abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 augustus 2010 @ 22:47:49 #251
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85588019
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

Nogmaals, ik kan het niet terugvinden TeenWolf, maar ik kan wel mijn comments terugvinden op jouw posts waar ik je bijna volledig afbrand inclusief je beweringen. Mijn standpunt lijkt me duidelijk, jouw anti-semitisme ook, kap aub met je getroll.
Als je goed kijkt zie je juist dat jij totaal bent afgefikt, maar goed het is een gewoonte van jou geworden om iemand bij elke zin 'anti-semiet' te noemen, dat maakt jou i.c.m. je gescheld in dat andere topic, waardoor het topic op slot ging tot een trollkoning.
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_85588290
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:47 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Als je goed kijkt zie je juist dat jij totaal bent afgefikt, maar goed het is een gewoonte van jou geworden om iemand bij elke zin 'anti-semiet' te noemen, dat maakt jou i.c.m. je gescheld in dat andere topic, waardoor het topic op slot ging tot een trollkoning.
Ik heb m'n punt hierboven en voornamelijk in andere topics wel duidelijk gemaakt, als je getroll niet kapt, hoef je ook niet te posten. Een verdere uitleg is niet meer nodig bij je getroll en je beledigingen.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:03:19 #253
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85588914
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 22:52 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik heb m'n punt hierboven en voornamelijk in andere topics wel duidelijk gemaakt, als je getroll niet kapt, hoef je ook niet te posten. Een verdere uitleg is niet meer nodig bij je getroll en je beledigingen.
Ik kan niet eens meer posten daar omdat vanwege je hevige gescheld, het vorige topic is gesloten. Omdat ik niet jou, maar de andere users een gezonde forumdiscussie gun, laat ik het hierbij, voordat deze topic ook op slot gaat door prachtopmerkingen van jou.
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
pi_85589134
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:03 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ik kan niet eens meer posten daar omdat vanwege je hevige gescheld, het vorige topic is gesloten. Omdat ik niet jou, maar de andere users een gezonde forumdiscussie gun, laat ik het hierbij, voordat deze topic ook op slot gaat door prachtopmerkingen van jou.
Het topic ging op slot omdat de discussie, die jij startte met je leugenachtige en/of onzinnige opmerkingen, bijna totaal niet meer relevant was voor het topic, daar ging het topic niet over, en dat weet je best troll.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:09:14 #255
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85589202
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:07 schreef DeParo het volgende:

[..]

Het topic ging op slot omdat de discussie, die jij startte met je leugenachtige en/of onzinnige opmerkingen, bijna totaal niet meer relevant was voor het topic, daar ging het topic niet over, en dat weet je best troll.
Je mocht willen dat dat leugens waren vriend. Alles aftekenen als leugens als het je niet bevalt, erg leuk voor je algemene ontwikkeling.
pi_85589582
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:09 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Je mocht willen dat dat leugens waren vriend. Alles aftekenen als leugens als het je niet bevalt, erg leuk voor je algemene ontwikkeling.

Je gaat dus gewoon door met je irritante getroll het blijft treurig. Maar goed, we zullen maar weer eens ontopic gaan, we weten dat jij TeenWolf daar wel weer zal moeten afhaken waarschijnlijk.

http://www.haaretz.com/ne(...)ef-of-staff-1.309511

quote:
Yoav Galant named as next Israel Defense Forces chief of staff.

Defense minister ends weeks of speculation and scandal over a forged document, asking cabinet to approve appointment on August 29.

Defense Minister Ehud Barak on Sunday ended weeks of speculation by naming Maj. Gen. Yoav Galant as the next chief of staff of the Israel Defense Forces.

Galant's chances in the race to lead the Israeli military had been thrown into doubt in the wake of a scandal involving a forged document, which suggested the general had attempted to smear rivals and nearly put an end to his campaign.

Barak said he would ask the cabinet to approve the appointment at its weekly meeting on August 29, saying he had consulted Prime Minister Benjamin Netanyahu before making his final decision on the replacement for Gabi Ashkenazi, the current chief.

Commenting on the appointment, Netanyahu said Barak had made the right choice in Galant, the 51-year-old head of the IDF's Southern Command, who began his military career as a navy commando.

The selection would end a period of uncertainty that had damaged the IDF, Netanyahu said in an apparent reference to the storm over the 'Galant document', which dominated headlines in Israel in weeks preceeding Barak's pick.

Leaked to Channel 2 television from inside the military, the document bore the logo of a well-known public relations adviser and outlined a plan for Galant to smear rivals for the post of army chief. Police now believe it to be a fake.

After picking Galant, Barak said he had urged the unsuccessful candidates to continue in their roles within the IDF.

However, IDF sources say Maj. Gen. Gadi Eisenkot and Maj. Gen Benjamin Gantz are now likely to retire from the army. Two other candidates, Maj. Gen. Avi Mizrahi and Maj. Gen. Gadi Shamni, are expected to compete for the post of deputy chief.

Ashkenazi won praise from Barak, who promised the outgoing chief full support until the end of his term in February. But the defense minister has been unable to mask growing tension in his relationship with his top commander.

In April, Barak announced that he would not extend Ashkenazi's term to a fifth year, while the minister has been accused undermining the chief's position by appointing his successor at such an early stage.

In August, Ashkenazi told an inquiry into Israel's May 31 raid on a Gaza-bound aid flotilla that he took full responsibility for the operation, which left nine civilians dead and drew worldwide condemnation.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:23:43 #257
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85589847
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:17 schreef DeParo het volgende:

[..]

Je gaat dus gewoon door met je irritante getroll het blijft treurig. Maar goed, we zullen maar weer eens ontopic gaan, we weten dat jij TeenWolf daar wel weer zal moeten afhaken waarschijnlijk.

http://www.haaretz.com/ne(...)ef-of-staff-1.309511
[..]

Door jou getroll en gescheld was dat vorige topic op slot gegaan begrijp dat toch, zelfs de moderator liet dit blijken.

Anyway, veel succes met he haaretz spreekbuis.
pi_85589923
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:23 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Door jou getroll en gescheld was dat vorige topic op slot gegaan begrijp dat toch, zelfs de moderator liet dit blijken.

Anyway, veel succes met he haaretz spreekbuis.
Doordat het door jou een offtopic-discussie was ging dat topic op slot.
Maar zoals ik zie kan je niet inhoudelijk reageren op de post hierboven mbt dat artikel, begrijpelijk, en alweer.

[ Bericht 0% gewijzigd door DeParo op 22-08-2010 23:35:46 ]
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:29:54 #259
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85590110
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:25 schreef DeParo het volgende:

[..]

Doordat het door jou een offtopic-discussie was ging dat topic op slot.
Maar zoals ik zie kan je niet inhoudelijk reageren op de post hierboven mbt dat artikel, begrijpelijk, en alweer.
De Haaretz????

Dan kun je ook komen met een krant uit Irak ten tijde van Saddam of een krant uit China, allemaal eenzijdige propaganda.Heb geen zin om de spreekbuiskrant van de Israelische regering te lezen.
pi_85590221
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:29 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

De Haaretz????

Dan kun je ook komen met een krant uit Irak ten tijde van Saddam of een krant uit China, allemaal eenzijdige propaganda.Heb geen zin om de spreekbuiskrant van de Israelische regering te lezen.
Ik lees ook Al Jazeerah hoor, Le Monde, Guardian, NY Times, Washington Post, en probeer hier en daar wat andere plaatselijke nieuwszenders te volgen. Lijkt me wel duidelijk.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:35:01 #261
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85590324
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:32 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik lees ook Al Jazeerah hoor, Le Monde, Guardian, NY Times, Washington Post, en probeer hier en daar wat andere plaatselijke nieuwszenders te volgen. Lijkt me wel duidelijk.
Kijk naar je laatste 10 nieuwsbronvermeldingen in deze topicreeks, de Haaretz pronkt wel op een onverslaanbare nr 1.
pi_85590681
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:35 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Kijk naar je laatste 10 nieuwsbronvermeldingen in deze topicreeks, de Haaretz pronkt wel op een onverslaanbare nr 1.
Van die andere kranten lees ik de papieren versie. Laatst nog een goed verhaal in The Guardian over het sufisme in vergelijking met hoe men kijkt naar de Islam, bvb bij Ground Zero en de moskee, maar dat leek me niet zo relevant hier.
Haaretz, de internet versie, houdt ons prima op de hoogte van de stand in zaken in Israel en het Midden-Oosten, aangevuld door plaatselijke (plus Islamitische bronnen etcetera), dat lijkt me een stuk beter, dan wat jij leest.
pi_85590848
Als er een krant wel niet de spreekbuis van de Israëlische regering is, is het de linkse krant Ha'aretz wel. Maar goed :).
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:52:06 #264
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85590932
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:45 schreef DeParo het volgende:

dat lijkt me een stuk beter, dan wat jij leest.
Ik heb niet gezegd wat ik lees helderziende medium.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:52:23 #265
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85590944
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:49 schreef Mylene het volgende:
Als er een krant wel niet de spreekbuis van de Israëlische regering is, is het de linkse krant Ha'aretz wel. Maar goed :).
Een pot nat.
pi_85591050
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:52 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ik heb niet gezegd wat ik lees helderziende medium.
De bronnen die je gebruikt zeggen wat mij betreft voldoende.
Alhoewel ik betwijfel of je ze uberhaupt gelezen hebt gezien best vaak de rare inhoud.
  zondag 22 augustus 2010 @ 23:57:13 #267
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85591119
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:55 schreef DeParo het volgende:

[..]

De bronnen die je gebruikt zeggen wat mij betreft voldoende.
Alhoewel ik betwijfel of je ze uberhaupt gelezen hebt gezien de rare inhoud.
Dan zul je versteld staan, ik lees alles wat jij ook leest en tevens al het nieuws op internet.
pi_85591177
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:57 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Dan zul je versteld staan, ik lees alles wat jij ook leest en tevens al het nieuws op internet.
Dat laat je anders niet blijken, kennelijk lees je dus ook haaretz, reageer eens inhoudelijk zou ik zeggen.
Dat heb je tot nu toe nog te weinig gedaan meen ik.
  maandag 23 augustus 2010 @ 00:02:34 #269
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85591345
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:58 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dat laat je anders niet blijken, kennelijk lees je dus ook haaretz, reageer eens inhoudelijk zou ik zeggen.
Dat heb je tot nu toe nog te weinig gedaan meen ik.
Nieuwe chief staff of geen nieuwe chief staff, het zal Israel's politiek toch nooit veranderen. Achter de schermen wordt het poppentheater opgevoerd en niet dat ene poppetje wat de scepter zwaait.
pi_85593043
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:02 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Nieuwe chief staff of geen nieuwe chief staff, het zal Israel's politiek toch nooit veranderen. Achter de schermen wordt het poppentheater opgevoerd en niet dat ene poppetje wat de scepter zwaait.
Dus je denkt dat deze man geen tot weinig invloed heeft?
Leg dat eens verder uit want met zijn functie vind ik dat een onzinnige redenatie!
pi_85599087
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 23:49 schreef Mylene het volgende:
Oh nee toch, begin jij nu ook al met dat 'maar goed'?
Maar ik ben het zowaar eens een keer met je eens ..

Offtopic vraag .. hoe doe je dat nou met dat pal-nieuws iedere keer, de headers in google-translate en dan hetgeen je interessant lijkt helemaal vertalen?
pleased to meet you
pi_85599531
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 00:02 schreef TeenWolf het volgende:

[..]

Ken je de analogie met de rijdende trein? Nou, het is niet alleen moeilijk om op een rijdende rein te springen, het is ook moeilijk om een rijdende trein van richting te laten veranderen.
Ter vergelijking: de HRA. Nou kan je wel in je verkiezingsprogramma zeggen dat je de HRA wil afschaffen, en na de gewonnen verkiezingen beginnen met realiseren daarvan, maar hoeveel jaar zullen erover heen gaan voor het echt gerealiseerd is .. en ondertussen dendert die trein maar door? Oftewel, achter de schermen gaat de 'poppenkast' gewoon door, en alles wat de zittende regering kan doen tot de volgende verkiezingen is het beleid zoveel als maar kan om buigen (de trein van richting laten veranderen).
pleased to meet you
  maandag 23 augustus 2010 @ 13:22:43 #273
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_85604393
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Ken je de analogie met de rijdende trein? Nou, het is niet alleen moeilijk om op een rijdende rein te springen, het is ook moeilijk om een rijdende trein van richting te laten veranderen.
Ter vergelijking: de HRA. Nou kan je wel in je verkiezingsprogramma zeggen dat je de HRA wil afschaffen, en na de gewonnen verkiezingen beginnen met realiseren daarvan, maar hoeveel jaar zullen erover heen gaan voor het echt gerealiseerd is .. en ondertussen dendert die trein maar door? Oftewel, achter de schermen gaat de 'poppenkast' gewoon door, en alles wat de zittende regering kan doen tot de volgende verkiezingen is het beleid zoveel als maar kan om buigen (de trein van richting laten veranderen).
Dan zou die richting in mijn optie ergens 'achter' het theater iets uit het lood moeten slaan willen we uiteindelijk een groot verschil moeten pakken in het eindresultaat. We hopen op het beste in ieder geval.

[ Bericht 1% gewijzigd door TeenWolf op 23-08-2010 14:17:11 ]
pi_85615173
quote:
Op zondag 22 augustus 2010 14:34 schreef DeParo het volgende:

[..]

Dan heb jij een vreemde manier van lezen volgens mij.
Mwah, ik heb het je toch heel wat keren zien schrijven, dat je informatie gewoon afschreef/de grond in boorde, en daarna stond te schermen met de boeken van uni, de historici die het volgens jou eens waren ed

quote:
Ze moeten dadelijk toch weer terug naar Israel, want ze worden uit hun nederettingen geflikkerd, voorwaarde voor vrede.
Er komt geen vrede als die nederzettingen uiteindelijk niet gaan verdwijnen.
Dat weten beide partijen.
Zoals jij dat nu neerzet lijkt het zo makkelijk. Ik ben alleen bang dat het dat niet zal worden, er zit namelijk aardig wat extreem volk in sommige nederzettingen. En met hoe dat ging in Gaza nog redelijk vers in de herinnering, met wat dat deed met de soldaten die moesten ontruimen, de reactie van het publiek daar weer op, dat was toch best heftig. Dat zou dan nu 100+ keer moeten gebeuren, en dan heb ik het alleen over de legale nederzettingen ..

quote:
Wat die er mee te maken hebben? Alles misschien omdat het los staat van het conflict tussen de Palestijnen en Israel! Jij verwijst alles terug naar een of andere zuivering, naar een of andere onderdrukking, maar niet alles heeft daar mee te maken. Een grote kans bestaat dat dit dorpje in Palestina 20 jaar geleden nog niet eens bestond en toen was het al duidelijk dat Israel niet wilde dat er in de Jordaanvallei snel groeiende gemeenschappen zouden komen. Dat lijkt me dus duidelijk.
Jij beweert dat het los staat, in andere bronnen is te lezen dat deze strategie al tijden gevolgd wordt. En de strategie is dus dat er aan Palestijnse kant nog niet eens natuurlijke groei mag plaatsvinden in de door Israël gecontroleerde gebieden, en door een gebied tot gesloten te bestempelen wordt het mogelijk om de daar wonende Palestijnen, nomaden of whatever te verwijderen.

quote:
De overeenkomst is dat er duidelijke afspraken gemaakt moeten worden met beide nomadenstammen omdat je anders zowel in Israel als Palestina telkens van dit soort hardvochtige uitzettingen krijgt. Dat zou voorkomen kunnen worden.
Wat voor afspraken Palestina maakt met de daar verblijvende nomaden is niet de zaak van Israël lijkt mij.

quote:
De claims van Israel zijn hier gerechtvaardigd maar het moet duidelijk. Het moet met duidelijke afspraken en compensatiev(wat er normaal ook gebeurdt dankzij het Israelische gerechtshof en de ethische organisaties die de meeste problemen daar in de gaten houden) voor wat er kapot gemaakt wordt ondanks dat
ze eerder zijn gewaarschuwd.
Hmz, over die rechtvaardigheid denkt het internationale gerechtshof toch anders dacht ik.

quote:
Het stond op Haaretz en het ging over de zaak dat mensen met een Israelisch paspoort niet meer werden toegalaten door het IDF op de Westbank (bepaalde plekken) en er werden voorbereidingen getroffen om dat gebied weer door voornamelijk Palestijnen te laten controleren. Het was een stuk dat nog niet zo lang geleden in Haaretz stond
dus het moet denk ik nog wel terug te vinden zijn ik doe in ieder geval m'n best denk ik.
Ik zat naar iets anders te zoeken (een boek) dus ik heb verder niet gekeken. Wat mij verbaasd is dat daar dan zo weinig aandacht is besteed, want als het klopt is het bijna net zo opmerkelijk nieuws als Sharon's ontruiming van Gaza.

quote:
Dat is dus onzinnig want het gaat telkens om hetzelfde gebied in zekere zin. Het gaat al vanaf 1967 om de Jordaanvallei, het gaat om net dat ene gebied dat vrij moet blijven van bewoning, om het goed onder controle te kunnen houden. Namelijk in dezelfde provincie ligt de volgende Palestijnse stad, Tubas, daar gebeurt dan toch weer weinig mee omdat het niet in dat ene gebied ligt, ze willen niet telkens nieuwe dorpjes en inwoners om rekening mee te houden, de claim is gerechtvaardigd.
Sterker nog, deze stad staat zelfs weer sinds de jaren 90 onder Palestijnse controle.
Dit soort ontwikkelingen lijken me dus duidelijk, wanneer het vrede is kunnen ze dorpen bouwen in de Jordaanvallei, maar toen ze jaren geleden dit soort plaatsten hebben gemaakt, waar mensen komen en gaan, in een zwaar gecontroleerd en belangrijk gebied, toen was het ook wel duidelijk denk ik dat zoiets had kunnen gebeuren dunkt me.
Een bufferzone is op zich inderdaad rechtvaardig gegeven de situatie. Maar die bufferzone, als je het zo wil noemen, is dan wel uitzonderlijk breed, en uitgerekend in het vruchtbaarste gedeelte. En tja, vrij blijven van bewoning deed het dus niet, er staan stuk of tig nederzettingen, die volgens internationaal recht niet zouden mogen bestaan. Verder zal 'dat probleem' dus blijven bestaan als Israël erop blijft bestaan om alle grenzen te controleren.

quote:
Nee, dat is dus het verschil, ik kijk kritisch naar de situatie en probeer toch, ondanks wat ik meen en wat jij denkt, zo objectief naar de situatie te kijken. Dat mis ik in jouw posts, nauwelijks kritiek richting de Palestijnen, nauwelijks toegeven van fouten.
Het is jammer dat je dit soort dingen niet wil toepassen.
Je kan gewoon niet van alles Israel maar de schuld geven, dan kijk je niet meer kritisch, dan ben je niet objectief meen ik.
Ik denk dat jij bij je 'objectieve' waarneming aardig wat informatie weg laat, zoals het simpele uitgangspunt dat die nederzettingen niet alleen tegen het internationale recht verstoten maar ook al decennia zorgen dat het conflict maar aan blijft houden .. er had er gewoon geen een bij mogen worden gebouwd na 1967, dat had heel veel ellende gescheeld.
Zo lijk jij ook je ogen te sluiten voor het feit dat deze regering alleen dankzij internationale druk aan de onderhandelingstafel zit en praat over grotendeels verlaten van de Westbank, het is nog niet zo lang geleden dat dezelfde regering al afweek van de 'roadmap' en praatte over natuurlijke groei van alle nederzettingen. Dat dan even afgezien dat de constructie ondanks alles gewoon doorging en doorgaat. De 10 maanden 'freeze' ook, wat een lachertje, er zou niet begonnen worden aan nieuwe constructies toch? Nou wat hebben ze gedaan, in de maanden voorafgaand aan die freeze, gewoon dubbel zoveel funderingen gelegd als normaal met als eindresultaat dat er evenveel huizen zijn gebouwd als altijd. Lijkt niet echt op jezelf serieus voorbereiden op teruggave van het gebied, niet waar?
Wat dat aangaat lijkt het dus alsof jij je meer laat leiden door je optimistische kijk, door je geloof dat het Joodse volk het niet slecht kan bedoelen, terwijl iemand die kritisch kijkt deze tegenstrijdigheden in de context van de geschiedenis bekijkt en zich afvraagt of dit het zoveelste truukje is om de Jordaanvallei definitief in de greep te krijgen.

quote:
Als je dat echt denkt vraag ik om je dat meer te laten blijken, als je vindt dat ik dat niet genoeg doe, mag je dat uiteraard ook tegen mij zeggen. Als je het bovenstaande echt denk, heb ik iing meer respect voor je,
Ik ben het uiteraard nog steeds niet met je eens ;).
Maar soms is het ook belangrijk hoe je te werk gaat wanneer je iets schrijft :).
Als je in discussies als deze mensen met een nogal eenzijdige kijk en een totaal gebrek aan achtergrondkennis tegenkomt wordt je algauw in die positie gedwongen. Dat ik bvb inga tegen die stortvloed aan foto's, met cijfers en rekensommen, of zeg dat het bouwen van een pretpark of warenhuis zinvoller is dan het bouwen van een enkel flatgebouw, dat betekent toch niet automatisch dat ik een fan ben van Hamas of zo? Ik begrijp hun keuze, net als ik begrijp dat een paar volle winkels geen miljoen mensen kan voeden. Ik doe niet mee aan het dehumaniseren van de Palestijnen en zal dat ook nooit tolereren. Uiteraard veroordeel ik terrorisme, maar ik begrijp wel waar het vandaan komt, net zoals ik begreep waar het vandaan kwam toen de aanslagen nog gepleegd werden door Joodse terreurgroepen. (aanslagen op de moskee om armageddon te bevorderen uitgezonderd, religieuze waanzin).

Vraagje: speel jij schaak of een ander, wat moeilijker, strategisch spel? Zo ja, probeer je eens los te weken van de persoonlijke betrokkenheid, bekijk het eens vanuit dat oogpunt, en dan ook de zetten bekijken (en vooruitzien) van je tegenstander. En probeer dan eens zetten te bedenken voor beide partijen zodat het spel in remise kan eindigen zonder dat je eerst het grootste gedeelte van het bord hebt schoongeveegd.
En dat is dus wat jij mi wat meer zou mogen doen, je in de positie van de ander verzetten

quote:
Dit is geen ontwikkeling, evenmin voor dit dorpje, van de afgelopen maanden zoals je zou kunnen zien.
Israel heeft dit gebied duidelijk onder controle, de waarschuwingen waren duidelijk, al jaren geleden ook toen waarschijnlijk dit dorpje weg gebouwd en mensen er in- en uittrokken. Daarom moeten er duidelijke afspraken worden gemaakt.
De actie was te vijandig maar de claim was gerechtvaardigd dunkt me.
Ik geloof dat ontruiming van die C-gebieden niet opgenomen was in de Oslo-akkoorden, tenzij het dus een gesloten gebied is. En wat een gesloten gebied is mag Israël dus zelf bepalen.
[..]

quote:
Ik zeg dat veel van dit soort uitspraken bijna volledig uit de context gerukt zijn.
Hij heeft het bv niet over het ondermijnen van de Oslo-Akkoorden maar over het uitvoeren van wat er hier bepaald was.
Hij zegt bijvoorbeeld op een moment dat volgens de Oslo-Akkoorden dit en dat mag doen in de Palestijnse gebieden.
Dat wordt vervolgens uitgelegd als het ondermijnen van de akkoorden, wat dan gewoon niet klopt, dat lijkt me duidelijk.
Dat doet het anders wel, want met die maatregel kan je dus lukraak gebieden 'gesloten' verklaren en de aanwezige bevolking verwijderen, en dat was dus niet de bedoeling. Het is de facto dus een ondermijning van Oslo.

quote:
Haha daarom hoop ik dat een man als Netanyahu niet meer lang premier zal zijn. Het is geen crimineel of misdadiger, maar hij heeft het niet in zich om tot een vreedzame oplossing te komen, er zijn voldoende kandidaten die dat wel zouden kunnen.
Aan de Palestijnse kant zou Hamas bijvoorbeeld veel moeten opgeven om aan te tonen dat ze echt vrede willen wat ik overigens zeer betwijfel. Abbas daarentegen, ondanks de kritiek op Fatah, daar heb ik meer vertrouwen in.
We kunnen weinig meer dan afwachten. Ik heb er hoe dan ook weinig vertrouwen in. Met de voorwaarde van grensbewaking rondom wordt het in de praktijk wel heel erg moeilijk om de Jordaanvallei terug te geven, de bufferzone zou er moeten blijven en hoe krijg je de bewaking daar etc .. maar nu loop ik heel erg ver vooruit, eerst maar die bouwstop verlengen voor er überhaupt gepraat gaat worden toch ..

quote:
Dat hadden ze nog steeds kunnen zijn, samen met de Joodse inwoners, als ze met beide staten akkoord waren gegaan.
Het land werd feitelijk eerlijk verdeeld onder de twee staten. Het land dat onder staatscontrole kwam was van te voren in handen van de Britten, en daarvoor van de Ottomanen, maar nu was het in handen van de staat dus eigenlijk ook van het publiek in het algemeen (Joodse mensen en Palestijnen en eventueel andere groepen). Je weet hoe het daarna gegaan is volgens mij.
Waarom zouden ze met beide staten akkoord moeten gaan? Het is niet dat de Britten hun veroverd hebben of zo, ze hebben samen met de Britten de Ottomanen verslagen, in hun ogen hadden de Britten niet alleen het recht niet, het was ook tegen de afspraak. Bekijk het nou toch eens vanuit hun standpunt, stel je echt eens objectief op.
Achteraf bekeken is het uiteraard heel dom .. hoe schiet ik mezelf in de voet

quote:
We hebben het hier niet eventjes over alleen een C-zone, wat je me niet hoeft uit te leggen, we hebben het hier over een hele strook die al vanaf 1967 zoals je ook kan lezen veel strenger wordt behandeld dan andere gebieden. Israel wilde al langer niet dat gemeenschappen in deze strook zouden kunnen groeien omdat ze militair en defensief belangrijk zijn om onder controle te houden. Een dergelijk dorpje dat blijft groeien pas daar uiteraard niet in. Elders kunnen ze zich wel vestigen met goed gemaakte afspraken.
Onzin, zo'n dorpje zijn natuurlijke groei ontzeggen of ontruimen door het gebied als gesloten te verklaren is in strijd met de Oslo-akkoorden.

quote:
Heeft het iets te maken met Jordanie? Of heeft het iets te maken met een grens waar terroristen en wapens over kunnen?
Mwah, om te beginnen is daar een rivier, en daarna een bufferzone van dik 20 kilometer breed, beetje overdreven ..

quote:
Mijn kritiek op jouw uitleg van het Zionisme waar Israel voor staat lijkt me duidelijk, dat heb ik eerder en hierboven onder andere ook al lichtelijk en duidelijk beschreven denk ik (zo niet dan doe ik het graag opnieuw hoor). Maar buiten dat heb ik uiteraard je verhaal gelezen. Toch kan ik ergens niet de indruk loslaten, dat als ik jouw posts hier lees, dat je enige wrok koesters jegens je biologische ouders. Dit door enkele uitspraken en woordjes van je, het kan zijn dat ik me vergis, als dit zo is excuseer me.
Verder hoop ik dat je je ware roots nog te weten zal komen, dat is uiteraard zeer belangrijk, ik hoop dat het je de gemoedsrust geeft die er voor nodig is en die je zoekt.
Maar had je niet gezegd dat je familie oorspronkelijk kwam uit Akko?
Dus had je al iets gevonden of was het iets wat je adoptieouders je hadden verteld later?
Dat had je inderdaad gedaan, en dat is mi dus een geïdealiseerde versie, hoe het eigenlijk zou moeten. Maar zo is het dus niet, en zo was het toen ook niet. Er waren altijd al krachten, fracties, die openlijk of in het geniep zaten te streven naar Greater Israel .. het is niet voor niets dat Olmert nog geen twee jaar geleden nadrukkelijk zat te verklaren dat die droom over is
http://www.haaretz.com/ne(...)ael-anymore-1.253772

Maar nee, geen wrok, iig niet tegen mijn biologische ouders .. ik begrijp hun keuze, in die tijd de enige verstandige. Hoe je aan Akko komt is mij een raadsel, want behalve bevestigen dat mijn biologische ouders inderdaad joods zijn zeiden mijn adoptieouders niets, ze vertikten het erover te praten en mij wat voor informatie dan ook te geven, sterker nog, ze gaven mij een schuldgevoel, hoe durfde ik te vragen, na alles wat hun gedaan hebben etc. Dus als je al een ondertoon van wrok bespeurt dan is dat het wel, dat ik niet op zoek durfde te gaan zolang een van mijn ouders nog leefde, uit angst hun vreselijk te kwetsen. En toen ik dan eindelijk op zoek kon ontdekte ik dat de anders zo nauwkeurige joodse boekhouding in vlammen op was gegaan .. en zie 30 jaar later maar een paar mensen met redelijk algemene namen te vinden, vooropgesteld dat ze überhaupt nog leven, in Duitsland, in Hamburg.

Ik moet je trouwens de info over Begin etc schuldig blijven, ik kan het boek waaruit dat komt niet vinden. Het lijkt me sterk dat ik het uitgeleend heb, het is in het Duits, dus ik vermoed dat die ergens op zolder rondzwerft. Helaas kan ik me de naam van de schrijver ook niet herinneren, het was een van die Pools--Joodse achternamen. Verschenen begin jaren 70, een analyse waarom Begin niet overging tot annexatie. Volgens die man kwam dat dus voort uit de Betar/Irgun Zvai Leumi ideologie, een grote joodse staat aan beide kanten van de Jordaan met een joodse meerderheid. Als Begin het gebied geannexeerd had was het een joodse minderheid geweest, vandaar dus, en vandaar ook de nederzettingen-politiek.

Betar bestaat nog steeds trouwens, en zo te zien streven zij nog steeds naar Groot Israël
http://betar.org.il/en/content/view/10/7/

Daar lees ik nou echt niet uit dat de Arabische meerderheid niet weg hoefde, eerder het tegendeel. Zou het dan mogelijk zijn dat er echt bewust mensen verdreven zijn door de aanhangers van Jabotinsky, om zo de gewenste en benodigde meerderheid te verkrijgen?
pleased to meet you
pi_85615730
quote:
Op maandag 23 augustus 2010 11:00 schreef moussie het volgende:

[..]

Offtopic vraag .. hoe doe je dat nou met dat pal-nieuws iedere keer, de headers in google-translate en dan hetgeen je interessant lijkt helemaal vertalen?
Gewoon linkje plaatsen en dan laten vertalen.

http://www.fpnp.net/ar/ne(...)3%D8%A7%D9%85%D9%8A_

Artikel schijnt gebaseerd te zijn op dit:

http://www.palvoice.com/forums/showthread.php?p=2032802

Fatah die Hamas beschuldigd van het stelen van nieren. Het blijft natuurlijk wel een strijd tussen die twee partijen. Wat werkelijk waar is weet je niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')