had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:36 schreef Mikkie het volgende:
Scheelt dat ik niet heel ver over de grens woon dus de tijd om me staande te houden was niet heel groot..
Kurzkenzeichen aangevraagd, waarmee je als Nederlander ivm de belastingwetgeving eigenlijk niet in NL mag rijden. Dat ga ik nu ook opgeven bij de belastingdienst als tijdelijk kenteken ivm de ontheffing. Kan ik er nog vier dagen mee rijden, dan houdt het op want dan is de plaat niet meer geldig (en de bijgekochte verzekering dus ook niet).quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?
ik kan geen prijs vinden van die pirelli banden... zijn racebanden!
Gisteren de auto uitgelijnt![]()
[ afbeelding ]
Ik heb sowieso enkel WA+, maar inderdaad, misschien straks de verzekering maar even bellen. Zou jammer zijn als ie gejat wordt of in de fik vliegt ofzoquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:30 schreef Hyperdude het volgende:
De kans is natuurlijk maar klein; maar je bent alleen maar WA verzekerd op die Duitse platen.
De kans dat er iets fout gaat in die paar dagen is niet groot; maar het zou wel lullig zijn.
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 08:50 schreef rival het volgende:
[..]
had je er gewoon platen van een andere auto op gezet?
ik kan geen prijs vinden van die pirelli banden... zijn racebanden!
Gisteren de auto uitgelijnt![]()
[ afbeelding ]
Veel camber.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:05 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.
Aangezien hij er race-banden onder had gezet neem ik aan dat 't niet echt voor op de openbare weg isquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:21 schreef tha_rizzo het volgende:
Op de openbare weg?
Neen, je banden slijten alleen sneller aan de binnenkant. Je bent sneller toe aan nieuwe bandjes.
Mja ik heb m'n huidige auto er ook verzekerd, dat er expliciet bij vermeld, maar helaas was het toch geen optie. Naja, op zich ook geen ramp; er zit toch geen kenteken op en ik kan 'm afgesloten stallen in een privégarage, dus diefstal is geen optie en brandschade valt waarschijnlijk nog wel onder de inboedelverzekeringquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 09:57 schreef Hyperdude het volgende:
Mijn verzekering, VVAA, doet daar niet moeilijk over. Zelfs volcasco is geen probleem, dacht ik.
Maar dan heb ik daar al een auto verzekerd; die wordt dan geacht die dag niet te rijden.
Kost ook niets extra.
Ik had mijn auto even tijdelijk bij Diks verzekerd (terwijl ik helemaal niet bij Diks zit). Ze zeiden dat ik zou moeten betalen als ik naderhand geen verzekering bij ze zou afsluiten en dat het anders gratis was. Ik heb naderhand geen rekening gekregen, terwijl ik er niet verzekerd benquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:42 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mja ik heb m'n huidige auto er ook verzekerd, dat er expliciet bij vermeld, maar helaas was het toch geen optie. Naja, op zich ook geen ramp; er zit toch geen kenteken op en ik kan 'm afgesloten stallen in een privégarage, dus diefstal is geen optie en brandschade valt waarschijnlijk nog wel onder de inboedelverzekering.
nee die komen gewoon uit een E36... zijn ze niet goed dan?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:13 schreef SingleCoil het volgende:
of die schokbrekers die ik van je heb komen uit die BMW
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:05 schreef tha_rizzo het volgende:
[..]
Jezus, of je wiel zit er niet goed op, of je hebt echt extreem veel camber.
Veel camber inderdaad. maar dat kan je niet stellen op een E30. wat wij hebben gedaan is de draagarm van een E46 pakken, die is langer.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 10:19 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Veel camber.
Alhoewel die E30's zelf al een klein beetje zo staan.
quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:19 schreef SingleCoil het volgende:
maar heeft dat nut, zoveel camber?
het heeft nut als je sneller door de bocht wilt gaan, op de weg en/of op circuitquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 11:21 schreef tha_rizzo het volgende:
Op de openbare weg?
Neen, je banden slijten alleen sneller aan de binnenkant. Je bent sneller toe aan nieuwe bandjes.
Nee, ik heb ze er nog niet onder zittenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:49 schreef rival het volgende:
[..]
nee die komen gewoon uit een E36... zijn ze niet goed dan?
Nee, het lijkt er meer op of er nu helemaal geen shocks onder zittenquote:of bedoel je degene die nu nog onder de auto zitten?
Oh ik schrok alquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:00 schreef SingleCoil het volgende:
[..]
Nee, ik heb ze er nog niet onder zitten
Ja dat vertelde ik alquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:18 schreef SingleCoil het volgende:
Als je een beetje oplet kun je er trouwens nog best wel goed mee rijden, met die oude shocks. Alleen bij 150 een flinke bocht op de snelweg nemen en dan een kuil tegenkomen is soms een beetje avontuurlijk
jah kan je die weer voor 400 aanbiedenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 13:35 schreef SingleCoil het volgende:
als die remus en die bmw lm velgen maar heel blijven
wel een sedan die aan de rest van jouw eisen voldoetquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:24 schreef Turquaz52 het volgende:
iemand een gare e36 cabrio te koop? Hoeft geen motor of weet ik veel wat meer te hebben of mag ook gestript zijn![]()
Wel met kenteken
Ja ik geef je er dan een 10tje voor, flikker me 318IS blok er in en verkoop hem weer doorquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:26 schreef rival het volgende:
[..]
wel een sedan die aan de rest van jouw eisen voldoet
Ik had ze inderdaad gevonden.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou Meyle nemen. Zitten er bij mij al een tijdje, 85000K kms., onder zonder problemen.
Officieel kan je de BMW draagartmen van de E46 alleen maar in één geheel vervangen. Heeft geloof ik iets te maken met aluminium waar je niet zonder risico bussen in kan blijven persen oid., maar ik weet het verder ook niet in detail. Bij die Meyle dingen kan je de Hydrolager(=rubbers) wel apart vervangen.
deze dus: http://opc.meyle.com/opc/(...)44_316+050+0004%2FHD
E46 draagarm is 1, dus je moet altijd de draagarm vervangen. (ALTIJD afkeur apk, hadden we het gisteren nog over. als er een E46 voor de apk komt 99% dat zijn draagarmen niet goed zijn)quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Draagarmen van de E46 van m'n moeder moeten vervangen voor de APK (nouja, draagarmrubbers + stabi rubbers dacht ik). Beste om dan maar de hele draagarmen te vervangen? Persen kan wel 's een gedoe worden.
Nog alternatieven voor de BMW OEM draagarmen?
zijn die meyle dan geen aluminium?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:43 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou Meyle nemen. Zitten er bij mij al een tijdje, 85000K kms., onder zonder problemen.
Officieel kan je de BMW draagartmen van de E46 alleen maar in één geheel vervangen. Heeft geloof ik iets te maken met aluminium waar je niet zonder risico bussen in kan blijven persen oid., maar ik weet het verder ook niet in detail. Bij die Meyle dingen kan je de Hydrolager(=rubbers) wel apart vervangen.
deze dus: http://opc.meyle.com/opc/(...)44_316+050+0004%2FHD
Dacht het ook.quote:
Yes, maar via ebay die Meyle bestellen + door een maat laten monteren is ¤300/¤350 vs garage voor ¤600quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:56 schreef Hyperdude het volgende:
Dacht het ook.
ik laat mijn garage die zooi meestal bestellen; past het altijd.![]()
¤250 is idd de "normale" prijs bij eBay.
Diei Meyle dingen zijn ook aluminium; maar dat rubber deel zit op een andere manier aan het aluminium vast ofzo.![]()
Draagarmen zijn inderdaad een zwak punt bij de E46.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:55 schreef rival het volgende:
[..]
E46 draagarm is 1, dus je moet altijd de draagarm vervangen. (ALTIJD afkeur apk, hadden we het gisteren nog over. als er een E46 voor de apk komt 99% dat zijn draagarmen niet goed zijn)
ik ken geen alternatieven.... setje zag ik voor 180 geloof ik...
ze zijn gisteren besteld (heb nu gebruikte onder de E30)quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:01 schreef Maharbal het volgende:
Overigens een setje voor ¤180? Volgens mij kosten ze dat per stuk.
Nee, niet bij de Beier.quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:10 schreef Hyperdude het volgende:
Dat is zo.
Maar ik verdien per uur meer dan de garage kost, en de economie moet ook draaien toch?![]()
Je kan je maat tegelijk wel aan het werk zetten met de rubberophanging van de achterdempers, die is vaak ook kaputt/gescheurd. Kan je trouwens ook redelijk simpel zelf doen. Simpel te controleren op groot defect: ff voelen of je speling voelt/hoort op de achterdemper.
http://www.auto-treff.com/bmw/vb/showthread.php?t=133389
Dat zijn dus niet allemaal originele E46 onderdelen.
Zo zag het rubber er bij mij uit na 150K kms.: [ afbeelding ]
Goeie foto trouwens
NB. Je garage kan die Meyle dingen gewoon bestellen; goedkoper dan original BMW.
Of heb je dat ding bij De Beier in onderhoud?![]()
ze moeten eens een dag meelopen bij de "originele garage"quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:19 schreef Maharbal het volgende:
ze wil toch gewoon alles "origineel bij de garage" laten monteren
We hadden het er 2 weken geleden nog over?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Draagarmen van de E46 van m'n moeder moeten vervangen voor de APK
Nou, dan niet toch!?quote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:19 schreef Maharbal het volgende:
...
Nou goed, ze wil toch gewoon alles "origineel bij de garage" laten monteren en ik mag dus niet eens bellen om te vragen of ze toevallig ook Meyle bestellen. Heb er gewoon net ruzie om zitten maken
Dat was mijn gedachte inderdaadquote:
Inderdaad. Het is jouw schuld! Maak maar ¤600 over om te compenserenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 16:55 schreef Bowny het volgende:
[..]
We hadden het er 2 weken geleden nog over?
Ja, voor gebruik op 't circuit heeft het voordelen, voornamelijk in de bochtenquote:Op vrijdag 20 augustus 2010 12:53 schreef rival het volgende:
[..]
[..]
het heeft nut als je sneller door de bocht wilt gaan, op de weg en/of op circuit
maar het gaat er niet prettiger van rijden (beetje nerveus rechtuit) en de banden zullen erg hard gaan. dus niet echt geschikt voor normaal gebruik... je merkt het wel direct in de bochten hoor!!!
Als wij beginnen te rijden, is dat voor hem een prikkel om ook te rijden......zo reageert die stomme hond toch ook op 't belletje?quote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Wat een dombomaar ik zie de vergelijking met de pavlovreactie niet helemaal
Mwoah, niet helemaalquote:Op zaterdag 21 augustus 2010 23:49 schreef Bowny het volgende:
[..]
Als wij beginnen te rijden, is dat voor hem een prikkel om ook te rijden......zo reageert die stomme hond toch ook op 't belletje?![]()
Yes, het fundament van hondentrainingquote:Op zondag 22 augustus 2010 13:06 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Mwoah, niet helemaal. De hond krijgt eten aangeboden en gaat dan kwijlen. Tijdens het experiment gaat er een bel tegelijk met het eten, waardoor de hond de bel associeert met eten. Later gaat de hond zelfs kwijlen wanneer er geen eten meer komt maar wel de bel gaat.
Die aangeleerde reactie verdwijnt overigens weer als maar vaak genoeg achter elkaar geen eten wordt gepresenteerd samen met de bel.
Het gaat dus om een extra stimulus die aangeleerd wordt. Door rood rijden door iets af te kijken van anderen is niet echt aangeleerd, maar vooral dom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |