abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zondag 7 april 2013 @ 13:41:03 #201
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_124984817
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 13:37 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Heb ik net gedaan.
Dan ga ik het merken(?).
The King is dead! All hail the King!!
"Salmannassar verkondigt de waarheid"-Spongeboss.
Braindraininsanesmartstarthartfirstthenthinkfeelurway.
Deadprez 4 ( KLB) Modgod !
pi_125006884
Tja intelligentie?

Als je beschouwt dat wetenschappers als intelligent beoordeeld worden.....
Terwijl er nog steeds een aantal wetenschappers zijn die bv in (macro-) evolutie blijven geloven :'(
Nou hoe intelligent ben je dan?

Wat vaak bij intelligentie hoort is ook stukje eigen overtuiging, overtuiging over de eigen mening en gedachte (zie bv ook evolutie, geen bewijs voor en toch schreeuwen sommigen uit eigen geloof dat het waar is). Dan weten ze misschien veel, zijn ze intelligent. Maar slaan zichzelf dicht voor waarheden/bewijzen.
Dat maakt ze dan weer dom.

Dus tja? Wat is intelligentie....

-Een hoog IQ? (boven 120? of stel maar een maatlat)

Maar een hoog IQ bv zegt weer niets over wat je er mee doet (ben zelf ook bv een onderpresteerder). Dus lastig
  zondag 7 april 2013 @ 22:09:31 #203
396554 Spinosaurus
Spinosaurus aegyptiacus
pi_125009168
Learn how to eat in the jungle full of hyenas
  zondag 7 april 2013 @ 23:15:13 #204
224960 highender
Travellin' Light
pi_125013693
quote:
1s.gif Op zondag 7 april 2013 10:15 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Dat klopt, maar voor de discussie intelligentie dus van vitaal belang, vind ik. Om het af te doen als, je ziet het of niet is veel te kort door de bocht natuurlijk.

Ik heb trouwens ook nergens gezegd dat je kennis nodig hebt voor een intelligentietest, wat trouwens wel zo is. Maar bij de Ravens test komt het neer op het herkennen van de patronen. Wat inderdaad meer richting redeneren gaat maar dat is vrij gemakkelijk aan te leren, meen ik.
Deze test ook alleen het redeneringsvermogen en wordt redelijk veel gebruikt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Cattell_Culture_Fair_III
  maandag 8 april 2013 @ 02:09:43 #205
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125018755
Bijna elke test heeft wel een of andere vervuiling. Ik gun de psychologen hun hobby maar we nemen die testjes beter niet al te serieus met uitzondering van diagnostiek en studiekeuzeadvies wanneer bepaalde correlaties zeer duidelijk blijken.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 07:22:34 #206
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125019620
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 02:09 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Bijna elke test heeft wel een of andere vervuiling. Ik gun de psychologen hun hobby maar we nemen die testjes beter niet al te serieus met uitzondering van diagnostiek en studiekeuzeadvies wanneer bepaalde correlaties zeer duidelijk blijken.
IQ testen worden IDD zwaar overschat als het op het bepalen van iemands capaciteiten aankomt. Daar zijn ze feitelijk niet erg geschikt voor, maar zolang als het het enigste is wat we hebben op dit gebied zullen we maar roeien met de riemen die we hebben. Maar zullen we eerst maar eens definiėren wat intellect is, voordat we het gaan meten? Lijkt me wel zinnig....
  maandag 8 april 2013 @ 16:49:59 #207
66083 Platina
78th Element
pi_125035730
Wordt intellect dan niet gedefinieerd door die testen? Ze moeten toch een of andere definitie er aan kunnen geven om de intelligentie van iemand te meten?
pi_125036845
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 22:18 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Iedereen die niet een zeer zware handicap heeft kan voldoende goed relevante informatie onthouden om mee te redeneren. Je hoeft dus niet een bijzonder geheugen te hebben om goed te kunnen redeneren. Een interessante vraag vind ik of dat een hogere intelligentie helpt om gemakkelijker niet-visuele informatie op te slaan in je langetermijngeheugen.

[..]

Je vermogen tot redeneren heeft niets met je motivatie te maken.

[..]

Iedereen kan 7 +- 2 chuncks onthouden waarbij die afwijking van 2 zeer weinig voorkomt. Het verschil is dus erg klein maar voor zo ver er een verschil is vastgesteld is dat in het nadeel van de intelligentere mensen. Dat iets minder goede ktg zal dus niet of nauwelijks tot uiting komen in de WAIS-score. Persoonlijk geloof ik niet dat de WAIS enkel bestaat uit intelligentietesten maar dat terzijde. Het is maar hoe je intelligentie definieert.
Motivatie om te willen denken, dus redeneren, is wel degelijk van belang. Hoe meer jij van nature een denker bent des te beter je daarin zal worden / zijn.

Ook denken is een vaardigheid die je kunt leren. De een zal het misschien meer intuitief doen terwijl de ander zaken logisch tegen elkaar gaat afzetten en zodoende een antwoord zoekt.

Maar ik snap wel hoe jij het bedoelt, je uiteindelijke grens aan je denkvermogen is begrensd tot waar je capaciteiten je kunnen brengen, en dat verschilt per mens natuurlijk wel.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
  maandag 8 april 2013 @ 19:36:37 #209
337465 Bram_van_Loon
Jeff, we can!
pi_125042233
quote:
Maar zullen we eerst maar eens definiėren wat intellect is, voordat we het gaan meten? Lijkt me wel zinnig....
Dat heb ik al gedaan, intelligentie is m.i. iemands redeneercapaciteit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_125043304
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 13:41 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Dan ga ik het merken(?).
Ik was het al vanaf het begin eens met wat jij hebt bijgedragen ( Mooi geschreven trouwens! )

Maar als je dat niet bedoelt weet ik niet waar je het over hebt. Dus ben ik wel benieuwd naar wat je dan wel bedoelt.
  † In Memoriam † maandag 8 april 2013 @ 21:55:59 #211
380655 Salmannassar
Heliumcooled Hothead
pi_125050429
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 19:57 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik was het al vanaf het begin eens met wat jij hebt bijgedragen ( Mooi geschreven trouwens! )

Maar als je dat niet bedoelt weet ik niet waar je het over hebt. Dus ben ik wel benieuwd naar wat je dan wel bedoelt.
Geen zorgen, ik merk het nu wel. En bedankt voor die veer in mijn reet. Kriebelt lekker..
pi_125051586
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 21:55 schreef Salmannassar het volgende:

[..]

Geen zorgen, ik merk het nu wel. En bedankt voor die veer in mijn reet. Kriebelt lekker..
Het zijn je eigen adviezen! :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')