Ik zei dat ik data=writeback gebruik. Ik heb andere mensen nooit aangeraden het te gebruiken precies om deze redenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:
Damn, moest ff zweten. Ik had "noatime,data=writeback" dus ook ff in fstab gezet voor / en /home, maar bij booten kreeg ik "error while mounting /" . Of iets van die strekking.
ohja, als jij een tweak hebt, kun je ook niet verwachten dat anderen het overnemen...quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:36 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik zei dat ik data=writeback gebruik. Ik heb andere mensen nooit aangeraden het te gebruiken precies om deze redenAls ik het wel had aangeraden dan had ik verteld hoe je het moet doen
En hier ga je de mist in. Je komt er mee dus hoor je ook exact te vertellen hoe het hoort.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:36 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik zei dat ik data=writeback gebruik. Ik heb andere mensen nooit aangeraden het te gebruiken precies om deze redenAls ik het wel had aangeraden dan had ik verteld hoe je het moet doen
![]()
Precies!quote:Op woensdag 18 augustus 2010 18:51 schreef wdn het volgende:
[..]
En hier ga je de mist in. Je komt er mee dus hoor je ook exact te vertellen hoe het hoort.
Het is de taak van een linux gebruiker om duidelijk te zijn naar mede gebruikers.
Een OS kan met 1 verkeerde komma compleet om zeep geholpen worden en we zitten in een draadje over/voor gewone gebruikers waarvan je kunt aannemen dat als je er em min er ef slash in roept schijven leeg raken.Dat geldt dus ook voor fstab aanpassingen: zulke dingen horen met een in rood blinkende font 72 waarschuwing te worden begeleidt
Built in safety by wdnquote:
Volgens mij heeft Ubuntu ook nog built in safety by Mark Shuttleworth die dat commando niet toestaat. Al heb ik het nooit durven proberen.quote:
Ik heb het ooit 1x mogen doen! Onder Unix en dat crashte want het commando rm deed zichzelf steeds aanroepen voor de volgende te verwijderen file. Dus toen commado rm weg was wistie niet meer wat te doenquote:Op woensdag 18 augustus 2010 19:13 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Volgens mij heeft Ubuntu ook nog built in safety by Mark Shuttleworth die dat commando niet toestaat. Al heb ik het nooit durven proberen.
Probleem daarmee is dat chrome simpelweg fugly is, waarom moet het perse zijn eigen skin gebruiken en kan het niet gewoon de skin van het OS gebruiken?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 12:58 schreef mvdlubbe het volgende:
En ja, er zit standaard een browser in maar Firefox is gewoon traag in vergelijking met chrome (of chromium, inderdaad).
True, da's nog een voordeel van chromium.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:58 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat chrome simpelweg fugly is, waarom moet het perse zijn eigen skin gebruiken en kan het niet gewoon de skin van het OS gebruiken?
Hiermee ben ik het absoluut oneens. Ik meende me al te herinneren dat het een advies was en na teruglezen van je post blijf ik daarbij. Je bracht het als advies voor een toename in snelheid, niet als een 'ik heb zus en zo maar pas er mee op'.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 17:36 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Je kan toch aangeven dat hij de GTK theme moet gebruiken?quote:Op woensdag 18 augustus 2010 20:58 schreef Daeron het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat chrome simpelweg fugly is, waarom moet het perse zijn eigen skin gebruiken en kan het niet gewoon de skin van het OS gebruiken?
En in Opera werken niet alle sites goed.
Ja, het gebouw van RTL bezet houden met anti-DRM spandoeken.quote:Op woensdag 18 augustus 2010 22:57 schreef heiden6 het volgende:
Iemand die weet hoe dit op te lossen?
Same herequote:Op dinsdag 17 augustus 2010 20:03 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Damn, moest ff zweten. Ik had "noatime,data=writeback" dus ook ff in fstab gezet voor / en /home, maar bij booten kreeg ik "error while mounting /" . Of iets van die strekking.
Had jij wel een opstartdisk/usb liggen?quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heitieh
quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:25 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Had jij wel een opstartdisk/usb liggen?Opgestart met nood-shell, '/' opnieuw gemount (mount -o remount,rw /dev/sda of iets dergelijks), fstab aangepast, rebootSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
WTF, ik moet nog veel leren.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 08:52 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
Opgestart met nood-shell, '/' opnieuw gemount (mount -o remount,rw /dev/sda of iets dergelijks), fstab aangepast, reboot
Mocht je ooit je vanuit GRUB naar root moeten:quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:19 schreef mime_negert het volgende:
[..]
WTF, ik moet nog veel leren.
Een programma als nano is uitstekend voor beginners: de basis uitleg staat onderaan in het scherm en de pijltjes etc werken ook zoals je zou verwachten. Ook al gebruik ik al 6 jaar fulltime linux, ik kan me er niet toe zetten om in vi te gaan prutsen...quote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:38 schreef wdn het volgende:
[..]
Daarom nogmaals... leer de basiscommando's van een niet grafische text editor!
Ik verzon het ook niet helemaal zelf hoor, googlequote:Op donderdag 19 augustus 2010 09:19 schreef mime_negert het volgende:
[..]
WTF, ik moet nog veel leren.
Vim is echt geweldig. Tuurlijk, bij nano staat onderaan wat je moet doen. Maar naast vim blijft het toch altijd pielen met andere editors.quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:05 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Een programma als nano is uitstekend voor beginners: de basis uitleg staat onderaan in het scherm en de pijltjes etc werken ook zoals je zou verwachten. Ook al gebruik ik al 6 jaar fulltime linux, ik kan me er niet toe zetten om in vi te gaan prutsen...
Same herequote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:05 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Een programma als nano is uitstekend voor beginners: de basis uitleg staat onderaan in het scherm en de pijltjes etc werken ook zoals je zou verwachten. Ook al gebruik ik al 6 jaar fulltime linux, ik kan me er niet toe zetten om in vi te gaan prutsen...
Wat is het verschil tussen vi en nano?quote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:05 schreef Visitor.Q het volgende:
[..]
Vi is totaal gestoord en nano nietquote:Op donderdag 19 augustus 2010 10:37 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Wat is het verschil tussen vi en nano?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |