abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85196452
Sarkozy gaat in Frankrijk de Franse nationaliteit afnemen in het geval van het bedreigen van de politie, als je een misdaad pleegt of meerdere vrouwen trouwt

Mij lijkt het een slim plan en het lijkt me slim om nog wat verder uit te breiden en iedereen met een dubbele nationaliteit. de Nederlandse nationaliteit afpakken en uitzetten na het uitzetten van de straf

Met de CDA, VVD, PVV en eventueel de SGP en CU voor wordt het een formaliteit om het door de 2e kamer te krijgen en als het een goede wet is komt het ook de eerste kamer in de oude samenstelling anders zeker in de nieuwe samenstelling
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_85196518
Dit lijkt mij inderdaad ook een goed plan, mits het een dubbele nationaliteit betreft.
pi_85196561
Anders kan het sws niet
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_85196794
Afpakken bij een misdaad? Wat voor onzin is dat? Bij een misdrijf zou ik me nog iets kunnen voorstellen...
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:33:47 #5
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_85196828
Met een Nederlands paspoort ben je een Nederlands staatsburger, punt. De Nederlandse staat heeft niks te maken met dat andere paspoort. Belachelijk om dan iemand zijn paspoort af te pakken.
pi_85196900
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef Premium_Quality het volgende:
Met een Nederlands paspoort ben je een Nederlands staatsburger, punt. De Nederlandse staat heeft niks te maken met dat andere paspoort. Belachelijk om dan iemand zijn paspoort af te pakken.
Wel met de Nederlandse en de Nederlandse staat beslist(ergo de burgers) welke eisen er aan worden gesteld
pi_85196929
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef Premium_Quality het volgende:
Ik begrijp je niet helemaal..

Nederland kan toch de Nederlandse nationaliteit afnemen? Zodat deze persoon alleen de nationaliteit van het geboorteland hebben?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:37:49 #8
313811 Assimilatie
Nevertheless sharp as always
pi_85197022
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef ABombali het volgende:
Afpakken bij een misdaad? Wat voor onzin is dat? Bij een misdrijf zou ik me nog iets kunnen voorstellen...
sommige misdrijven stellen ook niks voor hoor, het stelen van snoep is ook een misdrijf.
pi_85197026
In plaats van dit moeten er gewoon hoge straffen komen. Zoals na 3x een zware misdrijf= standaard 20 jaar.

Als je iemand gaat uitzetten naar een land waar ze niet geboren zijn, geen tot weinig familie hebben, en geen toekomst hebben....dan komen ze vanzelf terug. Alleen kunnen ze dan niet werken en 'dwing' je ze tot criminaliteit. In plaats daarvan moet je ze gewoon lang kunnen opsluiten..Kost geld, maar ja...bezuinigen op de playstations en digitale televisies in de cellen.
pi_85197049
http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-235717.html

Als deze cijfers nog kloppen

7% geboren in Marokko (980 mensen die in Marokko zijn geboren)
5% geboren in Turkije (700 mensen die in Turkije zijn geboren)

Ik voorzie een paar keer per jaar een boeinglading van uitschot naar Ankara en Rabbat
pi_85197064
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:37 schreef Assimilatie het volgende:

[..]

sommige misdrijven stellen ook niks voor hoor, het stelen van snoep is ook een misdrijf.
En terecht
pi_85197112
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:33 schreef ABombali het volgende:
Misdaad en misdrijf zijn beide niet maatschappelijk gewenst

Makkelijkste uit te voeren is natuurlijk na het uitzitten van een straf
pi_85197664
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:40 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Misdaad en misdrijf zijn beide niet maatschappelijk gewenst

Makkelijkste uit te voeren is natuurlijk na het uitzitten van een straf
dus mensen met een buitenlands afkomst dubbel straffen ?
hadden we klassejustitie niet afgeschaft ?
pi_85197793
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:36 schreef Maaslander het volgende:

[..]

Nederland kan toch de Nederlandse nationaliteit afnemen? Zodat deze persoon alleen de nationaliteit van het geboorteland hebben?
En aangezien we het dan meestal over 2de of 3de generatie hebben is het geboorteland?
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:55:55 #15
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_85197794
quote:

[..]

Alles kan, maar dan blijft het nog wel bullshit.

Dan krijg je dat iemand die zijn hele leven in Nederland woont zijn Nederlandse paspoort kwijtraakt, omdat zijn opa uit Marokko kwam.
  donderdag 12 augustus 2010 @ 18:56:16 #16
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85197814
quote:
Nederland kan de Nederlandse nationaliteit afnemen, echter daarbij moet gelet worden op het volgende:

1) Op dit moment kan de Nederlandse nationaliteit alleen worden afgenomen bij gevallen waar de persoon in kwestie hoogverraad tegen de Nederlandse staat heeft gepleegd, oorlogsmisdaden heeft begaan, het folteringsverdrag heeft overtreden, OF fraude heeft gepleegd bij de aanvraag van het Nederlands staatsburgerschap.

2) Het toevoegen van moord aan bovenstaande lijst is in theorie mogelijk. Je kunt dan kijkend naar het aantal moorden per jaar van 230, en het deel daarvan dat gepleegd wordt door iemand met een tweede nationaliteit pak-em-beet 50 personen per jaar uitzetten, uiteraard NA uitzetten van de gevangenisstraf.

3) De TS geeft de feiten niet geheel goed weer: De wet die zarkozy wil invoeren is namelijk als volgt: "Any person, who performed any criminal acts, within 10 years of his French citizenship or was sentenced for more than 5 years, will have to lose their French citizenship." - Dit betekend dat iedereen die in Frankrijk is geboren met het Franse staatsburgerschap sowieso dat staatsburgerschap niet kan verliezen, tenzij deze een misdaad pleegt waarvoor meer dan 5 jaar staat op 9-jarige leeftijd of zo. :P

4) Het Europees verdrag van de rechten van de mens en de Geneefse conventie heeft enkele zaken vastgelegd met betrekking tot de nationaliteit, met name omdat er voor en tijdens WO2 door onze oosterburen stevig werd gedenaturaliseerd om het Duitse ras zo puur mogelijk te houden. In deze verdragen staat onder andere dat men nooit staatloos kan worden, maar ook dat het staatsburgerschap niet mag worden afgenomen voor iets dat minder dan "zware criminaliteit" is. Iets als bedreigen van de politie of polygamie is inderdaad verboden en dient te worden bestraft, maar is niet genoeg om het staatsburgerschap af te kunnen nemen.

5) Je moet je afvragen of het denaturaliseren van mensen die IN Nederland zijn geboren wenselijk is. Ja, er zijn groepen met kutmarokkaantjes die ouderen van de tas beroven en auto's in de fik steken op nieuwjaarsnacht etc, maar dit zijn tevens mensen die in sommige gevallen nog nooit naar Marokko zijn geweest, en waar dat wel het geval is zijn het niet meer dan zomervakanties naar Oma geweest. Denaturaliseren voor dergelijke jongeren lijkt me niet de juiste oplossing..... Ik denk tevens dat als dat zou gebeuren, dat zo'n iemand weinig trek heeft om in Marokko verder te gaan, en de eerste de beste boot weer naar Spanje neemt..... alwaar zijn vriendjes op em wachten om em weer naar Nederland te rijden. In een Rotterdamse allochtonen-wijk weet hij hoe hij als illegaal kan hosselen, in Marokko weet hij dat niet. Ik denk dus dat het denaturaliseren van ongewensten, en onze problemen in een verre zandbak dumpen niet de juiste methode is.

Als we uiteindelijk kijken naar de Nederlandse situatie, dan is het onder de huidige wetgeving niet mogelijk om mensen voor criminele daden te denaturaliseren. Moord kan worden toegevoegd, maar het CDA is daar sowieso op tegen, en ook de VVD was tegen toen Rita Verdonk het enkele jaren geleden ter sprake bracht.... ze kreeg dus geen support van haar eigen fractie destijds.

Uiteindelijk heb ik er niet zoveel problemen mee om moord aan de lijst toe te voegen. Echter het denaturaliseren voor (relatief) lichte criminaliteit zoals vandalisme, berovingen, diefstal, etc lijkt me echt ongewenst, en al helemaal voor hen die in Nederland zijn geboren als Nederlander.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85197906
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:55 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Alles kan, maar dan blijft het nog wel bullshit.

Dan krijg je dat iemand die zijn hele leven in Nederland woont zijn Nederlandse paspoort kwijtraakt, omdat zijn opa uit Marokko kwam.
Had hij maar de Marokkaanse niet aan moeten nemen of de Nederlandse niet
pi_85197973
Goh ik wist niet dat een Marokkaan zo de boot kan pakken naar Spanje, weer wat geleerd :')
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:00:50 #19
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_85198005
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:56 schreef maartena het volgende:
Dit betekend dat iedereen die in Frankrijk is geboren met het Franse staatsburgerschap sowieso dat staatsburgerschap niet kan verliezen [...]
Ik vind dat het enige wat je in zou kunnen voeren. Een soort proeftijd van je paspoort.

quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 18:58 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Die neem je niet aan, je krijgt hem verplicht.
pi_85198035
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:00 schreef Premium_Quality het volgende:

[..]

Ik vind dat het enige wat je in zou kunnen voeren. Een soort proeftijd van je paspoort.
[..]

Die neem je niet aan, je krijgt hem verplicht.
De Nederlandse niet
pi_85198070
quote:

[..]

hij kan de Marokkaanse niet niet aannemen die krijgt hij gewoon tegelijk met zijn Nederlandse
pi_85198134
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:02 schreef Mr.44 het volgende:

[..]

hij kan de Marokkaanse niet niet aannemen die krijgt hij gewoon tegelijk met zijn Nederlandse
Als een Marokkaan in Nederland wordt geboren is het geen Nederlander

Te scharen onder het kopje ONZIN dus
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:05:03 #23
295457 TomLievense
Verhagen = onbetrouwbaar.
pi_85198199
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

Waarom niet?
quote:
Op zaterdag 22 januari 2011 19:19 schreef voice-over het volgende:
Om het woord naargeestig te parafraseren: TomLievense schrijft naargeestige stukjes
  donderdag 12 augustus 2010 @ 19:06:15 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_85198246
quote:
Daar heeft een kind weinig keuze in. Als zijn ouders, of 1 van de ouders genaturaliseerd zijn, krijgt het kind automatisch de Nederlandse en andere nationaliteit bij de geboorte. Het probleem in het geval van Marokko is alleen dat waar bij de meeste andere landen er op 18-jarige of 21-jarige leeftijd gekozen moet worden, de Marokkaanse nationaliteit niet kan worden opgegeven.

Het lijkt me niet juist om iemand die in Nederland is geboren daarvoor te straffen en het Nederlanderschap af te nemen. Zo'n persoon is in principe gewoon Nederlander natuurlijk, ook al heeft deze een andere huidskleur, en is in Nederland opgevoed.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_85198285
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 19:03 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:

[..]

een 2de/3de generatie Marokkaan is automatisch een Nederlander
en volgens de Marokkaanse wet ook meteen een Marokkaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: