abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_85181871













quote:
De Lamborghini Diablo is een van snelste produktiesportwagens ter wereld. De gelimiteerde SE30 is nog sneller.

Voor het 30-jarig jubileum van het merk besloot men bij Lamborghini een speciaal model uit te brengen. Het werd de SE30, een op de Diablo gebaseerde supersportwagen, die nog eens een schepje op de prestatie van zijn bijna "simpele" broer doet. De Diablo SE30 wordt in een beperkte oplage van 150 stuks gebouwd. Op papier is al duidelijk dat de Diablo SE30 meer in huis heeft dan menige andere supersportwagen. De midscheeps geplaatste V12 heeft met 5707 cc dezelfde dikke inhoud als de standaard Diablo. In de SE30 wordt dat echter benut voor een hoger vermogen (525 pk/389 kW tegen 492 pk/362 kW) en koppel (605 Nm tegen 580 Nm). Enorme prestaties zijn het logische gevolg. De Lamborghini SE30 loopt 333 km/h, acht km/h sneller dan de standaard Diablo. Meer begin je met het gegeven dat de Lambo in een luttele 3,9 (4,1) seconden van 0 naar 100 km/h katapulteert. Het uiterlijk onderstreept nog eens wat de cijfers leren. De SE30 ziet er met zijn paarsmetallic lakwerk uit als een buitenaards snelheidsmonster. De met 2,04 meter extreem brede carrosserie ligt uiterst laag op de weg. Het bijzonder gladde en afgeronde koetswerk geeft de Lamborghini iets van een Ufo. Maar iets dierlijks heeft hij ook. De lichtmetalen wielen, met vijf gaten, ogen exotisch en zijn zowel voor als achter geschoeid met beduidend breed rubber.

Zo is eigenlijk alles aan deze zeldzame Italiaan extreem. Neem bijvoorbeeld de machtige portieren die niet opzij, maar naar voren en naar boven scharnieren. Ze geven een weliswaar ruime, maar niet echt gemakkelijke instap. Omdat de Diablo SE30 zo laag is en zeer dunne, koolstofvezel kuipstoelen heeft, moeten we ons er toch met enige acrobatische bewegingen in laten glijden. We belanden dan in een interieur bekleed met diepblauw Alcantara, eveneens uniek voor de SE30, evenals de vierpuntsgordels waar "onze" Diablo mee is uitgerust. Met zoveel vermogen geen overbodig luxe. Verder is het passagierscompartiment van de Lamborghini een studie in soberheid. Naast het Alcantara wordt veel zwarte koolstofvezel gebruikt. Achter het kleine sportstuur zien we een fraai instrumentenpaneel. Klokken en meters vallen op door hun functionaliteit ‚n door hun kleur, met witte wijzerplaten en rode cijfers - ook uniek voor de SE30. De middenconsole gaat over in de tunnelconsole. Een radio is weggelaten om gewicht te besparen; de SE30 is zo"n 250 kg lichter dan de standaard Diablo. Bestuurder en passagier zitten wel heel duidelijk van elkaar gescheiden, want de tunnelconsole die de versnellingsbak herbergt is hoog. Zo hoog, dat de versnellingspook niet al te makkelijk onder handbereik ligt. Een manchet ontbreekt en je ziet het getande schakelpatroon dat met de pook gevolg moet worden.

Adembenemende prestaties
We trekken de deur omlaag, sluiten de gordels en starten de V-vormige twaalfpitter. Het geluid dat deze opgevoerde motor produceert, klinkt woest en roept gedachten op aan de briesende en stampende vechtstier, waarnaar deze Lamborghini is vernoemd. De koppeling blijkt echt zwaar te gaan en het schakelen vraagt ook een stevige hand. De Lamborghini vraagt bij het wegrijden wel enig beleid. De versnellingsbak van de Lamborghini vereist een nauwkeurige bediening. Ook de besturing behoeft beduidend veel kracht. Rijden met een Diablo is echt werken.

In het drukke, hedendaagse verkeer is het fijn dat de Diablo zich ook dociel laat rijden. We kunnen de brute kracht van de machine achter onze rug goed in bedwang houden. Rustig drijven we met het overige verkeer mee. De Diablo maakt geen bezwaar. Bij een paar tussensprintjes zwelt het motorgeluid vervaarlijk aan. Dan wordt de verkeersstroom dunner. We trappen het gaspedaal diep in en het lijkt of in het achteronder een hel vol getergde duivels losbarst in een woest gehuil. Met ogenschijnlijk onstuitbaar geweld worden we voortgestuwd. we klikken de pook naar een versnelling hoger. De reserves lijken onuitputtelijk. We beseffen nu hoe nuttig het is dat we stevig in de gordels zitten, want op het licht golvende wegdek blijkt de vering keihard. Zonder het harnas zou de SE30 ons afwerpen als een onwillig paard zijn berijder. Meer onszelf testend dan de wagen, gaan we nog eens stevig op het gas. Terwijl de duivels het uitkrijsen en we als op een plank over de snelweg scheren, klimt de wijzer van de snelheidsmeter in rap tempo naar 300. Dat vinden we wel welletjes. Krachtig trappen we op het rempedaal. Met enige ongerustheid merken we dat daar nauwelijks beweging in lijkt te zitten. Het is alsof we op een blok hout trappen. Toch vertraagt de Lambo wel degelijk, en fors ook. Maar 300 is natuurlijk een ongehoord hoge snelheid om een remmanoeuvre te beginnen. We besluiten het verder rustig aan te doen en ons aan verplichte maximum snelheden te houden. De Diablo ondergaat de opgelegde beperkingen gedwee. Met lage toerentallen heeft de als sportwagen vermomde racer geen enkele moeite. En vanuit die lagere toeren pakt de motor ook weer makkelijk op. Dat bestempelt de Lamborghini Diablo SE30 echter niet tot een dociele automobiel. Daarvoor schakelt, koppelt en stuurt hij te zwaar en is hij veel te luidruchtig en te stug geveerd




quote:
TECHNISCHE GEGEVENS

Motor: langs-voorin 12 benzine-V, 4 kl./cil., elektr. multipoint inj., cil.inh. 5707 cc, boring x slag 87,0 x 80,0 mm, compr. verh. 10,0:1, max. vermogen 389 kW/525 pk bij 7100 tpm, max. koppel 605 bij 5900 tpm.
Onderstel: aandrijving achterwielen, 5-versnellingsbak, voorwieloph. onafhankelijk, achter onafhankelijk, stuurbekrachtiging, draaicirkel 12,0 m, remmen voor geventileerde schijven, achter geventileerde schijven.
Maten/gewichten: l/b/h 4,51/2,04/1,11 m, wielbasis 2,65 m, banden 235/40 ZR 17 voor - 335/30 ZR 18 achter, kofferruimte 140 l, tankinh. 100 l, gewicht 1449 kg, laadverm. 200 kg, aanhanger geremd - kg.
Prestaties: Topsnelheid 333 km/h, acceleratie 0-100 km/u 3,9 s, 80-120 km/u in 4/5 -/- s, testverbruik - l/100 km, geluid bij 100/120 km/u -/- dB

Tjabbo's fleshlight
Bojo's date begin----------Eind
Ook_Gek avatar blunder






quote:
Op dinsdag 22 mei 2007 22:10 schreef Alexxxxx het volgende:
Herm mag dan een domme mongool zijn, dit keer heeft ie wel gelijk :@
quote:
Op dinsdag 19 februari 2008 19:09 schreef BaraCuda het volgende:
Ik heb ook een piemel ^O^
quote:
Op woensdag 12 mei 2010 21:54 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

sex en Lada in één zin _O-

*mompelt iets over anticonceptie

Op woensdag 12 mei 2010 21:55 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

de enige auto waarin enigzins sexuele dingen zijn gebeurd met mij is anders mijn niva :9


Op woensdag 12 mei 2010 21:56 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Herinner me er aan dat ik niet in jouw Niva ga zitten :')
quote:
@2cv:
Op maandag 28 juni 2010 17:17 schreef Paladijn het volgende:
Met de hoeveelheid onzin die je verkondigd is het geen wonder dat je geen PTA-mod meer bent :')
quote:
Op maandag 12 juli 2010 21:43 schreef Alexxxxx het volgende:
mijn nagels zijn vandaag gelakt :')
vorige deeltjes
http://ptaslowchat.tk


De code voor de op is hier te vinden

[ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 12-08-2010 12:55:37 ]
pi_85182037
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:44 schreef Anne het volgende:
Arme vriend/man B-).
Ja, zijn last is niet gering.
pi_85182045
Als je toch bezig bent, gooi me dan trouwens maar tussen de newbieen. :)
pi_85182057
tvp
pi_85182123
Alexxxx nog meer gevonden over die Lada met dat rare kenteken?
pi_85182224
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:53 schreef Alicey het volgende:
Als je toch bezig bent, gooi me dan trouwens maar tussen de newbieen. :)
^O^.

Ik heb TF even een PM gestuurd om je er definitief in te zetten :P.
pi_85182255
O+Lamborghini O+ Diablo O+
pi_85182347
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:57 schreef Anne het volgende:

[..]


^O^.

Ik heb TF even een PM gestuurd om je er definitief in te zetten :P.
*O*
pi_85182369
Erg mooi in die kleur })
Kom maar terug wanneer je kogels kan koppen.
BMW R1100 RT rijder zonder gele fluor helm.
Alfist
pi_85182424
Traag drogende verf :') Nu moet ik verplicht lamlullen :')
pi_85182434
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 12:55 schreef Intelligence het volgende:
Alexxxx nog meer gevonden over die Lada met dat rare kenteken?
nee :)

en welkom in de OP, Alicey O+
pi_85182500
Ik twijfel, of ik mijn auto nu wel of niet ga verkopen :(
pi_85182579
Als je twijfelt moet je het niet doen. Krijg je spijt van B-).
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:06:58 #15
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85182683
Tent zelfde comfor als een hotel. Zit je aan de drugs ofzo?
Een ten heeft geen airco, douche wc om maar wat te noemen.

Geef dan eerlijk toe dat je het geld niet hebt voor een hotel vakantie. Prima niks mis mee.

Maar kom niet met dit soort simpele reacties en vergelijkingen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_85182779
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:05 schreef Anne het volgende:
Als je twijfelt moet je het niet doen. Krijg je spijt van B-).
Wil een andere auto, diesel of oldtimer ... maar er moet altijd geld bij.
En ik heb nu wel een goede betrouwbare auto, maar voor ik tevreden ben moet er ook geld bij ...
Dusss ... heb m nu op een forum te koop gezet, en zie wel of ik ervoor krijgen kan wat ik wil, en heb ook geboden op een leuke oldtimer :)

Kan nog alle kanten op
pi_85182790
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:06 schreef ook_gek het volgende:
Tent zelfde comfor als een hotel. Zit je aan de drugs ofzo?
Een ten heeft geen airco, douche wc om maar wat te noemen.

Geef dan eerlijk toe dat je het geld niet hebt voor een hotel vakantie. Prima niks mis mee.

Maar kom niet met dit soort simpele reacties en vergelijkingen.
Ik normaal ook niet,maar op vakantie wil ik luxe en comfort. En een ligbad O+ En wat ik NIET zelf wel is eten klaarmaken... En dat zie ik met een tent allemaal nog niet gebeuren.. Bovendien, waar laat ik een tent in een Niva, plus twee bedden met hotelcomfort? Dan trek ik liever van hotel naar hotel :)
pi_85182922
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:09 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Bovendien, waar laat ik een tent in een Niva, plus twee bedden met hotelcomfort? Dan trek ik liever van hotel naar hotel :)
Heb je een trekhaak?

pi_85183035

^O^
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:17:09 #20
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_85183125
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:14 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
Kijk dat is geweldig! Past precies me Ferrari in!
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:20:40 #21
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85183286
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:14 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
Klein kutding, daar past toch geen Lincoln in :?
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85183348
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:14 schreef BaraCuda het volgende:
[ afbeelding ]
^O^
Kijk deze wil ik ook

[ Bericht 8% gewijzigd door suns op 13-08-2010 11:36:10 ]
pi_85183442
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:20 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Klein kutding, daar past toch geen Lincoln in :?
Wie rij er dan ook zo'n schijtamerikaan? :D

Ik zou stiekem ook wel een dikke amerikaan willen hebben eigenlijk :@
  donderdag 12 augustus 2010 @ 13:24:17 #24
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_85183484
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:23 schreef BaraCuda het volgende:

[..]

Wie rij er dan ook zo'n schijtamerikaan? :D

Ik zou stiekem ook wel een dikke amerikaan willen hebben eigenlijk :@
Bied maar geld ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_85183559
quote:
Op donderdag 12 augustus 2010 13:24 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Bied maar geld ^O^
Ik heb wederom de staatsloterij niet gewonnen ;(
Komt waarschijnlijk omdat ik geen loten had gekocht :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')