quote:
Op zondag 15 augustus 2010 19:54 schreef Claudia_x het volgende:[..]
Ik vind het ook leuk! Ik heb bovendien iets tegen geld geven. Het gaat ineens niet meer hetgeen je bedacht hebt, de moeite die je hebt gedaan of je goede bedoelingen, maar gewoon om het bedrag. Het liefste cadeau dat ik tijdens mijn kraamweek heb gehad was een pan met soep.
Bij bruiloften heerst er een 'wij hebben onwijs veel geld gestoken in de bruiloft zelf dus nu hopen we er een aardig bedrag uit te slaan'-sfeer waar ik heel slecht tegen kan. Dat komt ook doordat het bedrag dat je geacht wordt te geven afhankelijk is van of je een daggast bent of een avondgast. Kom op, zeg.
ik heb duidelijk geen kaas gegeten van bruiloftsetiquette

dat wist ik niet eens!
Ik wist wel dat er een bepaalde hoogte verwacht werd adhv je band met het koppel. Nouja goed.
Het hangt er een beetje van af. Iemand die ergens voor spaart en die dus liever het geld spaart en dan een toffe camera of macbook ofzo wil kopen geef ik met liefde geld voor de verjaardag. Of als iemand het niet breed heeft en om geld of een bon vraagt dan vind ik het ook prima.
Als ik geld of een bon geef dan doe ik er wel altijd nog iets kleins bij zodat het toch een cadeautje is.
En om te krijgen ben ik idd gek op practische cadeaus

Ik heb van mn moeder alle hydrofielen hier gekregen (in etappes

) en dingen als een aankleedkussen, kam & borstel. Echt geniaal!
Voor baby twee verwacht ik eigenlijk wel een beetje dat iedereen er vanuit gaat dat we alles al wel hebben dus dat de cadeaus sowieso minder zullen zijn. Ook prima, het draait idd niet om de cadeaus, het is jammer dat er zo'n nadruk op ligt.
Het enige wat ik dit keer weer echt hoop te krijgen is een bestekje van mn opa, gegraveerd met naam en geboortedatum. Het heeft voor mij een hele grote emotionele waarde, dus daar hoop ik ook voor dit kindje weer op.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!初戀的香味就這樣被我們尋回