Het was al ingewikkeld.... maar jij doet er een schepje bovenop heee voor de lolquote:Op maandag 23 augustus 2010 15:32 schreef Dagoduck het volgende:
wiens moeder de achterachterkleinzoon is
quote:Op maandag 23 augustus 2010 16:01 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het was al ingewikkeld.... maar jij doet er een schepje bovenop heee voor de lol
Gegoede afkomst. Bepaalde families zaten in bepaalde milieusquote:Op maandag 23 augustus 2010 14:43 schreef mastauser het volgende:
Hebben jullie dat ook dat bij sommige mensen veel meer interessante voorvaderen voorkomen? hoe komt dit?
Idd, die rijke lui leefden in grote landhuizen en die werden minder vaak gesloopt, dus minder kans dat geschriften wegraakten.quote:Op maandag 23 augustus 2010 19:21 schreef Bluesdude het volgende:
van de gegoede families is ook meer bewaard gebleven... documenten, kranten, boeken, schilderijen, foto's..
iemand uit een arbeiders- of boerengezin kan ook best interessante dingen hebben meegemaakt in het leven.... (veldslagen Napoleon bijv) maar ..... niks bewaard, niks in de archieven.
Snijder uit welke regio? Mijnes komen uit Groningen/Frieslandquote:Op donderdag 19 augustus 2010 22:12 schreef Dagoduck het volgende:
Van mijn voorouders:
Snijder
Withaar
van der Linden
Hoogte
Pander
Klooster
Knobbe
Boxem
Schreur
Kruis
Roelf Roelfs & Jentien Berends
Dievertjen Alberts
Trijntien Jakobs
Willemina Garrits
Meppel, ik heb wel een Snieders uit Groningenquote:Op donderdag 16 september 2010 10:48 schreef Olga het volgende:
[..]
Snijder uit welke regio? Mijnes komen uit Groningen/Friesland
Heb je ook snijders uit zuid-oost drenthe?quote:Op donderdag 16 september 2010 14:38 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Meppel, ik heb wel een Snieders uit Groningen
Vast wel maar nog niet gevondenquote:Op vrijdag 17 september 2010 15:30 schreef Kirov het volgende:
[..]
Heb je ook snijders uit zuid-oost drenthe?
ken je de snijder hyves? Daar zitten volgens mij ook wat snijders uit drenthe op.quote:Op vrijdag 17 september 2010 17:06 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Vast wel maar nog niet gevonden
Ik heb een tak uit drenthe en die is zoooooo groot
Jan Blaauw, zoon van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee, was gehuwd met Eelje Stalman, welke weer familie is van mijn vrouwquote:Op vrijdag 17 september 2010 18:54 schreef Olga het volgende:
Ettje, dochter van Jan Blaauw en Saartje Berends Lukje
Jakobina, dochter van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee
grappigquote:Op vrijdag 17 september 2010 19:50 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Jan Blaauw, zoon van Hindrik Blaauw en Geessien Hofstee, was gehuwd met Eelje Stalman, welke weer familie is van mijn vrouw
Hetzelfde, formatquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:42 schreef Bloemen74 het volgende:
De BBC heeft ook een erg leuk programma over genealogie "Who do you think you are". Bekende sterren zoals Kim Cattrell, Jerry Springer, Stephen Fry gaan dan op zoek naar hun voorouders.
die in Alkmaar is tofquote:Op zondag 3 oktober 2010 22:32 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat ik binnenkort maar eens naar het Enkhuizer Archief/Westfries archief in Hoorn of het Noord-Hollandsarchief in Alkmaar afreis
Pff, in mijn familieboeken staan alleen maar zij-takken die ik niet aan mezelf kan koppelenquote:Op dinsdag 5 oktober 2010 19:35 schreef Yougie het volgende:
Dankzij een prachtig familieboek dat in mijn bezit is waar mijn gehele genealogie sinds 1500 in is vastgelegd van zowel mijn Zuid-Afrikaanse als Nederlandse (achter-familie). Inclusief foto's, geboorte data, beroep etc. helemaal superbbb. Mijn familie heeft zelfs een belangrijke rol gespeel bij de stichting van Kaap de Goede Hoop
quote:Op woensdag 6 oktober 2010 20:44 schreef Kirov het volgende:
Pff ik heb een gigantisch probleem met inteelt. De nakomelingen van 1 kerel kruisen 3 keer door elkaar, nu mag ik dat gaan uitpluizen
De kinderen van 2 halfbroers hebben met elkaar lopen ballenquote:
En dat is erg omdat?quote:
Het is een hele generatie dat neven en nichten met elkaar trouwen en kinderen krijgenquote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:43 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
En dat is erg omdat?
Ik ben tijdens mijn zoektoch een vent tegengekomen die hetzelfde heette als die ik zocht, maar die man was met 18 verschillende vrouwens naar bed geweest en had 20 kinderen, hij had het hele dorp dat toendertijd uit 160 personen bestond zelf gemaakt, voordat hij daar kwam woonden er 30 mensen![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |