Wel met de Nederlandse en de Nederlandse staat beslist(ergo de burgers) welke eisen er aan worden gesteldquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef Premium_Quality het volgende:
Met een Nederlands paspoort ben je een Nederlands staatsburger, punt. De Nederlandse staat heeft niks te maken met dat andere paspoort. Belachelijk om dan iemand zijn paspoort af te pakken.
Ik begrijp je niet helemaal..quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef Premium_Quality het volgende:
Met een Nederlands paspoort ben je een Nederlands staatsburger, punt. De Nederlandse staat heeft niks te maken met dat andere paspoort. Belachelijk om dan iemand zijn paspoort af te pakken.
sommige misdrijven stellen ook niks voor hoor, het stelen van snoep is ook een misdrijf.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef ABombali het volgende:
Afpakken bij een misdaad? Wat voor onzin is dat? Bij een misdrijf zou ik me nog iets kunnen voorstellen...
En terechtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:37 schreef Assimilatie het volgende:
[..]
sommige misdrijven stellen ook niks voor hoor, het stelen van snoep is ook een misdrijf.
Misdaad en misdrijf zijn beide niet maatschappelijk gewenstquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef ABombali het volgende:
Afpakken bij een misdaad? Wat voor onzin is dat? Bij een misdrijf zou ik me nog iets kunnen voorstellen...
dus mensen met een buitenlands afkomst dubbel straffen ?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Misdaad en misdrijf zijn beide niet maatschappelijk gewenst
Makkelijkste uit te voeren is natuurlijk na het uitzitten van een straf
En aangezien we het dan meestal over 2de of 3de generatie hebben is het geboorteland?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef Maaslander het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal..
Nederland kan toch de Nederlandse nationaliteit afnemen? Zodat deze persoon alleen de nationaliteit van het geboorteland hebben?
Alles kan, maar dan blijft het nog wel bullshit.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef Maaslander het volgende:
[..]
Ik begrijp je niet helemaal..
Nederland kan toch de Nederlandse nationaliteit afnemen? Zodat deze persoon alleen de nationaliteit van het geboorteland hebben?
Nederland kan de Nederlandse nationaliteit afnemen, echter daarbij moet gelet worden op het volgende:quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef Maaslander het volgende:
Had hij maar de Marokkaanse niet aan moeten nemen of de Nederlandse nietquote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Alles kan, maar dan blijft het nog wel bullshit.
Dan krijg je dat iemand die zijn hele leven in Nederland woont zijn Nederlandse paspoort kwijtraakt, omdat zijn opa uit Marokko kwam.
Ik vind dat het enige wat je in zou kunnen voeren. Een soort proeftijd van je paspoort.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:56 schreef maartena het volgende:
Dit betekend dat iedereen die in Frankrijk is geboren met het Franse staatsburgerschap sowieso dat staatsburgerschap niet kan verliezen [...]
Die neem je niet aan, je krijgt hem verplicht.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Had hij maar de Marokkaanse niet aan moeten nemen of de Nederlandse niet
De Nederlandse nietquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:00 schreef Premium_Quality het volgende:
[..]
Ik vind dat het enige wat je in zou kunnen voeren. Een soort proeftijd van je paspoort.
[..]
Die neem je niet aan, je krijgt hem verplicht.
hij kan de Marokkaanse niet niet aannemen die krijgt hij gewoon tegelijk met zijn Nederlandsequote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als een Marokkaan in Nederland wordt geboren is het geen Nederlanderquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:02 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
hij kan de Marokkaanse niet niet aannemen die krijgt hij gewoon tegelijk met zijn Nederlandse
Waarom niet?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Als een Marokkaan in Nederland wordt geboren is het geen Nederlander
quote:Te scharen onder het kopje ONZIN dus
Daar heeft een kind weinig keuze in. Als zijn ouders, of 1 van de ouders genaturaliseerd zijn, krijgt het kind automatisch de Nederlandse en andere nationaliteit bij de geboorte. Het probleem in het geval van Marokko is alleen dat waar bij de meeste andere landen er op 18-jarige of 21-jarige leeftijd gekozen moet worden, de Marokkaanse nationaliteit niet kan worden opgegeven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
een 2de/3de generatie Marokkaan is automatisch een Nederlanderquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Te scharen onder het kopje ONZIN dus
Beide is niet waarquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:07 schreef Mr.44 het volgende:
[..]
een 2de/3de generatie Marokkaan is automatisch een Nederlander
en volgens de Marokkaanse wet ook meteen een Marokkaan
Onjuist. Een kind erft bij geboorte automatisch alle nationaliteiten van de ouders, en als 1 van de ouders de Nederlandse nationaliteit draagt, is het kind bij geboorte automatisch Nederlander.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Te scharen onder het kopje ONZIN dus
Dus niet automatisch zoals hij beweerdequote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Onjuist. Een kind erft bij geboorte automatisch alle nationaliteiten van de ouders, en als 1 van de ouders de Nederlandse nationaliteit draagt, is het kind bij geboorte automatisch Nederlander.
Dus dat is geen onzin
Nou, slotje dan maar he.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Niks tegen in te brengen
Nee, dat is absoluut waar:quote:
Je kan niet lezen, en nee ik ga er verder niet op inquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, dat is absoluut waar:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0003738/geldigheidsdatum_12-08-2010
Artikel 3, lid 1:
"Artikel 3
1.Nederlander is het kind waarvan ten tijde van zijn geboorte de vader of de moeder Nederlander is, alsmede het kind van een Nederlander die voordien is overleden."
De wet is er erg duidelijk in: Een kind waarvan 1 van de ouders Nederlander is, is automatisch ook Nederlander.
Wat dacht je van geen misdaad plegen?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:16 schreef samvirus het volgende:
Beide mijn ouders zijn in Marokko geboren, hierdoor kreeg ik bij mijn geboorte niet alleen de Nederlandse maar ook de Marokkaanse nationaliteit (Ius Sanguinis). Ik kan hiervan geen afstand nemen hoe graag ik dat ook zou willen aangezien de Marokkaanse wetgeving dit niet toelaat.
Dit zorgt ervoor dat als dat plan van Sarkozy ook in Nederland wordt ingevoerd, dat wanneer ik een misdaad pleeg ik het land wordt uitgezet omdat mijn ouders toevallig in een ander land zijn geboren,ondanks het feit dat ik niet voor mijn dubbele nationaliteit heb gekozen of er afstand van kan nemen. Dus waarom moet ik dan volgens jouw het land uit ingeval van een misdaad en een 'bofkont' wiens ouders wel in Nederland zijn geboren, of waar Ius Sanguinis niet geldt ? Ik kan toch niet de locatie beïnvloeden waar mijn ouders zijn geboren? Ik ben in dit land geboren en getogen, ik zou dit land voor geen ander land inruilen( heel mischien voor Zweden of Denemarken, lang verhaal). Ik spreek normaal ABN-Nederlands zonder accent. Maar toch moet ik dan van jouw het land uit na een misdrijf en niet naar het gevang
?
Leg uitquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:17 schreef gelly het volgende:
Je snapt dat een paspoort en een nationaliteit 2 verschillende dingen zijn ? Oh nee, dat snap je natuurlijk niet.
Ik heb echt geen flauw idee waar je het over hebtquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:21 schreef edcetera het volgende:
Jammer Diego, ik had je hoger inschat (en dat doe ik nog steeds met aanmerkingen), maar met je "Dubbele nationaliteit" opmerking sla je echt de plank mis!
Een dubbele nationaliteit is iets gewoon en niks fouts. Wilders mist dat punt en helaas nog meer ;-) "De sukkel"
Je gaat voor de illusie van "democratie" of je gaat voor je eigen vrijheid: Jezelf, je gezin, je echte vrienden en vecht daarvoor?
Full stop.
Liberal for ever!
#)
Als je als buitenlander (iemand, die zijn heil zoekt hier) bij een "ontwikkelde " samenleving, die dingen ,die voor hardwerkende mensen geregeld zijn als vangnet misbruikt: OPZOUTEN!
Neequote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:24 schreef samvirus het volgende:
Als ik mijn Nederlandse paspoort verlies op vakantie verlies ik dan mijn Nederlandse nationaliteit
Ja, want Spanje heeft geen enkel probleem met illegale immigratie vanuit Noord-Afrika natuurlijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goh ik wist niet dat een Marokkaan zo de boot kan pakken naar Spanje, weer wat geleerd
Dus er is een verschil tussen nationaliteit en het 'bezitten' van een paspoortquote:
Wedden dat het wel onmogelijk is als je veroordeeld bent voor een misdaad in een EU landquote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:24 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, want Spanje heeft geen enkel probleem met illegale immigratie vanuit Noord-Afrika natuurlijk.
Het is zelfs een redelijk probleem voor Spanje, er zijn aardig wat vissersbootjes die voor een bedrag mensen overzetten naar de andere kant, en zowel Spaanse en Marokkaanse autoriteiten werken al jaren samen om dit te voorkomen.
Verder is het niet onmogelijk om een legaal toeristenvisum voor Spanje te bemachtigen. Of een ander EU land.
Ik kan prima lezen..... maar je bent weer goed op weg je eigen topic te vernaggelen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 19:15 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Je kan niet lezen, en nee ik ga er verder niet op in
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |