Handel in de OTM opties is extreem riskant (en onverstandig), Wat je wilt zijn ITM opties.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 16:03 schreef JimmyJames het volgende:
Even een noobvraagje: ik las ergens dat out of the money opties minder verstandig zijn dat ATM opties, waarom?
Waarom is OTM riskanter?quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:08 schreef zoost het volgende:
[..]
Handel in de OTM opties is extreem riskant (en onverstandig), Wat je wilt zijn ITM opties.
Ik ben benieuwd hoe zoost erover denkt.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:52 schreef LXIV het volgende:
Het hangt er allemaal vanaf hoe je het doet. Is het gedekt of niet gedekt, welk deel van je porto is een derivaat, etc etc. Simpelweg zeggen dat OTM-opties extreem riskant zijn is onzin.
Stel ik schrijf 100 calls ING 2011 @ 10 euro. Zeker OTM. Wat is mijn risico dan (als ik de onderliggende aandelen heb). Niks! Ik beperk mijn risico alleen maar (in ruil voor minder winst bij een grote koersstijging)
Het OTM calls schrijven is niet riskant als je de aandelen in bezit schrijven, net zoals het OTM puts schrijven niet riskant is als je de aandelen geschreven hebt. Het word pas gevaarlijk als je de aandelen niet gekocht (bij calls) hebt of geschreven hebt(bij puts).quote:Op donderdag 12 augustus 2010 18:52 schreef LXIV het volgende:
Het hangt er allemaal vanaf hoe je het doet. Is het gedekt of niet gedekt, welk deel van je porto is een derivaat, etc etc. Simpelweg zeggen dat OTM-opties extreem riskant zijn is onzin.
Stel ik schrijf 100 calls ING 2011 @ 10 euro. Zeker OTM. Wat is mijn risico dan (als ik de onderliggende aandelen heb). Niks! Ik beperk mijn risico alleen maar (in ruil voor minder winst bij een grote koersstijging)
Jouw aanname is alleen geldig als de investeringsbedragen en de algehele looptijd aan elkaar gelijk zijn.quote:Op donderdag 12 augustus 2010 17:08 schreef zoost het volgende:
[..]
Handel in de OTM opties is extreem riskant (en onverstandig), Wat je wilt zijn ITM opties.
volatility.euronext.comquote:Op vrijdag 13 augustus 2010 00:52 schreef JimmyJames het volgende:
Is er ook een VIX voor de AEX te vinden? En voor die van de individuele aandelen gebruik je een optie calculator, right?
Europese cijfers hebben nauwelijks invloed op de beurzen, Europa volgt de Amerikaanse beurzen/futures.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:50 schreef flyguy het volgende:
Amerikaanse afleidingsmanoeuvre?![]()
Persoonlijk vind ik het vreemd de laatste cijfers uit Europa zijn allemaal toch redelijk positief te noemen.
Maar dit zijn specifieke obligaties. Dat maakt het juist interessant.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:52 schreef Vandergeld het volgende:
[..]
Europese cijfers hebben nauwelijks invloed op de beurzen, Europa volgt de Amerikaanse beurzen/futures.
Ik denk dat de reden is dat je in Europa een datum kunt plakken aan het probleem en in de VS niet.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 13:50 schreef flyguy het volgende:
Amerikaanse afleidingsmanoeuvre?![]()
Persoonlijk vind ik het vreemd de laatste cijfers uit Europa zijn allemaal toch redelijk positief te noemen.
Ga je er proberen op in te spelen?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Binnen een aantal minuten weer macro nieuws, gezien het macro nieuws van afgelopen dagen zou je slechter verwachten dan wat voorspeld wordt.
Ik begin daar idd ook steeds meer voor de voelen. Vergeet de gouden muntjes. Vuurwapens en blikken bonen gaan we binnenkort nodig hebben.quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:12 schreef Mercer het volgende:
Ik heb gisteravond even wat Smith & Wesson gekocht voor de trade.![]()
Short dus? Waar zet je je stop?quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:14 schreef sitting_elfling het volgende:
Binnen een aantal minuten weer macro nieuws, gezien het macro nieuws van afgelopen dagen zou je slechter verwachten dan wat voorspeld wordt.
Als je verwacht dat de huizenmarkt aantrekt..quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:22 schreef Mercer het volgende:
Lowe's Companies
Ritje terug van $19.75 naar $30?
Mwah, ik vind het proberen waard. Maar niet teveel. Iedereen is super negatief over huizenmarkt, dus juist kopen!quote:Op vrijdag 13 augustus 2010 14:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je verwacht dat de huizenmarkt aantrekt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |