Windows (of eigenlijk de Explorer interface) moet alles zo nodig "on the fly" van icoontjes voorzien en de meta-informatie opzoeken - geen idee eigenlijk waarom dat niet handig geïndexeerd is of gecached wordtquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Mijn ervaring is dat Linux niet trager wordt naarmate een installatie langer draait of meer bestanden bevat. Sowieso is het vreemd dat je systeem trager zou worden van documenten aangezien deze voor het draaien van je systeem helemaal niet worden gebruikt.
Het is wel irritant dat Nautilus eerst alle bestanden in een directory gaat bekijken voordat hij ze weergeeft. Ik heb regelmatig mappen met 1000+ bestanden en dan duurt het echt effe voordat die worden weergegeven...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Mijn ervaring is dat Linux niet trager wordt naarmate een installatie langer draait of meer bestanden bevat. Sowieso is het vreemd dat je systeem trager zou worden van documenten aangezien deze voor het draaien van je systeem helemaal niet worden gebruikt.
Dat zal je in ieder geval niet gebeuren in linux/ubuntuquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:03 schreef Flurry het volgende:
...
Natuurlijk is het even afwachten hoe 't gaat als ik er meer bestanden op heb staan (Windows was eerst ook snel, maar nu een jaar later duurt het openen van de Verkenner minstens 10 seconden), maar tot nu toe bevalt Ubuntu enorm goed!
Nouuuuuuuuuuuuu waag het niet om cups temp files ergens in / te laten zetten en ze dan niet te laten verwijderen als ze zijn afgedrukt.... Op een gegeven moment wordt het OS echt wel onwerkbaar...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 08:11 schreef mvdlubbe het volgende:
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet zonder zich af te vragen wat het praktisch nut er nou eigenlijk van is. En weer een overdaad aan mogelijkheden en keuzes erbij waardoor Jan met de Pet door de bomen het bos niet meer ziet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 07:26 schreef mvdlubbe het volgende:
Ja, in die filmpjes zie je wat het kan maar dat is allemaal extra.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet zonder zich af te vragen wat het praktisch nut er nou eigenlijk van is. En weer een overdaad aan mogelijkheden en keuzes erbij waardoor Jan met de Pet door de bomen het bos niet meer ziet.
Volgens mij is dit allemaal te doen met Compiz settings manager een GUI tool om compiq in te stellen. Daar hoef je geen nerd voor te zijnquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:08 schreef nietzman het volgende:
[..]
Helaas nog steeds overdreven technische mumbu jumbo die door nerds in elkaar is gezet ...
Nee hoor. Met nog 10 Gb vrij in root lukt dat ook al.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:44 schreef mvdlubbe het volgende:
Akkoord. Maar dan heb je het over een / met minder dan 1 mb aan ruimte. Da's een heel ander verhaal. Het ligt dan niet aan de bestanden maar aan het feit dat je disk vol is. Vandaar dat sommige Linux distributies verschillende partities maken. Als de een dan volloopt (/tmp) heb je daar op andere (/var/, /) geen last van en draait alles in principe (beter).
Netwerk eigenschappen kiezen via ico in systeemvak:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand wat screenshots plaatsen van configuratie schermen? Wifi, netwerk, samba enzo?
Wireless gaat ongeveer zo:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 09:49 schreef Swetsenegger het volgende:
Kan iemand wat screenshots plaatsen van configuratie schermen? Wifi, netwerk, samba enzo?
Jan Modaal leest als het goed is de beschrijving van de updates niet, die moet ze gewoon installen. Bij WinXP was het (dacht ik, is ook alweer een paar jaar geleden): KB0072364.exe : een veiligheidsupdate voor blablabla -- het is niet dat ze daar dan wel uit komen.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, ik heb pas weer eens Ubuntu geinstalleerd (onder Fusion) en ik moet het toch met nietzman eens zijn. Bij de eerste update (via de update manager of hoe heet dat) was ik het spoor al bijster. Tijdens het updaten komen er allemaal vragen voorbij of ik al-dan-niet iets met GRUB wil doen, sowieso zijn al die updates qua inhoud NIET te snappen voor Jan Modaal...
Echt, ik wil er voor open staan, ik hou dat hele Linux gebeuren al vanaf mijn middelbare schooltijd in de gaten en elke keer zegt men dat het nu echt n00b-en-desktop-proof is maar het gaat gewoon niet gebeuren. Nooit. Het blijft een systeem voor en door nerds, en daar is niks mis mee.
Ja, zoeen rare update zag ik ook.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:37 schreef KingOfMars het volgende:
Nou, ik heb pas weer eens Ubuntu geinstalleerd (onder Fusion) en ik moet het toch met nietzman eens zijn. Bij de eerste update (via de update manager of hoe heet dat) was ik het spoor al bijster. Tijdens het updaten komen er allemaal vragen voorbij of ik al-dan-niet iets met GRUB wil doen, sowieso zijn al die updates qua inhoud NIET te snappen voor Jan Modaal...
Echt, ik wil er voor open staan, ik hou dat hele Linux gebeuren al vanaf mijn middelbare schooltijd in de gaten en elke keer zegt men dat het nu echt n00b-en-desktop-proof is maar het gaat gewoon niet gebeuren. Nooit. Het blijft een systeem voor en door nerds, en daar is niks mis mee.
Het vervelendste was nog dat de knop 'Forward' (nog zoiets... maar goed) niks leek te doen. Pas toen ik een vinkje zette ging hij door maar had ik geen idee wat ik nu precies uitgevogeld had.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:43 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ja, zoeen rare update zag ik ook.
Ik heb drie keer op 'Next' geklikt. Alles werkt nog.
Als je dat al moeilijk noemt wil ik niet weten hoe je reageert op een Installshield of msi waar je 'Accept' moet klikken....
Das ook gezeik, daarom OSXquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:43 schreef mvdlubbe het volgende:
Als je dat al moeilijk noemt wil ik niet weten hoe je reageert op een Installshield of msi waar je 'Accept' moet klikken....
Ik heb ook HP laptop met ATI-kaart.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:37 schreef nietzman het volgende:
[..]
Sure, nadat ik een half uur had lopen kutten met vage ATI drivers.
Welke config schermen precies?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:45 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Das ook gezeik, daarom OSX
Maar ik ben wel benieuwd naar screens van config schermen. Iemand?
Ja ik verzin het natuurlijk ter plekke.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:47 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb ook HP laptop met ATI-kaart.
Na eerste startup krijg je een vraag of je de proprietary drivers wilt gebruiken. Klik je ja wordt de driver geinstalleerd en na reboot werkt het. Niks 'half uur kutten'.
Ze stonden er alquote:
Dat heb ik niet gezegd, ik heb enkel beschreven wat mijn ervaring is met ATI @ Ubuntu.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja ik verzin het natuurlijk ter plekke.
De 'normale' settings benader je zo:quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ze stonden er alIs er een soort van equivalent van windows configuratie scherm en apples system settings?
Ja! Maar het is meer een 'gebruikerssite' dan wat anders.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 11:01 schreef no1uknow het volgende:
Is http://ubuntu-nl.org/ een beetje een goede site om wegwijs te worden? Ik ga een beetje door die documentatie heensnuffelen en het op een gegeven moment maar gewoon proberen denk ik.
mijn ervaring ...quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 10:52 schreef nietzman het volgende:
[..]
Ja ik verzin het natuurlijk ter plekke.
Dat is toch zo'n beetje de hele filosofie achter Ubuntu, geen know how voor nodig. Je zal als eind gebruiker maar eens leren hoe een OS werkt, daar moet je toch niet aan denken!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:16 schreef Wiebelkont het volgende:
Als je een PC met windows hebt, en je boot vanaf de Ubuntu cd, geeft hij je de optie om volledig automatisch een dualboot voor je te creëeren zodat ze naast elkaar draaien. Geen know-how benodigd.
Precies. Een gebruiker moet niet hoeven denken.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:39 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n beetje de hele filosofie achter Ubuntu, geen know how voor nodig. Je zal als eind gebruiker maar eens leren hoe een OS werkt, daar moet je toch niet aan denken!
Waarom zo'n sarcastische toon? Je hebt een computer om iets nuttigs, moois of leuks te doen, niet om met de computer zelf te vechten.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 12:39 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Dat is toch zo'n beetje de hele filosofie achter Ubuntu, geen know how voor nodig. Je zal als eind gebruiker maar eens leren hoe een OS werkt, daar moet je toch niet aan denken!
Ja: de share even in de linkerkant plaatsen of als link bovenin gnome (panel).quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 20:49 schreef ZodiaX het volgende:
Heb wel wat probleempjes met Ubuntu op mijn werk, waar alleen maar windows servers draaien.
De RDP's gaan prima, maar de shares zijn niet zo snel te bereiken als in Windows. In windows hoeft je alleen de share in te voeren bij start -> uitvoeren, bij Ubuntu moet ik helemaal via network, dan windows network, dan domein kiezen, dan de server kiezen..
Duurt lang...
Is hier geen snellere manier voor?
SPOILER: mkdir test{1..100}Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Alleen gaat het hier om zeker 10 - 15 shares waar ik vlot toegang tot wil hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:02 schreef wdn het volgende:
[..]
Ja: de share even in de linkerkant plaatsen of als link bovenin gnome (panel).
Dan is het 1 klik![]()
ah. Allemaal andere IP adressen zeker?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 21:06 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Alleen gaat het hier om zeker 10 - 15 shares waar ik vlot toegang tot wil hebben.
Dat maakt het nogal rommelig.
Ik word af en toe gewoon schijtziek van al die nieuwe gebruikers die op fora of irc met de meest domme vragen aan komen zetten terwijl ze met google allang een antwoord op hun probleem hadden kunnen vinden. Het leukste vind ik mensen die net met Debian zijn begonnen en denken dat het dan slim is om naar Sid te upgraden omdat daar bv de nieuwste versie van pakket x in zit dat ze zo nodig moeten hebben. Dan gaat er iets kapot, gaan ze naar een forum of komen op irc en dan vinden ze het vreemd dat ik ze uitlachquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 19:25 schreef Tijn het volgende:
Waarom zo'n sarcastische toon?
Ze weten niet beter... en met die attitude zul je ook niet snel nieuwe leden in je kenniskring mogen begroeten.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:09 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik word af en toe gewoon schijtziek van al die nieuwe gebruikers die op fora of irc met de meest domme vragen aan komen zetten terwijl ze met google allang een antwoord op hun probleem hadden kunnen vinden. Het leukste vind ik mensen die net met Debian zijn begonnen en denken dat het dan slim is om naar Sid te upgraden omdat daar bv de nieuwste versie van pakket x in zit dat ze zo nodig moeten hebben. Dan gaat er iets kapot, gaan ze naar een forum of komen op irc en dan vinden ze het vreemd dat ik ze uitlach
Dan krijg je dus een soort GoT:quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:09 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik word af en toe gewoon schijtziek van al die nieuwe gebruikers die op fora of irc met de meest domme vragen aan komen zetten terwijl ze met google allang een antwoord op hun probleem hadden kunnen vinden. Het leukste vind ik mensen die net met Debian zijn begonnen en denken dat het dan slim is om naar Sid te upgraden omdat daar bv de nieuwste versie van pakket x in zit dat ze zo nodig moeten hebben. Dan gaat er iets kapot, gaan ze naar een forum of komen op irc en dan vinden ze het vreemd dat ik ze uitlach
Lees er zelf altijd over heen, maar als je met google een perfect antwoord kan krijgen maar gewoon niet weet hoe je het gebruikt krijg ik soms toch wel de kriebels in mijn buik. (Klinkt trouwens ontzettend, appartquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 10:39 schreef wdn het volgende:
Dan zou je je eens moeten afvragen of jijzelf op de juiste plek zit.
Ik ben zelf niet zo'n vragensteller; meer een zoeker maaaaaar als ik op ubuntuforums.org eens aan het zoeken ben naar iets en ik zie een vraag staan die ik kan beantwoorden of alvast in kan posten dat dit en dit en dit nodig is voor een korrekt antwoord dan doe ik dat.
En ik ga me echt niet ergeren aan anderen die niet zoeken. Heb wel wat anders om me dan aan te ergeren
Ik reageer dan gewoon niet; als iedereen dat zou doen leert die persoon het sneller dan wanneer je hem afkaffert.
Dat is vervelend voor je, maar wat heeft dat te maken met software die automatisch doet wat je wil?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 02:09 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Ik word af en toe gewoon schijtziek van al die nieuwe gebruikers die op fora of irc met de meest domme vragen aan komen zetten terwijl ze met google allang een antwoord op hun probleem hadden kunnen vinden.
Helemaal niksquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 11:23 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is vervelend voor je, maar wat heeft dat te maken met software die automatisch doet wat je wil?
Vind Emesene erg lekker werkenquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 13:18 schreef Captain_Zappa het volgende:
Weet iemand nog een MSN-Messenger voor Linux, in ben niet zo weg van pigeon ?
Volgens mij lijken die 2 redelijk erg op elkaar? Heb het nooit geprobeerd, maar als je rondleest over vervangers voor Windows Live kom je die 2 bijna constant tegenquote:
Want?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:34 schreef Megumi het volgende:
Ik ben van een Windows server naar een Unix/Linux server overgestapt. Ben er blij mee.Maar als werkstation is Linux/Unix klote vindt ik.
Hmmm niet mijn ervaringquote:Op zaterdag 14 augustus 2010 16:34 schreef Megumi het volgende:
Ik ben van een Windows server naar een Unix/Linux server overgestapt. Ben er blij mee.Maar als werkstation is Linux/Unix klote vindt ik.
Te weinig info om er iets over te zeggen, maar kon je nog in de command line komen? CTRL-ALT-F1 bijvoorbeeld?quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:06 schreef StateOfMind het volgende:
Zo, eindelijk weer online.
Ik had dus van de week Xubuntu op mijn laptop geïnstalleerd naast XP. En dat werkte prima. Maar omdat de laptop nog steeds erg traag was en omdat ik uiteindelijk helemaal van Windows af wilde heb ik Xubuntu opnieuw geïnstalleerd, maar dan als enige OS.
De installatie zelf verliep goed en meteen daarna kreeg ik een melding dat er een kleine 176 updates beschikbaar waren. Die heb ik ook geïnstalleerd (wat overigens 4 tot 5 uur heeft geduurd).
Daarna moest de laptop opnieuw opgestart worden.
Echter gebeurt er na het inloggen helemaal niets meer. Ik zie de cursor en de standaard blauwe achtergrond zonder icoontjes en werkbalken. Soms zelfs alleen de cursor en een volledig zwarte achtergrond.
Alleen via de Live-CD kon ik nog iets doen (internet), maar dat schiet niet op.
Gelukkig bleek dat mijn vader nog een oude XP cd had liggen ergens, zodat ik in ieder geval weer mijn laptop kan gebruiken.
Maar hoe zou dit kunnen komen? Ik wil Xubuntu zeker wel een serieuze kans geven.
Ik vroeg ook niet om advies hoor, hoewel dat altijd welkom is. Ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest, heb een hoop gelezen en geprobbeerd maar er (b)lijken gewoon geen werkende drivers te zijn voor de Canon PIXMA MP110.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:28 schreef wdn het volgende:
heiden6 .En WAAROM kun je niet printen?Merk printer? Is het een windows only printer ofzo?
De printers die ik heb (7 in 1 en een laserprinter) worden beide automagisch gevonden.
StateOfMind Ik weet weinig van Xubuntu af maar heb he ergens meldingen gekregen?
Control alt f1 en/of f7 geprobeerd of daar een login verschijnt of dat daar meldingen staat?
Oh en voor beide:het is te weinig info om iets zinnigs over te zeggen
TurboPrint al geprobeerd?quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ik vroeg ook niet om advies hoor, hoewel dat altijd welkom is. Ik ben er anderhalf uur mee bezig geweest, heb een hoop gelezen en geprobbeerd maar er (b)lijken gewoon geen werkende drivers te zijn voor de Canon PIXMA MP110.
Had ik al gevonden, maar is shareware.quote:
Al geprobeerd, ware het niet dat er geen IP15000 bestaat, waarschijnlijk wordt de IP1500 bedoeld, maar daar zijn ook geen drivers voor. Ik heb ook enkele andere modellen geprobeerd.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:37 schreef wdn het volgende:
Installatie van een Canon PIXMA MP110 printer; scanner helaas niet...
Driver kun je zo ophalen voor die printer:
mkdir .canon && cd .canon && wget http://relst.nl/downloads/mp110.zip && unzip ./mp110.zip && sudo dkpg -i *.deb
Nu moet je de printer toevoegen vanuit het Printer scherm van ubuntu. Op het moment dat je een driver moet selecteren, kies je de driver voor de Canon ip15000.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:27 schreef Joooo-pi het volgende:
[..]
Te weinig info om er iets over te zeggen, maar kon je nog in de command line komen? CTRL-ALT-F1 bijvoorbeeld?
Commandlines e.d. zeggen mij niets helaas. En verder ook geen meldingen meer gekregen. Totdat ik opnieuw moet opstarten is er niks aan de hand, maar daarna krijg ik het bovenvernoemd probleem. Heel vreemd. Het inlogscherm verschijnt trouwens pas na het indrukken van de aan/uit knop: ik kan daar kiezen uit: uit- en inloggen, opnieuw opstarten, uitschakelen, suspend en hybernate. Alles geprobeerd, maar niks hielp.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:28 schreef wdn het volgende:
heiden6 .En WAAROM kun je niet printen?Merk printer? Is het een windows only printer ofzo?
De printers die ik heb (7 in 1 en een laserprinter) worden beide automagisch gevonden.
StateOfMind Ik weet weinig van Xubuntu af maar heb he ergens meldingen gekregen?
Control alt f1 en/of f7 geprobeerd of daar een login verschijnt of dat daar meldingen staat?
Oh en voor beide:het is te weinig info om iets zinnigs over te zeggen
Ik ben bang dat je hier wil command line moet gaan(helaas voor jouquote:Op zondag 15 augustus 2010 00:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
[..]
Commandlines e.d. zeggen mij niets helaas. En verder ook geen meldingen meer gekregen. Totdat ik opnieuw moet opstarten is er niks aan de hand, maar daarna krijg ik het bovenvernoemd probleem. Heel vreemd. Het inlogscherm verschijnt trouwens pas na het indrukken van de aan/uit knop: ik kan daar kiezen uit: uit- en inloggen, opnieuw opstarten, uitschakelen, suspend en hybernate. Alles geprobeerd, maar niks hielp.
Diezelfde bron heb ik het van geprobeerd vanmiddag.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:45 schreef wdn het volgende:
Hmm ja moet IP1500 zijn; 0 is een tikfouteje.
Ik kom ook de IP1000 tegen als potententiele driver
Oh en ik ben de bron vergeten: http://raymii.org/cms/ind(...)110_work_with_Ubuntu
Als fabrikanten gewoon fatsoenlijke drivers voor Linux schrijven is er niks aan de hand.quote:Op zondag 15 augustus 2010 00:52 schreef heiden6 het volgende:
Je kunt zeggen wat je wilt, en de oorzaken zijn wat dat betreft irrelevant voor mij als eindgebruiker, maar dit probleem heb je met Windows niet.
Je hoeft mij daar niet van te overtuigen, maar de realiteit is gewoon dat je daar als eindgebruiker niets voor koopt en dat het simpelweg niet relevant is.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:33 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als fabrikanten gewoon fatsoenlijke drivers voor Linux schrijven is er niks aan de hand.
Ik weet niet of ik dat wel wil...quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:33 schreef PalmRoyale het volgende:
[..]
Als fabrikanten gewoon fatsoenlijke drivers voor Linux schrijven is er niks aan de hand.
De ' drivers' van die Canon (heb ik overgenomen van mijn oma, die heeft een nieuwe gekocht en mijn printer is pas kapot gegaan) waren 300+ MB.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:36 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik dat wel wil...
Meeste drivers bestaan uit pakketen van 30+ MB, waarvan 300 kb de driver is en de rest troep die op je pc wordt geinstalleerd.
Ik wel en er is een bedrijf dat laat zien hoe je op een goede manier Linux ondersteunt, namelijk Nvidia. Nvidia levert al heel lang Linux drivers van zeer goede kwaliteit. Soms zitten nieuwe features zelfs eerder in de Linux driver dan in de Windows driver.quote:Op zondag 15 augustus 2010 01:36 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Meeste drivers bestaan uit pakketen van 30+ MB, waarvan 300 kb de driver is en de rest troep die op je pc wordt geinstalleerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 15 augustus 2010 09:02 schreef mime_negert het volgende:
Ik ga vanavond ook eens een poging doen om het allemaal draaiende te krijgen.Vergeet ook voor deze niet als je vragen hebt: [Linux/Unix] [/Gurus/helpen/newbies]$ ./deel 31SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En veel plezier!12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
30? 300 of 500 bedoel jequote:Op zondag 15 augustus 2010 01:36 schreef ZodiaX het volgende:
[..]
Ik ga vanavond ook eens een poging doen om het allemaal draaiende te krijgen.veel succesSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Buiten bovenstaand topic:
http://ubuntuforums.org
http://forum.ubuntu-nl.org/Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
Ik ga vanavond ook eens een poging doen om het allemaal draaiende te krijgen.http://www.howtoforge.com(...)ntu-10.04-lucid-lynxSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze helpt misschien ook. Erg fijne tutorial.
Een ding weet ik wel: als het voor de update wel goed draaide, dan moet het op jouw laptop toch heel goed te doen zijn met (X)ubuntu.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:06 schreef StateOfMind het volgende:
Zo, eindelijk weer online.
Ik had dus van de week Xubuntu op mijn laptop geïnstalleerd naast XP. En dat werkte prima. Maar omdat de laptop nog steeds erg traag was en omdat ik uiteindelijk helemaal van Windows af wilde heb ik Xubuntu opnieuw geïnstalleerd, maar dan als enige OS.
De installatie zelf verliep goed en meteen daarna kreeg ik een melding dat er een kleine 176 updates beschikbaar waren. Die heb ik ook geïnstalleerd (wat overigens 4 tot 5 uur heeft geduurd).
Daarna moest de laptop opnieuw opgestart worden.
Echter gebeurt er na het inloggen helemaal niets meer. Ik zie de cursor en de standaard blauwe achtergrond zonder icoontjes en werkbalken. Soms zelfs alleen de cursor en een volledig zwarte achtergrond.
Alleen via de Live-CD kon ik nog iets doen (internet), maar dat schiet niet op.
Gelukkig bleek dat mijn vader nog een oude XP cd had liggen ergens, zodat ik in ieder geval weer mijn laptop kan gebruiken.
Maar hoe zou dit kunnen komen? Ik wil Xubuntu zeker wel een serieuze kans geven.
Zelf had ik met Xubuntu naast traagheid een paar andere probleempjes op een Compaq D51S.quote:Op zaterdag 14 augustus 2010 23:06 schreef StateOfMind het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |