dus dat gematigde nemen ik met een vrachtwagen vol zout. Ik bestempel dat zelfs als hypocriet. En mijn ervaring (daar heb je ze weer) toont dat ook aan. Zelfs een gematigde moslim zal niet de Koran bekritiseren. Die draaien daar altijd om heen. Waarschijnlijk omdat ze dan de "doodstraf" (of vorm van) boven hun hoofd hangt.
:') Je bent geen haar beter dan de takfiri's -edit- Kappen met die persoonlijke toevoeging (zie eerdere reactie van mij)

[ Bericht 3% gewijzigd door paddy op 14-08-2010 16:11:43 ]
pi_85279936
quote:
Op zaterdag 14 augustus 2010 15:06 schreef Compatibel het volgende:

[..]

Wat wil je hier mee zeggen?
Daarmee wil ik zeggen dat je je handen niet in onschuld kunt wassen als je een abjecte ideologie actief ondersteunt.
Quousque tandem abutere, PvdA, patientia nostra?
pi_85279998
-edit- Reactie op verwijderde zin

[ Bericht 94% gewijzigd door paddy op 14-08-2010 16:12:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')