Ik op de middelbare school wel. En dat is natuurlijk heel geforceerd maar ik hoefde tenminste niet, zoals wellicht sommigen hier, halverwege de tweede klas nog onder het genot van door mama gesmeerde boterhammetjes namen van klasgenoten te vragen voordat we magic kaarten konden ruilen.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:56 schreef Roflpantoffel het volgende:
Heb je op de basisschool ook een introductie kamp nodig gehad? Of op de middelbare school? Nou ik niet
Het zou juist NIET geforceerd moeten, je zou het vanuit jezelf leuk moeten vinden. Vertel me, wat voor vette dingen heb jij te doen dat je niet gaat? Een beetje thuis rondhangen zeker?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:56 schreef Charie het volgende:
[..]
Als je het nu gaat omdraaien.
Het komt niet in jou op dat mensen alle soorten van gezelligheid leuk vinden vooral als het geforceerd moet..
Precies. Op WoW heb ik tenminste aanzien. Daar heb ik zo'n introweek niet voor nodig.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:57 schreef Ryon het volgende:
[..]
Waarom met je mede studenten of scholieren socializen als je al een Guild hebt met meer dan 40 leden?
Als iemand bezig is te generaliseren dan ben jij het wel! In jouw beperkte denkveld is het kennelijk absolute noodzaak om deel te nemen aan een introductieweek, want wie weet ben je straks (weer) zonder vrienden op je studie. Als je werkelijk zo'n sociaal wonder zou zijn dan heb je een introductieweek toch niet nodig om contacten te leggen. Daarmee scheer ik niet alle studenten die een introductieweek over 1 kam, maar reageer op jouw generalisatie dat studenten die een introductieweek niet bezoeken zo ongeveer een eenzaam en triest leven tegemoet zullen zien.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:54 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Echter, je probeert met dat oordeel wel alle studenten over een kam te scheren. Anders zou het behoorlijk zinloos zijn om in dit topic te reageren...
Weet ik niet, waar het mij om gaat is dat die scholen eens een keer verdomme normaal moeten gaan doen en in plaats van gare introductieweken te organiseren zich te focussen op de lessen die gegeven worden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:59 schreef Sok. het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat buiten school/college om. Maar als er al zo'n week wordt georganiseerd, waarom zou je er dan niet aan mee doen?
Ik sla intro week dit jaar denk ik ook over. Het zal de eerste keer zijn dat ik zoiets laat gebeuren, misschien dat ik vanaf dag 2/3 gewoon kom. Maar boeiend.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Precies. Op WoW heb ik tenminste aanzien. Daar heb ik zo'n introweek niet voor nodig.
Met me eigen vrienden uitgaan. Afspreken, lol maken. Dat komt vanuit jezelf.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zou juist NIET geforceerd moeten, je zou het vanuit jezelf leuk moeten vinden. Vertel me, wat voor vette dingen heb jij te doen dat je niet gaat? Een beetje thuis rondhangen zeker?
Ga lekker gold farmen ofzoquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:00 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Precies. Op WoW heb ik tenminste aanzien. Daar heb ik zo'n introweek niet voor nodig.
Wil je zeggen dat het niet geforceerd is dan?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:59 schreef elfzesendertig het volgende:
[..]
Nee ,want ze heeft het constant over geforceerd. Niks is geforceerd. Als je het geforceerd vindt faal je dus al.
Dat jij het je niet kunt voorstellen dat mensen ervoor passen, is me wel duidelijk, maar dat je direct in paniek raakt als niet iedereen aansluit bij de door jou zo geliefde kudde is wel ziekelijk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:58 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Godver, wat ben jij een sneu figuur.
Onzin Ritmo.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Het zou juist NIET geforceerd moeten, je zou het vanuit jezelf leuk moeten vinden. Vertel me, wat voor vette dingen heb jij te doen dat je niet gaat? Een beetje thuis rondhangen zeker?
Dit is nog voor de lessen beginnen hequote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:01 schreef HSG-BOMBER het volgende:
[..]
Weet ik niet, waar het mij om gaat is dat die scholen eens een keer verdomme normaal moeten gaan doen en in plaats van gare introductieweken te organiseren zich te focussen op de lessen die gegeven worden.
Als simpel voorbeeld het taalgebruik op FOK!, je krijgt er een hartverlamming van.
Dat doe je ook niet de hele maandag, dinsdag en woensdag?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:01 schreef Charie het volgende:
[..]
Met me eigen vrienden uitgaan. Afspreken, lol maken. Dat komt vanuit jezelf.
Nee hoor, dat soort 'baas'-gedrag hoef je helemaal niet uit te stralen. Maar ook niet: "kijk mij een autist zijn"-gedrag, dat is nog erger.quote:En weetje, al was het zo he thuis rondhangen? Wat dan nog krijg ik dan meteen een keurmerk op me? Het slaat nergens op hoe mensen op FOK! hier meteen mensen stempelen als het maar ook iets van het 'ik ben een echte baas' gedrag afwijkt.
Hier stopte ik met lezen, want je doet hier een foute aanname. Nergens heb ik gezegd dat je geen vrienden kan maken als je niet meedoet aan een introductieweek. Je faalt in begrijpen, leer ermee leven.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:01 schreef ontbijtkoek het volgende:
[..]
Als iemand bezig is te generaliseren dan ben jij het wel! In jouw beperkte denkveld is het kennelijk absolute noodzaak om deel te nemen aan een introductieweek, want wie weet ben je straks (weer) zonder vrienden op je studie.
Nou ik heb dat nooit nodig gehad. Zelfs de boterhammetjes niet.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 01:59 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ik op de middelbare school wel. En dat is natuurlijk heel geforceerd maar ik hoefde tenminste niet, zoals wellicht sommigen hier, halverwege de tweede klas nog onder het genot van door mama gesmeerde boterhammetjes namen van klasgenoten te vragen voordat we magic kaarten konden ruilen.
Leg nou eens uit waarom je het onacceptabel vindt dat er mensen zijn die zulke studentikoze flauwekul vanuit zichzelf niet leuk vinden.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:00 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Sommige mensen studeren op maandag dinsdag en woensdag!quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet de hele maandag, dinsdag en woensdag?
[..]
Waar komt toch die misvatting vandaan dat er kampbeulen rondlopen die niet schromen de knoet te hanteren. Zo'n introweek is vaak een en al vrijblijvendheidquote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Onzin Ritmo.
Ik ga elke week 2x op stap met mn vrienden en zou het onderhand een hobby van me kunnen noemen.
En toch vind ik dit geforceerd gezellig doen omdat ik nu word opgezadeld met een stel mensen waar ik misschien wel helemaal geen contact mee wil of een debiel bierspel wil doen. Wie bepaald dat ik dat leuk vind? Dan ga ik liever met mn vrienden naar een dik feest of gewoon de stad in naar mn favoriete club/cafe/discotheek. Dan dat ik verplicht gezellig moet gaan doen
Zo'n introductieweek is niet om vrienden te maken, maar gewoon omdat het gezellig en hartstikke tof is.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:01 schreef ontbijtkoek het volgende:
[..]
Als iemand bezig is te generaliseren dan ben jij het wel! In jouw beperkte denkveld is het kennelijk absolute noodzaak om deel te nemen aan een introductieweek, want wie weet ben je straks (weer) zonder vrienden op je studie. Als je werkelijk zo'n sociaal wonder zou zijn dan heb je een introductieweek toch niet nodig om contacten te leggen. Daarmee scheer ik niet alle studenten die een introductieweek over 1 kam, maar reageer op jouw generalisatie dat studenten die een introductieweek niet bezoeken zo ongeveer een eenzaam en triest leven tegemoet zullen zien.![]()
Inmiddels studeer ik zelf al 6 jaar, niet omdat mn studie zo ingewikkeld is of zo lang duurt, maar puur omdat ik iets te veel van het studentenleven genoten heb. Mn vrienden heb ik niet gemaakt door een kunstmatige ontmoeting op een introductieweek maar simpelweg door gewoon te doen wat ik leuk vind. Ik vind het dan ook erg kortzichtig om te beweren dat deelnemen aan een introductieweek noodzakelijk is.
Ik ook hoor. Maar nieuwe mensen leren kennen en even 'weg' vind ik altijd wel leuk.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:02 schreef Seamonkey- het volgende:
[..]
Onzin Ritmo.
Ik ga elke week 2x op stap met mn vrienden en zou het onderhand een hobby van me kunnen noemen.
En toch vind ik dit geforceerd gezellig doen omdat ik nu word opgezadeld met een stel mensen waar ik misschien wel helemaal geen contact mee wil of een debiel bierspel wil doen. Wie bepaald dat ik dat leuk vind? Dan ga ik liever met mn vrienden naar een dik feest of gewoon de stad in naar mn favoriete club/cafe/discotheek. Dan dat ik verplicht gezellig moet gaan doen
Daar ga je weer, ik hoef geen baas gedrag uit te stralen maar een autist zijn is nog erger. Nu bestempel je toch weer (bewust of onbewust) iemand.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:03 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat doe je ook niet de hele maandag, dinsdag en woensdag?
[..]
Nee hoor, dat soort 'baas'-gedrag hoef je helemaal niet uit te stralen. Maar ook niet: "kijk mij een autist zijn"-gedrag, dat is nog erger.
In de introweek?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:04 schreef Bonzoo het volgende:
[..]
Sommige mensen studeren op maandag dinsdag en woensdag!
Een aantal vrienden van mijn vorige opleiding gaan dezelfde opleiding volgen. Niks aan de hand dus voor mij en sommige zitten al een jaartje verder.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 02:04 schreef Fenomeno het volgende:
En dat "geforceerd vrienden maken met mensen die je misschien niet mag" is ook onzin, want op elke opleiding zit wel een bepaald slag volk en in een groepje van ongeveer 10 ziten altijd wel mensen die je mag. Natuurlijk leer je in de loop van het jaar wel meer mensen kennen, maar ik ga nog steeds veel om met m'n "introvrienden", zit naast ze in de collegezaal, eet met ze en studeer buiten de colleges om met ze. Het is een ideale manier om te zorgen dat je de eerste weken niet alleen staat op de grote boze universiteit
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |