Doe ik ookquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vi is totaal gestoord en nano niet
Tevens, als je het verschil niet weet, moet je zeker nano gebruiken
Nano is makkelijk, Vi is makkelijk en snel. Maar dan moet je vi wel eerst snappenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:46 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Doe ik ookVi 1 keer opgestart en toen snel de conclusie getrokken dat nano veel makkelijker was. Vraag me alleen af waarom je in godsnaam vi zou willen gebruiken....
Nano is CTRL+X SHIFT-Y enzovoort.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen vi en nano?
Ik heb het maar zelf even opgezocht.... Beide editors werken met command inputs (duhquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:51 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Nano is makkelijk, Vi is makkelijk en snel. Maar dan moet je vi wel eerst snappen.
En dan heb je ook nog Emacs.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:44 schreef Tijn het volgende:
[..]
Vi is totaal gestoord en nano niet
Tevens, als je het verschil niet weet, moet je zeker nano gebruiken
Was al genoemdquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:05 schreef Visitor.Q het volgende:
Het was niet de bedoelding om een editor-war te ontketenen, maar meer omdat dit topic over de beginnende gebruiker gaat, leek het me handig dat nano genoemd werd
dat dan weer wel...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:58 schreef -Techno- het volgende:
[..]
...
Vi is ook standaard in meer linux distributies geïnstalleerd dan dat nano is.
Ah, ik zat wel in die read-only shell, maar was niet op het idee gekomen om te re-mountenquote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Opgestart met nood-shell, '/' opnieuw gemount (mount -o remount,rw /dev/sda of iets dergelijks), fstab aangepast, reboot
Het ging over niet-grafische editorquote:Op donderdag 19 augustus 2010 12:32 schreef mvdlubbe het volgende:
gedit is een prima editor voor de beginnende gebruiker.
ECHT WEL! Waag het niet te twijfelen aan vi of nano!quote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:02 schreef mvdlubbe het volgende:
Maar doet nano ook niets met het herkenen van scripts (met kleurtjes)? Dat is toch een belangrijke functie van een beetje goede editor?
edit, laat maarquote:Op donderdag 19 augustus 2010 14:02 schreef mvdlubbe het volgende:
Maar doet nano ook niets met het herkenen van scripts (met kleurtjes)? Dat is toch een belangrijke functie van een beetje goede editor?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |